![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op 31 juli j.l. kreeg ik nog een antwoord van Jaap Hamburger van een Ander Joods Geluid waarin hij letterlijk schrijft: "[..] dat verwijzing naar Zionisme vaak al meteen zo veel weerstand oproept, dat elke discussie op voorhand onmogelijk blijkt." Wat voor mij zoveel betekent: dat iemand die de Israëlische zaak verdedigt, bij hen niet welkom is en zij daar niet mee in debat wensen te gaan, nu niet en ook niet in de toekomst. De weerzin voor Zionisme en vrienden van Israël leeft zo sterk in die middens dat Hamburger al bij voorbaat een discussie uitsluit want ze is voor hem 'onmogelijk'. Als Hamburger en zijn vrienden ooit een stabiele vredesregeling wensen in het M-O zullen ze met alle betrokken partijen rond de tafel moeten, en daar horen in de eerste plaats ook bij de mensen waar ze nu voor gruwelen en zoveel weerstand bij hen oproept dat ze opgelucht ademhaalden toen JA niet op hun voorwaarden wilde ingaan. Ik ben ook bekend met de correspondentie tussen Goeman en JA. De zogenaamde 'uitnodiging' aan medewerkers van JA was compleet nep. Het antwoord van Goeman en zijn Bende lag al klaar: "als ze voorwaarden durven stellen moeten we ze niet hebben want we willen geen pro-Israël mensen een forum geven". In feite was het Goeman die de voorwaarden oplegde, te nemen of te laten. Eén of twee afgevaardigden van JA, tegenover een panel van zeven Israël-haters, waarvan de ene helft niet weet of ze de staat Israël vandaag gaan doodknijpen en de andere helft aarzelt of ze nog een week zullen wachten om hetzelfde te doen. Dat was het enige verschil tussen de panelleden onderling. Bovendien zijn de panelleden in het dagelijks leven afgevaardigden van flink gesubsidieerde ngo's, hoog opgeleide deelnemers die aldus indirect betaald werden om deel te nemen aan het debat. JA moet het zonder overheidssteun doen, kan enkel dankzij reclame haar maandblad boven water houden, heeft geen vertegenwoordigers die ze kan betalen om hun zaak te verdedigen, laat staan geroutineerde en geschoolde debatteurs die het tegen het professioneel en betaalde 7-manschap kan opnemen. In het geval van JA versus Goeman en Co kan je dan ook terecht van David tegen Goliath spreken. Dat JA bedankte voor dit zinloze gevecht tegen windmolens kan ik volkomen begrijpen. Ik vind het hele gedoe nog altijd een gemene streek die Goeman en Co JA heeft geleverd. Ik hoop dat het hier niet bij blijft en weldra een vakkundig antwoord wordt gegeven op alle schijndebatten in de toekomst zoals dit van 22 juli in Gent. Minder leuk is hoe nadien verder wordt uitgehaald naar de mensen van JA. Lees bv wat Anja Meulenbelt op 4 aug. in haar weblog in een paranoïde reflex uithaalt naar haar kritikasters: "In Gent maakte ik het onlangs mee dat er gepoogd werd een debat te verhinderen, waarmee nog duidelijker werd dat het niet hun bedoeling is om de discussie aan te gaan maar vooral om die tegen te houden. En werd ook ik vergast op een stroom hatemail, rondgestrooide geruchten als mep ik invalide mevrouwen, en dreigementen dat ik een proces aan mijn broek zou krijgen." bron Die leugens en verdraaiingen moeten we er maar bij nemen. Het opnemen voor de Israëlische zaak is deze dagen een riskante onderneming, en dan zijn alle middelen goed om je opponenten onderuit te halen. Ik persoonlijk heb er veel uit geleerd en trek mijn conclusies. Het zal ons niet meer overkomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Natuurlijk gaat het om een Jood-moslim conflict, ook om een conflict tussen Arabieren en Israëli's, en ook om een conflict tussen een eilandje van Westerse democratie versus een grote zee van dictaturen die het woord mensenrechten niet eens kunnen spellen. Echter, het conflict zoals dat de laatste decennia is geëvolueerd en dat me nog het meeste zorgen baart is het conflict tussen goed georganiseerde anti-semieten enerzijds en het Joodse volk anderzijds. Niemand die kan ontkennen hoe het meest banale incident tussen Palestijnen en Israël meteen ontaard in de goorste anti-semitische scheldpartijen. Het eenvoudigste debat over het conflict opstarten impliceert dat je moet voorbereid zijn op een lawine van oude gekende beschuldigingen en vooroordelen over de Jood die weer prompt uit de oude doos worden bovengehaald. Niks nieuws onder de zon. Laatst gewijzigd door roskam : 7 augustus 2008 om 08:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Minister
|
![]() Net als Israel indertijd hadden ze dat recht. Daar gaat het nou net om. Natuurlijk heeft
geen land het recht mensen buiten te schoppen voor niets. Het verandert als diverse mensen een bedreiging voor voor dat land wensen te vormen in oorlogstijd en gaan samenheulen met de vijand. Dan mag hetwel en...dat is van alle tijden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Banneling
|
![]() Ik wil hiermee nog even terugkomen op wat Anja Meulenbelt schrijft: "In Gent maakte ik het onlangs mee dat er gepoogd werd een debat te verhinderen, waarmee nog duidelijker werd dat het niet hun bedoeling is om de discussie aan te gaan maar vooral om die tegen te houden."
En dan kom ik terug op de essentie van de zaak, waar ook Michael Freilich van Joods Actueel op hamerde en geen bevredigend antwoord van Goeman op kreeg. MF: "[..]in mijn reactie heb ik nooit gesteld dat u zich schuldig zou maken aan antisemitisme, wat ik gezegd heb is dat uit studies blijkt dat een ongenuanceerde en buiten proportionele kritiek aan het adres van Israël leidt tot een stijgend antisemitisme. Om een concreet voorbeeld te geven, na een eenzijdige tv-reportage kon men op het online forum o.a. lezen: “Het is tijd dat iemand de Joden nog eens een lesje leert” – “Ook bij ons in Antwerpen werkt iedereen voor de Joden” – “Joden hebben alle macht in handen, verschrikkelijk” Het woord 'antisemitisme' is weer gevallen, en daar gruwen de vijanden van Israël van. De Joden en Israël worden door hen steeds en systematisch door de vijanden van Israël in één adem door elkaar gehaald en zijn voor hen in werkelijkheid synoniemen. Elke daad - goed of fout - door Israël gesteld in het M-O, wreekt zich in verbaal voorspelbaar antisemitisme op de Jood in de ganse wereld. De panelleden mogen dan wel beweren dat ze geen antisemieten zijn, maar hun daden en woorden zijn olie op het vuur van alle antisemieten in de wereld en de arabische -moslim - antisemieten in het bijzonder. Een debat dat impliciet aanzet tot het toenemen van antisemitisme - zonder dat het daarom zelf expliciet antisemitisch is of antisemitische uitspraken bevat - daarvan kan je je inderdaad afvragen of het wel had mogen plaatsvinden. Het debat in Gent werd door de vrienden van Israël (door Goeman en Co afgewimpeld als zijnde Israël-Lobbywerk en/of Joodse-Lobby) terecht als dusdanig ervaren en geïnterpreteerd. Wat niet belet dat er inderdaad op bepaalde zaken in Israël door politiekers verkeerd of fout worden aangepakt. Maar kritiek op het Israëlische beleid zou op een normale manier moeten worden beoordeeld en geëvalueerd moeten worden zoals dat van elke andere staat gebeurt of toch zou moeten gebeuren. Wat Israël betreft maakt het daarin geen schijn van kans. Het uitvergroten van de slachtofferrol waarin de Palestijnse vluchtelingen met de hulp van de pro-Palestijns-Arabische Lobby, de absolute meesters zijn in geworden, en de Jood in Israël of daarbuiten wordt voorgesteld als de nazi-Butcher die even korte metten zal maken met die arme sukkels, maakt van de Jood andermaal dezelfde typische Jood zoals die al eeuwenlang door niet-Joden van over de ganse wereld wordt voorgesteld: de Jood als samenzweerder, de complotteur, de bedrieglijke afzetter, de dief, de slinkse machtswellusteling die de wereld wil regeren volgens haar eigen wetten en religie. Als dit het voorspelbare resultaat is van debatten zoals dit van Gent, "niet wat we zeggen is van belang maar wel het resultaat dat telt" = een toename van antisemitisme door de anti-Israëlhetze en oproepen tot boycot van Israëlische producten (lees: Joodse producten), dan had dit debat nooit mogen doorgaan onder de voorwaarden zoals die door Goeman en zijn anti-Zionistisch complot werden opgelegd. Laatst gewijzigd door roskam : 7 augustus 2008 om 09:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Banneling
