Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 1 juni 2010, 19:11   #241
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht

DAT was helemaal niet mijn stelling he. Van mij mag het VB best nog groeien, hoewel de peilingen een iets andere trend aangeven. Als men maar Vlaams stemt. Voor mij liefst op de NVA, maar ik heb niks tegen VB stemmers.
Van mij MOET de NVA groot (liefst héél groot) worden.
Voor mijn part hoop ik zelfs dat LDD overal zijn zeteltje behaalt kwestie van geen V stemmen te morsen.
En voor het VB zou 15% een schitterende overwinning zijn.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 1 juni 2010 om 19:11.
Fieseler is offline  
Oud 1 juni 2010, 21:19   #242
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Helaas heeft Raf gelijk.

Op wie ga jij stemmen als morgen het VB ineens niet meer zou bestaan? De N-VA zou supergroot worden...
Maar het VB bestaat wel nog morgen. Dus.... Waarom zou ik dan vandaag al stemmen op het NVA terwijl ik gegronde twijfels heb dat die meer dan waarschijnlijk wel weer bakzeil zal halen.
Garry is offline  
Oud 1 juni 2010, 21:20   #243
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik kan er eentje leveren.
Maar of die betrouwbaar is...
Garry is offline  
Oud 1 juni 2010, 21:26   #244
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Sterkte? Nee hoor misschien als je een luceratief postje hebt als VB'er, hun kiezer krijgen amper tot nooit iets verweznlijkt van het programma, voor een politieke partij een serieuze zwakte hoor .

Onzin je zegt het zelf : nutteloos op die manier maak je die vlaamse beweging monddood (of is dat je bedoeling?)

Tuurlijk vandaar dat ze andere programma hebben en al maanden ruzie maken en elkaar liggen te verwijten. Vandaar dat de NVA ook uit het kartel stapte.
Schijnbeweging. Niet meer of niet minder dan dat.

En niets van hun programma verwezenlijkt zien? Er is verdomme geen een partij die al zo veel van haar programma verwezenlijkt heeft. Heeft CD&V en NVA en O.VLD en Ldd en Groen en SP.a, meer van hun programma verwezenlijkt? Juist nul de botte. Aanmodderen ja, en dagenlang lullen en plat op hun buik door 't stof kruipen om juist niets gerealiseerd te krijgen.

Laatst gewijzigd door Garry : 1 juni 2010 om 21:29.
Garry is offline  
Oud 1 juni 2010, 21:52   #245
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Dit antwoordde u op deze posting

Het spreekt voor zich dat uw moedwillige manipulatie van mijn posting hierboven de grenzen van uw argumentatieve anemie hebben gemarkeerd.
Van intellectuele oneerlijkheid gesproken.

Er is niets oneervols aan ongelijk hebben of zich vergissen...met valsspelen (zoals met het blokproces) echter....
Mja dat u mijn post niet begrijpt is denk ik eerder uw probleem.
Wanneer een partij voor eender welke rechtbank (Assisen of gewone rechtbank) moet verschijnen is die partij veroordeelbaar.

U beweerde dat wanneer die vzw's van het VB voor Assisen zouden verschenen zijn dat ze niet veroordeelbaar zouden zijn geweest. Hetgeen dus nonsens is.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 1 juni 2010 om 21:53.
Fallen Angel is offline  
Oud 2 juni 2010, 08:09   #246
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Van mij MOET de NVA groot (liefst héél groot) worden.
Voor mijn part hoop ik zelfs dat LDD overal zijn zeteltje behaalt kwestie van geen V stemmen te morsen.
En voor het VB zou 15% een schitterende overwinning zijn.
Ik zou liever zien dat het VB eens orde op zaken stelt en de partij opkuist. Zolang er een de winter en co in die partij zit zal niemand er ooit mee samenwerken.

