![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: laat ons, om profiteurs te ontmoedigen, het eeuwigdurend dopgeld afschaffen | |||
ja inderdaad, afschaffen maar |
![]() ![]() ![]() |
26 | 28,26% |
nee, helemaal niet afschaffen |
![]() ![]() ![]() |
27 | 29,35% |
beperken in tijd, maar hogere uitkeringen. |
![]() ![]() ![]() |
24 | 26,09% |
anders |
![]() ![]() ![]() |
15 | 16,30% |
Aantal stemmers: 92. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schuimers en leeggangers, die weigeren voor zichzelf op te draaien en op de kap van de werkende burgers leven, verdienen niets meer dan een middeleeuwse behandeling.
Mijn voorstel was inderdaad nog te welwillend voor het hangmatvolkje.
![]() |
![]() |
#242 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In vlaanderen 400.000 werklozen 1 op 3 kan een job vinden 3 op 4 niet over welke vriendjes heb je het,diegenen die economie afhankelijk maken van industriele nieuwtjes en machientjes om mensenarbeid overbodig te maken? Wanneer mag ik U komen bezoeken in UW caravan? Bij ons hebben ze een naam voor idividuen die anderen het zonlicht ontkennen,men noemt ze hartevreters!
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer Laatst gewijzigd door BitterSweet : 26 mei 2012 om 01:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een andere middeleeuwse behandeling was die van de lijfeigenen,dag na dag zwoegen om hun karig verdiend hapje dan te zien verdwijnen in in de mond van de leenheer,daar wil u waarschijnlijk terug naar toe he!
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
stel dat het minimumloon opgetrokken wordt naar 50.000 euro per jaar. Hoeveel mensen gaan er nog werken ? andere vraag: wetende dat er nergens een regel bestaat, tenzij eentje dat je toevallig als groep onder elkaar afspreekt, hoe hoog een minimumloon moet izjn en welke levensstandaard er moet bestaan: leg mij eens uit wat is nu het echte minimumloon die je moet hebben als mens ??? daaraan gekoppelde vraag: stel dat je dus de werkende mens die nu 70% belast wordt, 5% extra belast, en iedereen komt op zijn communistisch aan het minimumloon terecht. Wat is nu in feite het voordeel van dat economisch model ? Waarom zou je nu in hemelsnaam gaan werken in Belgie ? Wat is daar nu nog het voordeel van ??? Nu we alle nadelen kennen van het minimumloon (de voordelen kennen we uiteraard ook) waarom zouden we nu als groep niet sleutelen aan het concept zodat die nadelen verdwijnen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil precies vermijden dat mijn 'karig verdiende hapje', verdiend door dag na dag te zwoegen, verdwijnt in de mond van luizebakken die een hele dag in de hangmat liggen zonder een flikker uit te steken.
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat kan je zelf berekenen. Citaat:
Ik onderhoud namelijk een legertje werkonwillige profiteurs, zie je. Citaat:
Dat wijst er op dat er een beetje veel van dat soort rondloopt.
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Banneling
|
![]() Je kan misschien een anti-hangmat beweging vormen te samen met Eigenzinnig om in de grondwet een anti-hangmat clausule in te voeren, zodat je karig verdiende hapje wat Bourgondischer wordt, dan moeten jullie niet meer dag in dag uit liggen klagen over hangmatten voor werkzoekenden en /of vrijgestelden. Overigens zal iemand met een fiscaal expert in dienst wel wat meer verdienen dan een "karig Hapje".
Laatst gewijzigd door eno2 : 26 mei 2012 om 08:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Minister
|
![]() Misschien moeten we ook even rekening houden met het feit dat we in een crisis zitten, en er meer werklozen zijn dan vrije jobs. Werklozen in de armoede dwingen wordt dan vrij zinloos...
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als de 'zogenaamde rijke klasse, wat volgens mij gewoon de gemiddelde werkende burger waar man en vrouw gaat werken nu zijn bonus inlevert, en dankzij elio nog een 3000euro allerlei fiskale aftrekken aan zijn neus ziet voorbijgaan, en ook nog eens een auto voordeel in natura krijgt en zijn gsm abonnement voordeel in natura krijgt, dan moet je u toch niet veel inbeelden of de jaloezie ambtenaar en de jaloeziehangmatcultuur heeft nu zijn hoogtepunt bereikt. DOe zoverder, en je zult wel op de verkiezingen zien wat je verdient. De politici gaan het wel uitleggen op TV waarom de achteruitgang normaal is en niet zo slecht is, ik kan u garanderen de regering zit nu in een minderheidspositie en heeft in feite geen legitimiteit tot regeren. Voila en dus al haar handelingen worden deftig afgekeurd door de meerderheid. De burger is het spuugzat om zo beledigd te worden Als je 80% afgeroomd wordt, is er niet veel meer solidariteit meer nodig, dan heb je het gehad en ben je solidair genoeg geweest. Dus gans die marketing is langs geen kanten nodig. ALs je 10%-20% moet inleveren mag die hangmatter ook 10% inleveren en wat minder pinten zuipen, of zijn GSM abonnement eens hernegotieren, of zijn verwarming wat efficienter maken, maar in elk geval het kan u geen bom schelen als ik 10% mag inleveren mag die hangmatter ook eens inleveren, met hoeveel ze ook zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is al de 5e onzin-crisis die ik beleef. Geen hol van gemerkt. Wie niet werkt, zal niet eten.
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Minister
|
![]() Het is niet omdat u het niet merkt dat het niet bestaat...
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#253 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is niet omdat iets klakkeloos nagepraat wordt, dat het ook waar is.
![]() |
![]() |
#254 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet ik best.
Dat is de realiteit, die ik graag veranderd zie in :'wie niet werkt zal niet eten.' Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Je spreekt jezelf tegen. Je wou de steuntrekkers hun steun afpakken, maar ze eten geven, in natura, opdat ze de harrdwerkenden niet zouden aanvallen. Tjuus |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet je. We zouden best eens allemaal in de hangmat hangen tot het systeem.kraakt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben zeker niet tegen een uitkering want we gaan zware tijden tegemoet.
Wel ben ik tegen de zoveelste uitkering voor allochtonen die ten voordelen van een burgemeester zijn sjerp en stemmen op zijn partij hier zijn binnen gehaald. bv een burgemeester die door een zekere "fatima" van aan het het "sluizeken" nogal in de watjes wordt gelegd in Turkije ten voordele van nogal wat stemmetjes en zo. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als ik hier alles lees, dan ligt het aan de werkloze, want daar moet de werkende voor opdraaien,mij hoor je niet zeggen dat er geen luierikken tussen zitten he of dat er geen profetariaat bestaat hoor. Maar de markt(politiek en arbeidsorganisaties) dragen er toe bij dat vraag en aanbod verminderd zowel op loon als op mensen. Als de belasting op lonen zou dalen zouden de werkgevers dan meer personeel aannemen dat is de vraag die ik me soms stel,ik twijfel daar aan. Dus als het resultaat van dalende belastingen op lonen,geen impact heeft op de tewerkstelling,geef me dan is een reden waarom de staat de belastingen zouden laten zakken. Bij het merendeel van de werklozen zitten mensen die wel willen werken,en er zal wel een aantal % bijzitten die geen goesting heeft dat geef ik toe,maar je zal maar in een reorgansitatie zitten en onslagen worden,zoals we bijna dagelijks horen of lezen,dus vind ik het geen reden om die mensen die zoeken maar niet vinden uit te kafferen voor al wat niet schoon is.
![]() |
![]() |
#260 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |