Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 november 2008, 10:21   #241
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Ik leer je maar kennen door hier te posten en te lezen...
Het zou helpen moest je de vooroordelen opbergen.



Citaat:
De waalse politici maken zich dan serieus druk om niets?
Tuurlijk en ze beseffen dat ook PS, cdh en ecolo liggen onderling overhoop met mr/fdf omdat ze vinden da die al de aandacht naar hen trekken.

Ze beseffen ook dat met de crisis ze het moeilijk aan hun vnml waalse achterban kunnen verkopen dat ze zo'n problemen maken om een paar onwillige rijke franstalige in de vlaamse rand.

Citaat:
Awel, nu zeg je het: door hun gedrag wordt migratie, kolonisatie.
Onzin, die mensen verhuizen niet om dat gebied brussel te maken, die verhuizen op zoek naar een beter/goedkoper huis/streek . Kolonisatie is een vlaams verzinsel.


Citaat:
Dus als je niet in BRussel hebt gewoond/gewerkt mag je niet spreken over de Vlaamse Rand? Of over de machtspelletjes die daar worden gespeeld?
Je mag spreken over alles wat je wil, maar als je uitspraken doet moet je die wel kunnen onderbouwn, en als je spreekt over de mensen in brussel/rand zonder er ooit met 1 gesproke te hebben ...


Citaat:
Wat het dan ook objectief is; maar dat is nog geen veroordeling.
Een dief een dief noemen betekent niet dat hij al veroordeeld is.
Jawel want anders is hij geen dief. Verdachte gebruik je voor zo iemand



Citaat:
Heb je het nieuws net gehoord?
Een beslissing van de voltallige regering
En dus van de meerderheid in het Vlaamse Parlement.
En ook de oppositie is de gedachte genegen.
Keulen is hier geen cavalier seul...
Laat ons dus gerust stellen dat een overgrote deel van de Vlaamse bevolking hier achter staat.
Wat gaat Keulen daar stemmen mee rapen?

Moest hij zo'n rasechte vlaming zijn; waarom benoemt hij dan franstalige burgemeesters in Vlaanderen die wel hun manieren houden?
Je moet wel een beetje de actualiteit volgen er is geruzie aan vooraf gegaan keulen/vld heeft zijn zinnetje doorgedrukt .

En ja dat is om stemmen hoor.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 10:30   #242
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Daar ging het helemaal niet over, kerel. Jij zei dat Frans in de faciliteitengemeenten een officiele taal was omdat dat in Belgie een officiele taal is. Dat is zever.
heb ik nergens gezegd ik zeg dat de vergelijking met hetarabisch DOM is omdat frans een belgische taal is EN omdat het in de grondwet als administratieve taal staat voor de faciliteitsgemeenten.

Citaat:
Faciliteitengemeenten hebben voorzieningen voor Franstaligen, dat is geen nieuws he. Je hebt nog steeds niet aangetoond dat er een verschil in statuut bestaat tussen Frans en om het even welke andere taal in Vlaanderen (zal ook niet lukken, want dat bestaat niet).
ik gaf je de wetteksten met LETTERLIJK frans in, nogmaals toon JIJ aan waar daar OOK arabisch bijstaat. TOT je de wet veranderd is arabisch dus onvergelijkbaar met frans in die gemeenten.



Citaat:
Het is dan heel erg zwak om mijn argument tegen te spreken met "Jamaar, Arabisch staat niet in de huidige wet!". Uiteraard niet. Als je echter consequent wil zijn met jezelf moet dat er dus wel inkomen. Anders maak je kunstmatig een onderscheid tussen Franstaligen en Arabieren, dat heel je argumentatie waarbij je je beroept op democratsche argumenten tegenspreekt.
Tja als er morgen een 2/3e meerderheid voor te vinden is mag dat van mij hoor, tot dan is het absurd te vergelijken met het arabisch. Jij kan dat zwak vinden maar zo werkt het nu eenmaal in belgie (en zowat elk ander land)



Citaat:
Tuurlijk wel. Jij zegt dat een overwegend Franstalige gemeente in Vlaanderen bestuurd moet kunnen worden in het Frans, en je beroept je daarbij op democratische argumenten. Dat is twee keer hetzelfde.
Wat iets anders is dan zelf kiezen, die gemeente heeft dat nooit zal besloten dat is federaal besloten.

Daarnaast sprak ik over taal tussen gemeenten en inwoner niet over bestuur.

