Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2009, 12:56   #241
Mass13
Partijlid

Mass13's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carolus66 Bekijk bericht
in mijn leven speelt godsdienst absoluut geen rol, het drijft mij en de meeste mensen niet. ik heb dan ook überhaupt geen nood aan een christelijke werelddominantie. er is enkel een godsdienst aanwezig die mij net iets té pushy is om nog als aangenaam kunnen ervaren te worden.

paranoïde??? wanneer ik de evolutie van de wereld al zolang ik leef, kan volgen en door de jaren heen overduidelijk veranderingen waarneem???

het westers model zit vol fouten maar totdat er een alternatief gevonden wordt voor onze huidige samenlevingsvorm, ben ik ervan overtuigd dat de democratie nog altijd het beste systeem is.
Net zoals ik en vele andere moslims met mij ook geen nood hebben aan werelddominantie.

Die evolutie wordt jou ingelepeld door de media, ze hebben je waar ze je willen hebben, maar dit wordt waarschijnlijk een welles nietes spelletje
Oud 30 juli 2009, 12:57   #242
Mass13
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Je moet dus moslim zijn om de koran & aanverwante schrijfsels te kunnen lezen en begrijpen???
Neen, dit heb ik nergens gezegd, je moet het volledige geheel bekijken, de context, dit is wat ik heb gezegd!
Oud 30 juli 2009, 12:58   #243
carolus66
Schepen

carolus66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mass13 Bekijk bericht
De islam leert ons toch dat je niet mag doden? (Kom nu aub niet af met verzen die in oorlogstijd zijn geopenbaard, trouwens zelfs daar bestaan regels rond, dood geen kinderen, geen vrouwen, geen bejaarden, geen dieren en geen bomen zelfs)
Daaruit kan je afleidein dat de persoon die zoiets doet zijn godsdienst NIET volgt.

Inderdaad iedereen wordt als moslim geboren, tot je een zekere leeftijd bereikt waar je verantwoordelijk kan gesteld worden voor je eigen daden.
is best mogelijk dat dat de ware inhoud van de koran is maar wat zijn we ermee indien de meesten het toch niet volgen en eigenlijk gewoonweg doen wat hen het beste uitkomt? met alle gevolgen van dien......
vergeet niet dat de islam een godsdienst is die zonder moeite dagelijks honderden martelaren bijeen kan krijgen; ik denk, moest ik proberen, dat ik in dit land vreselijk veel moeite zou moeten doen om één katholieke of christelijke mens te vinden die zoiets wil doen!
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 12:59   #244
Mass13
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik wil best geloven dat dit je mening is maar volgens hen ben jij dan weer geen echte moslim...omdat je wilt interpreteren!
Maar alle respect voor je mening he?
Ga dit maar eens gaan vertellen in Al-Azhar, 750 miljoen moslims lezen de Koran op die manier, probeer je weer een minderheid binnen de islam...
Oud 30 juli 2009, 13:00   #245
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De islam leert ons toch dat je niet mag doden? (Kom nu aub niet af met verzen die in oorlogstijd zijn geopenbaard, trouwens zelfs daar bestaan regels rond, dood geen kinderen, geen vrouwen, geen bejaarden, geen dieren en geen bomen zelfs)
Daaruit kan je afleidein dat de persoon die zoiets doet zijn godsdienst NIET volgt.

Inderdaad iedereen wordt als moslim geboren, tot je een zekere leeftijd bereikt waar je verantwoordelijk kan gesteld worden voor je eigen daden.
Kan een moslim logisch nadenken?
Volg dan effe deze logica; Waarom zou een almachtige, alwetende god, verzen sturen aan een 'profeet' die enkel gelden in oorlogstijd, waarom zou een god in hemelsnaam aanwijzingen sturen hoe 1 deel van zijn schepselen een ander deel van zijn schepselen moet ombrengen - en dan nóg beweren dat dat boek voor álle tijden en voor álle mensen geldt???

Waarom is er een oorlogshandleiding nodig in een boek van een god die voor een religie van de 'vrede' staat - waarom waarom waarom???
...en dan enkel maar in 1 taal, kende die god geen andere taal of een andere manier om zijn boodschap over te brengen aan álle mensen zónder bloedvergieten? Komaan zeg, die hele islam onderschat de intelligentie van het hele mensdom, vandaar waarschijnlijk dat het 'het mensdom' heet.

