Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2009, 20:03   #241
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink Bekijk bericht
Welke zieke geest koopt er nu in godsnaam een SUV?
Ja ik wist het dat ik hier nog zou verweten worden van zieke geest
Full disclosure : ik heb een SUV, en wetende dat ik perse een smart wou kopen, maar dat mijn vrouw een 'deftige' wagen wou...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 20:37   #242
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge moet mijn voorbeeld niet enggeestig opnemen.

De Antwerpse vandalen houden geen rekening met de beziitter van die 4x4 die voor kleine verplaatsingen zijn fiets toch zou nemen, die bewust andere hobbies kiest die minder vervuilen, enz. enz. .... maar toch moeten zijn banden plat.

Ik kan zo beginnen fulmineren tegen sitie-trips (vb. tegenover vakansies die dan toch 8d of 14 dagen duren), die per definisie een redelijke verplaatsing veronderstellen tegenover een kort bezoek.

Voor de rest is het maar mager dat je afkomt met een bron als iatia. Denkt ge dat wij zo gemakkelijk te biechten gaan bij de duivel?

Weerleg liever de stelling: vandalisme is een fout drukkingsmiddel. (en hou de taalkundige logika voor ogen: daar staat niet dat een drukkingsmiddel fout is, daar staat dat vandalisme fout is).
Citaat:

The A380 arrived in the U.S. today. The plane can carry 81,890 gallons of fuel and flies 8000 nautical miles, i.e., it burns approximately 10 gallons of fuel per nautical mile or 9 gallons per statute mile. The plane can seat 850 people if configured as an all-economy ship, so the mpg per person is approximately 95 (assuming the plane is fully loaded, which most planes seem to be these days). The Prius gets around 45 mpg in real-world driving and, though it can seat 5, is typically occupied by one person.

[I once saw an analysis of overall per-passenger-mile transportation cost, including capital investment and labor costs. The Boeing 747 was the cheapest form of transportation, period.]
Nu gij. Ge moogt het narekenen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2009, 20:39   #243
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Wel ik zie toch ook de verbruiksmeter op 4.5liter staan, en als je dat deelt door 5 personen is dat 1 liter per 100 km, een vliegtuig vliegt aan 6liter per 100 km per persoon als hij volgeladen is..
Als gij 5 man aan boord hebt stijgt dat getalleke ook wel wat hoor.

Verhoogde rolweerstand en verhoogde inertia.
Oud 16 augustus 2009, 20:41   #244
Tavek
Banneling

Standaard

Niks SUV's verbieden. Gewoon wagens die meer als 6l/100 km verbruiken verbieden.
Oud 16 augustus 2009, 21:07   #245
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als gij 5 man aan boord hebt stijgt dat getalleke ook wel wat hoor.

Verhoogde rolweerstand en verhoogde inertia.
bane aan 120km/u verbruikt die audi A6 met 5 personen 5.9liter, aan 90km/u zakt het zeker naar 4liter.

Ik las zo onlangs in de krant van mensen die zeggen dat ze de verbruiksnormen nooit kunnen halen. Ik kan u zeggen, je kunt ze moeiteloos halen, en je kunt ze zelfs moeteloos kloppen. Je hoeft daarvoor niet als een oud pepetje rijden, je moet gewoon bvb 70km/u rijden... Dan verbruik je bvb 3liter/100km

Als ik rustig rij, kan ik bvb met de wagen volgeladen, 4.7liter op de teller zeten. En dan heb ik de helft van de route 130km/u gereden, en de andere helft rustig 70km/u gereden
Oud 17 augustus 2009, 09:27   #246
thefishdoesntthink
Gouverneur

thefishdoesntthink's schermafbeelding

Standaard

Ik begrijp gewoon niet waarom iemand een SUV zou kopen. Ik vind geen enkele reden. Ik begrijp in de meeste gevallen ook niet waarom iemand een auto nodig heeft. Hij staat gemiddeld 22 u van de 24 stil per dag. Je geraakt toch bijna overal met openbaar vervoer en fiets? Is veel goedkoper en duurzamer en bewuster. En als je echt een wagen nodig hebt, huur er even 1. Vanaf die gewoonte doorbroken is, beleef je er enkel meer vrijheid aan.
Tot er een electrische wagen, gebouwd volgens het Cradle2cradle principe op de markt is, denk ik er niet aan om ooit nog een wagen te kopen. En dan nog zou ik hem autodelen.

Laatst gewijzigd door thefishdoesntthink : 17 augustus 2009 om 09:29.
thefishdoesntthink is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 09:48   #247
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ik begrijp gewoon niet waarom iemand een SUV zou kopen. Ik vind geen enkele reden. Ik begrijp in de meeste gevallen ook niet waarom iemand een auto nodig heeft. Hij staat gemiddeld 22 u van de 24 stil per dag.
Is dat nu een Smart, of een Ford F650,het geld voor allemaal.

Citaat:
Je geraakt toch bijna overal met openbaar vervoer en fiets?
Fiets is geen optie voor vele mensen, en het openbaar vervoer zeer onhandig. Dat is een discusie die tot den treure is gevoerd. maar om een ander argument aan te halen. 1 goedkope kast van de kringwinkel.

Citaat:
Is veel goedkoper en duurzamer en bewuster.
Denk je?
Citaat:
En als je echt een wagen nodig hebt, huur er even 1. Vanaf die gewoonte doorbroken is, beleef je er enkel meer vrijheid aan.
Heb dat 2 jaar geprobeerd. Vergeet het, als je elke 6 weken een wagen huurt voor een weekend, kan je bijna een wagen kopen.
Citaat:
Tot er een electrische wagen, gebouwd volgens het Cradle2cradle principe op de markt is, denk ik er niet aan om ooit nog een wagen te kopen. En dan nog zou ik hem autodelen.
Bewonderenswaardig. Maar geen optie in Huize Chaos.
Oud 17 augustus 2009, 10:17   #248
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Princessje Bekijk bericht
Uw geval is een absolute uitzondering... (als het dan al waar is)

Zelfs zitten er in een bus nogmaar 3 personen... vervuilen ze al minder dan één SUV terrorist!
Is geen uitzondering. Deze morgen, bus van 07:00 Hr, gelede bus, lege bus komt toe, veel ruimte voor mij, en halte voor het station is er nog een persoon opgestapt.

0645 thuis vertrokken en tevoet naar bushalte
0659 bus naar station, enkel ik, met uitzondering van de laatste 300m
0717 trein naar brussel noord
0752 trein naar vilvoorde,
0810 bus naar het werk, een 7-tal personen op een gelede bus
0824 aankomst op het werk.

andere optie ;

0540 vetrek thuis, te voet naar bushalte, nu zijn we met 3, altijd dezelfde
0551 bus naar station
0615 trein naar mechelen
0643 trein naar vilvoorde
0659 bus naar het werk
0712 aankomst

Dit voor een afstand van 23 Km, waar ik met de auto 30 min over zou doen.
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 11:41   #249
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke zieke geest koopt er nu in godsnaam een SUV?
Welke zieke geest koopt er nu in godsnaam een partijkaart van Groen!? Je kan nog geeneens een grammaticaal correcte vraag stellen met die partijnaam.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 12:10   #250
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp gewoon niet waarom iemand een SUV zou kopen. Ik vind geen enkele reden. Ik begrijp in de meeste gevallen ook niet waarom iemand een auto nodig heeft. Hij staat gemiddeld 22 u van de 24 stil per dag. Je geraakt toch bijna overal met openbaar vervoer en fiets? Is veel goedkoper en duurzamer en bewuster. En als je echt een wagen nodig hebt, huur er even 1. Vanaf die gewoonte doorbroken is, beleef je er enkel meer vrijheid aan.
En wat jij niet begrijpt, moet iedereen ook maar niet begrijpen zeker ?

Begrijpt ge de mensen die een vandaal betrappen en hem voor rot slaan ?

Begrijpt ge de mensen die de vandaal niet betrappen, gekonfronteerd worden met dure onkosten, en de volgende keer op het Belang stemmen ?
Wellicht niet.
En dan begrijpt ge ook niet dat een zo hoog persentage "niet-demokratisch" stemt en begrijpt gij niet dan moet gebeuren om daaraan te verhelpen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 13:08   #251
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Groentje: een auto koop je toch omdat je een nodig hebt. Omdat we allemaal maar geld hebben voor 1 tot 2 auto's, naargelang het gezin, kun je moeilijk een Smart kopenvoor te pendelen, een Espace voor de gezinsvakanties, een Cabrio voor de zomerdagen, een SUV 4x4 voor de besneeuwde dagen...

Dus meestal kies je dan één, en rij je daar een jaar of 10 mee. DUs als je nu 10 jaar in uw leven met een SUV rijdt, op het moment dat u dat best uitkomt dan zie ik daar echt geen graten in.
De meeste mensen leggen dus hun prioriteiten op een bepaalde manier, en wegen dan af hoe ze willen door het verkeer rijden. En op een bepaald moment kies je dan inderdaad ofwel voor de gezinswagen, ofwel voor de 'fun cabrio wagen' , ofwel voor de SUV omdat je zo lekker hoog zit en de vorige wagen eens weggeschoven hebt in de sneeuw bvb, etc...

Echt rationeel gebeurt dat allemaal niet, maar eerlijk gezegd die SUV's van belgie zijn geen OFF-Roaders meer SOFT-roaders... Dus van die SUV's geoptimaliseerd om hier in Belgie rond te tuffen, de dag dat je er Paris Dakar mee doet breken uw tanden gegarandeerd. Die optimalisatie houdt dus in dat feitelijk die SUV's een soor verhoogde breaks zijn. En zoals reeds gezegd als ze dan toevallig 2x4 zijn dus gewoon 2wiel aangedreven pseudosuv's dan heb je nauwelijks een meerverbruik tenzij een aerodynamisch meerverbruk. Dus zo'n auto's zetten dan 1liter/100km meerverbruiK

en Dan voor het segment van de SUV, zoals jullie dat blijkbaar zien. IK kan u garanderen dat een MercedesML, RangeRover Sport of BMW-X of Audi Q rijder nergens aan U verantwoording heeft af te leggen voor zijn keuze. Als je die mensen wilt motiveren om een andere wagen te kopen dan moet je gewoon het verbruik dubbeldik taxeren. Zo simpel is dat... En een dubbel verbruik aan dubbele prijs, zal wel voldoende de mobiliteit stroomlijnen naa rzuinige wagens... Meer moet je niet doen, de onzichtbare hand zal derest wel doen. Vermoedelijk zal in dat segment nog altijd een hoge resistentie blijken tegen het migreren naar zuinigere modellen... EN dan who cares... Als het VLOOTGEMDDELDE daalt, is dat het enige dat je moet bereiken.
EN als de VERBRUIK per 100KM van de effectief gereden kilometers daalt, is dat nog VEEL BELANGRIJKER

Wat kan het u Schelen als iemand een ferrari in de garage parkeert, en daar pakweg 1000km/jaar mee rijdt... En dan pendelt met een Smart;.. Zijn vlootgemiddelde is misschien niet OK, maar zijn effectief gemiddeld verbruik, zit dik onder het gemiddelde;... En daarover zou de discussie moeten gaan...

Wat jullie doen is 'auto-racisme' prediken, en dit voor een partij die pretendeert verdraagzaamheid te prediken ??? Les extremes se touchent ???
Oud 17 augustus 2009, 14:31   #252
thefishdoesntthink
Gouverneur

Standaard

Ik stem niet bepaald op Groen!, veel te lichtgroen naar mijn mening maar goed.
En jullie zijn niet Groen! ofwat?

En ik kan inderdaad geen begrip opbrengen voor iemand die een SUV koopt in deze tijd. Een tijd waar elke biosysteem op de aarde is aangetast, de zeeën voor 75% zijn leeggevist, we het einde van de ijsbeer zullen meemaken, waar ik geen groenten meer kan planten in mijn voortuin omdat er teveel lood en kleine stofdeeltjes in de lucht zitten, waar alle grondstoffen blijvend uitgeput geraken, waar de olie binnen 30 jaar op is (ipv ze aan te wenden en behouden voor hoogstnoodzakelijke acties zoals onderzoek en medische wetenschap), een wereld waar er f*cking veel meer mooie alternatieven zijn die in 1,2,3 geïmplenteerd kunnen worden in maatschappij enzovoort. Als de politiek niet wil, gebruik uw kracht als consument om een stem te geven.

Gij zij ook natuur.

edit: er staat inderdaad partijlid onder mijn naam, maar ik ben geen lid van een partij.

Laatst gewijzigd door thefishdoesntthink : 17 augustus 2009 om 14:33.
Oud 17 augustus 2009, 14:58   #253
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En ik kan inderdaad geen begrip opbrengen voor iemand die een SUV koopt in deze tijd. Een tijd waar elke biosysteem op de aarde is aangetast, de zeeën voor 75% zijn leeggevist, we het einde van de ijsbeer zullen meemaken, waar ik geen groenten meer kan planten in mijn voortuin omdat er teveel lood en kleine stofdeeltjes in de lucht zitten, waar alle grondstoffen blijvend uitgeput geraken, waar de olie binnen 30 jaar op is (ipv ze aan te wenden en behouden voor hoogstnoodzakelijke acties zoals onderzoek en medische wetenschap), een wereld waar er f*cking veel meer mooie alternatieven zijn die in 1,2,3 geïmplenteerd kunnen worden in maatschappij enzovoort. Als de politiek niet wil, gebruik uw kracht als consument om een stem te geven.

Gij zij ook natuur.

edit: er staat inderdaad partijlid onder mijn naam, maar ik ben geen lid van een partij.
zeg nu moet je over dat lood toch niet meer spreken ??? dat zit toch niet meer als additief bij de benzine ??? pas uw marketing eens aan fossiel van mei68

en als de politiek niet wil , dan wil ik NU VANAF MORGEN ALLE ECHTE GROENE zien opstaan.
- De GROENE met een Lupo op koolzaadolie
- met een zero-energie woning (dus <300euro verwarmingskosten per jaar)
- die werken voor een bedrijf die 100% op hernieuwbare energie werkt (zoals macdonalds bvb afficheert)
- die 100% C2C kopen.

dat deze echte groene nu opstaan, en bewijzen dat het allemaal kan, wij gaan hun voorbeeld wel volgen.

Laatst gewijzigd door brother paul : 17 augustus 2009 om 15:01.
Oud 17 augustus 2009, 15:17   #254
thefishdoesntthink
Gouverneur

Standaard

Citaat:
zeg nu moet je over dat lood toch niet meer spreken ??? dat zit toch niet meer als additief bij de benzine ??? pas uw marketing eens aan fossiel van mei68

en als de politiek niet wil , dan wil ik NU VANAF MORGEN ALLE ECHTE GROENE zien opstaan.
- die werken voor een bedrijf die 100% op hernieuwbare energie werkt (zoals macdonalds bvb afficheert)
- die 100% C2C kopen.

dat deze echte groene nu opstaan, en bewijzen dat het allemaal kan, wij gaan hun voorbeeld wel volgen.
Freiburg? 'T is een begin, wijken zonder wagens. http://www.youtube.com/watch?v=oYKeiXaTVFU

Of 't ecovillage in L.A. http://www.worldchanging.com/archives/009359.html

En ik was spijtig genoeg nog niet geboren in mei '68. De loodvervuiling is volgens de milieudienst in Antwerpen 'historisch' dus ja. Verantwoordelijkheid dient daardoor door niemand opgenomen te worden.

Laatst gewijzigd door thefishdoesntthink : 17 augustus 2009 om 15:17.
Oud 17 augustus 2009, 16:51   #255
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gij zij ook natuur.

Ik kan geen begrip opbrengen voor iemand ie vandalisme plleegt aan eigendom van een ander. Minstens vier weekends bak en een paar duizend € boete, bovenop de schadevergoeding natuuurlijk.

Ik kan wel begrip opbrengen voor mensen die geen begrip kunnen opbrengen voor suv-kopers. Zolang ze maar hun vizie/mening/whatever promoten met legale middelen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 17:32   #256
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

- die 100% C2C kopen.

