Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 mei 2008, 08:01   #241
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Het zou er dat nog aan mankeren! 12 miljard Euro per jaar wegschenken en nog niet eens mogen toekijken op wat ermee gebeurt?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zever is jouw handelsmerk.
echte bewijzen, en geen vb zever......
anders kunt ge gaan spelen met de knikkers....
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2008, 08:02   #242
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
...

Maar wat niet kan is dat de Walen de Vlamingen in hun plaats de race insturen.

snap je dat niet?
Het gebeurt ook niet vaak, hé, born2bewild, maar hier kan ik met jou akkoord gaan.

Alleen zou ik het eerder over 'de Walen' en 'de Vlamingen' hebben, omdat je op die manier duidelijk maakt dat het om een veralgemening gaat ter vereenvoudiging van de discussie. Niet �*lle Walen willen dat, en niet �*lle Vlamingen nemen aan die rat race deel.

Trouwens, geen enkel weldenkend mens doet dat een medemens aan.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2008, 08:05   #243
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De plannen van de Franstaligen dateren al van lang voor er sprake was van een kartel.

Bovendien maakt de N-VA niet eens deel uit van de regering.
Het FDF van Maingain en Reynders wel.
Klopt. Remember 'la Belgique sera latine, ou elle ne sera pas' ?

Dat idee leeft nog steeds, blijkbaar.

Hoe kunnen mensen nu zo star, zo rigide, zo 'verkrampt' zijn?

Oud 18 mei 2008, 08:18   #244
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Alleszins! 'Belgique' maakt deel uit van 'La Francophonie'!

Dat betekent dus een uitgebreid netwerk van 'relaties' waar de Vlamingen NIET bij betrokken zijn.
En nooit bij betrokken waren of betrokken zullen worden.

Citaat:
Wat hebben de Vlamingen? De Taalunie, OK, en daarbuiten?
Bovenal een slecht imago (behalve in Noorwegen, blijkbaar ), en dan wat individuele contacten. Maar dat zal het wel zijn, zeker? Of vergis ik me?
Ze hebben ook nog het fatsoen dat de francofonie altijd ontbroken heeft. Maar daar koop je in een land dat nooit anders dan gedomineerd werd door diezelfde francofonie en haar uitgebreid europees netwerk van relaties niets voor natuurlijk.

Citaat:
Ik hoop dat de 'die-hards' van VB de moed zullen opbrengen zichzelf de vraag te stellen wat hùn aandeel in dat slechte imago is, en de nodige conclusies te trekken.
Degenen die het 'cordoin sanitaire' instelden en om de haverklap bij de raad van Europa gaan jengelen als kleine, rotverwende nesten mogen zich dat evengoed afvragen. Neen?

Citaat:
Ik weet niet of aan die slechte reputatie nog iets kan worden gedaan.
Niet zolang Belgique bestaat en de francofonie verdergaat met haar 'Vlamingen zijn racisten, fascisten en egoistenstrategie', zoveel is zeker.

Citaat:
Zelf dacht ik aan een soort 'culturele revolutie', waarbij zoveel mogelijk Vlamingen zich aan allerlei artistieke projecten wagen om een positief beeld van de regio te scheppen.
De meest 'efficiënte' methode is tot nader order nog steeds 'kunst': film en muziek in de eerste plaats.
Dat kan m.i. het best werken met zéér low budget producties, waarbij inhoudelijke kwaliteit de voornaamste vereiste is.

Eigenlijk zouden er in èlk Vlaams dorp een paar goeie 'volksmuziek'-groepjes moeten komen, die vernieuwende muziek durven maken (invloeden van techno, R'n'B, reggae en andere 'internationale' genres moeten zeker niet geweerd worden, en ook deelname van allochtonen zou moeten aangemoedigd worden).
De 'nieuwe Vlamingen' zijn de toegangspoort par excellence tot de rest van de wereld!
Zoals in Doel gebeurt dus.
Weet je ook wat dat intussen heeft opgeleverd aan positief imago? Het hoeft zelfs maar binnen de Belgische grenzen te zijn....

Citaat:
Wat film betreft: diepgang, humor, fantasie en experiment zijn belangrijker dan high tech! Dankzij de goedkope digitale camera is zowat alles mogelijk!
Korte filmpjes, videoclips (van al die nieuwe 'volksmuziek'!), zelfs langspeelfilms!
Jij bent duidelijk nog nooit naar een VN-Zangfeest geweest.

Citaat:
En voor de wereldwijde verspreiding is Internet de gedroomde kans: YouTube, MySpace, ArtistDirect e.a. kanalen moeten maximaal benut worden.
Gebeurt al, maar mag meer en beter.

Citaat:
Wat de Vlamingen ook zouden moeten doen, is zich veel vaker en veel massaler in Brussel laten zien/horen, altijd op een uiterst beschaafde, hoffelijke en open, 'pro-actieve' manier, maar wel steeds zelfbewust en zelfzeker.
Je bedoelt dat de Vlamingen die om een of andere reden naar Brussel trekken rustig Nederlands moeten blijven praten inplaats van direct naar het Frans over te schakelen?

Ik deed nooit anders.

Citaat:
Bovendien kan een 'massale' immigratie in Brussel het demografisch onevenwicht vrij snel herstellen. Een kleine tweehonderdduizend individuen/families zou ècht het verschil kunnen maken. De Vlaamse Gemeenschap biedt trouwens financiële steun (via 'Wonen in Brussel').
Zolang Brussel een vlaamsvijandige stad blijft zullen de Vlamingen er blijven wegtrekken inplaats van er naartoe te 'emigreren'.
Ik onderging ooit een vrij zware operatie in een Brussels ziekenhuis en kon meteen meepraten over de Vlaamsvijandigheid van het eentalig Franstalig personeel. De behandeling die ik van het tweetalige Vlaamse personeel kreeg verschilde daar gelukkig dag van de nacht mee. Hopelijk werden ze daar niet zwaar of afgerekend door de collega's...
Het is lang geleden maar ik zie nog altijd geen verandering. Jij wel?

Citaat:
En als laatste stap (en dit zal wellicht de meeste weerstand oproepen) : een aantrekkelijker vlag! De combinatie van zwart en geel is nogal agressief (denk aan de wesp), en dat is alleszins een nadeel.
Ik zou daar echt eens over nadenken. Misschien een gele leeuw op een lichtblauwe of lichtgroene achtergrond? Als teken van 'een nieuwe lente, een nieuw geluid'?
Why not? Voor mij alvast geen probleem.
De Engelse haan die de Walen in hun vlag hebben staan heeft overigens niet alleen aggressieve kleuren. Het IS effectief een agressieve vogel.
Ook maar vervangen door een andere vlag dan?

Citaat:
Andere positieve ideeën zijn uiteraard altijd welkom!
Vlaanderen vlagt (ook financieel) steunen.
Ze bewijzen al jaren dat 'het buitenland' geen problemen heeft met de Vlaame 'aggressieve' vlag. Misschien omdat er één kleurtje van Belgische driekleur aan mankeert? Ook maar vervangen door een andere vermits ze bepaalde mensen niet alleen aan een wesp doet denken maar aan bloed en geweld?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 mei 2008 om 08:19.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2008, 08:20   #245
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Om nog eens terug te komen op mijn voorstel van een 'culturele revolutie' (zie: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=235) :

In het onderdeel 'film' vergat ik nog documentaires en reportages te vermelden.

Toon de hele wereld wat hier wèrkelijk plaatsvindt !!

Maak massaal korte, charmante, interessante, grappige, ... filmpjes over jezelf, je familie, je buurt, over de toffe dingen die daar gebeuren, over de vele initiatieven die bestaan om nieuwkomers op te vangen/te helpen, over de festivalletjes die plaatsvinden, ... Maar wees ook niet bang om de keerzijde te tonen (en geef correcte duiding): Doel, bvb., of de faciliteitengemeenten. Gebruik archieffoto's om de evolutie te tonen, gebruik oude familiefilmpjes of TV-programma's, ...

En dan massaal gaan posten op YouTube e.d.m. !

Wees creatief, wees productief, en bovenal: amuseer u, zoveel als maar kan.

(mocht je om ideeën verlegen zitten: bekijk eens de film van Dziga Vertov: 'The man with the camera'. Of informeer u over Johan Van Der Keuken. Inspiratie z�*t!)

Steek uw energie niet langer in geklaag en gekanker, begot. Het brengt niets op, het wekt alleen weerzin.

'Anders Gaan Leven' was de mooiste naam voor een politieke partij ooit. Helaas kwam van dat anders leven al bij al weinig terecht. Maar het is nog niet te laat. Zo lang er leven is, is er hoop.

Laatst gewijzigd door djimi : 18 mei 2008 om 08:22.
Oud 18 mei 2008, 08:24   #246
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toon de hele wereld wat hier wèrkelijk plaatsvindt !!
Probleem is wel Djimi dat de wereld weinig interesse heeft voor wat hier gebeurt. Kijk eens naar de wereldkaart en zie hoe klein België is.

Omdat ons land (of beter stad) zo klein is kijken wij wel eens over de grenzen; maar de meeste landen zijn zo groot dat de inwoners al hun handen vol hebben met wat in hun land gebeurt.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2008, 08:39   #247
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1. En nooit bij betrokken waren of betrokken zullen worden.

2. Ze hebben ook nog het fatsoen dat de francofonie altijd ontbroken heeft. Maar daar koop je in een land dat nooit anders dan gedomineerd werd door diezelfde francofonie en haar uitgebreid europees netwerk van relaties niets voor natuurlijk.

3. Degenen die het 'cordoin sanitaire' instelden en om de haverklap bij de raad van Europa gaan jengelen als kleine, rotverwende nesten mogen zich dat evengoed afvragen. Neen?

4. Niet zolang Belgique bestaat en de francofonie verdergaat met haar 'Vlamingen zijn racisten, fascisten en egoistenstrategie', zoveel is zeker.

5. Zoals in Doel gebeurt dus.
Weet je ook wat dat intussen heeft opgeleverd aan positief imago? Het hoeft zelfs maar binnen de Belgische grenzen te zijn....

6. Jij bent duidelijk nog nooit naar een VN-Zangfeest geweest.

7. Gebeurt al, maar mag meer en beter.

8. Je bedoelt dat de Vlamingen die om een of andere reden naar Brussel trekken rustig Nederlands moeten blijven praten inplaats van direct naar het Frans over te schakelen?

Ik deed nooit anders.

9. Zolang Brussel een vlaamsvijandige stad blijft zullen de Vlamingen er blijven wegtrekken inplaats van er naartoe te 'emigreren'.
Ik onderging ooit een vrij zware operatie in een Brussels ziekenhuis en kon meteen meepraten over de Vlaamsvijandigheid van het eentalig Franstalig personeel. De behandeling die ik van het tweetalige Vlaamse personeel kreeg verschilde daar gelukkig dag van de nacht mee. Hopelijk werden ze daar niet zwaar of afgerekend door de collega's...
Het is lang geleden maar ik zie nog altijd geen verandering. Jij wel?

10. Why not? Voor mij alvast geen probleem.
De Engelse haan die de Walen in hun vlag hebben staan heeft overigens niet alleen aggressieve kleuren. Het IS effectief een agressieve vogel.
Ook maar vervangen door een andere vlag dan?

