![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 | |
|
Banneling
|
Citaat:
anders kunt ge gaan spelen met de knikkers.... |
|
|
|
|
|
|
#242 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Alleen zou ik het eerder over 'de Walen' en 'de Vlamingen' hebben, omdat je op die manier duidelijk maakt dat het om een veralgemening gaat ter vereenvoudiging van de discussie. Niet �*lle Walen willen dat, en niet �*lle Vlamingen nemen aan die rat race deel. Trouwens, geen enkel weldenkend mens doet dat een medemens aan.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
|
#243 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat idee leeft nog steeds, blijkbaar. Hoe kunnen mensen nu zo star, zo rigide, zo 'verkrampt' zijn?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
|
#244 | |||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Weet je ook wat dat intussen heeft opgeleverd aan positief imago? Het hoeft zelfs maar binnen de Belgische grenzen te zijn.... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik deed nooit anders. Citaat:
Ik onderging ooit een vrij zware operatie in een Brussels ziekenhuis en kon meteen meepraten over de Vlaamsvijandigheid van het eentalig Franstalig personeel. De behandeling die ik van het tweetalige Vlaamse personeel kreeg verschilde daar gelukkig dag van de nacht mee. Hopelijk werden ze daar niet zwaar of afgerekend door de collega's... Het is lang geleden maar ik zie nog altijd geen verandering. Jij wel? Citaat:
De Engelse haan die de Walen in hun vlag hebben staan heeft overigens niet alleen aggressieve kleuren. Het IS effectief een agressieve vogel. Ook maar vervangen door een andere vlag dan? Citaat:
Ze bewijzen al jaren dat 'het buitenland' geen problemen heeft met de Vlaame 'aggressieve' vlag. Misschien omdat er één kleurtje van Belgische driekleur aan mankeert? Ook maar vervangen door een andere vermits ze bepaalde mensen niet alleen aan een wesp doet denken maar aan bloed en geweld?
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 mei 2008 om 08:19. |
|||||||||||
|
|
|
|
|
#245 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Om nog eens terug te komen op mijn voorstel van een 'culturele revolutie' (zie: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=235) :
In het onderdeel 'film' vergat ik nog documentaires en reportages te vermelden. Toon de hele wereld wat hier wèrkelijk plaatsvindt !! Maak massaal korte, charmante, interessante, grappige, ... filmpjes over jezelf, je familie, je buurt, over de toffe dingen die daar gebeuren, over de vele initiatieven die bestaan om nieuwkomers op te vangen/te helpen, over de festivalletjes die plaatsvinden, ... Maar wees ook niet bang om de keerzijde te tonen (en geef correcte duiding): Doel, bvb., of de faciliteitengemeenten. Gebruik archieffoto's om de evolutie te tonen, gebruik oude familiefilmpjes of TV-programma's, ... En dan massaal gaan posten op YouTube e.d.m. ! Wees creatief, wees productief, en bovenal: amuseer u, zoveel als maar kan. (mocht je om ideeën verlegen zitten: bekijk eens de film van Dziga Vertov: 'The man with the camera'. Of informeer u over Johan Van Der Keuken. Inspiratie z�*t!) Steek uw energie niet langer in geklaag en gekanker, begot. Het brengt niets op, het wekt alleen weerzin. 'Anders Gaan Leven' was de mooiste naam voor een politieke partij ooit. Helaas kwam van dat anders leven al bij al weinig terecht. Maar het is nog niet te laat. Zo lang er leven is, is er hoop.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! Laatst gewijzigd door djimi : 18 mei 2008 om 08:22. |
|
|
|
|
|
#246 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Probleem is wel Djimi dat de wereld weinig interesse heeft voor wat hier gebeurt. Kijk eens naar de wereldkaart en zie hoe klein België is.
Omdat ons land (of beter stad) zo klein is kijken wij wel eens over de grenzen; maar de meeste landen zijn zo groot dat de inwoners al hun handen vol hebben met wat in hun land gebeurt. |
|
|
|
|
|
#247 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Om er enkele uit te pikken (en dan moet ik hier echt weg, want ik moet nog naar de markt) : 6. Neen, ik was nog nooit op zo'n Zangfeest. Dat heeft veel te maken met het feit dat ik me niet graag op massa-manifestaties vertoon. Misschien zal ik het dit jaar toch maar eens proberen? Gewoon uit nieuwsgierigheid. 8. Inderdaad. Ik begin ook altijd vriendelijk en hoffelijk in het Nederlands, en toon bereidheid mij aan mijn gesprekspartner aan te passen als ik net zo vriendelijk en hoffelijk behandeld wordt. Indien niet, dan komt de 'djimi'-behandeling: nog steeds heel vriendelijk, (een beetje toneeltalent heb ik dan toch wel, ik doe er dus een schepje 'hulpeloosheid' en 'wanhoop' bij, 9. Ik stuit zelden op misprijzen of agressie, maar ik kan niet beweren dat die niet bestaat, helaas. Gelukkig heb ik tot nu toe nog geen kennis hoeven te maken met de Brusselse ziekenhuiswereld. Hopelijk blijft dat zo, nietwaar? 10. De Waalse Gemeenschap kiest de vlag die zij wil, hé. Ik vind die haan ook behoorlijk agressief, hoor, daar niet van. 11. De Belgische driekleur vind ik ook niet mooi. Zo volstrekt fantasieloos, en inderdaad, er zijn nogal wat mensen die aan bloed moeten denken wanneer zij die zien. Met mijn leerlingen van Congolese afkomst/nationaliteit kon en kan ik het daar urenlang over hebben. Zo'n gesprek eindigt steevast met een lofzang op Lumumba Vriendelijke groetjes, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! Laatst gewijzigd door djimi : 18 mei 2008 om 08:45. |
|
|
|
|
|
|
#248 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Tenslotte ligt 'Belgium' in het 'heart of Europe', en 'Europe' is toch wèl een begrip, vermoed ik.
|
|
|
|
|
|
#249 | |
|
|
Citaat:
Belgen aan beide kant van de taalgrens zijn pragmatisch genoeg om hun problemen vreedzaam op te lossen. Enkel wie relatief arm is en weinig te verliezen heeft, durft wel eens aan geweld denken; maar toch niet als je een huis en een inboedel hebt ter waarde van 200.000 euro (of veel meer) |
|
|
|
|
|
|
#250 | |
|
Minister
|
Citaat:
Als er iets is dat Vlaamsgezinden kunnen doen, dan is het wel de emancipatiegezinde Walen steunen. Laatst gewijzigd door Rob Roy : 18 mei 2008 om 09:07. |
|
|
|
|
|
|
#251 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#252 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#253 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#254 |
|
Minister
|
Dit is een dekoloniseringsstrijd. Wat nu in België aan het gebeuren is, kan voorgesteld worden als de meester die een bevel geeft aan zijn slaaf en voor het eerst in zijn leven geconfronteerd wordt met de slaaf die "neen" zegt en dreigend zijn hand opheft. De meester raakt daar volledig door van de kook en gaat een nooit geziene agressie ontwikkelen om de slaaf weer te doen buigen en de oude relatie te herstellen. Dat werkt via angstinductie, en de echo's daarvan kan je vandaag lezen in de Franstalige media en krantenfora.
|
|
|
|
|
|
#255 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#256 | |
|
|
Citaat:
nooit geziene agressie vertel dat eens aan de Tibetanen voor het eerst in zijn leven geconfronteerd wordt met de slaaf die "neen" ondanks de tegenkanting van de Franstaligen is het onderwijs maar mooi gesplitst en wie het onderwijs in handen heeft, heeft heel veel in handen. |
|
|
|
|
|
|
#257 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#258 | ||
|
Minister
|
Citaat:
Wat je hier voorstelt is nu al het geval. Elk Vlaams dorp heeft tegenwoordig zo'n folk(-rock) groepje, vaak van 17-18-jarigen. Ze zijn razend populair en zelfs de Walen komen er op af. Misschien kom je niet genoeg in de Vlaamse dorpjes? Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#259 | ||
|
Minister
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#260 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
neen, ik kom inderdaad niet genoeg in de Vlaamse dorpjes. Brussel is gebouwd op een moeras, hé. En daar zink ik dieper en dieper in weg Soms denk ik wel eens: ik had daar beter nooit in geloofd, in dat 'Brussel Hoofdstad' Maar gelukkig duren zo'n aanvallen van melancholie nooit erg lang. Al kunnen ze wel voor een paar dagen van energie-gebrek zorgen. Vriendelijke groetjes, djimi
|
|
|
|