![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Zou u ooit eicellen/sperma willen doneren? | |||
Ja, ik heb dit zelfs reeds gedaan |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,89% |
Ja |
![]() ![]() ![]() |
14 | 26,42% |
Misschien |
![]() ![]() ![]() |
12 | 22,64% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
24 | 45,28% |
Ander of geen mening |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,77% |
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een postbusbaby.
![]() |
#244 | |||
|
![]() ![]() Mag ik je slaan nu? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik denk dus niet dat het hetzelfde is. Alleen denk ik dat ze misschien in bepaalde mate vergelijkbaar zij, alleen zijn er gradaties.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 februari 2008 om 01:15. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het beeld van de vrouw die sterk en stoer genetisch materiaal verzameld om de kindjes vervolgens te laten mee opvoeden door een lieve zachte man. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
gelukkig heb ik er geen behoefte aan om een kind te maken met één vent en het te laten opvoeden door een onwetende andere. veel te complex ![]()
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar ik vermoed, als ik het bij het rechte eind heb, dat het net in diezelfde logica thuishoort daar waar een man zich wilt voorzetten door maximale verspreiding zal een vrouw dat doen door maximale opbrengst/investering van de individuen die ze op de werled gezet heeft dus zolang het ergens nog in het kraampje past dan zal een ander kind getolereerd ( tot opgevoed om bv een man te winnen ) worden en anders niet zo is dat ook ergens voor mannen tov kinderen die niet z'n eigen zijn, vermoed ik en bij de menselijke soort is het dan nog eens net iets gecompliceerder daar je je 'doel' ergens op totaal andere manieren kunt gaan bereiken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat vind ik toch al verregaand eigenlijk. Ik kan me nu wel mensen voorstellen die daar problemen mee zouden hebben, maar zo'n centraal probleem lijkt me dat nu toch niet te zijn.
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Art 59 "Eenmaal de procedure tot donatie van gameten is gestart, is de donatie onherroepelijk". Die wet belet volgens mij niet dat je een voorafgaande behandeling kan stopzetten, en begint de procedure na de donatie zelf. De donatie zelf is onherroepelijk. Art 59, 3° over de bestemming van de gameten wijst er zelfs duidelijk op dat de donor nog inspraak heeft na de donatie, indien de donor zich bedenkt, waarbij het mij dus tenzeerste zou verbazen moest de potentiële donor niets meer te zeggen hebben tijdens de voorafgaande behandeling onmiddellijk na het ondertekenen van de overeenkomst met het fertiliteitscentrum. Voor alle zekerheid zal ik deze week tekst eens onder de neus van een jurist wrijven. "onherroepelijk" is synoniem van "niet kunnen worden ingetrokken", onomkeerbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zeg, een beetje met je tijd vooruit gaan ...
vooral op een zondagnacht Laatst gewijzigd door praha : 18 februari 2008 om 01:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik ga eens in mijn bed.
tot later, slaap lekker!
![]() |
#254 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Schepen
|
![]() hier moeten we eens tijd maken om heel de draad door te lezen
Op zijn minst erg boeiende materie wat zeker de nodige aandacht verdient Een van de rechten van het toekomstige kind zal onder druk van Europa (heden dus nog niet het geval) rechten gaan krijgen om zijn biologische ouders te kennen In ieder geval keur ik het financiele karakter sterk af om in studentencafé's studentes gaan te rondselen om en hen erg financieel afhankelijke groepen aantrekkelijke vergoedingen voor te gaan schotelen RR |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
|
![]() Citaat:
Een koppel van in de 30 op een eerste date nl. een gezellig diner bij kaarslicht waarbij de man aan de vrouw vraagt "Heb jij al kinderen?". De vrouw: "Neen. Allé het is te zeggen ..." Waarop man: ![]() ![]() Maar neen, ik geef je daarin gelijk. Op die manier kan je dadelijk nog alles weigeren omdat je nog geen partenr hebt en een toekomstig exemplaar wel eens tegen dat gedrag kan zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja, graag zelfs...
ook per postbus ? Citaat:
spijtig ( of gelukkig ) genoeg zal ik nooit kunnen putten uit persoonlijke ervaring ps. ik wil hier helemaal geen metafysisch iets aan gaan, stijl JvdB maar is het niet ergens denkbaar dan dat het meer betekend dan het verlies an sich omdat je hele lichaam daar zich naartoe zet ? btw wat bedoelde je met die zin over dat niet al tever over nadanken... ikvat 'm alvast niet... 't is zondagnacht hé Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 18 februari 2008 om 01:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
|
![]() Ik ga je voorbeeld volgen.
Slaapwel allen!
![]() |
![]() |