![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Full disclosure : ik heb een SUV, en wetende dat ik perse een smart wou kopen, maar dat mijn vrouw een 'deftige' wagen wou... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verhoogde rolweerstand en verhoogde inertia. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Banneling
|
![]() Niks SUV's verbieden. Gewoon wagens die meer als 6l/100 km verbruiken verbieden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik las zo onlangs in de krant van mensen die zeggen dat ze de verbruiksnormen nooit kunnen halen. Ik kan u zeggen, je kunt ze moeiteloos halen, en je kunt ze zelfs moeteloos kloppen. Je hoeft daarvoor niet als een oud pepetje rijden, je moet gewoon bvb 70km/u rijden... Dan verbruik je bvb 3liter/100km Als ik rustig rij, kan ik bvb met de wagen volgeladen, 4.7liter op de teller zeten. En dan heb ik de helft van de route 130km/u gereden, en de andere helft rustig 70km/u gereden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Gouverneur
|
![]() Ik begrijp gewoon niet waarom iemand een SUV zou kopen. Ik vind geen enkele reden. Ik begrijp in de meeste gevallen ook niet waarom iemand een auto nodig heeft. Hij staat gemiddeld 22 u van de 24 stil per dag. Je geraakt toch bijna overal met openbaar vervoer en fiets? Is veel goedkoper en duurzamer en bewuster. En als je echt een wagen nodig hebt, huur er even 1. Vanaf die gewoonte doorbroken is, beleef je er enkel meer vrijheid aan.
Tot er een electrische wagen, gebouwd volgens het Cradle2cradle principe op de markt is, denk ik er niet aan om ooit nog een wagen te kopen. En dan nog zou ik hem autodelen.
because the fish knows everything. Laatst gewijzigd door thefishdoesntthink : 17 augustus 2009 om 09:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#248 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
0645 thuis vertrokken en tevoet naar bushalte 0659 bus naar station, enkel ik, met uitzondering van de laatste 300m 0717 trein naar brussel noord 0752 trein naar vilvoorde, 0810 bus naar het werk, een 7-tal personen op een gelede bus 0824 aankomst op het werk. andere optie ; 0540 vetrek thuis, te voet naar bushalte, nu zijn we met 3, altijd dezelfde 0551 bus naar station 0615 trein naar mechelen 0643 trein naar vilvoorde 0659 bus naar het werk 0712 aankomst Dit voor een afstand van 23 Km, waar ik met de auto 30 min over zou doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke zieke geest koopt er nu in godsnaam een partijkaart van Groen!? Je kan nog geeneens een grammaticaal correcte vraag stellen met die partijnaam.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begrijpt ge de mensen die een vandaal betrappen en hem voor rot slaan ? Begrijpt ge de mensen die de vandaal niet betrappen, gekonfronteerd worden met dure onkosten, en de volgende keer op het Belang stemmen ? Wellicht niet. En dan begrijpt ge ook niet dat een zo hoog persentage "niet-demokratisch" stemt en begrijpt gij niet dan moet gebeuren om daaraan te verhelpen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus meestal kies je dan één, en rij je daar een jaar of 10 mee. DUs als je nu 10 jaar in uw leven met een SUV rijdt, op het moment dat u dat best uitkomt dan zie ik daar echt geen graten in. De meeste mensen leggen dus hun prioriteiten op een bepaalde manier, en wegen dan af hoe ze willen door het verkeer rijden. En op een bepaald moment kies je dan inderdaad ofwel voor de gezinswagen, ofwel voor de 'fun cabrio wagen' , ofwel voor de SUV omdat je zo lekker hoog zit en de vorige wagen eens weggeschoven hebt in de sneeuw bvb, etc... Echt rationeel gebeurt dat allemaal niet, maar eerlijk gezegd die SUV's van belgie zijn geen OFF-Roaders meer SOFT-roaders... Dus van die SUV's geoptimaliseerd om hier in Belgie rond te tuffen, de dag dat je er Paris Dakar mee doet breken uw tanden gegarandeerd. Die optimalisatie houdt dus in dat feitelijk die SUV's een soor verhoogde breaks zijn. En zoals reeds gezegd als ze dan toevallig 2x4 zijn dus gewoon 2wiel aangedreven pseudosuv's dan heb je nauwelijks een meerverbruik tenzij een aerodynamisch meerverbruk. Dus zo'n auto's zetten dan 1liter/100km meerverbruiK en Dan voor het segment van de SUV, zoals jullie dat blijkbaar zien. IK kan u garanderen dat een MercedesML, RangeRover Sport of BMW-X of Audi Q rijder nergens aan U verantwoording heeft af te leggen voor zijn keuze. Als je die mensen wilt motiveren om een andere wagen te kopen dan moet je gewoon het verbruik dubbeldik taxeren. Zo simpel is dat... En een dubbel verbruik aan dubbele prijs, zal wel voldoende de mobiliteit stroomlijnen naa rzuinige wagens... Meer moet je niet doen, de onzichtbare hand zal derest wel doen. Vermoedelijk zal in dat segment nog altijd een hoge resistentie blijken tegen het migreren naar zuinigere modellen... EN dan who cares... Als het VLOOTGEMDDELDE daalt, is dat het enige dat je moet bereiken. EN als de VERBRUIK per 100KM van de effectief gereden kilometers daalt, is dat nog VEEL BELANGRIJKER Wat kan het u Schelen als iemand een ferrari in de garage parkeert, en daar pakweg 1000km/jaar mee rijdt... En dan pendelt met een Smart;.. Zijn vlootgemiddelde is misschien niet OK, maar zijn effectief gemiddeld verbruik, zit dik onder het gemiddelde;... En daarover zou de discussie moeten gaan... Wat jullie doen is 'auto-racisme' prediken, en dit voor een partij die pretendeert verdraagzaamheid te prediken ??? Les extremes se touchent ??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Gouverneur
|
![]() Ik stem niet bepaald op Groen!, veel te lichtgroen naar mijn mening maar goed.
