Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2010, 13:33   #241
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
godsdienst polariseert fel..en is bij een fanatieke beleving aanleiding tot verscheurde gemeenschappen of werelddelen...

De oorlogen in Afghanistan en Irak zijn per definitie godsdienstoorlogen..de aanleidingen waren religieus geinspireerde terroristische aanvallen...
Ja, alhoewel ik denk dat Amerika dit misbruikt heeft om die landen binnen te vallen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 14:19   #242
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Trouwens, in conservatief religieuze landen lijkt het met moreel besef soms wel eens uit de hand te lopen. Zo heb ik ook weet van verhalen van mensen die getuige zijn geweest van Moslimmannen in Egypte die zich in een hoekje op een openbare plek het nodig achtten zich af te rukken, omdat ze een westerse vrouw te veel gezien hebben
Dat heb ik meegemaakt in Italië in Herculanum: een vent die zich binnenbroeks liep af te... terwijl hij zo dicht mogelijk bij een NL behaloze schone liep. De natte vlek die hij plots op zijn broek kreeg liet geen twijfel mogelijk.

Nu is dat minder maar in de jaren '60 was dat daar een pest. (ik herinner me een schoolreis waar 't tot vechtpartijen kwam met opdringerige Italianen, overdag)
Idem toen aan de Kroatische kust. Ik hoorde dat 't op Kreta nog zo was , twee jaar geleden.

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 juli 2010 om 14:21.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 14:27   #243
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
godsdienst polariseert fel..en is bij een fanatieke beleving aanleiding tot verscheurde gemeenschappen of werelddelen...

De oorlogen in Afghanistan en Irak zijn per definitie godsdienstoorlogen..de aanleidingen waren religieus geinspireerde terroristische aanvallen...
Het Baath-regime in Irak was nu net niet religieus. Ik weet trouwens niet op welke terroristische aanvallen vanuit Irak je doelt? Als het ging om religieus geïnspireerde aanslagen, dan zaten de Amerikanen nu in Saudi-Arabië.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 14:40   #244
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Per definitie? Religieus geïnspireerd? Indien je "Olie en Geld" een religie wil noemen heb je gelijk: de religie van het Gouden Kalf.
Citaat:
According to the US Energy Information Administration (EIA), "Iraq holds more than 112 billion barrels of oil - the world's second largest proven reserves. Iraq also contains 110 trillion cubic feet of natural gas, and is a focal point for regional and international security issues."
http://usgovinfo.about.com/library/w...aairaqioil.htm
Onder Saddam was Irak meer een lekenstaat dan het ooit was of nu is.
Citaat:

A March announcement that the U.S. Geological Survey had identified undiscovered oil reserves 18 times the amount originally thought in a certain location and three times the amount of natural gas there likely caused many a Pavlovian response.

Whetted appetites may have dried a bit with the realization of the potentially lucrative site’s location: northern Afghanistan.

While such a knee-jerk reaction may be inaccurate, this battle of perception is central to the Afghan struggle for reconstruction. The newly formed government is banking on the work of USGS geologists as a pivotal leg in its strategy to reshape its image, attract investors and thereby resuscitate its economy.

Geology takes center stage in the northern reaches of the Islamic Republic of Afghanistan where risk, reward and the creation of a new marketplace all hang in the balance.
http://www.aapg.org/explorer/2006/07jul/afghanistan.cfm
Citaat:
The Soviets had estimated Afghanistan's proven and probable natural gas reserves at up to 5 trillion cubic feet (Tcf) in the 1970s. Afghan natural gas production reached 275 million cubic feet per day (Mmcf/d) in the mid-1970s.
http://www.institute-for-afghan-stud...0resources.htm
D�*t is de "religie" achter die oorlogen. Godsdienstig gevoel kan wel als instrument gebruikt worden, daarom dat de CIA de madrassas in Pakistan financierde en van religieuze ea boeken voorzag, toen de USSR in Afghanistan was.

Citaat:
Ironically, the US also played an important part in this harnessing of madrassas for holy war as part of the Afghan jihad, with the CIA financing the production by the US Agency for International Development of some notably bloodthirsty madrassa textbooks "filled", according to a Washington Post report, "with violent images and militant Islamic teachings".
http://www.atimes.com/atimes/South_Asia/GK24Df01.html

http://www.washingtonpost.com/ac2/wp...nguage=printer
Méér hier:
http://www.emperors-clothes.com/arti...ared/jihad.htm
http://www.historycommons.org/contex...s#a84textbooks

Godsdienstoorlogen? "With God on our side"

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 juli 2010 om 15:10.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 16:02   #245
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Per definitie? Religieus geïnspireerd? Indien je "Olie en Geld" een religie wil noemen heb je gelijk: de religie van het Gouden Kalf.
Onder Saddam was Irak meer een lekenstaat dan het ooit was of nu is.

