![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat kan helpen is logisch nadenken?
Hoeveel moslims wonen er in Antwerpen? Als binnen moskees wordt verkondigd dat stemmen op moslim een goede zaak is zullen velen dit doen. Bestaat die kans? Jazeker. Tenminste; zeker binnen de Marokkaanse moskees. Daar neemt steeds meer de nazaten en nieuwkomers de vaandel over van de eerste generatie. En met hen doet ook een nieuwe militante toon intrede in heel wat moskees. In Berchem, Borgerhout en Kiel zijn dezelfde figuren actief, net als op Antwerpen Noord en Merksem. Binnen moskees is dus steeds sterker invloed van salafisten en wahabieten voelbaar. En stempubliek bereiken wat voor moslim zal stemmen is dus echt niet zo ontzettend lastig. Blijft er nog over, campagne voeren. Dat kost geld. Daar zijn nu middelen voor. Zeker weten. Voor het oprichten van een partij die de belangen in Europa van moslims verdedigt zal geld zijn. Dus is de kans dat moslim het goed zal doen helemaal niet onbestaande. Wat indien ze voldoende stemmen halen om in Antwerpen een schepenambt te bemachtigen. Wat wordt dit dan, dierenwelzijn? Toerisme? Dat denk ik niet. Wel integratie en diversiteit nu in handen van Groen en SPA. Gaan we dan richting positieve discriminatie? Verplichte quota voor werkgevers? Lessen Arabisch op school en gescheiden klassen, Sport voor meisjes apart en met schort onder de douche? Gebedsruimtes in het Stadhuis of zo? Hoe zien die mensen het samenleven met niet moslims? Iemand die hoofddoeken geemancipeerd vind mankeert wat volgens mij... mag ik dit dan nog zeggen of wordt ik dan bedreigd met een proces wegens gebrek aan respect? Mag ik weigeren bediend te worden door dame met guillotine vrouwenrechten op het hoofd of mag dit niet en discrimineer ik dan? En wat met hoofddoeken? Straks een agente over de vloer met een hoofddoek? Hoe neutraal is dit als mijn agressor neef Mohammed is? Of komt daar de trouw aan Islamitische wetgeving boven en gaat dat 'polleke 'van Mo er af? Willen we dit wel? Ik in ieder geval niet. Ik ben dus zeer benieuwd welke allochtonen hun naam aan deze partij verbinden. Daaruit zal blijken of er voldoende Marokkaanse allianties zijn om dit doel te halen, een partij die opkomt voor de belangen van moslims. Geen makkelijke zaak in het verbrokkelde Marokkaanse landschap maar ze hebben een voordeel Amir en Mohammed. Het zijn jongens van hier. Jah Jah niet en dus sloeg die de bal mis. Hij begreep niets van de culturen in Borgerhout en Kiel. In iedere geval wil ik wel eens horen welke kant we uitgaan met deze versie van eigen volk eerst. Als dit een succes wordt zullen andere steden volgen met moslimpartijen. Insallah! |
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Banneling
|
![]() alice,
Kan je soms een link geven naar de site van die partij, of elders waar ze zèlf hun programma bekendmaken? Tot nu wordt er gespeculeerd met "zou" en "zal" en "mogelijk" en "waarschijnlijk", "ik denk, "ik ben zeker dat" en nog van die woordjes, maar niets concreet. Allemaal veronderstellingen, terecht of niet. Ik zou dus hun programma willen lezen voor ik oordeel en ik veronderstel dat jij dat deed. Citaat:
Was er geld voor de PJM in Brussel (nog zulke poging)? Schijnbaar ook al niet. ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 28 oktober 2008 om 22:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 28 oktober 2008 om 22:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Tja misschien voor op uwe hoorn te blazen om alarm te slaan als de vijand in zicht is of zo. ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 28 oktober 2008 om 22:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Europees Commissaris
|
![]() Daar zit eigenlijk wel enige waarheid in. Zonder de mest van de drie traditionele partijen zou het VB nooit gegroeid zijn.
![]() |
#248 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat is een waarheid als een koe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hieronder staat in het vet gedrukt hun programma klaar en duidelijk te lezen. Toen ik in Brussel was, waande ik me echt in de grotten van Tora Bora. Echt. Ik zag mannen met erg lange baarden en grote tulbanden. Ze hadden het over 'n militante islam en de jihad. 'We moeten oproepen tot 'n islamitisch bewind in Belgié..' Zulke toestanden komen niet voor in mijn land. De Syrische moslimgeleerde Mohammed Habash, geïnterviewd door Jan Leyers in "De weg naar Mekka", 9 november 2007 http://lvb.net/item/5635 Laatst gewijzigd door daiwa : 29 oktober 2008 om 02:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Europees Commissaris
|
![]() ... en mestkevers zijn goed in het opruimen van mest.
![]() |
#251 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
zie je dit echt???? ![]() zei de zichzelf verklaarde filosoof en "quote" over een tof meisje. ![]() Laatst gewijzigd door shaddy : 29 oktober 2008 om 10:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus een dubbele cordon sanitair errond immers VB is dan nog een volk eerst partij en geen religie en die hebben 1 cordonneke. De MOSLIM krijgen er 2. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vraag me af wanneer de SPa het kartel met de Moslimpartij gaat aankondigen?
Ah, je dacht dat we alles al gezien hadden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Filo; neen dat programma kan ik je niet laten zien.
Maar ik weet wel dat salafistische organisaties mogen rekenen op onbeperkte middelen uit Saoudi Arabie en Jordanie en dat hun leden ook ter plekke een opleiding krijgen. Dus indien salafisten mee achter deze partij staan is er geld voor campagnevoering, en gezien de moderne godsdienstoorlog in Antwerpse Marokkaanse moskees tussen besturen van eerste generaties en jongeren die de volksislam van vader vervangen willen zien door het militante gedachtengoed van wahabieten en salafisten... In ben dus benieuwd welke allianties er gesmeed worden en wie mee achter die partij gaat staan, gezien hun naam lijkt het me helemaal niet denkbeeldig van vooral conservatieve richtingen mee allianties zullen vormen.En veel gematigden de andere kant opkijken.Ik ben nogal bekend met die 'conservatieve 'Marokkaanse moslimwereld in Antwerpen Filo, vandaar mijn mening. |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Omdat het in deze draad zo hard op mijn zenuwen werkt: wat betekent poco?
![]() |
#260 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ha, al waar je het niet mee eens bent is 'poco'.
![]() het vervult zo ongeveer dezelfde functie als 'fascist' tegenwoordig... Laatst gewijzigd door Pelgrim : 29 oktober 2008 om 13:36. |
![]() |
![]() |