1 Gebod was voldoende; THOU SHALT NOT KILL !
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 13:01   #246
Mass13
Partijlid

Standaard

Citaat:
maar wat moet ik dan denken als ik vaststel dat bijv. de hoofddoeken steeds oppressiever worden? vroeger een doekje los om het haar geslagen, daarna werd het doekje iets strakker aangetrokken, daarna de paasei-look (sorry, is de beste manier om het te beschrijven) met het bijbehorende doekje over de schouders en nu begin ik stilletjesaan meer en meer nikabs te zien.....
je verstaat toch dat die evolutie voor een buitenstaander nooit als positief ervaren kan worden....
De islam wordt tegenwoordig in een héél slecht daglicht gezet, daar krijg je dan reactie op, daarin kan ik sommige stellingen op het forum hier wel volgen...

Trouwens no offence taken
Oud 30 juli 2009, 13:02   #247
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
Net zoals ik en vele andere moslims met mij ook geen nood hebben aan werelddominantie.

Die evolutie wordt jou ingelepeld door de media, ze hebben je waar ze je willen hebben, maar dit wordt waarschijnlijk een welles nietes spelletje
wat doe jij dan met mijn EIGEN PERCEPTIE, gezien door mijn EIGEN OGEN? en mijn vermogen om situaties/evoluties en veranderingen te kunnen vatten?

de media zijn één deel van het vergaren van info, al dan niet foute info. het spijtige is dat we in realiteit heel dikwijls kunnen ervaren dat het niet allemaal leugens zijn.

kijk, je kan de moslims niet afdoen als brave koorknaapjes (oops, even een cross over naar een andere godsdienst) en je kan het ons niét kwalijk nemen dat wij de evolutie met argusogen aanschouwen.
Oud 30 juli 2009, 13:02   #248
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ga dit maar eens gaan vertellen in Al-Azhar, 750 miljoen moslims lezen de Koran op die manier, probeer je weer een minderheid binnen de islam...
neen ik probeer niets maar wijs u wel op realiteit, die radicale stromingen groeien snel en zijn goed georganiseerd in onze aandachtswijken, of komt Al Azhar dit oplossen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 13:03   #249
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
De islam wordt tegenwoordig in een héél slecht daglicht gezet, daar krijg je dan reactie op, daarin kan ik sommige stellingen op het forum hier wel volgen...

ik vrees echt dat de islam zichzelf in een slecht daglicht plaatst....daar hebben zij echt geen hulp van ons voor nodig.
Oud 30 juli 2009, 13:04   #250
Mass13
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Kan een moslim logisch nadenken?
Volg dan effe deze logica; Waarom zou een almachtige, alwetende god, verzen sturen aan een 'profeet' die enkel gelden in oorlogstijd, waarom zou een god in hemelsnaam aanwijzingen sturen hoe 1 deel van zijn schepselen een ander deel van zijn schepselen moet ombrengen - en dan nóg beweren dat dat boek voor álle tijden en voor álle mensen geldt???

Waarom is er een oorlogshandleiding nodig in een boek van een god die voor een religie van de 'vrede' staat - waarom waarom waarom???
...en dan enkel maar in 1 taal, kende die god geen andere taal of een andere manier om zijn boodschap over te brengen aan álle mensen zónder bloedvergieten? Komaan zeg, die hele islam onderschat de intelligentie van het hele mensdom, vandaar waarschijnlijk dat het 'het mensdom' heet.

1 Gebod was voldoende; THOU SHALT NOT KILL !
In deze post stel je de islam in twijfel wat je volste recht is, je stelt je vragen bij bepaalde feiten, aanvaard gewoon dat sommige mensen de islam volgen, de meerderheid valt zelfs niemand lastig met zijn godsdienst,
Oud 30 juli 2009, 13:06   #251
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Islam zet zichzelf in een slecht daglicht, daarvoor hoeft de media geen moeite te doen.
De media zijn trouwens overwegend pro-islam net als onze politici, er mag zelfs geen slecht woord over islam gerept worden, stel je voor als de échte waarheid zou gedrukt mogen worden!

Blah, wat zit ik hier - ik ga zwemmen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 13:07   #252
Mass13
Partijlid

Standaard

Citaat:
wat doe jij dan met mijn EIGEN PERCEPTIE, gezien door mijn EIGEN OGEN? en mijn vermogen om situaties/evoluties en veranderingen te kunnen vatten?

de media zijn één deel van het vergaren van info, al dan niet foute info. het spijtige is dat we in realiteit heel dikwijls kunnen ervaren dat het niet allemaal leugens zijn.

kijk, je kan de moslims niet afdoen als brave koorknaapjes (oops, even een cross over naar een andere godsdienst) en je kan het ons niét kwalijk nemen dat wij de evolutie met argusogen aanschouwen.
Omdat 5% van de allochtonen van islamitische afkomst krapuul zijn, zijn die 95% toch geen krapuul?
Oud 30 juli 2009, 13:09   #253
Mass13
Partijlid

Standaard

Citaat:
neen ik probeer niets maar wijs u wel op realiteit, die radicale stromingen groeien snel en zijn goed georganiseerd in onze aandachtswijken, of komt Al Azhar dit oplossen?
De radicale stromingen groeien inderdaad door verschillende factoren, al beginnen met niet de volledige islam te stigmatiseren en samen naar oplossingen zoeken is al een begin
Oud 30 juli 2009, 13:36   #254
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
Omdat 5% van de allochtonen van islamitische afkomst krapuul zijn, zijn die 95% toch geen krapuul?
wanneer moslims al het mogelijke doen om zichzelf als één groep te profileren, is het dan niet logisch dat wij op de duur "de moslims" niet langer als individuen gaan bekijken maar eerder als groep?

het is een beetje de aard van het beest: als ik op reis ga en meld dat ik van belgië ben, krijg ik ook steevast te horen dat dat een land vol pedofielen is. vermits ik daarmee niets te maken heb, voel ik me ook absoluut niet aangesproken.
Oud 30 juli 2009, 13:39   #255
DEMOKRATOS
Lokaal Raadslid

DEMOKRATOS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk dat die percentage toch veel hoger is dan wat u beweerd, kijk maar es na merksplas wat voor gespuis zit daar binnen. Ge zult verschietenn
DEMOKRATOS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2009, 17:02   #256
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De radicale stromingen groeien inderdaad door verschillende factoren, al beginnen met niet de volledige islam te stigmatiseren en samen naar oplossingen zoeken is al een begin
Kijk ik heb met die salafistische stromingen gewerkt, oplossingen zijn er niet met die mensen...ze streven een Islamitische staat na zo eenvoudig is het.
Als islam al gestigmatiseert zou worden doen moslims dit dus zelf, en moet u hen misschien eens aanspreken
Oud 31 juli 2009, 01:14   #257
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

http://www.trouw.nl/krantenarchief/2...dsdenken_.html

Citaat:
Ofschoon Nederland in 1984 al zijn eerste hoofddoekaffaire beleefde (op een school in Alphen aan den Rijn) en er in de politiek steeds vaker stemmen opgaan om hoofddoeken in het klaslokaal te verbieden, pleit Stuurman er met kracht voor om de huidige tolerantie te handhaven. Hij beroept zich daarbij op de belangrijkste liberale denker van de negentiende eeuw, John Stuart Mill. Die stelde in zijn tractaat On liberty (1859) dat de vrijheid van het individu alleen dan mag worden beperkt wanneer de vrijheid van de ander in het geding is. Dat is bij de dracht van een hoofddoek geenszins het geval, vindt Stuurman.

Ook de feministische theorie dat de hoofddoek onderdrukkend is voor de moslimvrouw en daarom ’voor eigen bestwil’ moet worden verboden, vindt in Stuurman geen aanhanger. Hij betitelt dit standpunt als ’feministisch paternalisme’. „Individuele vrijheid houdt in dat het individu zelf bepaalt wat goed voor hem of haar is. Zelfs in het geval van minderjarigen moet de overheid zich in deze uiterst terughoudend opstellen.” Weer roept Stuurman Mill als getuige op. „Zelfs als het klopt dat bepaald gedrag de persoon in kwestie schaadt, is staatsdwang niet geoorloofd. De vrijheid is altijd de vrijheid om te doen wat je zelf het beste vindt. Wie geen recht heeft fouten te maken, is geen vrij mens”, citeert Stuurman de liberale denker.
liberalen zouden een verbod op hoofddoeken moeten afkeuren

Citaat:
Wie geen recht heeft fouten te maken, is geen vrij mens

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 31 juli 2009 om 01:19.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2009, 08:14   #258
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
http://www.trouw.nl/krantenarchief/2...dsdenken_.html

liberalen zouden een verbod op hoofddoeken moeten afkeuren
Dat ben ik niet met je eens.
Vrijheid van religie is prachtig maar bestaat deze dan wel binnen islam?
Wanneer je ouders moslim zijn ben jij dit en het nageslacht tot in het oneindige automatisch ook, je kunt dus niet kiezen, die keuze wordt voor je gemaakt.
Tegen de tijd dat je oud genoeg bent hier over na te denken mag je die met geboorte verkregen identiteit als moslim niet in vraag stellen, want daarmee beledig je islam, en op afvalligheid wordt niet bepaald open gereageerd onder moslims.
Dus krijg je vanaf kleins af aan een ideologie opgedrongen, zonder keuze vrijheid.
Evenmin is er echt vrije keuze wanneer je omgeving meent dat je bijvoorbeeld een hoofddoek moet dragen, daar moeten mensen zelf uitkomen,maar krijgen ze die kans wel?
Of wordt je beloond naarmate je regels overneemt en accepteert?

