![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je beweerde dat Dewever niet aan de tekst wilde morrelen en er niks aan wilde veranderen. Nu we dat definitief hebben ontkracht, ga je dan maar beweren dat het om "borrelnootjes" gaat. Ik herhaal: triestig ventje.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
#242 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Correctie: een hongerige help je niet wanneer hij het toegestopte geld alleen in drugs en drank steekt.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
#243 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op Canvas toonde men het Duitse model waar eendeelstaat 95% kreeg van het gemiddelde.
Dus de solidariteit stopt in die mate dat een deelstaat 5% minder krijgt per persoon, voor zover ik natuurlijk in een snel medium goed kon volgen. Weet iemand op hoeveel procent Bart Dewever zijn model stopt ?? is dat ook 95% of blijft hij 100% en pinst hij er 0.5% af per jaar ?
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 27 oktober 2010 om 06:59. |
![]() |
![]() |
#244 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat zijn meestal (niet altijd) mensen die geen oor hebben voor afwijkende meningen. Die worden nauwelijks getolereerd. Posters die er een andere mening erop nahouden, worden in de kortste keren als 'leugenaar' weggezet. Meestal dan door diegenen die zelf de waarheid verdraaien. Alleen, ze hebben dit zelden in de gaten wegens hun vooringenomen manier van denken. Laatst gewijzigd door system : 27 oktober 2010 om 08:18. |
|
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het ongeveer zo begrepen (corrigeer me als ik mis ben): *) VL en W hebben elk hun belastbare basis, en die is objectief gedefinieerd, voor allerlei aftrekken een rol spelen - elke inwoner van VL en elke inwoner van W heeft een goed gedefinieerd belastbaar inkomen. Er is dus ook een nationaal gemiddelde daarvan. *) Op basis van dat belastbaar inkomen wordt enerzijds een federale belasting geheven met gelijke belastingsschaal voor iedereen (in VL en W), met federale aftrekken en weet ik veel. Die schaal is dus dezelfde voor iedereen, en de opbrengst gaat naar de federale kas. *) Op basis van datzelfde belastbaar inkomen wordt anderzijds een regionale belasting geheven, op de manier en met de aftrekken die de regio's zelf beslissen, alleen zijn blijkbaar de *schijven* en de *progressie* wel dezelfde als federaal (maar de factor die ervoor komt mag dus regionaal bepaald worden, evenals alle denkbare aftrekken). Dat gaat naar de regionale kas. De regio's mogen dus zelf hun belastingsintensiteit bepalen, evenals de aftrekken. *) vervolgens wordt gekeken hoeveel een regio echt binnengekregen heeft (fisc_echt), en HOEVEEL ZE BINNEN ZOU GEKREGEN HEBBEN indien men de simulatie zou doen dat haar inwoners een statistische distributie zouden hebben van het belastbaar inkomen gelijk aan het nationale gemiddelde van belastbare inkomens (dat fictieve bedrag noemen we fisc_simul). De regio in kwestie krijgt dan 80% van (fisc_simul - fisc_echt) uit de federale kas. Ik vind dat mechanisme totaal belachelijk om de volgende reden: door de parameters die de regio's vrij mogen kiezen (de regionale belastingsintensiteit en de aftrekken) optimaal te kiezen, kan een regio ongelooflijk veel uit de nationale kas pompen. Inderdaad, het volstaat van zijn eigen fiscaliteit HEEL HOOG te stellen, en de aftrekken HEEL HOOG te stellen. Dat maakt dat fisc_echt minuskuul kan zijn (door de aftrekken) en fisc_simul heel hoog kan zijn. En daar 80% van, is in de pocket uit de nationale kas, terwijl de echte fiscale last gedragen door de inwoners van de regio (fisc_echt) piepklein zijn. Een voorbeeldje, simplistisch gesteld: In Vl is het belastbaar inkomen 25 000 Euro, in W 20 000 Euro (ik zeg maar wat). Het nationaal gemiddelde is dan, zeg maar, 23 000 Euro. Welnu, stel dat het W gewest volgende fiscaliteit invoert: 90% belasting op uw belastbaar inkomen, maar als ge frans spreekt, moogt ge een aftrek toepassen van 18 000 Euro op uw belastingen. fisc_echt is dus 90% van 20 000 Euro - 18 000 Euro. Tiens, dat is 0. fisc_echt is 0 Euro in W. De walen betalen geen belasting. Nu het solidariteitsmechanisme: hadden de walen het nationaal gemiddelde gehad, dan hadden ze 23 000 Euro als belastbaar inkomen gehad. Passen we het belastingssysteem toe om te simuleren hoeveel de waalse staatskas zou gekregen hebben, dan is dat: 90% van 23 000 Euro - 18 000 Euro = 2 700 Euro. fisc_sim is dus 2 700 Euro. Het mechanisme voorziet dat 80% hiervan, ofte 2160 Euro, door de federale staatskas aan W wordt gegeven. W inkasseert dus 2160 Euro per waal van de federale kas, wat neerkomt op een inkomst alsof de lokale belasting 2160 / 20 000 = 10.5% was. Maar de echte waal betaalt geen rotte duit (fisc-echt = 0). De waalse kas krijgt dus een respectabel bedrag van vlaanderen, en geen rotte duit van zichzelf, en kan daarmee smossen zoveel ze wil. Ok, ik heb de parameters hier "geoptimiseerd" om het effect aan de kaak te stellen, maar vrije parameters optimiseren is wat je doet als je winst wil maken he. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 oktober 2010 om 08:21. |
|
![]() |
![]() |
#246 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Saarland kan geen veto stellen om Berlijn te dwingen om zus of zo een bedrag af te staan of hulp toe te kennen. Als die hulp er komt dan is dat een algemene, nationale consensus. Het zijn "Duitsers onder mekaar", en geen "gemeenschappen". Laatst gewijzigd door patrickve : 27 oktober 2010 om 09:01. |
|
![]() |
![]() |
#250 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weet wel niet of de NVA daar nu mee akkoord zal gaan. Laatst gewijzigd door system : 27 oktober 2010 om 09:09. |
|
![]() |
![]() |
#251 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#252 | |
|
![]() Citaat:
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijk wens ik een volledige politiek-economische en dus ook fiscale scheiding. Niet noodzakelijk een staatskundige scheiding, maar wel "ieder zijn potje". Er is voor mij totaal geen reden waarom er een "evenwicht" zou moeten zijn tussen de inkomsten van de twee regio's, een regio mag voor mijn part zo rijk of zo arm zijn als het wil, en daar heeft die andere regio geen zaken mee. Het is niet omdat men produktiever en rijker wordt in een regio, dat een andere regio daar vruchten van moet plukken. Ik zie echt niet in waarom. Als ik veel geld verdien, gaat daarvan normaal gezien geen rotte duit naar mijn buurman, en andersom ook niet he. Als mijn buurman plots veel geld verdient, dan komt hij mij niet een stuk van zijn inkomsten geven als functie van het verschil van onze inkomsten. Ik trek mijn plan met wat ik verdien, en hij ook. Als hij ooit een probleem heeft, kan hij bij mij komen aankloppen, en naargelang het geval wil ik wel overwegen om hem eens te helpen. Hopelijk ook andersom. Een vorm van vrijwillige solidariteit in moeilijke tijden wel, ja. Puntsgewijs, en geval per geval behandeld, en op initiatief van de gever na de vraag van de ontvanger te hebben bestudeerd. Maar geen automatismen, nee, helemaal niet. Daar ben ik radikaal tegen. Laatst gewijzigd door patrickve : 27 oktober 2010 om 09:23. |
|
![]() |
![]() |
#254 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#255 |
|
![]() Dat speelt toch geen rol?
![]() |
![]() |
#256 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#257 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel. Als er, zeg maar, 20 regio's zijn, en daar komt een consensus uit, dan is dat echt een "nationale beslissing". De enkele regio's die hulp zullen krijgen, zijn hier ondergeschikt aan de overweging van de nationale vertegenwoordiging (en zijn veruit in de minderheid, natuurlijk, bij definitie). Zij hebben geen "minderheidsbescherming" die hen aan alarmbellen kan laten trekken en als dusdanig die hulp bestendigen als de BETALENDE partijen niet willen (die de meerderheid zijn).
Als je met slechts 2 partijen zit, en een geniet van minderheidsbescherming, en die moeten samen tot een akkoord komen over het wijzigen van de hulp aan die met speciale beschermingsmiddelen die uit de zak moeten komen van die ene andere, dan gaat dat niet. Het is alsof een bedelaar en ikzelf moeten tot een akkoord komen over hoeveel de bedelaar mag krijgen van mijn inkomen maar hij heeft wel een vorm van vetorecht als het resultaat hem niet aanstaat. Helemaal anders is als we met 20 man bijeenstaan, en daar zitten 3 bedelaars tussen, en we praten allemaal samen over of we die bedelaars geen hulp kunnen geven. |
![]() |
![]() |
#258 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je wil zeggen dat die "80% van het verschil" gaat zakken ? Aaah, dat klinkt als muziek in mijn oren ![]() |
|
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |