Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2008, 13:33   #241
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD Bekijk bericht
Ofschoon jij niet de enige bent die die geruchten hoort (vanwaar trouwens?) moeten we hier niet op de feiten vooruitlopen: Cottenjé is bij mijn weten geen (con)federalist.
Hij heeft het zelf gezegd, in dit topic zelfs.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2008, 14:07   #242
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Het geknoei en het amateurisme van de zelf-verklaarde Belgicisten is betreurenswaardig maar tegelijk ook lachwekkend. Het grote probleem is hier echter niet zo makkelijk te bepalen. Elke Belgicist zal zowieso conservatief moeten zijn, hij wil immers iets bewaren, en dat vloekt natuurlijk met de oplegegde meningsdiktatuur door (extreem)-links. Hans1, die een zéér onbekwaam politiek leider is, is het schoolvoorbeeld van niet weten hoe daarmee te moeten omgaan. Hij benarde hier op het forum zelfs enkele zelf-verklaarde "communisten" om over samenwerking te spreken.

Op grote schaal geeft dit dus het compleet gekke beeld dat alle Belgicisten in de praktijk haast versplicht zijn Vlaams Belang te stemmen. Alleen daar vind men nog sporen van een katholiek-conservatieve agenda, hetzij dan vermengd met een pak dwaze ideeën. De andere partijen laten elk Belgisch programma helemaal los, laat staan dat ze conservatief zijn. Zijne Majesteit Koning Boudewijn moet het ook met lede ogen hebben aangezien; zijn standpunt over abortus werd alleen gedeeld door het Vlaams Blok, een rabiaat anti-Belgische partij. Is dat niet surrealistisch?

De schokken die het vernietigende postmodernisme heeft teweeg gebracht zijn duidelijk nog niet verteerd. En Belgen, vooral dan Vlamingen, zijn zo dom om hun eigen land te willen kapot maken in hun drang naar egoisme en de nietszeggende slogan "zelfbestuur". Er is nog nooit iemand geweest die zichzelf bestuurde, buiten dan misschien een drenkeling op een onbewoond eiland van 10 vierkante meter ergens in de Stille Zuidzee.

Ik zeg het niet graag maar België is ten dode opgeschreven. Het gepraat over federalisatie zijn vijgen na Pasen. België is een politiek idee, geen landkaart.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 11:47   #243
Belgicist87
Vreemdeling

Standaard

Beste,

Om enkele eventuele misverstanden uit de wereld te helpen:

Ja, dit profiel bestaat al een momentje en wordt weinig gebruikt. Ik ben geen slapend profiel maar wel iemand die hier veel leest maar me weinig moeit in de discussie omdat dit hier de plaats niet is om mensen te overtuigen.
Ja, ik ben Belgicist.
Ja, ik steun de unitaristische gedachte.
Ja, ik ben actief binnen de B.U.B.
Ja, ik sta aan de kant van Ruben Cottenjé.

Nu to the point:

In de paar jaar dat ik in de B.U.B. zit heb ik verschillende meningsverschillen ondergaan. Meningen (standpunten) van mij en andere B.U.B.-leden die door de toen nationale voorzitter werden afgekeurd of tegengewerkt.

Telkens stootten we op een njet. We pasten ons aan en liepen weer in het lijntje...

Maar de voorbije weken kwam er een kentering. De meerderheid van de actieve leden van de B.U.B. stond na verschillende dwalingen van Hans Van De Cauter niet meer achter de nationale ONDERvoorzitter. Klachten leidden ertoe dat de statutaire commissie Hans Van De Cauter een sanctie toewees en hem uit zijn bestuursfuncties zette.
Deze beslissing wordt door hem teniet gedaan omdat al de leden die achter de beslissing staan, enkele weken voordien werden ontslaan.

Tot zover die problemen.

Waarom kwamen die problemen er? Hans is te conservatief voor ons, wij zijn progressief. Wij zijn mensen die ons lid maakten van de B.U.B. omdat dit voor ons de enige uitweg is/was om België te verbeteren. Voor ons is een goeie werking van België, de belg (zowel Vlamingen als Walen) belangrijk. Daarom moet er meer worden samengewerkt dan worden gesplitst en daarvan is het unitarisme het ideaal beeld.

Maar bestaat het ideale? Dat is de grote vraag... en dit beseffen wij progressieve belgen. Daarom sta ik en ook anderen achter het idee om de B.U.B. om te buigen van zuiver unitarische partij naar een meer federalistisch vriendelijke partij met als doel de federatie te versterken ipv de federatie te verzwakken (zoals alle vlaamse federalistische partijen doen).

We zijn geen pur san politici. Nee, we zijn mensen die op een menselijke manier de politiek willen verbeteren in België en dit met alle belgen in onze gedachten.

Ik ben Belg. Maar mensen die zich Vlaamse Belg, Waalse Belg, Belgische Vlaming of Belgische Waal noemen moeten voor mij een stem krijgen.

