Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2010, 22:02   #241
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Hebben ze die vrouwen niet aan het woord gelaten in de documentaire?
Hebben ze niet naar hun mening gevraagd?
Ja, die vrouwen kwamen aan het woord. Het was een documentaire over de vrouwen in Iran niet over hun schaduwen! De documentaire heette (zoals ik al 10 keer zei) "Lion WOMEN".
U doet of u er alles over weet terwijl u het vertikt om naar de documentaire te kijken. Eerst was u aan het zaniken omdat er geen link was naar die documentaire, daarna omdat u die silverlight niet geïnstalleerd kreeg. Wat is het volgende? Moet ik uw brilletje komen vasthouden als u eindelijk kijkt?
Waarom blijft u altijd maar doorbomen en doorbomen als u strop zit?
Oud 29 oktober 2010, 22:10   #242
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ja, die vrouwen kwamen aan het woord. Het was een documentaire over de vrouwen in Iran niet over hun schaduwen! De documentaire heette (zoals ik al 10 keer zei) "Lion WOMEN".
U doet of u er alles over weet terwijl u het vertikt om naar de documentaire te kijken. Eerst was u aan het zaniken omdat er geen link was naar die documentaire, daarna omdat u die silverlight niet geïnstalleerd kreeg. Wat is het volgende? Moet ik uw brilletje komen vasthouden als u eindelijk kijkt?
Als die vrouwen dan toch aan het woord kwamen, en je dus toch geen telepathie nodig hebt; kan je dan a.u.b. hun mening weergeven?

Wat zeggen die vrouwen zelf over de islam; over de overheid in hun land.
Zijn de vrouwen islamofoob? Vinden ze dat de overheid de ware Islam aanhangt?
Is hen ook gevraagd naar de anti-VS koers die hun overheid toch ook nog volgt?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 22:12   #243
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Iraanse vrouwen zijn redelijk modern van denken, eerder Europees georienteerd. Als ze in een Europa aankomen werpen ze die doek onmiddellijk af. Ze mogen dan zelf nog geloven. Mannen hebben nog dat harde in hen.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 22:12   #244
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar Marie toch, begrijp je dan ècht niet waar dat mens heen wil???

Ze wil dat jij zegt dat die vrouwen ieslaam NIET de schuld geven van hun onderdrukking, dat d�*t niet de ware ieslaam is, maar een 'uitwas' van hun corrupte leiders die totaal geen uitstaans hebben met de 'ware' ieslaam, want die 'ware' ieslaam is 'vrede', dat die corrupte leiders ieslaam misbruiken om hun rechten te ontzeggen die ze in de 'ware' ieslaam wèl zouden hebben...en, kortom, dat alles de schuld is van de VS!

Alsof die Perzische vrouwen ook maar 1 (één) verkeerd woord over diezelfde ieslaam zouden dúrven zeggen, ze hebben het al moeilijk genoeg in hun strijd tegen onderdrukking zonder de woede en repercussies van hun leiders op de hals te halen!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 22:15   #245
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Iraanse vrouwen zijn redelijk modern van denken, eerder Europees georienteerd. Als ze in een Europa aankomen werpen ze die doek onmiddellijk af. .
Tuurlijk, ze hebben voor het terreur van de islam wat anders gekend.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 22:45   #246
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Iraanse vrouwen zijn redelijk modern van denken, eerder Europees georienteerd. Als ze in een Europa aankomen werpen ze die doek onmiddellijk af. Ze mogen dan zelf nog geloven. Mannen hebben nog dat harde in hen.
Als ze in Europa komen, ja. Maar in Iran ...?
Oud 29 oktober 2010, 22:51   #247
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht

Ze wil dat jij zegt dat die vrouwen ieslaam NIET de schuld geven van hun onderdrukking, dat d�*t niet de ware ieslaam is, maar een 'uitwas' van hun corrupte leiders die totaal geen uitstaans hebben met de 'ware' ieslaam, want die 'ware' ieslaam is 'vrede', dat die corrupte leiders ieslaam misbruiken om hun rechten te ontzeggen die ze in de 'ware' ieslaam wèl zouden hebben...en, kortom, dat alles de schuld is van de VS!

