![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 14 februari 2009 om 19:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En nu je plots een aanval krijgt van "ik wil graag ingaan op uw vraag" wil ik zeker niet onbeleefd zijn en voorkruipen in die lange rij wachtenden die verheugd uw mare van dienstwilligheid aanhoorden. ![]() Overigens lijkt het u niet door te dringen: uw karweikes zult ge zelf moeten doen; de tijd van de negerkes is voorbij. Zo'n heimwee naar de tijd van de missionarissen en de afgehakte handen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook het leven van iemand die zich in een coma bevindt, is nog steeds waardevol. Misschien niet voor mensen die slechts in economische begrippen van nut en opbrengst denken, maar wel voor ons, christenen, die de waarde van een menselijk leveniet laten afhangen van tijdelijke concepten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tevens heb ik aangegeven dat er iemand inderdaad vele malen me dezelfde vraag heeft gesteld, drosophila meer bepaald. Ook heb ik aangegeven waarom er geen antwoord kwam. En ook dat hij, mijns inziens terecht alhoewel niet op m'n verzoek, daarvoor werd geband. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja jong, de vader van die vrouw, die jarenlang gestreden heeft (en het gelukkiglijk nog net heeft gehaald) om zijn dochter waardig te laten heengaan, dacht natuurlijk in economische begrippen. ![]()
![]() |
![]() |
#246 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zoals ik hierboven juist zei: Meer 'tijdelijk' kan men die concepten blijkbaar niet opvatten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tja, van iemand die én een moordenaar, én een beul, én een leugenaar is, kan je moeilijk iets anders verwachten, hé.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 14 februari 2009 om 20:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie die vader eerder als slachtoffer van de tijdsgeest. Velen echter die zich hier als voorstander tonen van allerlei vormen van euthanasie, denken wel in termen van nuttigheid. Mensen die in coma verkeren, mag men dus uit de weg ruimen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Banneling
|
![]() U vertelt zo maar wat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sorry, tegen dat soort extreem religieus fundamentalisme zijn geen argumenten opgewassen.
![]() |
![]() |
#251 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ga rustig je gang. Gezien het er veel zijn zal het vermoedelijk wel enige tijd vergen. Ik wacht wel.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 14 februari 2009 om 20:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik bewonder je optimisme.
![]() |
#254 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#255 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat ook natuurlijk. Maar aangezien het er "velen" zijn zullen we toch wel een béétje geduld moeten uitoefenen, he...
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 14 februari 2009 om 20:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of heeft u een ander argument om dergelijke mensen het leven te benemen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Probeer nog eens.
![]() |
![]() |
#258 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar kan ik niet onmiddellijk een antwoord opgeven, maar dat lijkt me ook niet echt nuttig. Uiteindelijk ligt aan het uitschakelen van mensen die in coma liggen, wel een economische logica ten gronde. Mensen worden in begrippen van "nut" omschreven, want achter het eufemisme "waardig leven en sterven" ligt een redenering die ervan uitgaat dat mensen iets moeten kunnen doen, handelen... Wie dat niet meer kan doen, leidt schijnbaar geen "waardig leven" meer. Dus mag men dergelijke mensen schaamteloos de dood toebrengen. Gruwelijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan hier enkel vaststellen, dat rationeel denken en een ver doorgedreven religieus fundamentalisme onverenigbaar zijn.
![]() |
#260 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |