Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2008, 09:16   #241
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Dat hetgeen je daar zegt niet klopt. Maar dat had je ondertussen al wel door, denk ik.
Dat je dat denkt heb ik ondertussen begrepen ja.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 10:30   #242
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dat je dat denkt heb ik ondertussen begrepen ja.
Maar niettemin voel je je blijkbaar nog steeds niet geroepen om hetzij je oorspronkelijke stelling te onderbouwen, hetzij toe te geven dat je een fout maakte?

Kleintjes... Vind je zelf ook niet?
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 10:33   #243
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar niettemin voel je je blijkbaar nog steeds niet geroepen om hetzij je oorspronkelijke stelling te onderbouwen, hetzij toe te geven dat je een fout maakte?

Ik amuseer me met u wat te koeieneren ja.

Verschaeve
Oud 10 oktober 2008, 12:17   #244
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik amuseer me met u wat te koeieneren ja.
Zielig.
Oud 10 oktober 2008, 12:23   #245
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Uit het volgende blijkt dat niet alleen radicale moslims oproepen tot het doden van homi's.
Overal blijken extremisten te zijn die vooral alles een rechtvaardiging zoeken voor extreme daden.
Extremisten, wie ze ook zijn moeten gestopt worden.
Hier gaat het om een canadese politicus, die met de bijbel zwaait.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/10020...eer-homos.html

Canadese politicus: Executeer homo's
Een Canadese onafhankelijk federale politicus heeft aan een gehoor van studenten laten weten dat homo's gedood dienen te worden. David Popescu zei dat toen hij tijdens een politieke bijeenkomst op een 'high school' werd gevraagd naar zijn mening over het homohuwelijk, dat sinds enige tijd ook in Canada gesloten kan worden. Zijn antwoord was duidelijk: homo's dienen gewoon geëxecuteerd te worden.

In een telefonische verklaring aan de pers herhaalde Popescu zijn uitspraak. Hij zegt zich daarbij te baseren op wat de Bijbel hem vertelt en die is volgens hem bijzonder duidelijk op dat punt
Popescu stelde eerder al dat God ''homoseksuele steden levend heeft laten verbranden, inclusief vrouwen en kinderen als een voorbeeld van wat we geacht te worden met hen te doen. In plaats van daaruit conclusies te trekken geeft onze boosaardige regering ze rechten."

Tegen de politicus, die enkele jaren geleden in opspraak raakte wegens mishandeling van zijn bejaarde moeder, loopt inmiddels een strafrechterlijk onderzoek wegens het begaan van aanzetten tot haat (hate crime).

David Popescu
Ik stel voor dat we David Popescu ophangen aan de darmen van Usama bin Laden.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 12:29   #246
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zielig.
Kan je nu met niets meer lachen Patsy?

Verschaeve
Oud 10 oktober 2008, 12:45   #247
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

weer vrienden aan het maken, hamc?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 12:47   #248
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

vergeef het hem.
op de hells angels school leren ze enkel bierflesjes te openen met de tanden.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 12:47   #249
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
weer vrienden aan het maken, hamc?
Ik heb altijd u nog he Boomgard.

Verschaeve
Oud 10 oktober 2008, 12:48   #250
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Stilaan krijg ik de indruk dat we op weg zijn naar het verleden.
Ik kan zulk een oproep alleen maar barbaars vinden en mensonwaardig.
Waardoor is die man ooit verkozen ???
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 18:53   #251
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Kan je nu met niets meer lachen Patsy?
Oei, sorry, ik had niet door dat het koeioneren van mensen om te lachen is... Er zal dan wel wat aan mijn gevoel voor humor schorren zeker?
Oud 10 oktober 2008, 19:03   #252
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oei, sorry, ik had niet door dat het koeioneren van mensen om te lachen is... Er zal dan wel wat aan mijn gevoel voor humor schorren zeker?
Typisch, de problemen zijn altijd van een ander.

Verschaeve
Oud 11 oktober 2008, 12:35   #253
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig denken normale mensen daar anders over.
Wel, het anders niet meer dan logisch dat men door het maken van keuzes in het leven bepaalde mensen (of groepen van mensen) uitsluit en door anderen wordt opgenomen in de (vrienden- of kenissen)kring. Andere mensen doen op hun beurt ook hetzelfde bij u.

Uitsluiting is nu eenmaal iets waarmee men in het leven rekening moet houden, zeker als het gaat om thema's die nogal gevoelig in de maatschappij liggen. Dit heeft dus niet enkel betrekking op de seksuele voorkeur maar bij ons ook op bijv. het dragen van een hoofddoek. Men kan dus iemand niet verplichten om u niet uit te sluiten omwille van de keuzes die u in het leven heeft gemaakt/maakt.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 15:10   #254
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gezond Vlaanderen Bekijk bericht
Homofielen hebben trouwens de keuze: ze hebben er bewust voor gekozen om een homosexueel leven te leiden! Dit werd onlangs bevestigd door Amerikaanse studies! En laat die zever maar achterwege van "het is aangeboren etc"...

Bent u homosexueel? Dan moet u maar rekening houden met uitsluiting! Punt aan de lijn.
Ik zou die studies wel eens willen zien. Als ik bewust zou kunnen kiezen voor een bepaalde seksuele voorkeur zou ik mij allang hebben omgeturnd tot volbloed heteroseksueel: de voordelen die je als statistische meerderheid geniet zijn omvangrijk, zelfs als je alle vormen van uitsluiting teniet zou kunnen doen.

De redenering als zou de keuze voor een bepaalde levensstijl ook de aanvaarding van uitsluiting moeten betekenen is ronduit bedenkelijk: je mag van een redelijk mens verwachten dat die een zekere mate van diversiteit kan verwerken, te meer daar er in dit geval geen sprake is van "schade aan derden" door een homoseksuele levensstijl.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 15:52   #255
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik zou die studies wel eens willen zien. Als ik bewust zou kunnen kiezen voor een bepaalde seksuele voorkeur zou ik mij allang hebben omgeturnd tot volbloed heteroseksueel: de voordelen die je als statistische meerderheid geniet zijn omvangrijk, zelfs als je alle vormen van uitsluiting teniet zou kunnen doen.
Waar is uw zwart op wit bewijs dat homoseksualiteit wél aangeboren is? (En kom nu niet af met flut-studies van fruitvliegen, hersengroottes e.d. ) Kijk, ik wil best aanvaarden dat bepaalde mensen zich biologisch/genetisch (whatever) ook seksueel tot hetzelfde geslacht aangetrokken kunnen voelen, meer dan sommige anderen, maar ik kan niet "enkel en alleen maar seksueel tot hetzelfde geslacht" aanvaarden. Uit de praktijk blijkt dat heel wat mensen biseksuele gevoelens kunnen hebben maar dat wil niet zeggen dat ze die altijd in seksuele handelingen omzetten. En ja, de mens is geen dier dat z'n driften niet kan beheersen: bijv. als ik de neiging voel om iemand te vermoorden, dan kan ik nog zelf beslissen om die drang om te zetten in een daad of niet. Bij een dier loopt zoiets in 99 van de 100 gevallen wél fataal af.

Nog iets: de seksuele voorkeur is meestal een deel van je identiteit, dus dat ga je niet zomaar kunnen "omturnen", zeker niet als je al je hele leven rond die identiteit hebt opgebouwd en je er eigenlijk diep vanbinnen niet veel voor voelt. Maar er zijn individuen waarbij het blijkbaar wel lukt - al hoor je daar veel minder over: bijv. Tom Robinson heeft zich van gay tot family man omgeturnt. Hoe verklaar je dat dan?

Homoseksualiteit blijft in mijn ogen dus toch eerder een bewuste keuze (niemand dwingt je om toe te geven aan de drang) dan iets waar je zelf geen controle over hebt omdat het aangeboren is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
De redenering als zou de keuze voor een bepaalde levensstijl ook de aanvaarding van uitsluiting moeten betekenen is ronduit bedenkelijk: je mag van een redelijk mens verwachten dat die een zekere mate van diversiteit kan verwerken, te meer daar er in dit geval geen sprake is van "schade aan derden" door een homoseksuele levensstijl.
Dat beweer jij maar uit de praktijk blijkt dat het toch niet allemaal zó schadeloos verloopt: homo's zijn vatbaarder voor allerlei geslachtsziektes - deels omdat ze hun geslacht steken waar het in principe niet thuishoort en deels omwille van hun promiscuëre levensstijl. Ook als je naar de zoekertjes kijkt zijn er blijkbaar heel wat getrouwde mannen die (zonder medeweten van echtgenote) op zoek zijn naar seksuele avontuurtjes met mannen. Hoe groot schat jij de emotionele schade, laten we het even niet hebben over geslachtsziektes, als die vrouw dat ooit te weten komt?! Hoe zit het met de emotionele schade bij de ouders van die homo's?? Hoe zit het met de emotionele schade bij de meisjes die homo's afwijzen? Denk je dat vrouwen niet weten op welke manier homo's over hen onderling praten? Het gebrek aan respect voor de vrouw bij homo's maakt mij als vrouw gewoon kotsmisselijk! Dus A.U.B. hé zeg, denk je dat de mensen op dit forum van gisteren zijn??

En goh, je zal altijd wel idioten weten te vinden die voor uw "vrijheid" willen opkomen maar beweren dat homoseksualiteit compleet onschadelijk is, is m.i. (en volgens veel andere mensen) een flagrante leugen.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 11 oktober 2008 om 15:52.
Oud 11 oktober 2008, 16:02   #256
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Waar is uw zwart op wit bewijs dat homoseksualiteit wél aangeboren is? (En kom nu niet af met flut-studies van fruitvliegen, hersengroottes e.d. ) Kijk, ik wil best aanvaarden dat bepaalde mensen zich biologisch/genetisch (whatever) ook seksueel tot hetzelfde geslacht aangetrokken kunnen voelen, meer dan sommige anderen, maar ik kan niet "enkel en alleen maar seksueel tot hetzelfde geslacht" aanvaarden. Uit de praktijk blijkt dat heel wat mensen biseksuele gevoelens kunnen hebben maar dat wil niet zeggen dat ze die altijd in seksuele handelingen omzetten. En ja, de mens is geen dier dat z'n driften niet kan beheersen: bijv. als ik de neiging voel om iemand te vermoorden, dan kan ik nog zelf beslissen om die drang om te zetten in een daad of niet. Bij een dier loopt zoiets in 99 van de 100 gevallen wél fataal af.

Nog iets: de seksuele voorkeur is meestal een deel van je identiteit, dus dat ga je niet zomaar kunnen "omturnen", zeker niet als je al je hele leven rond die identiteit hebt opgebouwd en je er eigenlijk diep vanbinnen niet veel voor voelt. Maar er zijn individuen waarbij het blijkbaar wel lukt - al hoor je daar veel minder over: bijv. Tom Robinson heeft zich van gay tot family man omgeturnt. Hoe verklaar je dat dan?

Homoseksualiteit blijft in mijn ogen dus toch eerder een bewuste keuze (niemand dwingt je om toe te geven aan de drang) dan iets waar je zelf geen controle over hebt omdat het aangeboren is.

Dat beweer jij maar uit de praktijk blijkt dat het toch niet allemaal zó schadeloos verloopt: homo's zijn vatbaarder voor allerlei geslachtsziektes - deels omdat ze hun geslacht steken waar het in principe niet thuishoort en deels omwille van hun promiscuëre levensstijl. Ook als je naar de zoekertjes kijkt zijn er blijkbaar heel wat getrouwde mannen die (zonder medeweten van echtgenote) op zoek zijn naar seksuele avontuurtjes met mannen. Hoe groot schat jij de emotionele schade, laten we het even niet hebben over geslachtsziektes, als die vrouw dat ooit te weten komt?! Hoe zit het met de emotionele schade bij de ouders van die homo's?? Hoe zit het met de emotionele schade bij de meisjes die homo's afwijzen? Denk je dat vrouwen niet weten op welke manier homo's over hen onderling praten? Het gebrek aan respect voor de vrouw bij homo's maakt mij als vrouw gewoon kotsmisselijk! Dus A.U.B. hé zeg, denk je dat de mensen op dit forum van gisteren zijn??

En goh, je zal altijd wel idioten weten te vinden die voor uw "vrijheid" willen opkomen maar beweren dat homoseksualiteit compleet onschadelijk is, is m.i. (en volgens veel andere mensen) een flagrante leugen.
Citaat:
omdat ze hun geslacht steken waar het in principe niet thuishoort en deels omwille van hun promiscuëre levensstijl.
Om die reden mag je uiteraard weigeren, een seksuele relatie met een homo aan te gaan (mocht die dat onverwacht toch willen!), maar dat mag je even goed weigeren met gelijk welke hetero die jou niet 100% bevalt Het is geen excuus om te discrimineren en zeker niet om tot moord op te roepen zoals die Canadese achterlijke fanatieke dommerik (en er zijn er anderen!)

Citaat:
Hoe zit het met de emotionele schade bij de meisjes die homo's afwijzen? Denk je dat vrouwen niet weten op welke manier homo's over hen onderling praten? Het gebrek aan respect voor de vrouw bij homo's maakt mij als vrouw gewoon kotsmisselijk!
Dat komt niet enkel voor bij homos, dat of similair vind je helaas overal wel ergens, ook bij heteromannen en bij vrouwen tov mannen. Het volstaat dat "de andere" te dik, te dun of zoiets is...

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 oktober 2008 om 16:09.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 16:13   #257
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Om die reden mag je uiteraard weigeren, een seksuele relatie met een homo aan te gaan (mocht die dat onverwacht toch willen!), maar dat mag je even goed weigeren met gelijk welke hetero die jou niet 100% bevalt Het is geen excuus om te discrimineren en zeker niet om tot moord op te roepen zoals die Canadese achterlijke fanatieke dommerik (en er zijn er anderen!)
Daar gaat het mij niet om. Beweren dat homoseksualiteit onschadelijk is, is voor mij een flagrante leugen. Het maakt niets uit of je daarbij wel of niet om moord roept.

Trouwens, zoals het VB ook zegt (ik geef ze gelijk wanneer ze gelijk hebben): het gezin vormt de hoeksteen van de maatschappij.
Oud 11 oktober 2008, 16:18   #258
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Daar gaat het mij niet om. Beweren dat homoseksualiteit onschadelijk is, is voor mij een flagrante leugen. Het maakt niets uit of je daarbij wel of niet om moord roept.

Trouwens, zoals het VB ook zegt (ik geef ze gelijk wanneer ze gelijk hebben): het gezin vormt de hoeksteen van de maatschappij.
Het blok is ook antihomo, al zwijgen ze er nu meer over.
Schadelijk? Er is ook een grote kans, een SOA op te doen bij een onbeschermd heterocontact. Promiscuë levensstijl is niet voorbehouden aan homos.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 16:28   #259
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Mag ik vragen waarom ik op vorige homothread geband werd,en dat ze er nu op los posten beste moderators?
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 16:43   #260
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Het blok is ook antihomo, al zwijgen ze er nu meer over.
Schadelijk? Er is ook een grote kans, een SOA op te doen bij een onbeschermd heterocontact. Promiscuë levensstijl is niet voorbehouden aan homos.
Zonder, tot op een bepaalde hoogte tevreden en gelukkige, mensen bouw je geen samenleving op. Het gezin vormt dus de hoeksteen van de maatschappij. Ik begrijp niet hoe deze woorden van jou dat feit teniet doen?

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 11 oktober 2008 om 16:43.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be