En jullie zijn niet Groen! ofwat? En ik kan inderdaad geen begrip opbrengen voor iemand die een SUV koopt in deze tijd. Een tijd waar elke biosysteem op de aarde is aangetast, de zeeën voor 75% zijn leeggevist, we het einde van de ijsbeer zullen meemaken, waar ik geen groenten meer kan planten in mijn voortuin omdat er teveel lood en kleine stofdeeltjes in de lucht zitten, waar alle grondstoffen blijvend uitgeput geraken, waar de olie binnen 30 jaar op is (ipv ze aan te wenden en behouden voor hoogstnoodzakelijke acties zoals onderzoek en medische wetenschap), een wereld waar er f*cking veel meer mooie alternatieven zijn die in 1,2,3 geïmplenteerd kunnen worden in maatschappij enzovoort. Als de politiek niet wil, gebruik uw kracht als consument om een stem te geven. Gij zij ook natuur. edit: er staat inderdaad partijlid onder mijn naam, maar ik ben geen lid van een partij.
because the fish knows everything. Laatst gewijzigd door thefishdoesntthink : 17 augustus 2009 om 14:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en als de politiek niet wil , dan wil ik NU VANAF MORGEN ALLE ECHTE GROENE zien opstaan. - De GROENE met een Lupo op koolzaadolie - met een zero-energie woning (dus <300euro verwarmingskosten per jaar) - die werken voor een bedrijf die 100% op hernieuwbare energie werkt (zoals macdonalds bvb afficheert) - die 100% C2C kopen. dat deze echte groene nu opstaan, en bewijzen dat het allemaal kan, wij gaan hun voorbeeld wel volgen.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 17 augustus 2009 om 15:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Of 't ecovillage in L.A. http://www.worldchanging.com/archives/009359.html En ik was spijtig genoeg nog niet geboren in mei '68. De loodvervuiling is volgens de milieudienst in Antwerpen 'historisch' dus ja. Verantwoordelijkheid dient daardoor door niemand opgenomen te worden.
because the fish knows everything. Laatst gewijzigd door thefishdoesntthink : 17 augustus 2009 om 15:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan wel begrip opbrengen voor mensen die geen begrip kunnen opbrengen voor suv-kopers. Zolang ze maar hun vizie/mening/whatever promoten met legale middelen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je vergeet dat ze geitenwollensokken moeten dragen.
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je ziet de splinter bij de ander maar de balk in je eigen oog zie je niet. Moeten mensen de wereld rondreizen om op vakantie te gaan? Moet transport zo goedkoop zijn dat 1000 km transporteren goedkoper is dan ter plaatse te produceren? Moet er motorcross zijn, motorcross is geweldig vervuilend. Moeten er avondmatchen gespeeld worden bij de voetbal, de verlichting verbruikt zeer veel energie. Moeten er nog GP's gereden worden, geweldig vervuilend. Pretparken verbruiken zeer veel energie, afschaffen die handel. Mogen er woningen bewoond worden met minder dan 8 mensen? Een woning voor 8 mensen verbruikt maar iets meer energie dan een woning voor 4 mensen. Moet er op vakantie gegaan worden met een sleurhut? Wagen verbruikt veel meer met het trekken ervan. Mogen er plezierboten, jachten of andere vaartuigen op het water? Geweldig vervuilend. Mogen er nog.....
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
ik eet geen vlees of vis, ik eet bijna enkel bio lokaal en seizoensgebonden groenten en fruit (via voedselteams bvb), elk product dat ik in de winkel koop, koop ik bewust. Probeer zo weinig mogelijk producten van bijvb Unilever, Nestle of Coca Cola (ge weet wel) te kopen of andere multinationals waarvan hun activiteiten niet goed te keuren te zijn, 3 jaar geleden mijn wagen weggedaan, nu fiets, trein, tram, bus groene stroom essent (ecopower binnenkort na overleg), koop bijna enkel 2ehands van kleren tot elektronica, vrijwillig op bioboerderij werken om de permaculturele stiel wat te leren, overschotten ophalen en afgeven in daklozencentra (met een wagen, op LPG, van mijn moeder) donaties aan NGO's die investeren in lokale projecten op de meest nodige vlakken, benefietfeesten organiseren voor kleine vzws, ik vlieg wel jaarlijks, probeer te compenseren door "green tickets" te kopen. enzovoort... klote is dat ik niet zeker ben of de mens wel degelijk een groot aandeel heeft in de opwarming van de aarde bijvb en ik twijfel natuurlijk ook aan de integriteit van elke NGO. Maar buenos we zien wel. Ik hoop niet dat ik niet moreel superieur overkom, missch zit ik er wel helemaal naast.
![]() |
![]() |
#260 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
wij huizen samen met 6 man samenhuizen.be ?
![]() |