|
![]() Je moet het niet te ver zoeken Francientje. System bedoelt simpelweg, en hij is daar ook eerlijk in, dat die Palestijnen, die de staat Israël willen vernietigen en alle Joden zonder uitzondering terug in de zee willen drijven, een kans moeten krijgen. Volgens System moeten we die Palestijnen laten doen wat ze al zo lang willen doen, maar door die ambetante mythische Israël Lobby (of Joodse Lobby, bestaat er voor hen dan nog een verschil?) worden gedwarsboomd.
![]() Laatst gewijzigd door roskam : 7 augustus 2008 om 09:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |||||||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er zaten geen Israelhaters in het panel, wat u schrijft is pure fantasie. Er zaten wel mensen die in verschillende gradaties kritisch waren t.o.v. Israelische politiek. Citaat:
Niemand van het panel werd trouwens betaald om deel te nemen aan het debat (op een bepaald moment was dat wel een eis van JA) Citaat:
ALs JA niet wil deelnemen aan het debat is dat uiteraard hun goed recht. Druk uitoefenen, o.a. op de stadsdiensten, valse berichtene verspreiden, e.d. om een debat waaraan jezelf niet wil deel te nemen tegen te hoeden of in diskrediet te brengen is ondemocratisch. Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | ||||||||
Burger
|
![]() Citaat:
Ik ken het onderzoek dat jullie citeren niet (bedoeld Freilich anti-israel gevoelens of antisemitisme, want blijkbaar maken jullie dergelijk ondrescheid niet meer om allerlei ideologische redenen). Er is echter wel gedegen onderzoek dat heeft vastgesteld dat na de bekendmaking van grove mensenrechtenschendingen door Israel, anti-israelische gevoelens sterk toe nemen. Om dit te verhinderen is de op lossing simpel: probeer niet de kritiek op Israel te verhinderen, probeer Israel te bewegen om dergelijke schendingen achterwege te laten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het hier komen aandraven met dergelijke voorbeelden is opnieuw naast de kwestie en heeft niets te maken met het debat in Gent, tenzij Roskan beweert dat er in het panel dergelijke mensen aanwezig zijn. Als dat het geval is, dan zijn deze opmerkingen heel relevant. Als dat niet het geval is dienen ze om zand in de ogen te strooien. Citaat:
De bedoeling van het debat in Gent was niet wat je schrijft (of kan jij in het hoofd van de organisatoren kijken)? Wat Roskam hier neerschrijft is voor het grootste deel naast de kwestie. Hij probeert zand in de ogen te strooien om de ondemocratische demarches van zijn vrienden van JA weg te moffelen. Eén ding is alvast duidelijk. Roskam wil debatten over Israel preventief verbieden. Het feit of op deze debatten strafbare feiten gebeuren is voor Roskam van geen belang. Mooie democraat ... Laatst gewijzigd door pieter&co : 7 augustus 2008 om 10:30. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Jouw interpretatie van het internationaal recht zijn echt niet correct hoor Francientje... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Banneling
|
![]() Wel een vreemde manier om te reageren. Wat u niet zint en geen antwoord op heeft heet u 'naast de kwestie' (net zoals de Shoah en duizendjarige Jodenvervolging ook met het ontstaan van Israël en er aan de basis van ligt, wellicht ook wel 'naast de kwestie' zal zijn). De rest antwoord u in vetgedrukte tekst omdat dit het grootste lettertype is dat u virtueel in mijn gezicht kan brullen. Het is nogal fijn van je...