D�*t is de "religie" achter die oorlogen. Godsdienstig gevoel kan wel als instrument gebruikt worden, daarom dat de CIA de madrassas in Pakistan financierde en van religieuze ea boeken voorzag, toen de USSR in Afghanistan was.

Méér hier:
http://www.emperors-clothes.com/arti...ared/jihad.htm
http://www.historycommons.org/contex...s#a84textbooks

Godsdienstoorlogen? "With God on our side"

Zo..al qaida heeft nooit een 'heilige' oorlog uitgeroepen ?
Zo..Saddam heeft nooit een heilige oorlog uitgeroepen tegen Koeweit ?
Zo..Saddam werd nooit (onrechtmatig) beschuldigd van diensten aan religieus geinspireerde terroristen ?
Yep Bush heeft God erbij gehaald om Irak binnen te vallen..reden 704 om dit religieus geinspireerde oorlogen te noemen..

Eigenlijk maakt het fluit uit of allah of god om persoonlijke redenen werden bijgehaald..religie is maar een instrument om de massa te manipuleren..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 5 juli 2010 om 16:03.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 16:53   #246
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Religie is hier geen probleem meer, juist omdat ze geplaatst wordt in de privesfeer waar ze ook thuishoort!
Er bestaan universele waarden die niets met religie te maken hebben maar daar wel boven staan, dat zal iedere gelovige, ongeacht welke overtuiging moeten respecteren, wanneer je die grens bewaakt ben je al een eind in de goede richting!

Dat is idd zo maar waar is die grens dan volgens u ? Kan een hoofddoek / katholiek kruisje ?
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 18:08   #247
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dat heb ik meegemaakt in Italië in Herculanum: een vent die zich binnenbroeks liep af te... terwijl hij zo dicht mogelijk bij een NL behaloze schone liep. De natte vlek die hij plots op zijn broek kreeg liet geen twijfel mogelijk.

Nu is dat minder maar in de jaren '60 was dat daar een pest. (ik herinner me een schoolreis waar 't tot vechtpartijen kwam met opdringerige Italianen, overdag)
Idem toen aan de Kroatische kust. Ik hoorde dat 't op Kreta nog zo was , twee jaar geleden.
Ah, het kan dus met de tijd veranderen. Dat is hoopgevend. Italianen (zeker zuidelijke) hebben vandaag nog de reputatie van warmbloedige lieden. Ik herinner me verhalen van hoe Italiaanse migranten hier vroeger niet zo geliefd waren, omdat ze té geïnteresseerd waren in onze vrouwen en afwisselend werden afgeschilderd als vrouwafpikkers en vrouwenbepotelaars. Vandaag ziet men Italianen als perfect geïntegreerde immigranten en is het geen probleem als iemands dochter met een Italiaan thuiskomt.

Doet me ergens ook denken aan die Spaanse steden die overspoeld worden door Britse toeristen. De ene Spanjaard ergert er zich blauw aan, de andere vindt de vrouwen niet zo erg.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 5 juli 2010 om 18:14.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 18:13   #248
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Dat is idd zo maar waar is die grens dan volgens u ? Kan een hoofddoek / katholiek kruisje ?
Zeker in je privéleven,dat mogen mensen immers zelf beslissen maar hoofddoeken kunnen niet op scholen of werkvloeren wanneer de werkgever dit vraagt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 18:44   #249
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Zeker in je privéleven,dat mogen mensen immers zelf beslissen maar hoofddoeken kunnen niet op scholen of werkvloeren wanneer de werkgever dit vraagt.

Wat die werkgever ervan denkt erbuiten gelaten , wat dan met katholieke kruisjes?
Oud 5 juli 2010, 19:06   #250
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat die werkgever ervan denkt erbuiten gelaten , wat dan met katholieke kruisjes?
Zolang dat kruisje niet op en hoofddeksel staat zie ik geen probleem, net zomin als met een gouden hoofddoekje aan een kettinkje.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 19:13   #251
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zolang dat kruisje niet op en hoofddeksel staat zie ik geen probleem, net zomin als met een gouden hoofddoekje aan een kettinkje.

