![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben een vlaming die zijn ziel niet verkoopt aan de eerste de beste massamoordende psychopaat die mijn vlaamse eisen wel ziet zitten en ondertussen mijn land leegrooft en aan de dwangarbeid gooit.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.prorepublica.nl/artikel.a...prins+Bernhard |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 18 februari 2010 om 16:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn antwoord was er een op de post van betweter Quercus. Citaat: Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 18 februari 2010 om 17:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een Française (of in elk geval een in Frankrijk woonachtige), die een draadje opent om het 'vuurke nóg wat meer aan te wakkeren of op te stoken' tussen Vlamingen-Walen-Belgicisten, tussendoor nog wat ollanderhaat erbij - iedereen die er intrapt!
Il faut le faire! Een mens zou haast denken dat de 'Franse' er eigenbelang bij heeft...
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 18 februari 2010 om 17:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=robert t;4605458]Het groeiend Vlaams radicalisme jaagt de franstaligen en hun Vlaamse collaborateurs de stuipen op het lijf. Ze beseffen dat hun rijk ten einde is. Daarom slaan ze wild om zich heen, hetgeen uiteraard geen enkele indruk meer maakt.
Laatst gewijzigd door robert t : 18 februari 2010 om 17:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Banneling
|
![]() [quote=robert t;4605715]Indien er ooit Vlaams radicalisme was, mijn waarde heer, dan was het in het begin en midden jaren ' 30 van de 20ste eeuw. Het huidige vlaamsnationalisme is maar een flauw afkooksel van toen. En de Vlaamse bedevaarten zijn piepklein geworden en stellen niet veel meer voor. Dus, een beetje bescheidenheid op dit punt is hier wel op zijn plaats dacht ik zo.
Laatst gewijzigd door system : 18 februari 2010 om 17:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#250 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je bent verder ook iets te paranoïde volgens mij. En waarom zou een Française niet mogen deelnemen hier? Hallebarde heeft meermaals op dit forum te kennen gegeven open te staan voor 'beschaafde moderne Belgicisten'.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 18 februari 2010 om 18:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#252 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U kunt tevens hopen dat wij allen te dom zijn om te merken dat hoewel het in de vraag gaat om “de Vlamingen”, u het over “Vlaams-nationalisten” hebt, in een tersluikse poging om een totaal onterechte wending en betekenis aan de vraag te geven. Maar waarom zou u dit alles doen, als u een zinnig antwoord op de vraag zou kunnen formuleren ? PS. Erg eigenaardige stelling van u trouwens, als zou de dichotomie tussen Vlaams-nationalisten en belgicisten niets meer dan “een constructie” zijn. Als het slechts een “constructie” is (van wie ?), dan volstaat onder andere een kleine bloemlezing alhier van de totaal tegengestelde standpunten om vast te stellen dat het een bijzonder geslaagde constructie is. Mij lijkt dergelijke stelling eerder een bewijs dat zelfs de “gematigde” belgicisten er een gewoonte van maken om de aperte realiteit te ontkennen en/of ze onder een zelfgeweven mat van blinde eigenwijsheid te vegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En als datgene wat u haast denkt hetgene is wat u daadwerkelijk denkt, vergist u zich. Maar ook dat is niet verboden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Minister-President
|
![]() Ik had A1 in mijn hoofd.
Of hoe je de Vlamingen kan bespelen, en ondertussen er zelf profijt uithaalt.
![]() |
#255 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
.....
![]() |
![]() |
#256 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar goed, dan kan het voor hen toch geen kwaad te merken dat Nederlanders en Fransen zich wat moeilijker de mond laten snoeren dan inmiddels reeds bijna twee eeuwen met veel Vlamingen het geval is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik stelde me wel de vraag 'waarom' eigenlijk (de boel nóg meer opstoken)? Ik ben geen Belgicist noch separatist, indien een land niet meer werkt, by all means; trek de stekker er dan uit, maar in vredesnaam, laat dat dan zijn; "als vrienden uit elkaar gaan", want vergeet niet dat er naderhand nog - liefst vreedzaam - náást elkaar geleefd moet worden en ook nog samengewerkt op bepaalde vlakken. Tot nader order heet dit land nog steeds België en op ieders ID staat B, het énige verschil - voor janmetdepet - áls er ooit een splitsing komt is dat er dan i.p.v. die B een Vl of een Nl op dat ID komt te staan, er zal géén enkel ander verschil zijn, janmetdepet zal er gen millimeter beter of slechter van worden. In Blg. zijn zoveel grotere problemen die dringend zouden moeten opgelost worden i.p.v. te bekvechten met 'landgenoten' over communautaire kwesties. Er wordt verlangd dat men samenleeft met zoveel verschillende nationaliteiten, een diversiteit, multikul wordt tot in den treure gepromoot - maar Vlamingen en Walen kunnen niet eens met elkaar opschieten. De ironie ten top!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien komt het omdat hij zo hard zijn best doet om ons Algemeen Nederlands tot Vlaams om te vormen.
![]() |
#260 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 18 februari 2010 om 18:31. |
|
![]() |
![]() |