![]() Ik zal later bekijken op wat ik nog antwoord maar ik moet nu even wat anders doen. Laatst gewijzigd door roskam : 7 augustus 2008 om 10:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Fransen zijn uit algerije weggejaagd waar ze heel wat land hadden. Een klein miljoen Joden zijn uit Arabische landen weggejaagd waar ze land hadden. Indie en Pakistaan zijn indertijd overgegaan tot een bevolkingsomwisseling waarbij Hindoes véél land hebben verloren.. De sudetenduitsers werden uit Polen weggejaagd waar ze land hadden ETC Etc Etc. Overigens zou niemand verjaagd zijn geweest als jouw vriendjes ingestemd hadden met de eerste Uno resolutie die dus besliste dat er twee staten gingen komen. Inplaats daarvan beslisten ze dat ze zaak via wapens moest worden uitge-vochten. Dat geschiedde dus en ze verloren. e kunt niet zeggen:'we gaan de wapens laten beslissen' en daarna staan gillen: 'O ja, maar we verloren en dat past dus niet in onze kraam etc etc' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De practische kant van het geschil, dus los van gelijk/ongelijk/schuld/geschiedenis, lijkt mij te weinig te worden benadrukt: verslapping van de Israëlische houding komt zonder meer neer op zelfmoord. Er is dus eigenlijk geen keus.
![]() |
#254 | ||||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Opnieuw voer je een intentieproces omdat je geen feitelijke elementen kan aandragen. Citaat:
Citaat:
Zoek het zelf maar uit hoor Roskam. Ik lig al lang niet meer wakker van jouw halve waarheden, kromme redeneringen en tegenstrijdigheden. Ik onthou vooral dat je een voorstander bent van censuur en het normaal vindt dat debatten die jou niet aanstaan worden verboden. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | ||||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
1) de expulsie en vlucht van Joden uit arabische landen gebeurt na de Nakba als een soort vergelding. Dit is niet goed te keuren 2) een deel van die vluchtelingen stroom werd door zionisten mee op de gang gebracht om in Israel zo snel mogelijk een Joods bevolkingsoverwicht te creeren 3) bij deze gevluchte joden is er geen vraag om terug te keren naar hun oorspronkelijk land. Mocht dat wel zo zijn dan zouden dezen evenzeer het recht op terugkeer mogen eisen. Dit gebeurt echter niet. 4) het cijfer van 1 miljoen maakt geen onderscheid tussen mensen die naar Israel wilden emigreren en diegenen die moesten vluchtten of verjaagd worden Citaat:
Trouwens de ene misdaad maakt de andere niet goed. Citaat:
Voor de historische feiten verwijs ik naar de site van de VN. Daar kan je nalezen dat de zionisten de facto het tweestatenplan ook niet aanvaardden (ze waren niet akkoord met het verdelingsplan en hebbeb onmiddelijk na de bekendmaking er van gewapenderhand zoveel mogelijk land proberen te veroveren.) Opnieuw toont Francientje aan dat ze zelfs niet over de elementaire feitenkennis beschikt. PS: ik wacht nog altijd op die antisemitische uitspraken van Catherine Laatst gewijzigd door pieter&co : 7 augustus 2008 om 14:36. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik zie dat Roskam al een lange antwoord heeft gegeven.
