![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Minister
|
![]() Het geknoei en het amateurisme van de zelf-verklaarde Belgicisten is betreurenswaardig maar tegelijk ook lachwekkend. Het grote probleem is hier echter niet zo makkelijk te bepalen. Elke Belgicist zal zowieso conservatief moeten zijn, hij wil immers iets bewaren, en dat vloekt natuurlijk met de oplegegde meningsdiktatuur door (extreem)-links. Hans1, die een zéér onbekwaam politiek leider is, is het schoolvoorbeeld van niet weten hoe daarmee te moeten omgaan. Hij benarde hier op het forum zelfs enkele zelf-verklaarde "communisten" om over samenwerking te spreken.
Op grote schaal geeft dit dus het compleet gekke beeld dat alle Belgicisten in de praktijk haast versplicht zijn Vlaams Belang te stemmen. Alleen daar vind men nog sporen van een katholiek-conservatieve agenda, hetzij dan vermengd met een pak dwaze ideeën. De andere partijen laten elk Belgisch programma helemaal los, laat staan dat ze conservatief zijn. Zijne Majesteit Koning Boudewijn moet het ook met lede ogen hebben aangezien; zijn standpunt over abortus werd alleen gedeeld door het Vlaams Blok, een rabiaat anti-Belgische partij. Is dat niet surrealistisch? De schokken die het vernietigende postmodernisme heeft teweeg gebracht zijn duidelijk nog niet verteerd. En Belgen, vooral dan Vlamingen, zijn zo dom om hun eigen land te willen kapot maken in hun drang naar egoisme en de nietszeggende slogan "zelfbestuur". Er is nog nooit iemand geweest die zichzelf bestuurde, buiten dan misschien een drenkeling op een onbewoond eiland van 10 vierkante meter ergens in de Stille Zuidzee. Ik zeg het niet graag maar België is ten dode opgeschreven. Het gepraat over federalisatie zijn vijgen na Pasen. België is een politiek idee, geen landkaart.
![]() |
![]() |
#243 |
Vreemdeling
|
![]() Beste,
Om enkele eventuele misverstanden uit de wereld te helpen: Ja, dit profiel bestaat al een momentje en wordt weinig gebruikt. Ik ben geen slapend profiel maar wel iemand die hier veel leest maar me weinig moeit in de discussie omdat dit hier de plaats niet is om mensen te overtuigen. Ja, ik ben Belgicist. Ja, ik steun de unitaristische gedachte. Ja, ik ben actief binnen de B.U.B. Ja, ik sta aan de kant van Ruben Cottenjé. Nu to the point: In de paar jaar dat ik in de B.U.B. zit heb ik verschillende meningsverschillen ondergaan. Meningen (standpunten) van mij en andere B.U.B.-leden die door de toen nationale voorzitter werden afgekeurd of tegengewerkt. Telkens stootten we op een njet. We pasten ons aan en liepen weer in het lijntje... Maar de voorbije weken kwam er een kentering. De meerderheid van de actieve leden van de B.U.B. stond na verschillende dwalingen van Hans Van De Cauter niet meer achter de nationale ONDERvoorzitter. Klachten leidden ertoe dat de statutaire commissie Hans Van De Cauter een sanctie toewees en hem uit zijn bestuursfuncties zette. Deze beslissing wordt door hem teniet gedaan omdat al de leden die achter de beslissing staan, enkele weken voordien werden ontslaan. Tot zover die problemen. Waarom kwamen die problemen er? Hans is te conservatief voor ons, wij zijn progressief. Wij zijn mensen die ons lid maakten van de B.U.B. omdat dit voor ons de enige uitweg is/was om België te verbeteren. Voor ons is een goeie werking van België, de belg (zowel Vlamingen als Walen) belangrijk. Daarom moet er meer worden samengewerkt dan worden gesplitst en daarvan is het unitarisme het ideaal beeld. Maar bestaat het ideale? Dat is de grote vraag... en dit beseffen wij progressieve belgen. Daarom sta ik en ook anderen achter het idee om de B.U.B. om te buigen van zuiver unitarische partij naar een meer federalistisch vriendelijke partij met als doel de federatie te versterken ipv de federatie te verzwakken (zoals alle vlaamse federalistische partijen doen). We zijn geen pur san politici. Nee, we zijn mensen die op een menselijke manier de politiek willen verbeteren in België en dit met alle belgen in onze gedachten. Ik ben Belg. Maar mensen die zich Vlaamse Belg, Waalse Belg, Belgische Vlaming of Belgische Waal noemen moeten voor mij een stem krijgen. Spitsen is een gemakkelijke manier om aan te tonen dat iets niet werkt. Maar als ook die splitsing niet werkt moet je de daadwerkelijke oorzaak zoeken van de mindere werking. En die oorzaak is niet Vlaanderen - Wallonie maar slechte interne beleidsplannen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Uw andere commentaren verdienen geen reactie... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Burgemeester
|
![]() Alweer een profiel waar een ruikje aan zit...
Komaan mannen, we spreken hier over een handvol mensen. Schep toch eens duidelijkheid. Straks geloof ik nog dat er meer BUB-profielen zijn dan partijleden.
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Confederalist =/= federalist.
![]() |
#248 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jammer van de verspilde energie.
![]() |
![]() |
#250 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met FDF-ers, zeker?
![]() |
#251 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ruben weet best dat wij dat allang door hebben. Je moet dat echter begrijpen. Je kan als fotomodel en mister Belgian personality wel knipogend naar de adel en half naakt poseren voor wie daarvoor betaalt, op een politiek forum in discussie gaan met separatisten past niet bij zijn imago. Om de onderlinge gevechten der aanhangers van dit prachtige, eendrachtige koningdom uit te laten smeren door 'de secretaris' is dit echter de gedroomde plek.
![]() |
#254 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Die Ruben heeft wel plots een pak profielen zeg... Zielig eigenlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Mocht u dit vermoeden belet niks of niemand u het driehoekje in het profiel aan te klikken en dit te melden aan de moderatie. Zij zullen dan nagaan of de verschillende profielen gepost hebben vanop hetzelfde IP-adres en desnoods de persoon bannen. Ga u gang zou ik zeggen...
Laatst gewijzigd door BCD : 31 maart 2008 om 01:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ruben post slechts onder één nick: BUB.
![]() |
#257 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kristof Vermassen registreerde zich hier een paar weken na de verkiezingen.
Ik begin zo'n flauw vermoeden te krijgen dat we hier met de kampioen van de dubbelnicks te maken hebben. Nietwaar Bruno?
![]() |
#258 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Alias Zwarte Kat alias.... ? Laatst gewijzigd door Rob Roy : 3 april 2008 om 20:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij wist het dus al eerder, Rob.
Voor een nieuwe weet jij wel erg veel.....
![]() |
#260 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |