Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2008, 12:37   #241
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Yikes, Jaz. Wat is er gebeurd? Hoe oud was Froesje?
Ik werd helemaal droevig toen ik dit las.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 12:44   #242
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Yikes, Jaz. Wat is er gebeurd? Hoe oud was Froesje?
Ik werd helemaal droevig toen ik dit las.
Froes was al een tijdje ziek. Verdict veearts was dat hij een darmblokkage had. Mediceintjes gekregen en daarna ging het weer veel beter maar zichzelf werd hij toch niet meer. Na ongeveer een maand of zo is het peilsnel achteruit gegaan zodat mijn zus gisteren een halve dag verlof nam om hem weer naar de veearts te brengen voor onderzoek. Zover is het niet gekomen. Toen hij naast haar lag in de zetel, is plots beginnen "niezen" en toen was er niets meer.

Het beestje was een 13-14 jaar oud.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 12:46   #243
nubian

nubian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht

Vaarwel Froes. Bedankt voor die vele jaren gezelschap. We zijn een hele dikke vriend kwijt.
Naam: 1486-20080514-707eee.jpg
Bekeken: 154
Grootte: 19,5 KB
en een dikke, stevige

Laatst gewijzigd door nubian : 30 juli 2008 om 12:47.
nubian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 12:51   #244
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Froes was al een tijdje ziek. Verdict veearts was dat hij een darmblokkage had. Mediceintjes gekregen en daarna ging het weer veel beter maar zichzelf werd hij toch niet meer. Na ongeveer een maand of zo is het peilsnel achteruit gegaan zodat mijn zus gisteren een halve dag verlof nam om hem weer naar de veearts te brengen voor onderzoek. Zover is het niet gekomen. Toen hij naast haar lag in de zetel, is plots beginnen "niezen" en toen was er niets meer.

Mss. ongepaste vraag, maar ga je hem helemaal niet meer als avatar voeren?
Oud 30 juli 2008, 14:00   #245
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weezer Bekijk bericht
Mss. ongepaste vraag, maar ga je hem helemaal niet meer als avatar voeren?
Ik weet het nog niet. Misschien ooit wel, maar voorlopig liever even niet.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 30 juli 2008, 14:16   #246
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als kattenliefhebber weet ik hoe verschrikkelijk het is uw trouwe vriend te verliezen (zéker als hij al zo lang bij u is). Ik ben vaak ongerust over mijn nu al 15-jarige Zwartje. 3/4 van mijn leven is dat beest al bij mij.

Heel veel sterkte, Jazeker!
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Picture 019.jpg‎
Bekeken: 64
Grootte:  184,4 KB
ID: 36186  

Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 30 juli 2008 om 14:17.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 14:30   #247
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Zoveel drama om een kat?! Zelfs gestorven mensen krijgen soms niet eens zoveel aandacht...
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 15:02   #248
Groentje-18

Standaard

Hoewel ik jazeker's smart wel begrijp en het jammer vindt voor hem, geeft het mij ook een beetje een raar gevoel. Ook al is het je trouwste vriend enzovoort, het is en blijft een dier en je moet dat mi toch best een pak meer kunnen relativeren dan een menselijk overlijden. Maar ik ben er zeker van dat Jazeker dat kan, want hij heeft al voor hetere vuren gestaan.

(En ook: als er vrienden/kennissen/familieleden van forumleden sterven ofzo, wordt dat gewoon niet gepost, vermoed ik. Daarom het scheve beeld waardoor het lijkt of voor iedereen hier een dier veel belangrijker is dan een mens.)

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 30 juli 2008 om 15:04.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 15:09   #249
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Hoewel ik jazeker's smart wel begrijp en het jammer vindt voor hem, geeft het mij ook een beetje een raar gevoel. Ook al is het je trouwste vriend enzovoort, het is en blijft een dier en je moet dat mi toch best een pak meer kunnen relativeren dan een menselijk overlijden. Maar ik ben er zeker van dat Jazeker dat kan, want hij heeft al voor hetere vuren gestaan.

(En ook: als er vrienden/kennissen/familieleden van forumleden sterven ofzo, wordt dat gewoon niet gepost, vermoed ik. Daarom het scheve beeld waardoor het lijkt of voor iedereen hier een dier veel belangrijker is dan een mens.)
Ach ja, ik zal dan ook maar iets aardigs typen: R.I.P. Froesje.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 15:28   #250
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik ben maar 1 keer echt emotioneel geweest bij een overlijden, en dat was toen mijn kat vant dak was gedonderd en we hem moesten laten inslapen omdat hij verlamd was aan de achterste poten. We lieten hem achter bij de veearts, en dan begint dat beest ook nog eens te janken als ge weg wilt gaan.....hartverscheurend.