Je negeert trouwens dat in wallonie men recent dat uitgebreid heeft voor enkele gemeenten iets wat volgens jou niet bestaat.


als over dat arrest zie ik nergens instaan uitdovend, quote dus eens de teskst
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich

Laatst gewijzigd door k9 : 27 november 2008 om 10:41.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 10:33   #243
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.719
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
zeg me eens wat jouw ervaringen zijn met brussel en brusselaars?
Ik ben in Brussel geboren, heb daar en in de Rand mijn jeugd doorgebracht, en kom er nog wekelijks, en ik bevestig de visie die Maes_P hier geeft zo goed als volledig. Voor een West-Vlaming heeft hij een uitstekend inzicht in de materie.
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 10:40   #244
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Ik wil frans, mijn buur turks, mijn neef spaans, mijn overburen italiaans praten tegen de gemeente en ... elke gemeente in vlaanderen moet dan maar een dozijn tolken in dienst nemen daarvoor ? Dat lijkt me niet echt realistisch.
Zeg ik dan ook nergens. het meot een verbetering zijn voor zowel burger an natuurlijkte doen zijn voor gemeente.


Citaat:
HET grote probleem is dat er qua goede wil en beleefdheid slechts een eenrichtingsverkeer geldt. Van vlamingen naar walen en brusselaars en niet omgekeerd.
Jij kent dus alle brusselaars/walen en vlmaingen? mai.


Citaat:
Taalwetten worden in Brussel dagelijks overtreden, vlamingen worden er voor "des racistes" uitgemaakt en de franstaligen zien daar geen graten in. Dat is toch erg ? Dat wordt nu al als normaal gezien bij de franstaligen dat zij een voorkeursbehandeling krijgen.
taalwetten met de voeten: ja, voor racisten uitgemaakt: nee nooit meegemaakt (jij dan wel?)


maar diezlfde taalwetten worden net zo goed in vlaanderen gebroken, hoeveel keer is keulen al moeten optreden in gemeenten hoeveel keer zijn daar al problemen om geweest?
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 10:45   #245
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
We zijn het er dan toch over eens dat ze steeds weer aangevraagd moeten worden en DUS die drie burgemeestertjes van 't Front des Fascistes ( FdF ) de wet overtreden hebben.

Waarvan akte.
De wet overtreden is aan een rechter om uit te maken, toevallig rechter jij?
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 10:46   #246
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Moesten ze niet uitdovend van karakter zijn, zou het stom zijn om ze elk jaar opnieuw te moeten aanvragen toch?
Je haalt de zaken door elkaar, uitdovend is over het hele systeem (dus al dan niet of je een vertaling kan krijgen)

Citaat:
De Vlaamse wetgeving.
geen antwoord die kan morgen veranderd worden.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 10:48   #247
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
De gedachten zijn vrij, voor de Vlaamse politici die de Brusselse gewest-anomalie willen afschaffen zowel als voor de K3-burgemeesters. Maar die Vlaamse politici respecteren wel de wetten, de burgemeesters niet.
je verdraaid je eigen woorden, je had het over "is dat nergens de anderstaligen die er al dan niet taalkundige tegemoetkomingen krijgen, het grondgebied waarop ze wonen willen aanhechten bij een andere regio of (deel-)staat"

Wat dus onzin is en je geeft het zelf toe. Sommige in brussel willen het aanhechten bij vlaanderen en dat bestond volgens juo niet.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 10:51   #248
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.719
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Sommige in brussel willen het aanhechten bij vlaanderen en dat bestond volgens juo niet.
Maar zij respecteren de wet, de francofonen in de rand niet. Steek daar eens een speld tussen.
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 10:58   #249
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Maar zij respecteren de wet, de francofonen in de rand niet. Steek daar eens een speld tussen.
Dat hoef ik helemaal niet dat stond nergens in je bewering, dat verzin je er nu bij.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 11:01   #250
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.719
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Dat hoef ik helemaal niet dat stond nergens in je bewering, dat verzin je er nu bij.
Inderdaad, het is namelijk de essentie van deze discussie: iedereen heeft het volle recht verandering na te streven, niemand heeft het recht de bestaande wetten te overtreden.
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 11:08   #251
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

K9, ik heb de indruk dat jij alleen maar probeert de boel wat op te hitsen op de verschillende fora door zgz een andere mening te hebben die niet strookt met de algemene mening, dwz op franse fora provoceer je als Vlaming en op Vlaamse fora kies je de kant van de franstaligen.

Je mag gerust een andere mening op nahouden, maar dan een eigen mening waar je achterstaat en niet alleen maar willen provoceren.

Beste groetjes en tot nog eens op "le soir"
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 11:14   #252
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Inderdaad, het is namelijk de essentie van deze discussie: iedereen heeft het volle recht verandering na te streven, niemand heeft het recht de bestaande wetten te overtreden.
leuk dat je compleet negeert dat je er wat bij verzon.

Nee idd niemand heeft het recht de wetten te overtrdden, inclusief de vlaamse burgemeesters in HV. Waarom ben je daar zo streng niet voor?
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 11:15   #253
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
K9, ik heb de indruk dat jij alleen maar probeert de boel wat op te hitsen op de verschillende fora door zgz een andere mening te hebben die niet strookt met de algemene mening, dwz op franse fora provoceer je als Vlaming en op Vlaamse fora kies je de kant van de franstaligen.

Je mag gerust een andere mening op nahouden, maar dan een eigen mening waar je achterstaat en niet alleen maar willen provoceren.

Beste groetjes en tot nog eens op "le soir"
nee hoor lees maar eens op le soir zeg ik net hetzelfde enkel daar ben ik dan een facistische vlmaing, hier ben ik een fdf'er. Tja dat komt ervan als je een wat meer genuanceerde mening heb tussen de extremen.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 11:23   #254
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.719
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
leuk dat je compleet negeert dat je er wat bij verzon.
Hoe kan je de essentie van iets verzinnen?

Citaat:
Nee idd niemand heeft het recht de wetten te overtrdden, inclusief de vlaamse burgemeesters in HV. Waarom ben je daar zo streng niet voor?
Als ze de wet zouden overtreden, zal ik voor hen even streng zijn. Geef me een seintje als dat ooit mocht gebeuren.
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 11:36   #255
Nyquist
Minister-President
 
Nyquist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
heb ik nergens gezegd ik zeg dat de vergelijking met hetarabisch DOM is omdat frans een belgische taal is EN omdat het in de grondwet als administratieve taal staat voor de faciliteitsgemeenten.
Er bestaat geen 'belgische taal'. België is ingedeeld in taalgebieden, met elk hun eigen taalregeling. In Vlaanderen heeft het Frans geen statuut als officiële taal, het Arabisch ook niet.

In de faciliteitengemeenten is het Frans toegelaten als communicatietaal tussen de gemeente en particulieren (NIET als administratieve taal!). Dat doet niets af aan het feit dat dit een ééntalge gemeente in een ééntalig gewest is.

Citaat:
ik gaf je de wetteksten met LETTERLIJK frans in, nogmaals toon JIJ aan waar daar OOK arabisch bijstaat. TOT je de wet veranderd is arabisch dus onvergelijkbaar met frans in die gemeenten.
Ik ga 100% akkoord. Dus, we gebruiken de huidige wet, en je geeft al jouw argumenten over waarom die te restrictief zijn voor franstaligen op. Jouw argumenten zouden (doordat je je op de democratie beroepte) namelijk geen onderscheid kunnen maken tussen talen. Je hebt je eigen zienswijze net dom en onnozel genoemd, proficiat.

Citaat:
Tja als er morgen een 2/3e meerderheid voor te vinden is mag dat van mij hoor, tot dan is het absurd te vergelijken met het arabisch. Jij kan dat zwak vinden maar zo werkt het nu eenmaal in belgie (en zowat elk ander land)
Nogmaals, jij was ontevreden met de beperkingen op de wet, en jij vond het standpunt van de franstaligen redelijk. Als ik dat uitbreidt naar niet-alleen-Frans is het ineens dom en onnozel. Je bent dus niet consequent.

Citaat:
Wat iets anders is dan zelf kiezen, die gemeente heeft dat nooit zal besloten dat is federaal besloten.
Ha, de gemeente is nu alleszins vanalles aan het besluiten waar het federale niveau niet mee akkoord is hoor. Tweetalig aanschrijven, gemeenteraden in het Frans, etc... Bovendien vond jij dit ook moeten kunnen voor het Engels, het Pools, en ga zo maar door, omdat dat de taal van de bewoners is. Dat klinkt erg veel alsof de gemeente zelf mag kiezen.

Citaat:
Daarnaast sprak ik over taal tussen gemeenten en inwoner niet over bestuur.
Dan loop je achter de feiten aan.

Citaat:
Je negeert trouwens dat in wallonie men recent dat uitgebreid heeft voor enkele gemeenten iets wat volgens jou niet bestaat.
Neenee, men heeft daar een paar foldertjes in andere talen laten drukken, dat is nog iets helemaal anders.

