Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 5 september 2010, 17:20   #241
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Misschien, ik vind de staatsstructuren in ons land gedrochten die hervormd, noem het geresponsabiliseerd moeten worden.

Vindt de meerderheid van de Vlamingen dat het verder moet gaan dan dat, dan zal ik me daarbij neerleggen.

Bij mij staat pragmatiek boven symboliek.

In het kader van die symboliek begint het diaboliseren van al wat 'Belgisch' me soms zwaar op de zenuwen te werken.

"Opa was een zwarthemd. België moet kapot"
"Ik heb in de bak gezeten. België moet kapot"
"Ik haat buitenlanders. België moet kapot"
"Een Waal laat een scheet. België moet kapot"
"Brussel verloedert. België moet kapot"
"Ik weet niet waarom, maar... België moet kapot"
"Omdat papa het steeds herhaalt. België moet kapot"
Eigenlijk zijn er zelfs minder Vlamingen dan Franstaligen die denken aan het opblazen van België.

Voor veel Vlamingen is het zelfs geen optie om België te vernietigen.

Wat men in Vlaanderen wil, is dat iedereen verantwoordelijkheid moet afleggen tegenover zijn kiezers en voor zijn daden.

Het kan dus niet dat men in BHG geld uitgeeft, zonder dat deze die ervoor opdraaien de politici van het BHG ter verantwoording kunnen roepen en hen afstraffen.

Het kan niet dat de Waalse politici meer dan 2 miljard uitgeven aan een F1 wedstrijd en dan staan te roepen dat Vlaanderen solidair moet blijven met hen en hen maar 12 miljard moet schenken.
Het kan niet meer dat de Franstaligen eisen dat de Nederlandtaligen hun ziektekosten moeten meedraagen, maar dat ze als Nederlandstaligen niet eens terecht kunnen in een ziekenhuis in een tweetalig gewest.
Het kan niet langer dat Franstaligen eenvoudig de Belgische taalwetten schenden en dan gaan eisen dat Vlaanderen hen maar moet betalen om de taalwetten te respecteren.
Het kan niet langer dat de Franstaligen hun wil opleggen aan de Vlamingen en elke Belgische wet overtreden.
Jantje is offline  
Oud 5 september 2010, 18:03   #242
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Zoals het nu loopt zullen het eerder de Franstaligen zijn die België verlaten. Ginder spreken prominente politici al over post-België-opties.
Pelgrim is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be