Alsof die Perzische vrouwen ook maar 1 (één) verkeerd woord over diezelfde ieslaam zouden dúrven zeggen, ze hebben het al moeilijk genoeg in hun strijd tegen onderdrukking zonder de woede en repercussies van hun leiders op de hals te halen!
Ja, ik denk ook dat het daar op neerkomt.
En dat doet mij nog even herhalen wat ik vroeger al heb neergeschreven : het Westen heeft grove fouten gemaakt, de VS heeft grove fouten gemaakt. Maar maken die islam-landen geen fouten? Is het daar zoveel beter? Waarom gaan er dan zoveel van hun inwoners lopen en komen die hierheen?
Is het niet heel kortzichtig om alles wat verkeerd gaat in de wereld uitsluitend aan de fouten van de VS te wijten? Heeft dan niemand behalve de VS (en de rest van het Westen een beetje) vrije wil?
Wat moeten dat dan laffe lamzakken zijn als ze zich zomaar eeuwen lang de wet laten spellen enkel en alleen door de VS.
Of vergis ik mij? En hebben ze toch vrije wil en doen ze toch hun eigen ding? Dus volgen daaruit logischerwijze weer mijn vragen: waarom gaan ze er lopen, waarom zijn hun vrouwen er zo ongelukkig, enzovoort, enzovoort.
Oud 30 oktober 2010, 06:51   #248
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Waar dat mens heen wil, is de mening van die vrouwen kennen.

Die vrouwen geven kritiek op daar heersende moslimfundamentalisten.
Maar die kritiek mogen we hier niet kennen.
Oud 30 oktober 2010, 11:49   #249
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar dat mens heen wil, is de mening van die vrouwen kennen.

Die vrouwen geven kritiek op daar heersende moslimfundamentalisten.
Maar die kritiek mogen we hier niet kennen.
Welke kritiek denkt u misschien dat ze geven??? Ik heb het daar al over gehad:
plots werden ze verplicht een hoofddoek te dragen wat vroeger niet moest
plots was een Iraanse vrouw nog maar de helft waard van een man
plots kon een vrouwelijke rechter haar ambt niet meer uitvoeren want ze was toch maar een vrouw
plots moet de familie van een meisje dat verkracht en vermoord wordt zelf de kosten van het proces tegen de verdachten betalen (ze moesten er hun huis voor verkopen!), want het slachtoffer was toch maar een vrouw
plots wordt een 16-jarige veroordeeld tot de doodstraf wegens overspel met een 51-jarige man ( ! ), geen mannelijke getuigen om haar bij te staan dus kreeg de man gelijk, bovendien verklaarde de rechter dat het meisje 22 was omdat ze een ontwikkelde boezem had, och ja, het kind was toch maar een vrouw
plots wordt de uitslag van de verkiezingen vervalst omdat de tegenpartij meer vrouwvriendelijk was en niet zo fanatiek voorstander van de strengste sharia-regels
plots trachten de vrouwen in Iran een éénmiljoenhandtekeningen actie te organiseren, ze worden daarvoor vervolgd, opgesloten in de gevangenis enzovoort ...
Al die zaken heb ik hier al verschillende malen verteld.
Uw conclusie is droogweg dat u de kritiek van die vrouwen in Iran tegen hun overheid niet kent ...... wat zegt uw eigen verstand over "mogelijke" kritiek van de vrouwen in Iran?
Oud 30 oktober 2010, 14:57   #250
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke kritiek denkt u misschien dat ze geven??? Ik heb het daar al over gehad:
plots werden ze verplicht een hoofddoek te dragen wat vroeger niet moest
plots was een Iraanse vrouw nog maar de helft waard van een man
plots kon een vrouwelijke rechter haar ambt niet meer uitvoeren want ze was toch maar een vrouw
plots moet de familie van een meisje dat verkracht en vermoord wordt zelf de kosten van het proces tegen de verdachten betalen (ze moesten er hun huis voor verkopen!), want het slachtoffer was toch maar een vrouw
plots wordt een 16-jarige veroordeeld tot de doodstraf wegens overspel met een 51-jarige man ( ! ), geen mannelijke getuigen om haar bij te staan dus kreeg de man gelijk, bovendien verklaarde de rechter dat het meisje 22 was omdat ze een ontwikkelde boezem had, och ja, het kind was toch maar een vrouw
plots wordt de uitslag van de verkiezingen vervalst omdat de tegenpartij meer vrouwvriendelijk was en niet zo fanatiek voorstander van de strengste sharia-regels
plots trachten de vrouwen in Iran een éénmiljoenhandtekeningen actie te organiseren, ze worden daarvoor vervolgd, opgesloten in de gevangenis enzovoort ...
Al die zaken heb ik hier al verschillende malen verteld.
Uw conclusie is droogweg dat u de kritiek van die vrouwen in Iran tegen hun overheid niet kent ...... wat zegt uw eigen verstand over "mogelijke" kritiek van de vrouwen in Iran?
Dat moet je vertellen aan SDX en sunny en wie nog.
Zij denken dat die vrouwen geen kritiek durven geven, en hun mening niet durven uiten.

Jij kwam met deze verhalen af; om aan te tonen dat deze vrouwen islamofoob zijn; terwijl deze vrouwen moslima's zijn. Dat zou betekenen dat ze een fobie hebben voor zichzelf.

Daarom zou ik graag de mening van die vrouwen kennen.
Oud 30 oktober 2010, 14:58   #251
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zorg dan dat je kan kijken en stop met je gemekker, je plaat blijft steken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 30 oktober 2010 om 14:58.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 15:03   #252
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Zij denken dat die vrouwen geen kritiek durven geven, en hun mening niet durven uiten.

Jij kwam met deze verhalen af; om aan te tonen dat deze vrouwen islamofoob zijn; terwijl deze vrouwen moslima's zijn. Dat zou betekenen dat ze een fobie hebben voor zichzelf.

Is't echt, durven die vrouwen kritiek geven waar de haatbaarden bij staan?

En is't omdat je kritiek hebt op de islam dat je islamofoob ben? Dus jij als jij kritiek hebt op de RKK, ben jij een RKK-foob.Of als je kritiek hebt op het jodendom, dan ben jij een judeofoob.
Mensenlief, hoeveel keer foob ben jij dan wel niet?
Oud 30 oktober 2010, 15:14   #253
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Is't echt, durven die vrouwen kritiek geven waar de haatbaarden bij staan?

En is't omdat je kritiek hebt op de islam dat je islamofoob ben? Dus jij als jij kritiek hebt op de RKK, ben jij een RKK-foob.Of als je kritiek hebt op het jodendom, dan ben jij een judeofoob.
Mensenlief, hoeveel keer foob ben jij dan wel niet?
Dat moet je vragen aan Marie. Zij kwam daar mee af.
http://forum.politics.be/showthread....53#post5048953
Oud 30 oktober 2010, 15:17   #254
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat moet je vragen aan Marie. Zij kwam daar mee af.
http://forum.politics.be/showthread....53#post5048953
Marie's antwoorden zijn voor mij al heel lang duidelijk hoor.

Alleen jij begrijpt ze nog niet. Of laten we eerder zeggen : ze passen u niet.
Ga je verder blijven emmeren tot Marie wat schrijft dat wel in je kraam past?
Of ga je nu eindelijk de moeite te doen om zelf de documentaire te bekijken mits je zooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo ooooo geïnteresseerd bent. Wat houdt je tegen?
Oud 30 oktober 2010, 15:20   #255
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Of ga je nu eindelijk de moeite te doen om zelf de documentaire te bekijken mits je zooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo ooooo geïnteresseerd bent. Wat houdt je tegen?
We kunnen een pronostiek houden.
Ik gok op blijven emmeren.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 15:21   #256
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Artisjok denkt dat er voor elk probleem met immigranten een aanleiding is die hen vrijpleit van schuld. Maar dat is niet zo. Dat is dogmatisch denken. Nu gaat Artisjok vragen: ''waar heb ik dat gezegd?''. Wel, zoek een willekeurige instandname van jezelf en oordeel zelf.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 15:33   #257
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nee, dat moet Marie niet aan SDX vertellen, want ik hèb die reportage gezien en meerdere gelijkaardige reportages over Perzische vrouwen.