In ieder geval stopt die vrijheid van religie daar waar ook die van anderen begint! Scholen en werkvloer zijn divers, daar hou je dus rekening met anderen die hoofddoeken vanuit ander perspectief bekijken dan gelovigen zelf doen, uit respect draag je hier dus geen hoofddoek wanneer een school of werkgever dit vraagt.Daarbuiten, in je priveleven draag je uiteraard wat je wilt,maar hoofddoeken zijn geen absoluut recht steeds en overal, niemand kan dit verbieden in iemands priveleven maar rekening houden met anderen mag ook aan moslims gevraagd worden, aangezien ook zij deel uitmaken van die diversiteit.
Opvallend dat dit soort artikels steeds door mannen wordt geschreven, die natuurlijk zelf geen last hebben van agressie tegenover vrouwen die geen hoofddoek dragen, mogelijk vinden veel mannen het eigenlijk wel best dat vrouwenemancipatie opnieuw in vraag gesteld wordt!
Oud 31 juli 2009, 08:37   #259
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
Dat ben ik niet met je eens.
Vrijheid van religie is prachtig maar bestaat deze dan wel binnen islam?
Wanneer je ouders moslim zijn ben jij dit en het nageslacht tot in het oneindige automatisch ook, je kunt dus niet kiezen, die keuze wordt voor je gemaakt.
Tegen de tijd dat je oud genoeg bent hier over na te denken mag je die met geboorte verkregen identiteit als moslim niet in vraag stellen, want daarmee beledig je islam, en op afvalligheid wordt niet bepaald open gereageerd onder moslims.
Dus krijg je vanaf kleins af aan een ideologie opgedrongen, zonder keuze vrijheid.
Evenmin is er echt vrije keuze wanneer je omgeving meent dat je bijvoorbeeld een hoofddoek moet dragen, daar moeten mensen zelf uitkomen,maar krijgen ze die kans wel?
Of wordt je beloond naarmate je regels overneemt en accepteert?

In ieder geval stopt die vrijheid van religie daar waar ook die van anderen begint! Scholen en werkvloer zijn divers, daar hou je dus rekening met anderen die hoofddoeken vanuit ander perspectief bekijken dan gelovigen zelf doen, uit respect draag je hier dus geen hoofddoek wanneer een school of werkgever dit vraagt.Daarbuiten, in je priveleven draag je uiteraard wat je wilt,maar hoofddoeken zijn geen absoluut recht steeds en overal, niemand kan dit verbieden in iemands priveleven maar rekening houden met anderen mag ook aan moslims gevraagd worden, aangezien ook zij deel uitmaken van die diversiteit.
Opvallend dat dit soort artikels steeds door mannen wordt geschreven, die natuurlijk zelf geen last hebben van agressie tegenover vrouwen die geen hoofddoek dragen, mogelijk vinden veel mannen het eigenlijk wel best dat vrouwenemancipatie opnieuw in vraag gesteld wordt!
alice heeft een overschot aan gelijk.
Oud 31 juli 2009, 10:06   #260
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
alice heeft een overschot aan gelijk.
dat heeft ze niet

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...oofddoek.dhtml

Citaat:
Neen, zegt de Raad van State. Het hoofddoekenverbod staat niet uitdrukkelijk in de neutraliteitsverklaring.Het arrest is bovendien stevig gemotiveerd
http://www.npdata.be/Dok/Pers/07-10-...-Charkaoui.htm

Citaat:
Moslima's met hoofddoek dragen natuurlijk de meest directe gevolgen. Met elk nieuw hoofddoekverbod zien zij hun kansen op opleiding en op werk krimpen. De vraag 'welke job is voor mij het meest gepast' wordt weggedrukt door de vraag 'in welke job kan ik mijn hoofddoek gewoon blijven dragen?'. Of erger nog: 'Waarom zou ik studeren als ik met mijn hoofddoek later toch geen werk vind?'.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 31 juli 2009 om 10:21.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be