Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2009, 19:42   #241
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Of de goddelijke wetten - niet 'van' de Kerk - nu nog in de wereld worden gevolgd, is een bekommernis die een ware christen steeds met zich draagt. Daarom ook zullen we steeds naar de toepassing ervan streven.

In Italië ziet het er trouwens naar uit dat katholieke politici hun geweten laten spreken en de wetten overeenkomstig zullen aanpassen.
Katholieke politici in Italië. Een horde corrupte bende ja. Met aan hun hoofd een pipo zoals Berlusconi, die verschillende wetten vlug heeft moeten laten stemmen om hem uit de greep van het gerecht te kunnen houden. Als dat uw referentie is...

Laatst gewijzigd door system : 14 februari 2009 om 19:43.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2009, 19:42   #242
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Maar goed, . Daarom nogmaals: wat was uw vraag of kunt u een directe link plaatsen naar het bericht waarin die vraag stond.
Ik herhaal dus: "Ik denk dat er over de laatste maanden alleen al al tientallen vragen aan u op antwoord wachten. Sommige forumers herhaalden hun vraag aan u zelfs verschillende malen. Eergisteren nog, en gisteren, en vandaag."
En nu je plots een aanval krijgt van "ik wil graag ingaan op uw vraag" wil ik zeker niet onbeleefd zijn en voorkruipen in die lange rij wachtenden die verheugd uw mare van dienstwilligheid aanhoorden.

Overigens lijkt het u niet door te dringen: uw karweikes zult ge zelf moeten doen; de tijd van de negerkes is voorbij. Zo'n heimwee naar de tijd van de missionarissen en de afgehakte handen?
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2009, 19:46   #243
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ja, zoals iemand onlangs na 17 jaar coma, op een vegetatieve manier in leven willen houden.
Ook het leven van iemand die zich in een coma bevindt, is nog steeds waardevol. Misschien niet voor mensen die slechts in economische begrippen van nut en opbrengst denken, maar wel voor ons, christenen, die de waarde van een menselijk leveniet laten afhangen van tijdelijke concepten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2009, 19:49   #244
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Ik herhaal dus: "Ik denk dat er over de laatste maanden alleen al al tientallen vragen aan u op antwoord wachten. Sommige forumers herhaalden hun vraag aan u zelfs verschillende malen. Eergisteren nog, en gisteren, en vandaag."
En nu je plots een aanval krijgt van "ik wil graag ingaan op uw vraag" wil ik zeker niet onbeleefd zijn en voorkruipen in die lange rij wachtenden die verheugd uw mare van dienstwilligheid aanhoorden.

Overigens lijkt het u niet door te dringen: uw karweikes zult ge zelf moeten doen; de tijd van de negerkes is voorbij. Zo'n heimwee naar de tijd van de missionarissen en de afgehakte handen?
Ach, we gaan niet blijven hetzelfde onderwerp herkauwen. Ik heb duidelijk gemaakt dat u uw vraag gerust opnieuw kunt stellen.

Tevens heb ik aangegeven dat er iemand inderdaad vele malen me dezelfde vraag heeft gesteld, drosophila meer bepaald. Ook heb ik aangegeven waarom er geen antwoord kwam. En ook dat hij, mijns inziens terecht alhoewel niet op m'n verzoek, daarvoor werd geband.
Oud 14 februari 2009, 19:50   #245
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook het leven van iemand die zich in een coma bevindt, is nog steeds waardevol. Misschien niet voor mensen die slechts in economische begrippen van nut en opbrengst denken, maar wel voor ons, christenen, die de waarde van een menselijk leveniet laten afhangen van tijdelijke concepten.

Ja jong, de vader van die vrouw, die jarenlang gestreden heeft (en het gelukkiglijk nog net heeft gehaald) om zijn dochter waardig te laten heengaan, dacht natuurlijk in economische begrippen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2009, 19:51   #246
cor
Minister