Ik ben eerlijk, dieren doen me meer als mensen op dat gebied.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 15:36   #251
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vaarwel Froes. Bedankt voor die vele jaren gezelschap. We zijn een hele dikke vriend kwijt.
Oud 30 juli 2008, 15:40   #252
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ben maar 1 keer echt emotioneel geweest bij een overlijden, en dat was toen mijn kat vant dak was gedonderd en we hem moesten laten inslapen omdat hij verlamd was aan de achterste poten. We lieten hem achter bij de veearts, en dan begint dat beest ook nog eens te janken als ge weg wilt gaan.....hartverscheurend.

Ik ben eerlijk, dieren doen me meer als mensen op dat gebied.
Die situatie is wel pijnlijk, zeker omdat je het niet verwacht had.

Maar ik wist dat er snel iemand het laatste zou beweren. Echter, prijs jezelf dan gelukkig: als je al iemand zag gaan waarvan je echt hield, zou je dat niet zeggen.
Oud 30 juli 2008, 15:59   #253
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Die situatie is wel pijnlijk, zeker omdat je het niet verwacht had.

Maar ik wist dat er snel iemand het laatste zou beweren. Echter, prijs jezelf dan gelukkig: als je al iemand zag gaan waarvan je echt hield, zou je dat niet zeggen.
Mja ge zult waarschijnlijk wel gelijk hebben.

Ik maak ook een groot verschil tussen "90 jaar en ouderdomskanker" en " 30 jaar en kanker" Nr 1 kan ik niet echt extreem triestig van zijn, if you gotta go, you gotta go, maar van nr 2, das een andere zaak. Nog nooit meegemaakt trouwens. Iedereen die ik kende ging er aan van ouderdom en vaak was het zelfs een bevrijding uit veel miserie.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 17:48   #254
Groentje-18

Standaard

Natuurlijk. Dat begrijp ik wel.
Dat gevoel heb ik trouwens ook bij een dier: je weet dat je het vroeg of laat zal moeten afgeven, en naarmate het ouder wordt stijgt die kans.
In mijn leven heb ik al mensen weten gaan die mij aan het hart lagen van een week oud tot en met 102. Ik weet wat je nu denkt ... maar die 102-jarige was nog kerngezond (serieus) en is gestorven door een ongeval dat niet haar schuld was. Ik kan je zeggen dat ook dat niet goed voelt, als je de persoon kent.
Oud 30 juli 2008, 20:13   #255
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk. Dat begrijp ik wel.
Dat gevoel heb ik trouwens ook bij een dier: je weet dat je het vroeg of laat zal moeten afgeven, en naarmate het ouder wordt stijgt die kans.
In mijn leven heb ik al mensen weten gaan die mij aan het hart lagen van een week oud tot en met 102. Ik weet wat je nu denkt ... maar die 102-jarige was nog kerngezond (serieus) en is gestorven door een ongeval dat niet haar schuld was. Ik kan je zeggen dat ook dat niet goed voelt, als je de persoon kent.
Ik zal jou en Uh-huh eventjes vertellen waarom ik het hier postte.

Ik wou geen drama maken maar vele mensen hebben gereageerd op mijn berichtje. Froes is sinds mijn inschrijven op dit forum mijn avatar geweest. Ik heb ooit eens twee weekjes een avatar genomen met de gelaarsde kat uit Shrek II en ik heb toen heel veel reacties gekregen dat ze Froesje terug wilden zien.

Men is mijn sinds die 4 jaar gaan associeren met die doordringend kijkende kat. Soms werd er ook eens over het beestje gesproken maar de meeste K&K mensen kenden intussen Froesje al wel.

Ik wou er geen drama van maken zoals Uh-huh het stelde, maar ik wou wel even laten weten waarom mijn avatar die vanaf het begin met mijn account gelinkt was en waar soms wel eens in luchtige discussies hier over gesproken werd, even weg was. Ik heb in het verleden mijn avatar van het katje eens een paar weekjes weggenomen en ik kreeg vele klachten toen. Er werd echt gevraagd waarom mijn avatar weg was en vervangen door het katje uit Shrek II.