Je vergeet dat ze geitenwollensokken moeten dragen.
Oud 17 augustus 2009, 17:41   #257
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gij zij ook natuur.

Verander de wereld en begin bij jezelf.
Je ziet de splinter bij de ander maar de balk in je eigen oog zie je niet.

Moeten mensen de wereld rondreizen om op vakantie te gaan?

Moet transport zo goedkoop zijn dat 1000 km transporteren goedkoper is dan ter plaatse te produceren?

Moet er motorcross zijn, motorcross is geweldig vervuilend.

Moeten er avondmatchen gespeeld worden bij de voetbal, de verlichting verbruikt zeer veel energie.

Moeten er nog GP's gereden worden, geweldig vervuilend.

Pretparken verbruiken zeer veel energie, afschaffen die handel.

Mogen er woningen bewoond worden met minder dan 8 mensen? Een woning voor 8 mensen verbruikt maar iets meer energie dan een woning voor 4 mensen.

Moet er op vakantie gegaan worden met een sleurhut? Wagen verbruikt veel meer met het trekken ervan.

Mogen er plezierboten, jachten of andere vaartuigen op het water? Geweldig vervuilend.

Mogen er nog.....
Oud 17 augustus 2009, 18:12   #258
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Freiburg? 'T is een begin, wijken zonder wagens. http://www.youtube.com/watch?v=oYKeiXaTVFU

Of 't ecovillage in L.A. http://www.worldchanging.com/archives/009359.html

En ik was spijtig genoeg nog niet geboren in mei '68. De loodvervuiling is volgens de milieudienst in Antwerpen 'historisch' dus ja. Verantwoordelijkheid dient daardoor door niemand opgenomen te worden.
nee: ik zeg: leef volgens uw regels dat je predikt... en uw voorbeeld zal andere inspireren.
Oud 17 augustus 2009, 21:19   #259
thefishdoesntthink
Gouverneur

Standaard

Citaat:
nee: ik zeg: leef volgens uw regels dat je predikt... en uw voorbeeld zal andere inspireren.
Alles begint idd bij jezelf, en ik predik niets zonder zelf zo consequent mogelijk te zijn, hoewel nog veel beter kan natuurlijk:
ik eet geen vlees of vis,
ik eet bijna enkel bio lokaal en seizoensgebonden groenten en fruit (via voedselteams bvb),
elk product dat ik in de winkel koop, koop ik bewust. Probeer zo weinig mogelijk producten van bijvb Unilever, Nestle of Coca Cola (ge weet wel) te kopen of andere multinationals waarvan hun activiteiten niet goed te keuren te zijn,
3 jaar geleden mijn wagen weggedaan, nu fiets, trein, tram, bus
groene stroom essent (ecopower binnenkort na overleg),
koop bijna enkel 2ehands van kleren tot elektronica,
vrijwillig op bioboerderij werken om de permaculturele stiel wat te leren, overschotten ophalen en afgeven in daklozencentra (met een wagen, op LPG, van mijn moeder)
donaties aan NGO's die investeren in lokale projecten op de meest nodige vlakken,
benefietfeesten organiseren voor kleine vzws,
ik vlieg wel jaarlijks, probeer te compenseren door "green tickets" te kopen.
enzovoort...
klote is dat ik niet zeker ben of de mens wel degelijk een groot aandeel heeft in de opwarming van de aarde bijvb en ik twijfel natuurlijk ook aan de integriteit van elke NGO.
Maar buenos we zien wel. Ik hoop niet dat ik niet moreel superieur overkom, missch zit ik er wel helemaal naast.
Oud 17 augustus 2009, 21:24   #260
thefishdoesntthink
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Verander de wereld en begin bij jezelf.

Moet er motorcross zijn, motorcross is geweldig vervuilend.

Mogen er woningen bewoond worden met minder dan 8 mensen? Een woning voor 8 mensen verbruikt maar iets meer energie dan een woning voor 4 mensen.

..
FF snel nog, electrische motorcross bestaat ondertussen, electronische sporten zijn voor mij idd niet nodig

wij huizen samen met 6 man

samenhuizen.be ?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be