Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 6 december 2010, 19:17   #241
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Toch niet, begicisten willen een verziekt klimaat, met beschuldigingen heen en weer, zodat de onderhandelingen die uiteindelijk toch moeten komen bij voorbaat tot mislukken gedoemd zijn.
Zolang de V-partijen voor intern vlaams gebruik, de medelandgenoten blijven schofferen, kunnen belgicisten op hun twee oren slapen.

Iedereen met nog twee werkende hersencellen weet dat je het akkoord tot doel moet hebben, en u niet laten verleiden tot uitspraken die dat doel in de weg staan.

En wat doen de V-partijen, juist ja, ....
Zie mijn vorige commentaar. Er is geen sprake van een akkoord als 2 Vlaamse en alle Franstalige partijen het status quo bepleiten of zelfs iets erger.

De N-VA was de enige partij die iets op papier heeft gezet. Dat wilden de anderen niet doen en hielden het bij loze verbale beloften, spherelike.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 6 december 2010, 19:20   #242
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Als dat een compromis is, dan was het verdrag van Versailles er ook één.
Het werd nochtans aanvaard door alle partijen. Net zoals de apartheid in België door alle partijen werd "aanvaard". Gelukkig stonden de Duitsers open voor het sluiten van een akkoord.
fonne is offline  
Oud 6 december 2010, 19:20   #243
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U verkondigd uw hoop in het kiesgedrag van mensen als "de waarheid" zonder enig onderzoek.
In jouw wereldje is kiesgedrag van geen belang maar een betaald onderzoek wel? Welkom in de democratie, zou ik zeggen. Het wordt hier van langsom gortiger qua uitspraken.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 6 december 2010, 19:21   #244
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Waarom werd de nota BDW dan niet aanvaard?
ik had het over EERBAAR en COMPROMIS
beide zijden halen iets, beiden geven iets, en geven en nemen staan min of meer in evenwicht.
Zolang er aan één of beide kanten gedacht wordt dat er in het verleden al genoeg geven werd, of genoeg afgenomen werd, al genoeg ..... , kan het noodzakelijk compromis niet gevonden worden. De rethoriek van de onderhandelende partijen zijn vooral gericht op stemmenwinst binnen de eigen kiesomschrijving. Het compromis, waarvan ze weten dat het de enige uitweg is, wordt daardoor onmogelijk gemaakt. Eigenlijk boren ze met daden inde grond, wat ze met hun lippen willen bereiken.

Als we ookt gesplits willen raken, zal dit dank zij een compromis gebeuren, na lange onderhandelingen, en alweer met geven en nemen.
Zolang de rethoriek aanhoudt dat de ene al meer dan genoeg gegeven heeft, en dat nu de andere meer of éénzijdig moet toegeven, zal belgie blijven bestaan.
Volgens mij is de wever slim genoeg om dat te beseffen. Jammergenoeg heeft het discours van zijn partij de achterban volledig tegengesteld gebrainwashed
spherelike is offline  
Oud 6 december 2010, 19:23   #245
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik had het over EERBAAR en COMPROMIS
beide zijden halen iets, beiden geven iets, en geven en nemen staan min of meer in evenwicht.
Zolang er aan één of beide kanten gedacht wordt dat er in het verleden al genoeg geven werd, of genoeg afgenomen werd, al genoeg ..... , kan het noodzakelijk compromis niet gevonden worden. De rethoriek van de onderhandelende partijen zijn vooral gericht op stemmenwinst binnen de eigen kiesomschrijving. Het compromis, waarvan ze weten dat het de enige uitweg is, wordt daardoor onmogelijk gemaakt. Eigenlijk boren ze met daden inde grond, wat ze met hun lippen willen bereiken.

Als we ookt gesplits willen raken, zal dit dank zij een compromis gebeuren, na lange onderhandelingen, en alweer met geven en nemen.
Zolang de rethoriek aanhoudt dat de ene al meer dan genoeg gegeven heeft, en dat nu de andere meer of éénzijdig moet toegeven, zal belgie blijven bestaan.
Volgens mij is de wever slim genoeg om dat te beseffen. Jammergenoeg heeft het discours van zijn partij de achterban volledig tegengesteld gebrainwashed
Volledig mee eens!
Oud 6 december 2010, 19:25   #246
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
door system zelf gemaakt

Wat heb ik gehoord? Gaat ge uw Scheveningse stacaravan verkopen?
Ik vrees dat ge er niet veel voor zult krijgen.

