Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2010, 13:45   #241
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
De meeste inbrekers hebben helemaal geen vuurwapens bij.

Ze willen je ook niet fysiek pijn doen uit zichzelf, dat wordt juist verondersteld bij inbreken.
Wat weet jij daarvan ? Ben je ervaringsdeskundige ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2010, 13:45   #242
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

En wat als dat kind doodgeschoten wordt omdat het net een pistool bovenhaalt? Wat als die inbreker dan denkt: ik of hem.
Het kind mist, de overvaller schiet raak.
Dan had angst dat kind beter gediend.

Het is trouwens niet meer dan normaal dat een kind van zes in zo'n situaties in het broekje kakt. Gij zou het doen, alleen minder snel toegeven.
Oud 13 november 2010, 13:49   #243
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Als de hond alarm slaat, is het ook niet de bedoeling dat je kind met een pistool naar beneden gaat, maar dat de vader eens gaat kijken terwijl de moeder de gsm al bij de hand houdt om de ordehandhaving te bellen.
Zo zou ik het doen.

Maar moest ik effectief beneden iemand aantreffen, dan weet ik niet of de ordehandhaving een dode of levende inbreker aantreft. Ik kan evengoed dood zijn. MAar vanaf ik voel dat mijn "roedel" bedreigd wordt, ga ik tot het uiterste... En dan is het voor mijn parten op leven en dood.
Wat gaat een kind nu ook met een wapen rondlopen?
Oud 13 november 2010, 13:54   #244
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
En was die als kind in een schietclub waar hij leerde op een verantwoordelijke manier met zoiets om te gaan ? Schietende op kartonnen kaartjes met een luchtbuks ???
Of speelde die cowboy en indiaantje met een plastieken geweertje uit de speelgoedwinkel , pang pang, wild in het rondschieten ???
Lees hier eens , erg interressant, vooral onderaan het artikel, in het vet !!

Citaat:
Portret van een Killer: Hans Van Temsche
18/09/2007 - 10u53
Foto: Photonews Op 11 mei 2006 schoot Hans Van Themsche op klaarlichte dag een Antwerpse peuter, haar Malinese oppas en een Turkse vrouw neer. Het proces start op 1 oktober, precies één jaar na de 0110-concerten voor verdraagzaamheid; Humo ging op zoek naar het verhaal van Hans, de brave loebas die schijnbaar van de ene op de andere dag een koelbloedige moordenaar werd.

Die ochtend ging Hans Van Themsche beneden in de refter ontbijten. Hij was intern in het Vrij Agro- en Biotechnisch Instituut in Roeselare en zat in het 5de jaar. Het was een ochtend zoals een andere: een boterham met choco en een kop koffie met suiker. Maar in plaats van naar de les te gaan, glipte Hans naar buiten en nam hij de trein naar Antwerpen. Hij liet er zich kaal scheren bij een kapper ('U mag achteraan wel een kleine staart laten') en kocht bij wapenhandelaar Georges Lang een repeteerbuks met munitie. Hans legde zijn geweer in de nek en was niet langer Hans de Slome, maar Hans de Verschrikkelijke.

Niets in de jeugd van Hans Van Themsche had erop gewezen dat hij ooit met een geweer bestemd voor de hertenjacht als een moorddadige ranchero door Antwerpen zou lopen. Hij groeide op in de wijk Neerland in Wilrijk en stond daar bekend als een brave loebas, die nooit een vlieg kwaad zou doen. Vader Peter was een hardwerkende schrijnwerker in loondienst; zijn orderboekje stond zo vol dat hij maar zelden thuis was. Moeder Lieve was een intelligente vrouw die makkelijk een universitair diploma had kunnen halen, maar besloot zich aan de opvoeding van haar zonen te wijden - en dat deed ze op haast religieuze wijze. Hans en zijn jongere broers Koen, Jef en Wim volgden het lager onderwijs in de Steinerschool aan de Boomsesteenweg - een vrij alternatieve schoolkeuze, maar Lieve zocht dan ook naar onderwijs dat de 'opmerkelijke kwaliteiten' van haar kinderen tot ontwikkeling zou brengen.