Spitsen is een gemakkelijke manier om aan te tonen dat iets niet werkt. Maar als ook die splitsing niet werkt moet je de daadwerkelijke oorzaak zoeken van de mindere werking. En die oorzaak is niet Vlaanderen - Wallonie maar slechte interne beleidsplannen.
Belgicist87 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 11:53   #244
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Belgicist87 Bekijk bericht
Hans is te conservatief voor ons, wij zijn progressief.
Progressieve BUB'ers? Dat ik dit nog moest meemaken. Toch tof dat net die progressieven een nepedelman als aanvoerder hebben.

Citaat:
Wij zijn mensen die ons lid maakten van de B.U.B. omdat dit voor ons de enige uitweg is/was om België te verbeteren. Voor ons is een goeie werking van België, de belg (zowel Vlamingen als Walen)
Bedoel je niet Noord- en Zuid-Belgen?

Citaat:
Maar bestaat het ideale? Dat is de grote vraag... en dit beseffen wij progressieve belgen. Daarom sta ik en ook anderen achter het idee om de B.U.B. om te buigen van zuiver unitarische partij naar een meer federalistisch vriendelijke partij met als doel de federatie te versterken ipv de federatie te verzwakken
Betekent dit dat een Franstalige afdeling van de BUB overbodig is, aangezien alle Franstalige politieke partijen in meer of mindere mate schijnen te dromen van een versterking van de Belgische staat?

Citaat:
Spitsen is een gemakkelijke manier om aan te tonen dat iets niet werkt. Maar als ook die splitsing niet werkt moet je de daadwerkelijke oorzaak zoeken van de mindere werking. En die oorzaak is niet Vlaanderen - Wallonie maar slechte interne beleidsplannen.
M.a.w. het gaat niet om de structuren, maar louter om de persoonlijkheden
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 12:05   #245
Belgicist87
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Betekent dit dat een Franstalige afdeling van de BUB overbodig is, aangezien alle Franstalige politieke partijen in meer of mindere mate schijnen te dromen van een versterking van de Belgische staat?
De B.U.B. blijft een belgische partij en blijft in alle landsdelen actief. Wij kiezen niet om enkel in Vlaanderen sterk te staan maar over heel België.

Uw andere commentaren verdienen geen reactie...
Belgicist87 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 18:21   #246
Twigmuntus
Burgemeester

Twigmuntus's schermafbeelding

Standaard

Alweer een profiel waar een ruikje aan zit...

Komaan mannen, we spreken hier over een handvol mensen. Schep toch eens duidelijkheid. Straks geloof ik nog dat er meer BUB-profielen zijn dan partijleden.
Oud 30 maart 2008, 19:25   #247
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Hij heeft het zelf gezegd, in dit topic zelfs.
Confederalist =/= federalist.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 21:02   #248
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BUB Bekijk bericht
Ruben heeft de B.U.B. overgenomen en zal die verdemocratiseren...laat Hans maar doodbloeden...of loop je beetje achter ?

http://www.BelgischeUnie-UnionBelge.be
DEMOCRATISEREN??? Ruben?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BUB=Ruben
ik verwerp geensinds de grondslag van de democratie, maar soms is het beter, om in het belang van de natie en daarmee gepaard de beveiliging van het volk de demo(nen)cratie even uit de weg te gaan...

http://forum.politics.be/showthread.php?t=51805&page=20
Oud 30 maart 2008, 21:05   #249
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste,

Om enkele eventuele misverstanden uit de wereld te helpen:

Ja, dit profiel bestaat al een momentje en wordt weinig gebruikt. Ik ben geen slapend profiel maar wel iemand die hier veel leest maar me weinig moeit in de discussie omdat dit hier de plaats niet is om mensen te overtuigen.
Ja, ik ben Belgicist.
Ja, ik steun de unitaristische gedachte.
Ja, ik ben actief binnen de B.U.B.
Ja, ik sta aan de kant van Ruben Cottenjé.

Nu to the point:

In de paar jaar dat ik in de B.U.B. zit heb ik verschillende meningsverschillen ondergaan. Meningen (standpunten) van mij en andere B.U.B.-leden die door de toen nationale voorzitter werden afgekeurd of tegengewerkt.

Telkens stootten we op een njet. We pasten ons aan en liepen weer in het lijntje...

Maar de voorbije weken kwam er een kentering. De meerderheid van de actieve leden van de B.U.B. stond na verschillende dwalingen van Hans Van De Cauter niet meer achter de nationale ONDERvoorzitter. Klachten leidden ertoe dat de statutaire commissie Hans Van De Cauter een sanctie toewees en hem uit zijn bestuursfuncties zette.
Deze beslissing wordt door hem teniet gedaan omdat al de leden die achter de beslissing staan, enkele weken voordien werden ontslaan.

Tot zover die problemen.