Laatst gewijzigd door system : 6 december 2010 om 19:28.
system is offline  
Oud 6 december 2010, 19:26   #247
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Er zijn nog heel veel amendementen nodig en er moet nog heel lang gepraat worden voor het voldoende is. Maar de contouren zijn getekend: homogene bevoegdheden, een responsabiliserende financieringswet, splitsing kinderbijslag en justitie, geen zware prijs voor BHV. Eens zien welke "vlaamse" partij die verworvenheden gaat weggooien.
Buiten N-VA en VB al de andere partijen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 6 december 2010, 19:28   #248
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Is in uw anders Vlaamse toekomst Vlaanderen onafhankelijk?

Als we daar het beste mee varen, mag het, het moet niet.

Ik heb ergens een (volgens mij normaal) wantrouwen, dat een zakdoek die compleet in twee of drieen gescheurd is, minder snot zal kunnen hebben dan de ganse zakdoek.

Vandaar eerst onderzoeken hoeveel snot er zal zijn, dan beslissen of we er komen met een partje zakdoek
spherelike is offline  
Oud 6 december 2010, 19:30   #249
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De discussie gaat er momenteel blijkbaar over dat bij meevallers de gewesten,struktureel ook een extra graantje meepakken om hun eigen (vergrijzings-)problematiek aan te kunnen pakken...

Gedaan met gooien met miljarden zonder strukturele aanpak.Er is een lange weg gegaan,en mijn indruk is (let wel mijn indruk),dat we er bijna zijn....

Met andere woorden,CD&V en NVA aanvaarden eigenlijk niet dat het Belgische niveau nog veel rijker kan worden.De macht moet naar de gewesten...onvermijdelijk.....
Vandaar dat je vanuit Namen ook geen echte kritiek hoort,want ook het Waals Gewest zal aan financiele slagkracht winnen....

de bal ligt nog niet op de stip,maar ergens halfweg......
Nja in die zin is het opvallend dat Peeters eigenlijk het PS standpunt zit te verdedigen rond de financieringswet nml. dat de gewesten en gemeenschappen niet te veel mogen verliezen (daar waar het voor de verkiezingen ook bij CD&V een evidente was om de federale staat te herfinancieren ten koste van de regio's). De vraag is alleen hoe ze dat zullen combineren met de herfinanciering van Brussel en de bescherming van de federale sociale zekerheid én afbouw van het begrotingstekort.

Nja waar gaan we naar toe? Nja ik ben al maanden geleden gestopt met dit af te vragen. Volgens mij twijfelt NVA permanent tussen akkoord gaan en niet akkoord gaan om inhoudelijke redenen (hoever willen we gaan) en tactische redenen. Dewever weet goed genoeg dat een groot deel van zijn radikale achterban (zeg maar NVA) nooit akkoord kan gaan met wat ie ook afkomt behalve quasi het programma van NVA en dat ie dus door een deel van de Vlaamse beweging voor rotte vis zal uitgescholden worden zoals alle andere Vlamingen die een compromis aanvaard hebben voor rotte vis uitgescholden zijn geweest maar anderzijds zit ie met een vluchtig electoraat die in de eerste plaats een oplossing wil. Als het tot verkiezingen komt dan kan ie misschien nog een paar percenten winnen maar dan staat ie even ver als vandaag en zal ie met dezelfde mensen moeten onderhandelen en als ie een paar percenten zou verliezen wat misschien minder waarschijnlijk is maar men weet maar nooit. De sterkte van Dewever is de zwakte van anderen. En bon wat is het alternatief. Proberen gaan voor een eenzijdige onafhankelijkheidsverklaring? Hmmm. Dan gaat ie moeten zeggen hoe en wat en gaat ie in tegen zijn eigen filosofie dat Vlamingen geen "revolutionairen" zijn. En bon zijn "baas" van VOKA ziet dat niet zitten. Bad for business.
solidarnosc is offline  
Oud 6 december 2010, 19:32   #250
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zie je het ech niet?

Natuurlijk hebben franstalige kranten hetzelfde doel als belgicisten, vlamingen uitdagen, sfeer verzieken, en de V-partijen trappen daar keer op keer in.

Belgicisten, waalse pers, v-partijen zijn objectieve bondgenoten, ze houden de sfeer verziekt.
De enigen die het doel dat ze met de lippen belijden hiermee geen dienst bewijzen zijn de V-partijen, maar ze kunnen het helaas niet laten, het is hun natuur.
LOL!!!

Je schrijft dat het te danken is aan belgicisten, Waalse pers, .... e.d.

En je eindconclusie is dat het ligt aan de V-partijen. Ben je nog nuchter of ga je beter gaan slapen?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 6 december 2010, 19:33   #251
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Zie mijn vorige commentaar. Er is geen sprake van een akkoord als 2 Vlaamse en alle Franstalige partijen het status quo bepleiten of zelfs iets erger.