Later werden de jongens ingeschreven aan het Don Bosco College in Antwerpen. Op school gingen ze door voor vrij intelligent, maar bollebozen waren het niet. Hans kon goed mee in de eerste klassen van de lagere school, maar kreeg het later moeilijk. Moeder Lieve was er evenwel van overtuigd dat haar zonen bijzonder slim waren, in haar oudste zag ze zelfs een genie. 'Hans is hoogbegaafd,' vertelde ze vrienden. Ze had de jongen laten testen en hij bleek een IQ van ruim 130 te hebben. 'De lessen vormen geen uitdaging voor hem en daarom spant hij zich niet in. Hij verveelt zich dood in de klas.'

Maar Hans was ook pafferig en maakte op school eerder een lome indruk. 'Een gehoorzaam kind, maar teruggetrokken en futloos,' vertelt een lerares. 'Ik vrees dat hij geregeld werd gepest. Hij was groot en flink gebouwd, maar niet stoer. Hij hield niet van voetbal en wilde het liefst over dieren praten, bij voorkeur over poezen en konijntjes. De meisjes vonden hem schattig, maar de jongens lachten hem uit.' Zo werd hij eens in de toiletten gegijzeld door een groepje van vijf Marokkaanse jongens; ze duwden hem in een hoek en wilden hem niet meer laten gaan. Dat was de trigger voor de claustrofobie die het hem nog behoorlijk lastig zou maken. Toch reageerde Hans gelaten op de pesterijen; hij werd niet kwaad en ging niet vechten, hoewel zijn lichaamsbouw ongetwijfeld in zijn voordeel gespeeld zou hebben. Vaak liep hij maar wat alleen op de speelplaats rond om confrontaties te vermijden.

Moeder Lieve vertelde trots aan haar vriendinnen dat Hans 'zo lief en meegaand' was. In haar huis was trouwens geen plaats voor opstandigheid of woede. Hans wilde graag een speelgoedpistool, maar daar was Lieve tegen. En toen tante Frieda hem een pijl en boog cadeau gaf, liet ze duidelijk haar afkeuring blijken. Thuis moest er ouderwetse gezelligheid heersen: de snorrende kachel, de geur van koffie en vers brood, en de jongens die rustig hun huiswerk zaten te maken of met autootjes speelden. Hans had amper vrienden op school, maar hij had zijn broertjes en zijn moeder. Alles leek rozig en rustig ten huize Van Themsche.Lees het volledig artikel in Humo 3498
Tags: moord, 0110, hans van themsche, luna drowart, vlaams belang, racisme.

Dat komt er van als jongens opgevoed worden door oubollige gezellige dametjes, die alle geweld uit hun leefwereld willen verbannen...Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Oud 13 november 2010, 13:57   #245
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet het niet. Cijfers daaromtrent?

Ooit werd in mijn ouderlijk huis ingebroken. Macedoniërs, ze werden nadien gepakt. Maar bij ons was niets gestolen echt omdat ze inbraken om half zes en ik een kwartier later opstond. Ze zijn gevlucht.
En omdat er bij jou " brave " inbrekers gekomen zijn, zijn die allemaal zo. Is dat het ?
Oud 13 november 2010, 13:59   #246
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, dat is als ze binnen stappen en u martelen voor het geld en de autosleutels.

Lees anders eens een krant ofzo, August.

http://www.polfed-fedpol.be/pub/arch...jacking_nl.pdf

http://www.belgium.be/nl/justitie/ve...s/homejacking/

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20100522_100
Dat is geen gewone inbraak. Het gaat ook meestal over meerdere aanvallers.