Ik kan me best vinden en in zijn antwoord maar heb ook een eigen mening. Ik spreek Roskam wel tegen dat zulke debats veboden zou moeten worden. Een debat kan maar de deelnemers moeten wel beseffen dat ze verschillende mensen kwetsen en negatieve gevolgen kunnen hebben/brengen maar dat is een totaal ander discussie. Het is mijn laatste poging want anders eindigt het hier nooit en ik wil je andere vragen en stellingen ook beantwoorden. Je kan politieke partijen en hun interesses niet vergelijken met maandblad Joods Actueel. Een politieke partij beloofd zijn kiezers(en wordt betaald )om hun beloftes en principes na te komen.De kiezers verwachten van hun politiekers dat ze zaken veranderen,zaken uitproberen enz... VB zal altijd in de ogen van de mensen de extremist blijven en zal altijd (bijna)tegen iedereen zijn. Dus ze gaan altijd in minderheid zijn en wat zij doen is geen debat maar dagelijkse werk en voor hun waarden vechten.De beslissingen die in de parlement gebeuren hebben een effect om de landgenoten. En als FDW ermee niet kan leven kan hij zijn partij maar opdoeken. Een debat over Israel is een delicate zaak,voor jou misschien niet wel voor Joden. Wij kunnen van Belgie ook niks doen behalve Israelische of Arabische producten boycotten maar een debat heeft geen enkel effect behalve voor de Joodse Belgen. MF is een hoofdredacteur van een “Joods” maandblad en had geen zin om weer een debat mee te maken waar Israel nog voor het debat : schurkenstaat nummer 1 is. Hij is geen woordvoerder van de Joodse gemeenschap en is zeker geen Israelische ambassadeur. Als(en de kans bestond) hij met zijn(slechts) ene collega geen kans had om zich te verzetten tegen de 7 anti-Israelies(geen pro-Palestijnen) was een “overwinning” voor de ‘7’ een feit. Een volle zaal had gezien hoe de “woordvoerder”(wat zeker niet is)van de Joden machteloos was tegen de rest,mensen die feiten ook ontkennen.(lees negeren) En dat is precies wat Goeman wou,een moderator die nog voor het debat een kant koos.(ik vraag nog een keer,heb je de mails gelezen) In geval van vernedering had de Linkse pers nog lang over gesproken en zou gans Joods Antwerpen terecht furieus geweest op MF.Gelukkig kent MF (voorlopig) zijn limieten. Nu kunnen de slimme onder de publiek nog altijd beslissen om naar de andere kant te horen. Ik vrees dat hier in Antwepen(Brusselaars ken ik niet) geen enkel Jood capabel is om aan zo’n debat mee te spelen. En om te eindigen,de spelregels waren nog altijd van Goeman en nog altijd 2 tegen 7.Alles wat ik zei is louter mijn mening en laat me niet beinvloeden door MF en zijn maandblad,zie wat ik eerder zei : Ik ben niet altijd akkoord met Joods Actueel(zie "Beesst topic) maar hier ben ik precies een fan van MF geworden. Hiermee alles gezegd over de Gentse feesten,vandaag of morgen begin ik met de rest. Nu meestal gebruiken Linkse mensen een Jood die tegen de staat Israel is in zulke debats.Om te bewijzen dat het conflict ; Israel tegen Palestina is en niet Joden vs Moslims(wat ik mee eens ben) en om een Israel criticus niet als antisemiet te beschouwen. De Joden werden wel uit Arabische en Moslimlanden etnisch verjaagd.Maar geen enkele vorm van kritiek naar hun adres want het is verstaanbaar,het is een wraakactie voor de Zionistische inval in Palestina.Ik dacht dat Joden niet vergeleken mochten worden(en niks te maken hebben) met Zionisten. Conclusie : Anti-Israel mensen die geen kritiek uiten richting Arabische landen voor het wegjagen van Joden en het nog begrijpen zijn antisemieten. Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 7 augustus 2008 om 15:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Minister
|
![]() Citaat:
anti-zionisten dol zijn op dode Joden. Ik ken geen andere mensen die dikkere rkokodillentranen schreien op elke Holocaust herdenking. En zelfs als men hun verzoekt weg te blijven, dan komen ze toch. Dat is hun alibi, zie je. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dode Joden zijn toch zo leuk voor jullie, niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Wat is er antisemitisch aan mijn uitspraken? Enige verduidelijking graag? Die opmerking over "dode Joden" is beledigend. Uit wat maak jij dat op? Wat weet jij over mijn houding ten opzichte van de holocaust Op dergelijke rioolberichten reageer ik niet langer, tenzij je me één antisemitische uitlating van mij kan citeren. Zoek het zelf maar uit Francientje. |
|
![]() |
![]() |