De N-VA was de enige partij die iets op papier heeft gezet. Dat wilden de anderen niet doen en hielden het bij loze verbale beloften, spherelike.
Als er een democratisch veereiste meerderheid gevonden wordt is er een akkoord.
Een unaniem akkoord hoeft niet.

Iets op papier durven zetten kan een verdienste zijn, het durven dan, de inhoud op zich is daardoor nog geen verdienste. Beloften zijn maar loos, als ze op het moment der waarheid niet gebroken worden, dus bij het neerschrijven van het definitief akkoord.
spherelike is offline  
Oud 6 december 2010, 19:33   #252
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U bent buitengewoon naif.

Oprecht en politicus zijn tegengestelden, het kan niet anders.

Als u denkt alle drijvende en blokkerende krachten te kennen die achter elke politicus zitten, dan bent u grenzeloos naif.
naif???

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 6 december 2010, 19:34   #253
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Als we daar het beste mee varen, mag het, het moet niet.

Ik heb ergens een (volgens mij normaal) wantrouwen, dat een zakdoek die compleet in twee of drieen gescheurd is, minder snot zal kunnen hebben dan de ganse zakdoek.

Vandaar eerst onderzoeken hoeveel snot er zal zijn, dan beslissen of we er komen met een partje zakdoek
Tsjah, als je die zakdoek moet delen met 2 en er is eentje die die altijd helemaal opeist, maar nooit wil wassen (of een nieuwe kopen), dan is de andere beter af met een kleinere zakdoek.
sjarel is offline  
Oud 6 december 2010, 19:37   #254
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onderhandelt u veel over belangrijke zaken?

Schoffeert u dan eerst uw gesprekspartners in de media, alvorens aan tafel te gaan zitten?
Boh... laat ons zeggen dat ze bij Le Soir gewoon moordoproepen hebben gedaan (N-VA en al zijn kiezers laten verdrinken). BDW krijgt nogal wat doodsbedreigingen uit franstalige hoek en ook zijn kinderen moeten er aan de schoolpoort aan geloven van lafbekken uit een auto.

Nu jij, beste wereldverbeteraar.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 6 december 2010, 19:38   #255
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tsjah, als je die zakdoek moet delen met 2 en er is eentje die die altijd helemaal opeist, maar nooit wil wassen (of een nieuwe kopen), dan is de andere beter af met een kleinere zakdoek.
Het zal dan een kleine zakdoek zijn met een gat ter grootte van Brussel.
solidarnosc is offline  
Oud 6 december 2010, 19:39   #256
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Zo kunnen we bezig blijven.

Yep.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 6 december 2010, 19:40   #257
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
LOL!!!

Je schrijft dat het te danken is aan belgicisten, Waalse pers, .... e.d.

En je eindconclusie is dat het ligt aan de V-partijen. Ben je nog nuchter of ga je beter gaan slapen?
leer lezen aub

Ze zijn objectieve bondgenoten in het behoud ban belgie.
De waalse pers en belgicisten willen dat, en schofferen om hun doel te bereiken.
De V-partijen schofferen ook, maar de dommekloten weigeren te zien dat ze daarmee hun doel alsmaar verderaf brengen.
Toch houden ze samen belgie in stand door de onderhandelingssfeer te verzieken.
spherelike is offline  
Oud 6 december 2010, 19:42   #258
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iemand die pal staat en niet beweegt, loopt ook niet, en zal dus ook nooit in een val lopen.

Of hij of wij daarmee verder komen is zeer de vraag. We gaan ondertussen enkel zachtjes achteruit, maar dat terzijde, we kunnen dat lang volhouden, want we hebben nog heel veel om te verliezen.
Ja... zoals daklozen die doodvriezen terwijl enkel de N-VA er wetsvoorstellen voor indient. Het interesseert de Sp.a en Groen! niet blijkbaar. Die wonen in een goed verwarmde villa.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 6 december 2010, 19:43   #259
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
waar kan je die stickers bestellen?
Ze gaan 20 euro per stuk om de kas van de bevriende vakbond te spijzen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 6 december 2010, 19:47   #260
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ALS en ALS en ALS DAN

Als hij hem alleen opeist (wat tot nu toe niet is) DAN is het geen gedeelde zakdoek meer

Als hij hem nooit wil wassen (wat tot nu toe niet is) DAN kan je hem nog de vuile laten en een nieuwe misschien kleinere kopen als dat voldoende zou zijn.

ALS ze beurteling verkouden zouden zijn DAN kunnen ze beiden een grote zakdoek gebruiken en doorgeven.

ALS ze hem bruut kapotscheuren, DAN heb je geen kleine zakdoek, maar een VOD.

ALS ze hem in drie verdelen, en ALS ze er maar een deel afscheuren, DAN hebben de anderen waarschijnlijk het grootse part.

ALS......
spherelike is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be