11. Vlaanderen vlagt (ook financieel) steunen.
Ze bewijzen al jaren dat 'het buitenland' geen problemen heeft met de Vlaame 'aggressieve' vlag. Misschien omdat er één kleurtje van Belgische driekleur aan mankeert? Ook maar vervangen door een andere vermits ze bepaalde mensen niet alleen aan een wesp doet denken maar aan bloed en geweld?
Hé, Knuppel, ik weet niet wat er aan 't gebeuren is, maar ik moet op zowat elk van die punten 'positief' antwoorden !

Om er enkele uit te pikken (en dan moet ik hier echt weg, want ik moet nog naar de markt) :

6. Neen, ik was nog nooit op zo'n Zangfeest.
Dat heeft veel te maken met het feit dat ik me niet graag op massa-manifestaties vertoon. Misschien zal ik het dit jaar toch maar eens proberen? Gewoon uit nieuwsgierigheid.

8. Inderdaad. Ik begin ook altijd vriendelijk en hoffelijk in het Nederlands, en toon bereidheid mij aan mijn gesprekspartner aan te passen als ik net zo vriendelijk en hoffelijk behandeld wordt. Indien niet, dan komt de 'djimi'-behandeling: nog steeds heel vriendelijk, (een beetje toneeltalent heb ik dan toch wel, ik doe er dus een schepje 'hulpeloosheid' en 'wanhoop' bij, ), in 't West-Vlaams, aan 'overdreven snelheid'. Dat levert gewoonlijk hilarische tafereeltjes op! Want dan denken de mensen: oei, da's ne 'nouveau Belge' die geen Frans kent; aï aï, wat nu ?

9. Ik stuit zelden op misprijzen of agressie, maar ik kan niet beweren dat die niet bestaat, helaas. Gelukkig heb ik tot nu toe nog geen kennis hoeven te maken met de Brusselse ziekenhuiswereld. Hopelijk blijft dat zo, nietwaar?

10. De Waalse Gemeenschap kiest de vlag die zij wil, hé. Ik vind die haan ook behoorlijk agressief, hoor, daar niet van.

11. De Belgische driekleur vind ik ook niet mooi. Zo volstrekt fantasieloos, en inderdaad, er zijn nogal wat mensen die aan bloed moeten denken wanneer zij die zien. Met mijn leerlingen van Congolese afkomst/nationaliteit kon en kan ik het daar urenlang over hebben. Zo'n gesprek eindigt steevast met een lofzang op Lumumba !

Vriendelijke groetjes,

djimi

Laatst gewijzigd door djimi : 18 mei 2008 om 08:45.
Oud 18 mei 2008, 08:41   #248
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Probleem is wel Djimi dat de wereld weinig interesse heeft voor wat hier gebeurt. Kijk eens naar de wereldkaart en zie hoe klein België is.

Omdat ons land (of beter stad) zo klein is kijken wij wel eens over de grenzen; maar de meeste landen zijn zo groot dat de inwoners al hun handen vol hebben met wat in hun land gebeurt.
Tja, als het hier serieus gaat beginnen stuiven (en die kans zit er dus dik in, hé), dan zou dat wel eens heel snel kunnen veranderen, nee?

Tenslotte ligt 'Belgium' in het 'heart of Europe', en 'Europe' is toch wèl een begrip, vermoed ik.

Oud 18 mei 2008, 08:51   #249
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, als het hier serieus gaat beginnen stuiven (en die kans zit er dus dik in, hé),
Oei Djimi zo negatief. Volgens mij is die kans heel heel klein.
Belgen aan beide kant van de taalgrens zijn pragmatisch genoeg om hun problemen vreedzaam op te lossen.
Enkel wie relatief arm is en weinig te verliezen heeft, durft wel eens aan geweld denken; maar toch niet als je een huis en een inboedel hebt ter waarde van 200.000 euro (of veel meer)
Oud 18 mei 2008, 09:06   #250
Rob Roy
Minister

