Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: laat ons, om profiteurs te ontmoedigen, het eeuwigdurend dopgeld afschaffen
ja inderdaad, afschaffen maar 26 28,26%
nee, helemaal niet afschaffen 27 29,35%
beperken in tijd, maar hogere uitkeringen. 24 26,09%
anders 15 16,30%
Aantal stemmers: 92. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2012, 19:38   #241
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik denk dat hij eerder op middeleeuwse toestanden mikt
Schuimers en leeggangers, die weigeren voor zichzelf op te draaien en op de kap van de werkende burgers leven, verdienen niets meer dan een middeleeuwse behandeling.
Mijn voorstel was inderdaad nog te welwillend voor het hangmatvolkje.
Oud 26 mei 2012, 01:09   #242
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht

Schaf gans dat steungedoe af, hou er de mensen niet langer voor af, en laat ieder voor zichzelf beslissen hoe en of hij zich verzekert.
Het huidige systeem is maffieus: er wordt teveel overhead gemaakt, om 'vriendjes' aan nutteloze jobkes te helpen.
Privee-verzekeringen hebben de nodige infrastructuur en een werkloosheidsverzekering kan ingepast worden in de familiale.
In vlaanderen 100.000 jobs te begeven
In vlaanderen 400.000 werklozen
1 op 3 kan een job vinden
3 op 4 niet
over welke vriendjes heb je het,diegenen die economie afhankelijk maken van
industriele nieuwtjes en machientjes om mensenarbeid overbodig te maken?
Wanneer mag ik U komen bezoeken in UW caravan?
Bij ons hebben ze een naam voor idividuen die anderen het zonlicht ontkennen,men noemt ze hartevreters!

Laatst gewijzigd door BitterSweet : 26 mei 2012 om 01:18.
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2012, 01:17   #243
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Schuimers en leeggangers, die weigeren voor zichzelf op te draaien en op de kap van de werkende burgers leven, verdienen niets meer dan een middeleeuwse behandeling.
Mijn voorstel was inderdaad nog te welwillend voor het hangmatvolkje.
aha, u kent ze allemaal persoonlijk.
Een andere middeleeuwse behandeling was die van de lijfeigenen,dag na dag zwoegen om hun karig verdiend hapje dan te zien verdwijnen in in de mond van de leenheer,daar wil u waarschijnlijk terug naar toe he!
Oud 26 mei 2012, 07:52   #244
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
1 op 3 kan een job vinden
3 op 4 niet
over welke vriendjes heb je het,diegenen die economie afhankelijk maken van
industriele nieuwtjes en machientjes om mensenarbeid overbodig te maken?
Bij ons hebben ze een naam voor idividuen die anderen het zonlicht ontkennen,men noemt ze hartevreters!
we gaan toch eens economishc redeneren:

stel dat het minimumloon opgetrokken wordt naar 50.000 euro per jaar. Hoeveel mensen gaan er nog werken ?

andere vraag:

wetende dat er nergens een regel bestaat, tenzij eentje dat je toevallig als groep onder elkaar afspreekt, hoe hoog een minimumloon moet izjn en welke levensstandaard er moet bestaan: leg mij eens uit wat is nu het echte minimumloon die je moet hebben als mens ???

daaraan gekoppelde vraag:

stel dat je dus de werkende mens die nu 70% belast wordt, 5% extra belast, en iedereen komt op zijn communistisch aan het minimumloon terecht.
Wat is nu in feite het voordeel van dat economisch model ?
Waarom zou je nu in hemelsnaam gaan werken in Belgie ? Wat is daar nu nog het voordeel van ???

Nu we alle nadelen kennen van het minimumloon (de voordelen kennen we uiteraard ook)

waarom zouden we nu als groep niet sleutelen aan het concept zodat die nadelen verdwijnen ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2012, 08:25   #245
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een andere middeleeuwse behandeling was die van de lijfeigenen,dag na dag zwoegen om hun karig verdiend hapje dan te zien verdwijnen in in de mond van de leenheer,daar wil u waarschijnlijk terug naar toe he!
Integendeel.
Ik wil precies vermijden dat mijn 'karig verdiende hapje', verdiend door dag na dag te zwoegen, verdwijnt in de mond van luizebakken die een hele dag in de hangmat liggen zonder een flikker uit te steken.
Oud 26 mei 2012, 08:32   #246
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zijn al precies 100.000 onterechte profiteurs.
Dat kan je zelf berekenen.

Citaat:
Ik word veel te hoog belast om me een caravan te kunnen permitteren.
Ik onderhoud namelijk een legertje werkonwillige profiteurs, zie je.
Citaat:
Bij ons hebben ze vele namen voor individuen die leven op het zweet van anderen: profiteurs, schuimers, tafelspringers, uitvreters, hangmatters, parasieten, uitbuiters, klaplopers, nietsdoeners, bietsers, nietsnutten, schooiers.
Dat wijst er op dat er een beetje veel van dat soort rondloopt.
Oud 26 mei 2012, 08:35   #247
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Integendeel.
Ik wil precies vermijden dat mijn 'karig verdiende hapje', verdiend door dag na dag te zwoegen, verdwijnt in de mond van luizebakken die een hele dag in de hangmat liggen zonder een flikker uit te steken.
Je kan misschien een anti-hangmat beweging vormen te samen met Eigenzinnig om in de grondwet een anti-hangmat clausule in te voeren, zodat je karig verdiende hapje wat Bourgondischer wordt, dan moeten jullie niet meer dag in dag uit liggen klagen over hangmatten voor werkzoekenden en /of vrijgestelden. Overigens zal iemand met een fiscaal expert in dienst wel wat meer verdienen dan een "karig Hapje".

Laatst gewijzigd door eno2 : 26 mei 2012 om 08:36.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2012, 11:02   #248
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Misschien moeten we ook even rekening houden met het feit dat we in een crisis zitten, en er meer werklozen zijn dan vrije jobs. Werklozen in de armoede dwingen wordt dan vrij zinloos...

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2012, 11:17   #249
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Misschien moeten we ook even rekening houden met het feit dat we in een crisis zitten, en er meer werklozen zijn dan vrije jobs. Werklozen in de armoede dwingen wordt dan vrij zinloos...
luist een keer

als de 'zogenaamde rijke klasse, wat volgens mij gewoon de gemiddelde werkende burger waar man en vrouw gaat werken nu zijn bonus inlevert, en dankzij elio nog een 3000euro allerlei fiskale aftrekken aan zijn neus ziet voorbijgaan, en ook nog eens een auto voordeel in natura krijgt en zijn gsm abonnement voordeel in natura krijgt, dan moet je u toch niet veel inbeelden of de jaloezie ambtenaar en de jaloeziehangmatcultuur heeft nu zijn hoogtepunt bereikt.

DOe zoverder, en je zult wel op de verkiezingen zien wat je verdient. De politici gaan het wel uitleggen op TV waarom de achteruitgang normaal is en niet zo slecht is, ik kan u garanderen de regering zit nu in een minderheidspositie en heeft in feite geen legitimiteit tot regeren. Voila en dus al haar handelingen worden deftig afgekeurd door de meerderheid. De burger is het spuugzat om zo beledigd te worden

Als je 80% afgeroomd wordt, is er niet veel meer solidariteit meer nodig, dan heb je het gehad en ben je solidair genoeg geweest. Dus gans die marketing is langs geen kanten nodig.
ALs je 10%-20% moet inleveren mag die hangmatter ook 10% inleveren en wat minder pinten zuipen, of zijn GSM abonnement eens hernegotieren, of zijn verwarming wat efficienter maken, maar in elk geval het kan u geen bom schelen als ik 10% mag inleveren mag die hangmatter ook eens inleveren, met hoeveel ze ook zijn.
Oud 26 mei 2012, 12:40   #250
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat u niks wijsmaken.
Het is al de 5e onzin-crisis die ik beleef.
Geen hol van gemerkt.

Wie niet werkt, zal niet eten.
Oud 26 mei 2012, 12:47   #251
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat u niks wijsmaken.
Geen hol van gemerkt.

Het is niet omdat u het niet merkt dat het niet bestaat...

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2012, 13:01   #252
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Gewoon koppelen aan het aantal werkjaren.

Eerste jaar werk geeft recht op 1 maand uitkering.
Tweede jaar werk geeft recht op 3 maanden.
Derde jaar werk geeft recht op 1 jaar uitkering.
Daarna elke jaar werk een extra maand uitkering waarbij elke 5 jaar onafgebroken werken een extra jaar uitkering opleverd.

Indien je een C4 krijgt dan krijg je een jaar extra die niet gespaard kan worden.
Als men werk vind binnen de maand dan gaat er geen maand weg bij je opgespaarde maanden van uitkering.

eerste jaar krijgt men een volledige uitkering van 1200 euro ongeacht welke status.
2de jaar wordt dit beperkt tot 900 euro.
het meest rechtvaardige systeem.
Oud 26 mei 2012, 13:29   #253
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat u het niet merkt dat het niet bestaat...
Het is niet omdat iets klakkeloos nagepraat wordt, dat het ook waar is.
Oud 26 mei 2012, 16:15   #254
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat u niks wijsmaken.
Geen hol van gemerkt.

Integendeel, wie niet werkt, krijgt gratis eten.