Uh-huh kan zich gerust stellen... ik wens er geen drama van te maken. Dit is mijn eigen probleem. Maar sinds 2004 is die je indringend aankijkende kat mijn symbool geweest. In vele draden ben ik een kat genoemd. Iedereen kende de look van het beestje en sommigen ook het karakter ervan. Het was een familielid en die foto die ik zelf heb genomen was enorm mooi naar mijn eigen idee. Dus die avatar was eigen aan mij geworden en mensen raden me nu nog aan om die avatar terug te brengen wat ik even niet ga doen.

Ik heb ook je commentaar gelezen dat het lijkt of ik een dier meer krediet geef dan een mens. Daar zit je verkeerd. Ik geef een goed huisdier evenveel krediet als een menselijke huisgenoot. Er is 1 verschil... Froes was gekend hier op het forum als mijn avatar en dan wil ik ook laten weten wanneer Froes weg is.

En nee... zoals je ook stelt... Als mijn vader zou sterven dan ga je zijn foto hier niet zien. Ik kan het hier misschien hooguit vertellen, maar je zal zijn foto hier niet zien en misschien zeg ik er niks over. Mijn moeder ben ik al kwijt.

En wie stelt dat je teveel aandacht besteedt aan een kat, moet dringend eens samenleven voor 14 jaar met een hele lieve kat en dat beestje dan verliezen. Ik wens het niemand toe. Ik mag dan een belanger of blokker zijn. Ik heb verdomme gevoelens hoor.

Maar ik zou vragen aan anderen dat ze niet meer zouden reageren. Plaats hier artikeltjes over overleden jazz-zangers of blueslegendes of wie dan ook. Het was mijn bedoeling niet om deze draad te kapen maar er kwamen enorm veel reacties op mijn oorspronkelijke bericht.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 30 juli 2008, 20:15   #256
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Ga je niet justifiëren, Jazeker, want daar is geen enkele reden voor.

En ja in zekere zin waren velen onder ons al een beetje gehecht aan Froes.

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 30 juli 2008 om 20:16.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 20:42   #257
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Ga je niet justifiëren, Jazeker, want daar is geen enkele reden voor.

En ja in zekere zin waren velen onder ons al een beetje gehecht aan Froes.
Misschien komt mijn avatar nog terug... onder het motto van Bram Vermeulen's liedje:

Citaat:
Bram Vermeulen
testament

Als ik dood ga, huil maar niet
ik ben niet echt dood moet je weten
het is de heimwee die ik achterliet,
dood ben ik pas als jij die bent vergeten.

En als ik dood ga, treur maar niet
ik ben niet echt weg moet je weten
het is het verlangen dat ik achterliet
dood ben ik pas als jij dat bent vergeten.

En als ik dood ga, huil maar niet
ik ben niet echt dood moet je weten
het is maar een lichaam dat ik achterliet
dood ben ik pas als jij mij bent vergeten
dood ben ik pas als jij mij bent vergeten.
Wie weet dat onder deze tekst mijn avatar met Froesje ooit terugkomt.

http://nl.youtube.com/watch?v=3K1aUdxyaDg

Youtube is wat traag momenteel... maar het is een mooi nummer en froesje kan terugkomen met dat nummer als thema.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 30 juli 2008 om 20:51.
Oud 30 juli 2008, 20:59   #258
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Dat stukje van Vermeulen werd enkele weken geleden nog voorgelezen op de begrafenis van m'n grootmoeder. Was mooi...
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 20:59   #259
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gaat wel. Misschien besef ik het nog niet genoeg.
Ik ken dat. Ik heb ook een dikke maand heel licht over de dood van mijn vader gegaan, toen ik plots een klopt van de hamer kreeg. Ik wens je dat allesbehalve toe.

Enne... dit raakt me een pak meer dan wanneer één of andere wetenschapper overleden is hoor. Daarom, bedankt om het ons te laten weten. 't Moet hier niet allemaal droge praat of zever zijn.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 21:02   #260
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Ik ken dat. Ik heb ook een dikke maand heel licht over de dood van mijn vader gegaan, toen ik plots een klopt van de hamer kreeg. Ik wens je dat allesbehalve toe.

Enne... dit raakt me een pak meer dan wanneer één of andere wetenschapper overleden is hoor. Daarom, bedankt om het ons te laten weten. 't Moet hier niet allemaal droge praat of zever zijn.
Mja.. ik was nog niet op het forum toen hetzelfde over mijn moeder ging. Tja... Maar ik ga het hierbij laten voor vanavond.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be