Rob Roy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ongeacht wat individuele Walen over die aanhechting bij Grosz-Brüxelles denken, zal 'Wallonië' een keuze maken. En die keuze zal bepaald worden door een klein groepje Brusselse (en pro forma ook wat Waalse) politici, die wel in naam van Wallonië zullen optreden, zoals dat al jaren gebeurt.
Dit is toch wel cruciaal. Vlaanderen is zich al sinds 1830 aan het ontvoogden van die Brusselse bourgeoisie, en die emancipatie zit nu in een eindfaze. Maar Wallonië maakt er zich meer en meer afhankelijk van, heeft minder en minder een eigen stem en gaat dus steeds dieper de dieperik in.
Als er iets is dat Vlaamsgezinden kunnen doen, dan is het wel de emancipatiegezinde Walen steunen.

Laatst gewijzigd door Rob Roy : 18 mei 2008 om 09:07.
Rob Roy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2008, 09:10   #251
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
En dan toenijpen zeker tot wanneer al het Franse sap er uit weggelopen is........ jaja.
Och, ze zullen er niet van sterven hoor, en zelfs geen boterham minder van eten. Eerder omgekeerd.
Oud 18 mei 2008, 09:17   #252
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oei Djimi zo negatief. Volgens mij is die kans heel heel klein.
Belgen aan beide kant van de taalgrens zijn pragmatisch genoeg om hun problemen vreedzaam op te lossen.
Enkel wie relatief arm is en weinig te verliezen heeft, durft wel eens aan geweld denken; maar toch niet als je een huis en een inboedel hebt ter waarde van 200.000 euro (of veel meer)
Dus in het geval de lont hier ooit in het kruitvat gestoken zou worden, zullen het niet de racistische, egoïstische en onverdraagzame Vlamingen zijn die dat zullen doen. Dat mag ik uit jouw post toch afleiden?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2008, 09:19   #253
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Dus in het geval de lont hier ooit in het kruitvat gestoken zou worden, zullen het niet de racistische, egoïstische en onverdraagzame Vlamingen zijn die dat zullen doen. Dat mag ik uit jouw post toch afleiden?
Blokkers hopen dat ze eens zullen mogen vechten hé. Helaas, het zal voor een andere keer zijn
Oud 18 mei 2008, 09:20   #254
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Ik vraag me trouwens af waarom Maingain per sé een klets zeewater wil vooraleer hij over staatshervorming wil gaan praten?
Dit is een dekoloniseringsstrijd. Wat nu in België aan het gebeuren is, kan voorgesteld worden als de meester die een bevel geeft aan zijn slaaf en voor het eerst in zijn leven geconfronteerd wordt met de slaaf die "neen" zegt en dreigend zijn hand opheft. De meester raakt daar volledig door van de kook en gaat een nooit geziene agressie ontwikkelen om de slaaf weer te doen buigen en de oude relatie te herstellen. Dat werkt via angstinductie, en de echo's daarvan kan je vandaag lezen in de Franstalige media en krantenfora.
Oud 18 mei 2008, 09:20   #255
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blokkers hopen dat ze eens zullen mogen vechten hé. Helaas, het zal voor een andere keer zijn
Probeer nu misschien eens op de vraag zelf te antwoorden.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2008, 09:22   #256
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Dit is een dekoloniseringsstrijd. Wat nu in België aan het gebeuren is, kan voorgesteld worden als de meester die een bevel geeft aan zijn slaaf en voor het eerst in zijn leven geconfronteerd wordt met de slaaf die "neen" zegt en dreigend zijn hand opheft. De meester raakt daar volledig door van de kook en gaat een nooit geziene agressie ontwikkelen om de slaaf weer te doen buigen en de oude relatie te herstellen. Dat werkt via angstinductie, en de echo's daarvan kan je vandaag lezen in de Franstalige media en krantenfora.

