![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#25681 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25682 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vraag: Welke keuken vindt de gemiddelde Vlaming de slechtste? 3 mogelijkheden: de Duitse, de Nederlandse of de (ik ben niet zeker maar dacht het) Engelse. Antwoord: de Nederlandse. Ik vind dat dus niet uit, het is een antwoord gebaseerd op een onderzoek bij x-aantal Vlamingen. Waarom hebben jullie het toch zo moelijk met het lezen of horen van kritiek op NL of het lezen/horen dat Vlamingen niet de grote NL-lovers zijn zoals jullie en de Dietsland-aanhangers zouden willen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25683 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mijn vraag: "Hoeveel van die Vlamingen hebben ooit in Nederland gegeten?" Ofwel, was dit een onderzoek onder Vlamingen die veelvuldig in Nederland eten of gegeten hebben? Hollanders die bekend zijn met de Belgische keuken zullen zondermeer beamen dat men in België een uitstekende keuken heeft. Uw stelling dat het in Nederland, zeg maar niet te vreten is, heb ik nooit en te nimmer gehoord van de Vlamingen waar ik mee gewerkt heb in Nederland. Waar haal je uit dat wij denken of graag zouden willen dat Vlamingen grote NL lovers zijn? Denk je werkelijk dat Nederlanders zich niet bewust zijn dat er een zekere mate van antipathie, dan wel sterke mate van antipathie is bij een deel van de Vlamingen? Anderzijds bij de Walen en Vlamingen die ik heb leren kennen via het werk, in Nederland (en sport), heb er ik niets van kunnen merken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25684 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bekend verhaal hoor. Geen nieuws dus Er is ooit een behoorlijk grote enquete op internet geweest aan welke bevolkingsgroep men in Vlaanderen de grootste hekel had. Elke groep scoorde onder de 10 %, behalve Nederlanders (47%) en Marokkanen (52%). In een apatisch, dociel en gedebiliseerd Vlaanderen waarin sommige politici in kwissen over de grond rollen om stemmen te winnen (en dat ook doen), en waarin in het officiele geschiedniscurriculum de Hollander wordt gepresenteerd als vijand, vind ik dat nog vrij laag eigenlijk. Desondanks zijn er toch heel wat inwoners van Vlaanderen die buitengemeen vriendschappelijk tav Nederland staan (het klootjesvolk zal het wel HOLLANDLOVERS noemen). Ik vermoed dat de laatste groep wat volhardender is dan de eerste. Uiteindelijk blijft taal de ultieme vereniger en finale basis voor solidariteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25685 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1° Wie sprong voor ons in de bres tegen de aarts- en erfvijand toen Spanje ons zat was en in de steek liet? http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=933 2° NU is BXL voor de Nederlandstaligheid net een bezette stad. In 1815 werden dank zij het Nederlands bestuur de kwalijke gevolgen van de Franse bezetting teruggedraaid...voor 15 luttele jaren.[/quote] Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 januari 2013 om 03:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25686 |
Europees Commissaris
|
![]() Van Poppel is een pure troll op verschillende internetfora. Ook op fok.nl is hij actief.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25687 |
Europees Commissaris
|
![]() Nederland heeft inderdaad geen eetcultuur, maar je kunt in Nederland best lekker eten. Je moet de goede restaurants kennen. Jouw bewering dat Nederland geen biercultuur heeft is daarentegen onzin. Heb je al een keer La Trappe gedronken bijvoorbeeld?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25688 |
Minister-President
|
![]() Het kost de meeste Nederlanders ook totaal geen moeite om dit te erkennen. In de meeste andere landen weet men ook dat je Nederland niet hoeft te bezoeken om de verfijnde keuken. Maar alleen de Belgen maken er steeds een terugkerend onderwerp van. Kennelijk genieten ze ervan om anderen hun tekortkomingen in te wrijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25689 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25690 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De doorsnee Belgische vrouw volgens Van Poppel. Laatst gewijzigd door system : 9 januari 2013 om 12:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25691 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25692 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25693 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Beetje zielig.. ![]() Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25694 | |
Parlementslid
|
![]() Het gidsland van de regelneverij en krenterigheid.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25695 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Juist U maakt er een gidsland van regelneverij en krenterigheid van, wij niet.
Mijns inziens een nogal megalomane reactie van uw kant op een onbetekenende locale gebeurtenis. Uw reactie is opnieuw "anti-Hollands" en "stemmingmakend"! U moet nu niet gaan zeggen dat dit niet zo is! ![]()
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 9 januari 2013 om 19:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25696 |
Parlementslid
|
![]() PS... Is dat geen plaatje van één van de deelneemsters aan de Nederlandse "Expeditie Robinson" op een camping in Maleisië.
Mateloze normloosheid zonder grenzen bij de Hollandse vrouwen. Laatst gewijzigd door bartelx : 9 januari 2013 om 19:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25697 |
Parlementslid
|
![]() En niet alleen bij de vrouwen heerst normloosheid. Ook de Hollandse mannen kunnen met hun fikken niet van de eigen vrouwen afblijven.
De aanrandingen en verkrachtingen swingen in Amsterdam de pan uit. http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...utm_medium=RSS Laatst gewijzigd door bartelx : 9 januari 2013 om 19:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25698 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb best wel waardering voor de Belgische keuken, maar ik vroeg mij af: Hoe gezond zijn de Belgen door al dat lekkere eten?
En wat blijkt, ondanks dat de Belgen denken dat wij alleen vette hap uit de muur eten, is het percentage dat last heeft van overgewicht, toch lager in Nederland dan in België. Grappig toch. Misschien tijd om iets eenvoudiger en gezonder te eten, zoals "nen Ollander" blijkbaar doet? Blijkbaar is ons eten toch gezonder... ![]() link: http://www.welingelichtekringen.nl/g...grafieken.html
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 9 januari 2013 om 19:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25699 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wij besparen niet op eten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25700 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat is er mis met het mooie blote vrouwelijke schoon? Rubens was er dol op! ![]() U lijkt wel een gereformeerde dominee...
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 9 januari 2013 om 20:19. |
|
![]() |
![]() |