Standaard

Citaat:
christenen, die de waarde van een menselijk leveniet laten afhangen van tijdelijke concepten.
Van wat dan wel?
Zoals ik hierboven juist zei:
Citaat:
Correctie: 'Steeds' is zeker niet juist in geval van de kerk, hoogstens en in het beste geval 'de laatste jaren'. Getuige de historisch criminele geschiedenis van uw organisatie.
Meer 'tijdelijk' kan men die concepten blijkbaar niet opvatten.
Oud 14 februari 2009, 19:54   #247
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja jong, de vader van die vrouw, die jarenlang gestreden heeft (en het gelukkiglijk nog net heeft gehaald) om zijn dochter waardig te laten heengaan, dacht natuurlijk in economische begrippen.
Tja, van iemand die én een moordenaar, én een beul, én een leugenaar is, kan je moeilijk iets anders verwachten, hé.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 14 februari 2009 om 20:11.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2009, 19:55   #248
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie die vader eerder als slachtoffer van de tijdsgeest. Velen echter die zich hier als voorstander tonen van allerlei vormen van euthanasie, denken wel in termen van nuttigheid. Mensen die in coma verkeren, mag men dus uit de weg ruimen...
Oud 14 februari 2009, 20:00   #249
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie die vader eerder als slachtoffer van de tijdsgeest. Velen echter die zich hier als voorstander tonen van allerlei vormen van euthanasie, denken wel in termen van nuttigheid. Mensen die in coma verkeren, mag men dus uit de weg ruimen...
U vertelt zo maar wat.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2009, 20:00   #250
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Sorry, tegen dat soort extreem religieus fundamentalisme zijn geen argumenten opgewassen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2009, 20:07   #251
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Die vele voorstanders van economische euthanasie van jou, kun je daar ook een naam op plakken, gevolgd door een link?

Ga rustig je gang. Gezien het er veel zijn zal het vermoedelijk wel enige tijd vergen. Ik wacht wel.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 14 februari 2009 om 20:09.
Oud 14 februari 2009, 20:09   #252
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Die vele voorstanders van economische euthanasie van jou, kun je daar ook een naam op plakken, gevolgd door een link?

Neem gerust je tijd. Gezien het er veel zijn zal het vermoedelijk wel enige tijd vergen. Ik wacht wel.
Niet vergeten te antwoorden hé jan.
Oud 14 februari 2009, 20:10   #253
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Niet vergeten te antwoorden hé jan.
Ik bewonder je optimisme.
Oud 14 februari 2009, 20:13   #255
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
......en geduld.
Dat ook natuurlijk. Maar aangezien het er "velen" zijn zullen we toch wel een béétje geduld moeten uitoefenen, he...

Laatst gewijzigd door Esperanza : 14 februari 2009 om 20:14.
Oud 14 februari 2009, 20:14   #256
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ga rustig je gang. Gezien het er veel zijn zal het vermoedelijk wel enige tijd vergen. Ik wacht wel.
Als mensen menen dat een leven in coma niet waard is geleefd te worden, dan kan dit enkel gebeuren omdat ze menen dat dergelijke mensen geen nut meer hebben. Voor zichzelf en voor anderen. Achter dat zogezegd "waardig leven en sterven" zit een, niet noodzakelijk uitgedrukte economische logica.

Of heeft u een ander argument om dergelijke mensen het leven te benemen?
Oud 14 februari 2009, 20:15   #257
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als mensen menen dat een leven in coma niet waard is geleefd te worden, dan kan dit enkel gebeuren omdat ze menen dat dergelijke mensen geen nut meer hebben. Voor zichzelf en voor anderen. Achter dat zogezegd "waardig leven en sterven" zit een, niet noodzakelijk uitgedrukte economische logica.

Of heeft u een ander argument om dergelijke mensen het leven te benemen?
Ik heb je om namen en links gevraagd, niet naar wat gekronkel en gedraai.

Probeer nog eens.
Oud 14 februari 2009, 20:20   #258
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb je om namen en links gevraagd, niet naar wat gekronkel en gedraai.

Probeer nog eens.
Daar kan ik niet onmiddellijk een antwoord opgeven, maar dat lijkt me ook niet echt nuttig. Uiteindelijk ligt aan het uitschakelen van mensen die in coma liggen, wel een economische logica ten gronde. Mensen worden in begrippen van "nut" omschreven, want achter het eufemisme "waardig leven en sterven" ligt een redenering die ervan uitgaat dat mensen iets moeten kunnen doen, handelen... Wie dat niet meer kan doen, leidt schijnbaar geen "waardig leven" meer. Dus mag men dergelijke mensen schaamteloos de dood toebrengen. Gruwelijk.
Oud 14 februari 2009, 20:27   #260
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan hier enkel vaststellen, dat rationeel denken en een ver doorgedreven religieus fundamentalisme onverenigbaar zijn.
Waarop stoelt u die "vaststelling"?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be