Nergens beweer ik dat die vrouwen geen kritiek durven geven of hun mening durven uiten, ze komen op voor hun 'mensenrechten' als vrouw, ze riskeren hiervoor zelfs aangehouden te worden en ergens in een cel gesmeten te worden, wat dan ook op regelmatige basis gebeurt.

Kritiek op ieslaam 'an sich' zal je hen niet horen uiten, daarvoor riskeer je nl. méér dan enkel maar celstraf, dat weten die vrouwen maar al te goed, hun nakomelingen hebben nl. niks aan een dode moeder!

Hun strijd is een strijd die ieder mens en vooral elke vrouw ter wereld zou moeten steunen, vooral hun geloofsgenoten in westerse landen die ieslaam als de 'religie van de middenweg' bestempelen, terwijl zij - die westerse muzelmina's - beschermd worden door westerse wetten en niet onderworpen zijn aan hun islamitische sharia wetgeving!
Op zn minst zouden die 'zusters in geloof' een sterk signaal kunnen afgeven van solidariteit met die onderdrukte vrouwen door in de eerste plaats dat verwerpelijk symbool van onderdrukking en onderscheiding af te werpen en op die manier aan te geven dat 'zij' het daarginds ook kunnen!
Dat signaal zou die vrouwen daarginds de moed en de kracht geven om verder te strijden voor henzelf en hun vrouwelijke nakomelingen!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 15:38   #258
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, dat moet Marie niet aan SDX vertellen, want ik hèb die reportage gezien en meerdere gelijkaardige reportages over Perzische vrouwen.

Nergens beweer ik dat die vrouwen geen kritiek durven geven of hun mening durven uiten, ze komen op voor hun 'mensenrechten' als vrouw, ze riskeren hiervoor zelfs aangehouden te worden en ergens in een cel gesmeten te worden, wat dan ook op regelmatige basis gebeurt.

Kritiek op ieslaam 'an sich' zal je hen niet horen uiten, daarvoor riskeer je nl. méér dan enkel maar celstraf, dat weten die vrouwen maar al te goed, hun nakomelingen hebben nl. niks aan een dode moeder!

Hun strijd is een strijd die ieder mens en vooral elke vrouw ter wereld zou moeten steunen, vooral hun geloofsgenoten in westerse landen die ieslaam als de 'religie van de middenweg' bestempelen, terwijl zij - die westerse muzelmina's - beschermd worden door westerse wetten en niet onderworpen zijn aan hun islamitische sharia wetgeving!
Op zn minst zouden die 'zusters in geloof' een sterk signaal kunnen afgeven van solidariteit met die onderdrukte vrouwen door in de eerste plaats dat verwerpelijk symbool van onderdrukking en onderscheiding af te werpen en op die manier aan te geven dat 'zij' het daarginds ook kunnen!
Dat signaal zou die vrouwen daarginds de moed en de kracht geven om verder te strijden voor henzelf en hun vrouwelijke nakomelingen!
Hier kiezen hun 'zusters in geloof' en extreemlinkse bewonderaars eerder de visie van de haatbaarden en oerconservatieve moslims en proberen ze het resultaat van jarenlange hersenpoeling en sociale druk te slijten als 'eigen, vrije keuze'.
Oud 30 oktober 2010, 15:38   #259
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
zorg dan dat je kan kijken en stop met je gemekker, je plaat blijft steken.
Oud 30 oktober 2010, 15:39   #260
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Artisjok denkt dat er voor elk probleem met immigranten een aanleiding is die hen vrijpleit van schuld. Maar dat is niet zo. Dat is dogmatisch denken. Nu gaat Artisjok vragen: ''waar heb ik dat gezegd?''. Wel, zoek een willekeurige instandname van jezelf en oordeel zelf.
Bedoel je "er is een aanleiding die hen vrij pleit"?
http://forum.politics.be/showthread....45#post5036445

Ga je gang, neem een willekeurige stellingname en leg uit dat ik denk dat er voor elk probleem met immigranten een aanleiding is die hen vrijpleit van schuld.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be