Waarom kwamen die problemen er? Hans is te conservatief voor ons, wij zijn progressief. Wij zijn mensen die ons lid maakten van de B.U.B. omdat dit voor ons de enige uitweg is/was om België te verbeteren. Voor ons is een goeie werking van België, de belg (zowel Vlamingen als Walen) belangrijk. Daarom moet er meer worden samengewerkt dan worden gesplitst en daarvan is het unitarisme het ideaal beeld.

Maar bestaat het ideale? Dat is de grote vraag... en dit beseffen wij progressieve belgen. Daarom sta ik en ook anderen achter het idee om de B.U.B. om te buigen van zuiver unitarische partij naar een meer federalistisch vriendelijke partij met als doel de federatie te versterken ipv de federatie te verzwakken (zoals alle vlaamse federalistische partijen doen).

We zijn geen pur san politici. Nee, we zijn mensen die op een menselijke manier de politiek willen verbeteren in België en dit met alle belgen in onze gedachten.

Ik ben Belg. Maar mensen die zich Vlaamse Belg, Waalse Belg, Belgische Vlaming of Belgische Waal noemen moeten voor mij een stem krijgen.

Schitterend Nederlands.

Jammer van de verspilde energie.
Oud 30 maart 2008, 21:07   #250
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Wel dan, veel succes met je federalistisch en volks clubje, Ruben.

Aan je volks en West-Vlaams karakter heeft trouwens niemand ooit getwijfeld.

Alleen werken wij liever met andere mensen dan jou en je vriendjes. Bye bye.
Met FDF-ers, zeker?
Oud 30 maart 2008, 21:10   #251
Montalcino
Parlementslid

Montalcino's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BUB Bekijk bericht
Waar haal jij dat ineens vandaan dat Ruben een federalist zou zijn ??? Heb je daar geschriften van dat hij dat zou gezegd hebben als B.U.B.'er ?

Ik meen te weten dat velen hem tot mildering (federaal denken) hebben aangemaand maar dat hij het Unitaire nog altijd verdedigde...maar inderdaad, Ruben is iemand die met mensen werkt in plaats van met zijn eigen groot gelijk...
Denk je nu echt dat we nog niet doorhebben dat je Ruben bent?
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 23:12   #252
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De B.U.B. blijft een belgische partij en blijft in alle landsdelen actief. Wij kiezen niet om enkel in Vlaanderen sterk te staan maar over heel België.
Dat jullie daarvoor kiezen had ik al begrepen. "Waarom" is me echter nog steeds een raadsel.

Citaat:
Uw andere commentaren verdienen geen reactie...
Te confronterend, he?
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2008, 23:56   #253
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Denk je nu echt dat we nog niet doorhebben dat je Ruben bent?
Ruben weet best dat wij dat allang door hebben. Je moet dat echter begrijpen. Je kan als fotomodel en mister Belgian personality wel knipogend naar de adel en half naakt poseren voor wie daarvoor betaalt, op een politiek forum in discussie gaan met separatisten past niet bij zijn imago. Om de onderlinge gevechten der aanhangers van dit prachtige, eendrachtige koningdom uit te laten smeren door 'de secretaris' is dit echter de gedroomde plek.
Oud 31 maart 2008, 01:32   #254
Kristof Vermassen
Lokaal Raadslid

Kristof Vermassen's schermafbeelding

Standaard

Die Ruben heeft wel plots een pak profielen zeg... Zielig eigenlijk.
Kristof Vermassen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 01:39   #255
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Vermassen Bekijk bericht
Die Ruben heeft wel plots een pak profielen zeg... Zielig eigenlijk.
En waarop basseert u zich...
Mocht u dit vermoeden belet niks of niemand u het driehoekje in het profiel aan te klikken en dit te melden aan de moderatie. Zij zullen dan nagaan of de verschillende profielen gepost hebben vanop hetzelfde IP-adres en desnoods de persoon bannen. Ga u gang zou ik zeggen...
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.

Laatst gewijzigd door BCD : 31 maart 2008 om 01:40.
BCD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2008, 10:22   #256
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ruben post slechts onder één nick: BUB.
Oud 3 april 2008, 20:18   #257
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kristof Vermassen registreerde zich hier een paar weken na de verkiezingen.

Ik begin zo'n flauw vermoeden te krijgen dat we hier met de kampioen van de dubbelnicks te maken hebben.

Nietwaar Bruno?
Oud 3 april 2008, 20:19   #258
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Kristof Vermassen registreerde zich hier een paar weken na de verkiezingen.

Ik begin zo'n flauw vermoeden te krijgen dat we hier met de kampioen van de dubbelnicks te maken hebben.

Nietwaar Bruno?
Aiaiaiaiai... Knuppel heeft het als eerste ontdekt!

Alias Zwarte Kat alias.... ?

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 3 april 2008 om 20:20.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2008, 20:21   #259
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jij wist het dus al eerder, Rob.

Voor een nieuwe weet jij wel erg veel.....
Oud 3 april 2008, 20:22   #260
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jij wist het dus al eerder, Rob.

Voor een nieuwe weet jij wel erg veel.....
Ach, zijn we niet allemaal ergens nieuw?
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be