Citaat:
als over dat arrest zie ik nergens instaan uitdovend, quote dus eens de teskst
Ik heb niet gesproken over uitdoven, ik heb gesproken over het feit dat de gemeente er niet van mocht uitgaan dat een inwoner nog steeds geen nederlands kan, noch een taalbestand mag aanleggen van zijn inwoners voor deze materie.

Lees gewoon de besluiten helemaal op het einde van de tekst, die motiveren duidelijk waarom het Frans niet als evenwaardig of bestendig alternatief voor het Nederlands mag worden gebruikt.

Ik zal er één van citeren:
Citaat:
"tegen de achtergrond van een noodzakelijk restrictieve interpretatie van het recht om het bestuur het Frans in plaats van het Nederlands te laten gebruiken in het betrokken ééntalig gebied, de interpretatie, zoals uitgedrukt in de omzendbrief, dat het verzoek om het Frans te gebruiken uitdrukkelijk moetworden herhaald, wel degelijk verenigbaar is met de bestuurstaalwet."
Dat ze uitdovend zijn staat in de besluiten van de Commissie Harmel die de taalwetten heeft opgesteld, niet in de taalwetten zelf.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 12:04   #256
Maes_P
Staatssecretaris
 
Maes_P's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juni 2007
Berichten: 2.706
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Het zou helpen moest je de vooroordelen opbergen.
Ze waren wel gebaseerd op uw eerste reacties.


Citaat:
Tuurlijk en ze beseffen dat ook PS, cdh en ecolo liggen onderling overhoop met mr/fdf omdat ze vinden da die al de aandacht naar hen trekken.
Ben je spindoctor ofzo?
Vormen ze een front tegenover de Vlaamse regering, ja of neen?

Citaat:
Ze beseffen ook dat met de crisis ze het moeilijk aan hun vnml waalse achterban kunnen verkopen dat ze zo'n problemen maken om een paar onwillige rijke franstalige in de vlaamse rand.
Ze doen er nochthans alles aan om het op de spits te drijven; de realiteit spreekt u tegen.

Citaat:
Onzin, die mensen verhuizen niet om dat gebied brussel te maken, die verhuizen op zoek naar een beter/goedkoper huis/streek . Kolonisatie is een vlaams verzinsel.
Nogmaals: ik zeg niet dat ze daarom verhuizen. Ik zeg dat een politieke kaste die verhuizen misbruikt om een politiek van kolonisatie door te voeren....
Das nu al voor de 3e keer...


Citaat:
Je mag spreken over alles wat je wil, maar als je uitspraken doet moet je die wel kunnen onderbouwn, en als je spreekt over de mensen in brussel/rand zonder er ooit met 1 gesproke te hebben ...
Da's iets anders: je vroeg of ik daar heb gewerkt/gewoond.
Ik heb gewerkt in Zaventem en heb veel vrienden in Brussel.
Mag ik nu ook iets zeggen?
Of moet ik zwijgen als onwetende Westfliet tegenover de brusselse ervaringsdeskundigen?


Citaat:
Jawel want anders is hij geen dief. Verdachte gebruik je voor zo iemand
Als hij op heterdaad wordt betrapt?
Peinsent niet.



Citaat:
Je moet wel een beetje de actualiteit volgen er is geruzie aan vooraf gegaan keulen/vld heeft zijn zinnetje doorgedrukt .
Oh ja?
Over de grond van de zaak was geen discussie; enkel over de timing van communiceren.


Citaat:
En ja dat is om stemmen hoor.
Ben jij lid van de VLD? Ken jij mensen binnen de VLD?
Of werk jij op het ministerie van Keulen?

cfr uw tegenargument ivm mijn opmerkingen over de Vlaamse rand.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
1 tip; ga niet beginnen zijken op typo's.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 12:23   #257
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.719
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Of moet ik zwijgen als onwetende Westfliet tegenover de brusselse ervaringsdeskundigen?
Jemoedzjemuloedden (vrij naar Ruute 98)
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 12:58   #258
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Hoe kan je de essentie van iets verzinnen?
De essentie was dat jij beweerde dat niemand anders gebied wilde bijvoegen, brussel vlmaingen ontkracht die stelling volledig.