Ik weet niet hoor, maar ben jij geneigd om rambo te gaan spelen als je vrouw en drie kinderen in huis zijn wanneer vier gemaskerde, zwaarbewapende mannen binnenvallen?
Oud 13 november 2010, 13:59   #247
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
En omdat er bij jou " brave " inbrekers gekomen zijn, zijn die allemaal zo. Is dat het ?
Neen, maar ik had het over inbraak. Niet over homejacking, tigerkidnapping en whatnot.
Oud 13 november 2010, 13:59   #248
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar zijn we met bezig !!!!!!!!!!

Een hond doet het beter hoor.
Ik krijg de allergrootste hond zonder problemen zeer klein...met een pistool.
Vermits er zo veel mensen honden hebben, kan men dus aannemen dat inbrekers een pistool meebrengen voor zulke eventualiteiten. En daar kan hij ook op jou mee schieten. Dus...heb je er zelf beter ook één.

Laatst gewijzigd door den dinges : 13 november 2010 om 14:00.
Oud 13 november 2010, 14:01   #249
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet niet hoor, maar ben jij geneigd om rambo te gaan spelen als je vrouw en drie kinderen in huis zijn wanneer vier gemaskerde, zwaarbewapende mannen binnenvallen?
Bij een half swat team niet. Bij twee ongeregelde wel.
Oud 13 november 2010, 14:02   #250
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dikke 2.

Het zou eigenlijk strafbaar moeten zijn, die moederkens die psychologische wrakken zijn kinderen laten opvoeden tot even grote psychologische wrakken.
Mama Van Themsche is zo een vrouw.
Oud 13 november 2010, 14:03   #251
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik krijg de allergrootste hond zonder problemen zeer klein...met een pistool.
Vermits er zo veel mensen honden hebben, kan men dus aannemen dat inbrekers een pistool meebrengen voor zulke eventualiteiten. En daar kan hij ook op jou mee schieten. Dus...heb je er zelf beter ook één.
Maar voor ge hem klein krijgt moet ge hem wel opmerken, en hij heeft u al opgemerkt voor gij hem opgemerkt hebt.
Dat wil dus zeggenien hond heeft heel de buurt wakker geblaft voor gij "pang" kunt doen.
Oud 13 november 2010, 14:06   #252
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn hond moet niet schieten. Ik heb de liefste hond, maar ik heb ze al heel lelijk zien doen als haar waak/jachtinstinct boven komt.

De hond hoort tien keer beter dan een kind... dus terwijl je kind mooi aan het slapen is en de bedreiging van de inbreker niet gewaar is, heeft de hond al voor de inbreker binnen is alarm geslaan.
Ja, mijn hond is ook heel lief, en heeft ook goede oren, en die blaft ook als er iets aan de hand is. Aan de manier waarop hij blaft kan ik zelfs merken of het mijn zoon is die niet te vast op zijn benen thuis komt na een avondje stappen, of als er iets echt serieus aan de hand is. Dat geeft mij dan tijd om een patroon in mijn jachtgeweer te stoppen, en naar beneden te gaan om te zien wat er gebeurd.
Oud 13 november 2010, 14:13   #253
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Als de hond alarm slaat, is het ook niet de bedoeling dat je kind met een pistool naar beneden gaat, maar dat de vader eens gaat kijken terwijl de moeder de gsm al bij de hand houdt om de ordehandhaving te bellen.Zo zou ik het doen.