Het is normaal dat je uitzicht beperkt is vanuit je ultraliberale hol
Oud 26 mei 2012, 16:31   #255
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Integendeel, wie niet werkt, krijgt gratis eten.
Weet ik best.
Dat is de realiteit, die ik graag veranderd zie in :'wie niet werkt zal niet eten.'

Citaat:
Het is normaal dat je uitzicht beperkt is vanuit je ultraliberale hol
Ik denk dat het integendeel de hangmatcultuur is die uitzichten beperkt.
Oud 26 mei 2012, 19:50   #256
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
SS
Weet ik best.
Dat is de realiteit, die ik graag veranderd zie in :'wie niet werkt zal niet eten.'

Je spreekt jezelf tegen. Je wou de steuntrekkers hun steun afpakken, maar ze eten geven, in natura, opdat ze de harrdwerkenden niet zouden aanvallen.

Tjuus
Oud 26 mei 2012, 23:50   #257
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet ik best.

Ik denk dat het integendeel de hangmatcultuur is die uitzichten beperkt.
Weet je. We zouden best eens allemaal in de hangmat hangen tot het systeem.kraakt
Oud 27 mei 2012, 00:15   #258
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben zeker niet tegen een uitkering want we gaan zware tijden tegemoet.
Wel ben ik tegen de zoveelste uitkering voor allochtonen die ten voordelen van een burgemeester zijn sjerp en stemmen op zijn partij hier zijn binnen gehaald.
bv een burgemeester die door een zekere "fatima" van aan het het "sluizeken" nogal in de watjes wordt gelegd in Turkije ten voordele van nogal wat stemmetjes en zo.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2012, 00:58   #259
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
we gaan toch eens economishc redeneren:

stel dat het minimumloon opgetrokken wordt naar 50.000 euro per jaar. Hoeveel mensen gaan er nog werken ?

andere vraag:

wetende dat er nergens een regel bestaat, tenzij eentje dat je toevallig als groep onder elkaar afspreekt, hoe hoog een minimumloon moet izjn en welke levensstandaard er moet bestaan: leg mij eens uit wat is nu het echte minimumloon die je moet hebben als mens ???

daaraan gekoppelde vraag:

stel dat je dus de werkende mens die nu 70% belast wordt, 5% extra belast, en iedereen komt op zijn communistisch aan het minimumloon terecht.
Wat is nu in feite het voordeel van dat economisch model ?
Waarom zou je nu in hemelsnaam gaan werken in Belgie ? Wat is daar nu nog het voordeel van ???

Nu we alle nadelen kennen van het minimumloon (de voordelen kennen we uiteraard ook)

waarom zouden we nu als groep niet sleutelen aan het concept zodat die nadelen verdwijnen ?
Kijk ,ze moeten weten wat ze willen he,een goed draaiende economie aan een normaal belastinregime,of een slechtwerkende economie die dat net geworden is door de hoge belastingen.
Als ik hier alles lees, dan ligt het aan de werkloze, want daar moet de werkende voor opdraaien,mij hoor je niet zeggen dat er geen luierikken tussen zitten he of dat er geen profetariaat bestaat hoor.
Maar de markt(politiek en arbeidsorganisaties) dragen er toe bij dat vraag en aanbod verminderd zowel op loon als op mensen.
Als de belasting op lonen zou dalen zouden de werkgevers dan meer personeel aannemen dat is de vraag die ik me soms stel,ik twijfel daar aan.
Dus als het resultaat van dalende belastingen op lonen,geen impact heeft op de tewerkstelling,geef me dan is een reden waarom de staat de belastingen zouden laten zakken.
Bij het merendeel van de werklozen zitten mensen die wel willen werken,en er zal wel een aantal % bijzitten die geen goesting heeft dat geef ik toe,maar je zal maar in een reorgansitatie zitten en onslagen worden,zoals we bijna dagelijks horen of lezen,dus vind ik het geen reden om die mensen die zoeken maar niet vinden uit te kafferen voor al wat niet schoon is.
Oud 27 mei 2012, 01:21   #260
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat zijn al precies 100.000 onterechte profiteurs.
Dat kan je zelf berekenen.

Ik word veel te hoog belast om me een caravan te kunnen permitteren.
Ik onderhoud namelijk een legertje werkonwillige profiteurs, zie je.
Bij ons hebben ze vele namen voor individuen die leven op het zweet van anderen: profiteurs, schuimers, tafelspringers, uitvreters, hangmatters, parasieten, uitbuiters, klaplopers, nietsdoeners, bietsers, nietsnutten, schooiers.
Dat wijst er op dat er een beetje veel van dat soort rondloopt.
Je zal maar bij bekaert werken he,250 luierikken en hangmatters meer volgende week nietwaar,ik denk juist dat er teveel van u soort rondlummelen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be