Liever een democratisch en buiten het CS VB met 10% dan wat het nu is met 15% .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 2 juni 2010, 08:10   #247
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Schijnbeweging. Niet meer of niet minder dan dat.
Dus het kartel bestata in het geheim volgens jou nog? Mai als ik zie hoe ze de laatste tijd op elkaar kappen ...

Citaat:
En niets van hun programma verwezenlijkt zien? Er is verdomme geen een partij die al zo veel van haar programma verwezenlijkt heeft. Heeft CD&V en NVA en O.VLD en Ldd en Groen en SP.a, meer van hun programma verwezenlijkt? Juist nul de botte. Aanmodderen ja, en dagenlang lullen en plat op hun buik door 't stof kruipen om juist niets gerealiseerd te krijgen.
Wat heeft het VB dan wel verwezenlijkt? Die andere partijen hebben delen van hun programma keer op keer zien verwezenlijkt worden.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

k9 is offline  
Oud 2 juni 2010, 08:39   #248
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou liever zien dat het VB eens orde op zaken stelt en de partij opkuist. Zolang er een de winter en co in die partij zit zal niemand er ooit mee samenwerken.

Liever een democratisch en buiten het CS VB met 10% dan wat het nu is met 15% .
mmm
15% is laag genoeg me dunkt. Hangt af van NVA resultaat.
Als NVA 16 haalt mag VB 14 halen: er zal niks veranderen. ALs NVA +20 haalt en VB 15, zal er meer gemorrel zijn.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 2 juni 2010, 08:39   #249
Steben

Standaard

Citaat:
Wat heeft het VB dan wel verwezenlijkt?
Eerlijk?
Het ontstaan van de NVA.
Ik ben ze daar dankbaar voor.
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 2 juni 2010, 08:45   #250
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
mmm
15% is laag genoeg me dunkt. Hangt af van NVA resultaat.
Als NVA 16 haalt mag VB 14 halen: er zal niks veranderen. ALs NVA +20 haalt en VB 15, zal er meer gemorrel zijn.
Probleem voor mij blijft dat VB stemmen nutteloos zijn zolang die partij niet eens intern orde op zaken stelt. Noch NVA noch LDD gaan samenwerken waardoor je dus de stemmen practisch door midden doet.

k9 is offline  
Oud 2 juni 2010, 08:46   #251
k9

Standaard

Citaat:
Eerlijk?
Het ontstaan van de NVA.
Ik ben ze daar dankbaar voor.
NVA is ontstaan uit de VU(is grotendeels de opvolger). VB is zelf ook uit de VU. Waar zou jij dus halen dat de NVA uit het VB of dankzij het VB is ontstaan?

k9 is offline  
Oud 2 juni 2010, 08:46   #252
Steben

Standaard

Citaat:
Probleem voor mij blijft dat VB stemmen nutteloos zijn zolang die partij niet eens intern orde op zaken stelt. Noch NVA noch LDD gaan samenwerken waardoor je dus de stemmen practisch door midden doet.
Maar vandaag moeten we niet samenwerken.
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 2 juni 2010, 08:47   #253
Steben

Standaard

Citaat:
NVA is ontstaan uit de VU(is grotendeels de opvolger). VB is zelf ook uit de VU. Waar zou jij dus halen dat de NVA uit het VB of dankzij het VB is ontstaan?
Als het VB niet was ontstaan, was de VU langer blijven bestaan.

en euhm, ik was zelf VU lid tot 2001 he!
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 2 juni 2010 om 08:47.
Steben is offline  
Oud 2 juni 2010, 09:00   #254
k9

Standaard

Citaat:
Maar vandaag moeten we niet samenwerken.
Tuurlijk wel heeft de laatste jaren van wanbeleid je daar niet van overtuigd?

Citaat:
Als het VB niet was ontstaan, was de VU langer blijven bestaan.

en euhm, ik was zelf VU lid tot 2001 he!
Dan bestond de NVA dus nog zoals ik al zei NVA is eingelijk niks meer dan de VU voortgezet.

k9 is offline  
Oud 2 juni 2010, 09:04   #255
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan bestond de NVA dus nog zoals ik al zei NVA is eingelijk niks meer dan de VU voortgezet.
Herr Oberst is offline  
Oud 2 juni 2010, 09:12   #256
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Tuurlijk grootste deel van de verkozenen uit kamer en senaat zitten bij de NVA dat was de gehele zogenaamde "Vlaams-Nationaal" die voor 50% stond binnen de VU.

k9 is offline  
Oud 2 juni 2010, 09:16   #257
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk grootste deel van de verkozenen uit kamer en senaat zitten bij de NVA dat was de gehele zogenaamde "Vlaams-Nationaal" die voor 50% stond binnen de VU.
Ja, dat de huidige verkozenen van de N-VA grotendeels uit de Volksunie komen, dat betwist ik niet. Ik hoop enkel dat u met uw uitspraak niet bedoelde dat de N-VA ook dezelfde methoden, interne coherentie en strategieën hanteert als de Volksunie... Ik mag hopen dat de N-VA op dat vlak een heel andere weg volgt.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 2 juni 2010 om 09:17.
Herr Oberst is offline  
Oud 2 juni 2010, 09:33   #258
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ja, dat de huidige verkozenen van de N-VA grotendeels uit de Volksunie komen, dat betwist ik niet. Ik hoop enkel dat u met uw uitspraak niet bedoelde dat de N-VA ook dezelfde methoden, interne coherentie en strategieën hanteert als de Volksunie... Ik mag hopen dat de N-VA op dat vlak een heel andere weg volgt.
Het grootste probleem bij de VU was dat er vele verschillende strekkingen inzaten. Het VB was niet de enige daarin. De oranjegroep, toekomstgroep,niet splitsen (ironische en aparte groep die niet wil dat je in groepen opdeelt)

Lambermont was een perfect voorbeeld daarvan, gesteund door de VU maar niet gestuend door Bourgeois .

k9 is offline  
Oud 2 juni 2010, 11:53   #259
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dus het kartel bestata in het geheim volgens jou nog? Mai als ik zie hoe ze de laatste tijd op elkaar kappen ...

Wat heeft het VB dan wel verwezenlijkt? Die andere partijen hebben delen van hun programma keer op keer zien verwezenlijkt worden.
en delen van het VB programma
frank1234 is offline  
Oud 2 juni 2010, 11:57   #260
KVE
Provinciaal Statenlid

KVE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door t ignition Bekijk bericht
Somers weet maar al te goed – of zou het moéten weten – dat de traditionele partijen de voorbije jaren de wet en de grondwet hebben aangepast alleen om een veroordeling van het Vlaams Blok mogelijk te maken. De veroordeling was een juridische draak, een democratische rechtsstaat gewoon onwaardig. Dat vinden wij niet alleen, maar ook vooraanstaande juristen als de professoren Boudewijn Bouckaert en Mathias Storme, juristen als Hugo Schiltz en Fernand Keuleneer, publicisten en journalisten als Manu Ruys, Luk Van der Kelen, Eddy Daniels…

Misschien is dit een leugen ?, feit blijft dat de veroordeling veel later dan 1981 is gebeurd, waarom zo lang wachten als ze het al veel eerder hadden kunnen doen ?
Omdat het toenmalige Vlaams Blok in 1981 nog géén bedreiging vormde voor de gevestigde partijen. Het was toen bijna enkel een zweep op de Volksunie. En dat vonden de Belgofielen natuurlijk leuk! Pas toen ook de CVP en de SP massaal stemmen aan het VB verloren heeft men het cordon uitgevonden. Hoewel er aan het partijprogramma in al die jaren niks was veranderd! Als ik nu de Vanhengels van deze wereld aanhoor, lijkt de N-VA binnenkort hetzelfde lot te moeten ondergaan.
KVE is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be