nooit geziene agressie
vertel dat eens aan de Tibetanen

voor het eerst in zijn leven geconfronteerd wordt met de slaaf die "neen"

ondanks de tegenkanting van de Franstaligen is het onderwijs maar mooi gesplitst en wie het onderwijs in handen heeft, heeft heel veel in handen.
Oud 18 mei 2008, 09:26   #257
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is een dekoloniseringsstrijd. Wat nu in België aan het gebeuren is, kan voorgesteld worden als de meester die een bevel geeft aan zijn slaaf en voor het eerst in zijn leven geconfronteerd wordt met de slaaf die "neen" zegt en dreigend zijn hand opheft. De meester raakt daar volledig door van de kook en gaat een nooit geziene agressie ontwikkelen om de slaaf weer te doen buigen en de oude relatie te herstellen.
http://youtube.com/watch?v=YEZHZHNByCs
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2008, 09:32   #258
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Eigenlijk zouden er in èlk Vlaams dorp een paar goeie 'volksmuziek'-groepjes moeten komen, die vernieuwende muziek durven maken (invloeden van techno, R'n'B, reggae en andere 'internationale' genres moeten zeker niet geweerd worden,
M'n beste djimi,

Wat je hier voorstelt is nu al het geval. Elk Vlaams dorp heeft tegenwoordig zo'n folk(-rock) groepje, vaak van 17-18-jarigen. Ze zijn razend populair en zelfs de Walen komen er op af. Misschien kom je niet genoeg in de Vlaamse dorpjes?

Citaat:
en ook deelname van allochtonen zou moeten aangemoedigd worden). De 'nieuwe Vlamingen' zijn de toegangspoort par excellence tot de rest van de wereld!
Daar ben ik het mee eens. En het hoeft niet eens tot muziek beperkt te worden. Er zijn manieren genoeg om allochtone jongeren die echt iets van hun leven willen maken te betrekken bij de vele mogelijkheden die Vlaanderen biedt.
Oud 18 mei 2008, 09:42   #259
Rob Roy
Minister

Standaard

Citaat:
Alleszins! 'Belgique' maakt deel uit van 'La Francophonie'!

Dat betekent dus een uitgebreid netwerk van 'relaties' waar de Vlamingen NIET bij betrokken zijn.

Wat hebben de Vlamingen?
Als de Vlamingen willen kunnen ze zich zó sterker maken:

Citaat:
Poll (Dag): Is Vlaanderen beter af als ze zich bij Nederland aansluiten?

Bron: Dag, 13 mei 2008

Ja. Samen vormen Vlaanderen en Nederland een machtig Europees land dat veel sterker staat dan een eventueel zelfstandig Vlaanderen: 64%

Nee. De verschillen tussen Vlaanderen en Nederland zijn te groot. Een onuitvoerbaar en populistisch idee van Wilders: 36%
http://www.baarlewerkgroep.org/peilingen.htm
Oud 18 mei 2008, 09:49   #260
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
M'n beste djimi,

Wat je hier voorstelt is nu al het geval. Elk Vlaams dorp heeft tegenwoordig zo'n folk(-rock) groepje, vaak van 17-18-jarigen. Ze zijn razend populair en zelfs de Walen komen er op af. Misschien kom je niet genoeg in de Vlaamse dorpjes?

Daar ben ik het mee eens. En het hoeft niet eens tot muziek beperkt te worden. Er zijn manieren genoeg om allochtone jongeren die echt iets van hun leven willen maken te betrekken bij de vele mogelijkheden die Vlaanderen biedt.
Dag Rob,

neen, ik kom inderdaad niet genoeg in de Vlaamse dorpjes.

Brussel is gebouwd op een moeras, hé. En daar zink ik dieper en dieper in weg .

Soms denk ik wel eens: ik had daar beter nooit in geloofd, in dat 'Brussel Hoofdstad' .

Maar gelukkig duren zo'n aanvallen van melancholie nooit erg lang. Al kunnen ze wel voor een paar dagen van energie-gebrek zorgen.

Vriendelijke groetjes,

djimi

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be