Laat mensen zich kleden zoals ze willen, zolang vrouwen uit vrije wil met een hoofddoek (of wat dan ook) willen lopen, laat ze! Autochtone nonnen en boerinnen liepen/lopen toch ook vaak rond met een hoofddoek? En hoofddoeken waren in de jaren vijftig en zestig ook heel gewoon -- voor vrouwen dan. Anders kan ik me ook wel gaan bemoeien met al de mannen die stropdassen dragen. Ook dat zijn qua warmte, bescherming etc. nutteloze voorwerpen, ook daar gaat het om een symboolwaarde, een uitdrukking dat je bij een bepaalde groep hoort , wilt horen of denkt dat je daar bij moet horen. Niet-bemoeien lijkt me nog steeds het beste, maar de reden waarom die hoofddoekjes nodig geacht worden bij de islam zijn natuurlijk ronduit verwerpelijk.
Oud 5 juli 2010, 20:32   #252
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat mensen zich kleden zoals ze willen, zolang vrouwen uit vrije wil met een hoofddoek (of wat dan ook) willen lopen, laat ze! Autochtone nonnen en boerinnen liepen/lopen toch ook vaak rond met een hoofddoek? En hoofddoeken waren in de jaren vijftig en zestig ook heel gewoon -- voor vrouwen dan. Anders kan ik me ook wel gaan bemoeien met al de mannen die stropdassen dragen. Ook dat zijn qua warmte, bescherming etc. nutteloze voorwerpen, ook daar gaat het om een symboolwaarde, een uitdrukking dat je bij een bepaalde groep hoort , wilt horen of denkt dat je daar bij moet horen. Niet-bemoeien lijkt me nog steeds het beste, maar de reden waarom die hoofddoekjes nodig geacht worden bij de islam zijn natuurlijk ronduit verwerpelijk.
Iedereen mag zich natuurlijk kleden zoals hij/zij zelf wilt maar er zijn nu eenmaal regels waar iedereen zich aan te houden heeft.
Ik zag in de jaren zestig toch echt geen boerinnen met hoofddoek in de klas of op de pasfoto.
Evenmin heb ik er probleem mee dat hoofddoeken in kerken of moskeen voor vrouwen verplicht zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2010, 20:30   #253
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door an1958 Bekijk bericht
Zeg,Cdude,dat van die 35 en 71jaar,spreek jij uit ondervinding,of is dat van"horen zeggen???" Er zijn er van soorten hoor...

En waar haal je de zogezegde waarheid van het gezegde:"She's in it for the money."???Kan dat niet gewoon LIEFDE zijn,zonder berekening???
Dit kan geen liefde zijn, heb ik berekend.

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 8 juli 2010 om 20:31.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2010, 22:36   #254
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is er verkeerd aan,van te trouwen met en vrouw die je graag ziet???
Op liefde staat geen nationaliteit,hier is alléén het gevoel dat primeert.
En al die insinuaties zijn overbodig,en doen hier niets ter zake.
Wat heeft die man U misdaan,hij heeft niks achterovergeslagen...
Wens hen van harte véél geluk in hun huwelijk.
Hij is 2 maal zo oud als die vrouw ! Liefde op het eerste gezicht zeker ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2010, 22:37   #255
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Dat ze hem maar gauw doodkietelt, hij verdient niet beter. Zo'n oude vent die een jonge vrouw trouwt, haar bedoelingen zullen waarschijnlijk ook niet 100% zuiver zijn, maar hij komt op mij over als a dirty old man.
Ni jaloesz zijn , hé Marie !
Oud 9 juli 2010, 22:38   #256
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Niet zeveren.
Een gezonde vrouw van 35 is op haar sexueel hoogtepunt iets wat een man van 71 absoluut niet aankan.

She's in it for the money.
2
Oud 9 juli 2010, 22:39   #257
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg,Cdude,dat van die 35 en 71jaar,spreek jij uit ondervinding,of is dat van"horen zeggen???" Er zijn er van soorten hoor...

En waar haal je de zogezegde waarheid van het gezegde:"She's in it for the money."???Kan dat niet gewoon LIEFDE zijn,zonder berekening???
Alles kan natuurlijk, maar de kans is zo klein dat ze te verwaarlozen is.
Oud 9 juli 2010, 22:40   #258
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
En wat is daar verkeerd, illegaal, onwettelijk of abnormaal aan?
Een vent van 71 met een vrouw van 35 ? Dat is pathetisch.
Oud 9 juli 2010, 22:48   #259
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Wat een ander doet zijn niet mijn zaken. Ik maak even duidelijk dat niet alle Marokkaanse vrouwen moslima's zijn.

Je hebt me niet goed begrepen ik ben absoluut geen voorstander dat een moslima huwt met een niet-moslim, laat dat even duidelijk zijn.
Maar een moslim met een niet-moslima, dat is dan wél goed voor je zeker, hé ?
Oud 9 juli 2010, 22:49   #260
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Inderdaad. Bekeren voor God (en zichzelf) en niet voor mij weliswaar.
En als hij net alsof doet, en lekker verder varkenvlees blijft eten, en pinten pakken , en zich van god noch alla geen fluit aantrekt ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be