Citaat:
Als ze de wet zouden overtreden, zal ik voor hen even streng zijn. Geef me een seintje als dat ooit mocht gebeuren.
Ok voor de verkiezingen in 2007 hebben 24 burgemesster de verkiezingen geboycot :

http://nl.wikipedia.org/wiki/Confere...alle-Vilvoorde
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 13:02   #259
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 19.719
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
De essentie was dat jij beweerde dat niemand anders gebied wilde bijvoegen, brussel vlmaingen ontkracht die stelling volledig.
Ik heb nooit beweerd dat "niemand anders gebied wil bijvoegen". Je kan best wat zorgvuldiger omgaan met het parafraseren van andermans woorden.

Citaat:
Ok voor de verkiezingen in 2007 hebben 24 burgemesster de verkiezingen geboycot :

http://nl.wikipedia.org/wiki/Confere...alle-Vilvoorde
Ik vroeg een wetsovertreding! Burgemeesters die weigeren een wetsovertreding te begaan, begaan geen wetsovertreding. Die respecteren precies de wet scrupuleus. Graag een beter voorbeeld.
__________________
  • Er zijn mensen van wie het vals karakter op hun gelaat te lezen staat, en in ons land hebben die zich verenigd in een door u betaalde eigenbelangenvereniging: Open VLD (Kaaiman in De Tijd van 1 juni 2024)
  • Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2008, 13:15   #260
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Er bestaat geen 'belgische taal'. België is ingedeeld in taalgebieden, met elk hun eigen taalregeling. In Vlaanderen heeft het Frans geen statuut als officiële taal, het Arabisch ook niet.
ach doe niet dom natuurlijk bedoelde ik "een taal in belgie gesproken"

En in vlaanderen heeft het frans wel een plaats, nml in de faciliteitsgemeenten dat vergeet je steeds.


Citaat:
In de faciliteitengemeenten is het Frans toegelaten als communicatietaal tussen de gemeente en particulieren (NIET als administratieve taal!). Dat doet niets af aan het feit dat dit een ééntalge gemeente in een ééntalig gewest is.
neen maar het toont WEL aan dat het frans daar meer is dan het arabisch, wat mijn punt was.


Citaat:
Ik ga 100% akkoord. Dus, we gebruiken de huidige wet, en je geeft al jouw argumenten over waarom die te restrictief zijn voor franstaligen op. Jouw argumenten zouden (doordat je je op de democratie beroepte) namelijk geen onderscheid kunnen maken tussen talen. Je hebt je eigen zienswijze net dom en onnozel genoemd, proficiat.
Helemaal niet ik heb gezegd dat indien het nuttig is, daar komt democratie nergens bij kijken. democratie heb jij erbij gesleurd. En ja aantallen tellen dan ook, maar zoals ik steeds gezegd heb is dit iets wat federaal/regionaal geregeld word en dus NIET gemeentelijk.

Citaat:
Nogmaals, jij was ontevreden met de beperkingen op de wet, en jij vond het standpunt van de franstaligen redelijk. Als ik dat uitbreidt naar niet-alleen-Frans is het ineens dom en onnozel. Je bent dus niet consequent.
Onzin ik vind het standpunt van vlaanderen niet helemaal correct, de franstalige visie deel ik NIET. Dat verzin je weeral.


Citaat:
Ha, de gemeente is nu alleszins vanalles aan het besluiten waar het federale niveau niet mee akkoord is hoor. Tweetalig aanschrijven, gemeenteraden in het Frans, etc... Bovendien vond jij dit ook moeten kunnen voor het Engels, het Pools, en ga zo maar door, omdat dat de taal van de bewoners is. Dat klinkt erg veel alsof de gemeente zelf mag kiezen.
neen nogmaals ik zeg ALS het nuttig is (dus niet altijd) EN niet door de gemeente zelf.


Citaat:
Neenee, men heeft daar een paar foldertjes in andere talen laten drukken, dat is nog iets helemaal anders.
De gemeente geeft onofficieel duitse taalfaciliteiten (dus wel wat meer dan foldertjes)

Citaat:
Ik heb niet gesproken over uitdoven, ik heb gesproken over het feit dat de gemeente er niet van mocht uitgaan dat een inwoner nog steeds geen nederlands kan, noch een taalbestand mag aanleggen van zijn inwoners voor deze materie.
Dat zeg ik zelf al lang hierboven ik vroeg waAr staat uitdovend en jij gaf die tekst, maar ik zie daar niks instaan. Indien je dat nooit bedoelde, waarom zei je dat dan niet als ik de vraag stelde?


Citaat:
Dat ze uitdovend zijn staat in de besluiten van de Commissie Harmel die de taalwetten heeft opgesteld, niet in de taalwetten zelf.
En dus nutteloos. De wet is wat telt niet de besluiten van een wet die geen enkele rechtgeldigheid hebben.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be