Maar moest ik effectief beneden iemand aantreffen, dan weet ik niet of de ordehandhaving een dode of levende inbreker aantreft. Ik kan evengoed dood zijn. MAar vanaf ik voel dat mijn "roedel" bedreigd wordt, ga ik tot het uiterste... En dan is het voor mijn parten op leven en dood.
Zo zou ik dat ook doen, maar bvb voor een paar jaar had ik mijn enkel gebroken en lag ik in het ziekenhuis. Mijn zoon die toen 17 was, had de eventuele inbreker dan maar gewoon binnen moeten laten, alhoewel hij met mijn geweer kan omgaan ? Ik heb hem gezegd, met die tweeloop schiet ge eerst eens in de lucht, in dekking, en als die persoon niet gaat lopen, maar zich naar jou toe begeeft, schiet je in zijn benen.
Oud 13 november 2010, 14:14   #254
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, mijn hond is ook heel lief, en heeft ook goede oren, en die blaft ook als er iets aan de hand is. Aan de manier waarop hij blaft kan ik zelfs merken of het mijn zoon is die niet te vast op zijn benen thuis komt na een avondje stappen, of als er iets echt serieus aan de hand is. Dat geeft mij dan tijd om een patroon in mijn jachtgeweer te stoppen, en naar beneden te gaan om te zien wat er gebeurd.

Dat deed ik thuis vroeger ook, eerst iets tegen den hond gaan "zeggen" voordat ik probeerde dat sleutelgat te vinden.
Oud 13 november 2010, 14:14   #255
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo zou ik dat ook doen, maar bvb voor een paar jaar had ik mijn enkel gebroken en lag ik in het ziekenhuis. Mijn zoon die toen 17 was, had de eventuele inbreker dan maar gewoon binnen moeten laten, alhoewel hij met mijn geweer kan omgaan ? Ik heb hem gezegd, met die tweeloop schiet ge eerst eens in de lucht, in dekking, en als die persoon niet gaat lopen, maar zich naar jou toe begeeft, schiet je in zijn benen.
Met die tweeloop schiet je dus in je eigen plafond?
Oud 13 november 2010, 14:17   #256
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
En wat als dat kind doodgeschoten wordt omdat het net een pistool bovenhaalt? Wat als die inbreker dan denkt: ik of hem.
Het kind mist, de overvaller schiet raak.
Dan had angst dat kind beter gediend.

Het is trouwens niet meer dan normaal dat een kind van zes in zo'n situaties in het broekje kakt. Gij zou het doen, alleen minder snel toegeven.
Het ging er om kinderen van zes te leren schieten, zodat ze 10 jaar later eventueel hun familie zouden kunnen verdedigen. Niet om de bewaking van het huis aan een zesjarige over te laten, hé
We zitten hier niet bij de kindsoldaatjes van in Afrika. Die zijn trouwens ondertussen volwassen geworden, en een deel van hen loopt werkeloos in België rond. Stof tot nadenken toch ?
Oud 13 november 2010, 14:25   #257
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is geen gewone inbraak. Het gaat ook meestal over meerdere aanvallers.

Als ze je uit je bed lichtten ben je verloren natuurlijk. Maar als de hond mij wakker blaft, en ik zie die aan mijn voordeur rommelen, dan schiet ik het eerst. Zien of ze dan nog zo vastberaden zijn, als er al één of twee kermend op de grond liggen. Onderwijl heeft de rest van de familie reeds de politie opgebeld, de pompiers, de ziekenwagen, vrienden, �*lles.
On zulke omstandigheden is hun overval dan mislukt, als ze niet volsagen krankzinnig zijn vluchtten die dan wel. Maar zo een commando zie ik zo vlug niet bij mij komen inbreken.
Oud 13 november 2010, 14:27   #258
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar voor ge hem klein krijgt moet ge hem wel opmerken, en hij heeft u al opgemerkt voor gij hem opgemerkt hebt.
Dat wil dus zeggenien hond heeft heel de buurt wakker geblaft voor gij "pang" kunt doen.
Zoveel te beter als er geen bloedvergiet is. Toffe hond.
Oud 13 november 2010, 14:28   #259
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zou eerlijk gezegd eerst in de kop schieten, dan pas in de plafond.
Trouwens met ne tweeloop schiet ge best niet in het plafond he lol
Oud 13 november 2010, 14:28   #260
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Met die tweeloop schiet je dus in je eigen plafond?
Door het venster, slimme
Als hij al in huis is moet ge direct raak schieten. Dan is hij al te ver gegaan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be