![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Cannabis legaliseren in Vlaanderen? (Lees: opening coffeeshops) | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
75 | 49,02% |
JA, MAAR NIET IN MIJN DORP! |
![]() ![]() ![]() |
2 | 1,31% |
NEE |
![]() ![]() ![]() |
72 | 47,06% |
IK WEET NIET, NOOIT GEBRUIKT (DUS IK WEET NIET WAAROVER IK HET HEB) |
![]() ![]() ![]() |
4 | 2,61% |
Aantal stemmers: 153. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alle dingen die verboden zijn in eenderwelk land ter wereld, dus ook Vlaanderen, zijn zo van die dingen waarvan sommige mensen toch vragen erover te kunnen beschikken, omdat zij "er wel mee overweg kunnen". Eén voorbeeldje: sommige geneesmiddelen krijg je legaal alleen met een briefje van je dokteur ... Om zoveel mogelijk jongeren (en andere mensen) van de drugs af te houden, vind ik persoonlijk het de beste politiek om die drugs illegaal te houden. In deze draad staan veel argumenten om kannabis te legaliseren, maar geen enkel van die argumenten heeft mij kunnen overtuigen. Integendeel. Dat alkohol ook een gesel is voor een beperkt persentage gebruikers (en voor de slachtoffers: familieleden, verkeersslachtoffers ...) geeft iedereen toe. Of het hipokriet mag genoemd worden om alkohol nu niet te gaan verbieden, is de vraag niet. Het is inderdaad hipokriet, maar het is tegelijk iets waar niet veel aan gedaan kan worden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Havana : 25 juli 2008 om 18:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Minister-President
|
![]() Schattig die naïviteit van jou. Mensen hou je niet van de drugs door die te verbieden. Dat wérkt gewoon niet.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
er roken idd veel minder mensen dan 50 jaar geleden maar of er ooit niemand meer gaat roken? laat staan dat niemand nog alcohol zou gebruiken of andere drugs zie US war on drugs en stel vast dat die mislukt is Citaat:
b.v. http://home.sprynet.com/~owl1/drugs.htm Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een beetje oneerlijk van je, of kortzichtig, om me zo te proberen te pakken, hé ! Je kan mijn argumenten in andere posts in deze draad vinden, maar daarenboven nog veel andere en betere argumenten van andere forummers die gepost hebben in deze draad.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het maatschappelijk sinjaal van illegaliteit heeft wel degelijk zijn effekt, naast alle andere sinjalen die hun eigen werkingen hebben. Maar het staat natuurlijk erg sjiek en modern om te zeggen dat "verbieden gewoonweg niet werkt". Zo van die taal van linkse sosiologen en sosiaal aksidenten. Gevangenisstraffen voor moord, werkt ook niet, want gisteren was er nog een moord in Vlaanderen. Boetes voor verkeerd parkeren, werken ook niet, ah neen, al die parkeerwachters lopen rond voor den hond zijn teelballen. Mochten we de boetes voor snelheidsovertredingen afschaffen, we krijgen van slag op stoot den helft minder verkeersslachtoffers ... ja goe weer aan de Zuid !!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de allersterkste twijfels omtrent hoe men een schatting zou maken om fatsoenlijk (ik herhaal : fatsoenlijk) te kunnen vergelijken tussen wat wiet gepaft wordt in Vlaanderen, in Brussel, in Wallonië of in Holland.
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het toppunt is dan om mij daarna nog oneerlijk en kortzichtig te noemen. Laatst gewijzigd door Havana : 26 juli 2008 om 11:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik één van zijn argumenten naïef vind, dan veronderstel ik dat den Bhairav dat graag verneemt, waarom zoutem anders hier op dit forum zijnen tijd verdoen, toch niet om zijn zonden te biechten zeker ?? En als jij één post van mij siteert en sinjaleert dat jij in die post geen argumenten kan vinden, dan bewijs je dat je de draad niet of niet aandachtig genoeg gelezen hebt , hetgeen ik jouw reaktie als oneerlijk en kortzichtig doe vinden (of 't kan ook zijn dat je blind blijft voor andermans argumenten; in welk geval ik je aanbeveel om dat te zeggen dat je mijn argumenten maar nul de botten vindt).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Elk zogenaamd argument dat tegenstanders hier hebben geponeerd werd met tegenargumenten weerlegd. Dus kom niet af met argumenten ad hominem; Toen ik het fictieve voorbeeld gaf van nonkel Jos die elk familiefeest dronken is, maar waar niemand een probleem van maakt terwijl Janneke scheef bekeken wordt omdat hij af en toe een jointje rookt..., reageerde je ook niet echt met een argument. Dus kom aub niet af met verwijten dat ik het me hier te makkelijk maak aub he. Back on topic? Misschien kan je eens inhoudelijk antwoorden op de quote van Bhairav: "Hoeft ook niet, maar ik vind dat diegenen die het willen verbieden het voor zichzelf moeten verbieden, maar diegenen die het willen toelaten de vrijheid moeten krijgen" Zeg eens, waarom wil je andermans vrijheden beknotten? Waar schaad ik je precies als ik op mijn terras een joint rol? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Banneling
|
![]() lets blow ourselfs to pieces
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zo werkt het niet he jongen, zulk gedrag leren we af tijdens het volwassen worden.
![]() |
![]() |
#255 |
|
![]() Waarom zou dat niet werken? Omdat ge u dat niet kunt inbeelden? Gij leeft toch ook in een kleine wereld...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Proper gebruiken": niet op het werk, niet in de auto, zelf betalen wat je koopt, .. enfin ge weet wel, op een sosiale manier,
mijn botten ja, zie maar hoe erg het is als je aan dat spul zijt: link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...ieuwsoverzicht Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
cannabis, cocaïne, xtc, heroïne? Laatst gewijzigd door Dope : 20 augustus 2008 om 07:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
|
![]() Citaat:
cannabis is in geen enkel opzicht te vergelijken met coke en zeker niet met heroïne. Maar voor u simpele geest is dat natuurlijk allemaal die gevaarlijke DRUGS. En zonder te beseffen drogeert ge uzelf wanneer ge het café uit waggelt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
|
![]() Al eens samengeleefd met een weedverslaafde?