![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wij redeneren en voelen of iets goed of slecht is. U beschouwt abortus als fout omdat dat zo gestelt wordt door de kerk of vanuit geloofsovertuigingen. Atheisten beredeneren, denken na, wegen af, en nemen een persoonlijke beslissing over het al dan goed of fout zijn van abortus. U denkt teveel in zwart-wit. |
|
|
|
|
|
|
#242 | |
|
Minister
|
Citaat:
De één neemt 't door anderen voorgekauwde voor de waarheid. De ander neemt 't door anderen voorgekauwde voor de waarheid. Of ? Vind gij elke stelling (wetenschappelijk, humaan, filosofisch) her uit ? Ik zal voor u antwoorden. Neen. Gij baseert u op bevindingen van anderen.
|
|
|
|
#243 | |
|
Banneling
|
Citaat:
2) Die toolbox (om het zo maar te noemen) is bij mij veel groter als die van een gelovige. Ik beperkt me niet tot 1 levensvisie. Ik pik er gewoon uit wat me aanstaat. Wat logisch gezien het beste is. |
|
|
|
|
|
|
#244 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zie me dus genoodzaakt de vraag opnieuw te stellen: "Kunt u mij dan eens aangeven wat uw morele waarden zijn die verschillen van de mijne?" |
|
|
|
|
|
|
#245 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Uw "toolbox" is eigenlijk geen "instrumentarium", daar u bepaalde elementen, delen of gehelen van sommige levensvisie reeds weg gooit voor u ze toetst. U hanteert geen "toolbox" waarbij de inhoud nuttige instrumenten omvat, maar uw referentiepunt is slechts wat u �* la carte navolgt in wat anderen reeds hebben voorgehouden. |
|
|
|
|
|
|
#246 |
|
Vreemdeling
|
Zijn goden niet onsterfelijk? (Behalve die van Asgard dan)
|
|
|
|
|
|
#247 |
|
Staatssecretaris
|
Bij mijn weten heeft god nooit bestaan dus hoe kan hij dan dood zijn?
|
|
|
|
|
|
#248 |
|
Banneling
|
Alle goden zijn onsterfelijk. Zelfs die van Asgard, Ragnarôk is een christelijke uitvinding om hen uit de weg te ruimen in de geest der mensen. Goden die niet meer aanbeden worden, waar niemand meer in gelooft, die slapen in, tot als iemand terug aan hen denkt. Hoe meer mensen aan hen denken, hoe sterker ze worden , hoe meer ze invloed gaan uitoefenen op hun gelovigen.
|
|
|
|
|
|
#249 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#250 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Maar over vermenging en interpretatie van geloof gesproken, heb ik dan toch enkele vraagjes. 1. Is Baldr dan het Jezusfiguur? Zoja, begint ragnarok dan niet wanneer Christus terugkomt? 2. Wat die je met de cultus van Jules Cezaar rond het Christusfiguur? 3. Hoe kan de Bijbel origineel zijn, aangezien de de autoriteit juist gevraagd heeft aan de Christenen om de leer op te kuizen en eenduidiger te maken. 4. Waaruit bestaat de misleiding van de duivel? De creatie van het ware geloof misschien? Of rekening gehouden met punt drie, diefstal van het christelijk geloof? 5. Als de 'ware' God bestaat....bestaat de duivel...Kan je 'per ongeluk' de misleidende duivel aanbidden en daardoor u mispakken van geloof? 6.Mag ik dan uit uw stelling afleiden dat God niet bestaat? Laatst gewijzigd door Loki : 18 januari 2009 om 07:59. |
|
|
|
|
|
|
#251 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#252 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#253 | |
|
Minister
|
Citaat:
Ik punt enkel naar het feit dat er grote overeenkomsten zijn. En dat die overeenkomsten zodanig prominent aanwezig zijn dat je op die basis je niet beter, verstandiger, wetenschappelijk, zelfs niet korter bij de waarheid dan de ander kan noemen.
|
|
|
|
#254 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Moraal is het besef van goed en kwaad van het individu. Beiden zijn gebaseerd op eigenbelang: overleven. |
|
|
|
|
|
|
#255 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U vergist zich. Schromelijk. Ik stel "mijn" geloof niet samen �* la carte. Ik neem het geloof aan zoals het door de apostelen werd overgeleverd en vervolgens door de Kerk trouw van generatie op generatie doorgegeven. Ik selecteer niet uit dat geloof.
|
|
|
|
|
|
#256 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#257 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#258 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#259 |
|
Banneling
|
En moest u een Griek zijn zou het waarschijnlijk andersom zijn...
Stoort dat toeval u nooit? |
|
|
|
|
|
#260 |
|
Europees Commissaris
|
Katholieken, Calvinisten, Mormonen, .... elke sekte heeft zijn geloof �* la carte samengesteld.
|