Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 7 februari 2011, 00:17   #241
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
spanjaarden,italianen of duitsers enzo hoor je niet in de verte al aankomen..
Ik denk dat je nog nooit andaluzen of ballerman deutscher gezien hebt.
Miguelito is offline  
Oud 7 februari 2011, 00:26   #242
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
Ik denk dat je nog nooit andaluzen of ballerman deutscher gezien hebt.
Met Nieuwjaar, in volle viering, gaan Belgen (Vlamingen) ook uit de bol, dat gebeurt overal. Maar er is wel degelijk een verschil tussen Nederlandse jeugd op vakantie in het buitenland dan doorsnee Vlamingen. Wat niet wil zeggen dat ik nooit heel nette en aangename Hollanders ontmoet heb op camping. Die zijn er zeker ook. Het is gewoon spijtig dat het telkens zo een minderheid is die een hele gemeenschap een slechte naam bezorgt.

Laatst gewijzigd door Garry : 7 februari 2011 om 00:29.
Garry is offline  
Oud 7 februari 2011, 00:29   #243
Raymond.De.Koninck
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ja. Franstaligen doen geen voordeel met een akkoord te maken, ze hebben zonder akkoord precies wat ze hebben willen, waarom zouden ze daar van afgeven. En de Vlamingen zijn nog veel te verdeeld door dergelijke randdebielen die als er een nieuwe telg geboren wordt in de Koninklijke familie een kruippakje gaan afgeven in de ijdele hoop dat dan het nieuwe prinsje of prinsesje zal rond flaneren in hun kruippakje.

Aan de opnames van" Man bijt hond" is duidelijk te zien dat Vlaanderen vergeven is van dat soort achterlijke die met de verkiezing wel aan meneer pastoor zullen vragen waarop ze nu het beste stemmen.

Het spijtige voor de Franstallige; is dat ze is verder moeten denken, ze zijn eigenlijk met hun eigen ondergang bezig. Hadden ze een beter beleid gevoerd in het verleden tijd; zouden ze niet zo afhankelijk moeten zijn van andere.

Ze dachten misschien dat het slim was om te profiteren van de Vlamingen om dat het mogelijk was. Maar ze zijn eigenlijk niet slim bezig, en ze zullen de gevolgen daarvan vroeg of laat moeten boeten. Na Spanje is heeft Wallonië de hoogste werkloosheid in Europa. Na Nederland en Oostenrijk heeft Vlaanderen de laagste werkloosheid.

Laatst gewijzigd door Raymond.De.Koninck : 7 februari 2011 om 00:29.
Raymond.De.Koninck is offline  
Oud 7 februari 2011, 00:36   #244
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raymond.De.Koninck Bekijk bericht
Het spijtige voor de Franstallige; is dat ze is verder moeten denken, ze zijn eigenlijk met hun eigen ondergang bezig. Hadden ze een beter beleid gevoerd in het verleden tijd; zouden ze niet zo afhankelijk moeten zijn van andere.

Ze dachten misschien dat het slim was om te profiteren van de Vlamingen om dat het mogelijk was. Maar ze zijn eigenlijk niet slim bezig, en ze zullen de gevolgen daarvan vroeg of laat moeten boeten. Na Spanje is heeft Wallonië de hoogste werkloosheid in Europa. Na Nederland en Oostenrijk heeft Vlaanderen de laagste werkloosheid.
Inderdaad maar Wallonië is als een kind dat steeds op de arm gedragen werd. Dat heeft ook geen behoefte om te leren lopen. En de dag dat ge dat voorzichtig neer zet en aanspoort zelf te stappen begint het te huilen natuurlijk.

Het zit ze in de gene van oudsher. Ze zijn steeds gewoon geweest dat die onderontwikkelde boerkens voor hun het werk deden. De knechten van België, zou een goede titel zijn voor een boek hierover.

Laatst gewijzigd door Garry : 7 februari 2011 om 00:37.
Garry is offline  
Oud 7 februari 2011, 09:17   #245
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
als die blunder/tekortkoming niet gemaakt was (door de zuidelijke provincies) dan waren we nu één land geweest en had Zeeland nog steeds gelegen waar het lag.

Alleen was onze gezamenlijke hoofdstad dan waarschijnlijk Brussel geweest en Nederlandstalig gebleven. Bovendien zou Standaardnederlands waarschijnlijk een zachte G hebben gehad en zou Holland of de Randstad niet economisch dominant zijn geworden. Dat is namelijk dankzij hele drommen vluchtende zuidelijke intelligentsia en zuidelijk kapitaal.

Die fout zou ik ook graag rechtzetten.
Zoals ik al zei; ik voel geen enkele behoefte om die 'fouten' uit het verleden alsnog 'recht te zetten'.

Wat de rest van uw discours betreft: daar heeft u waarschijnlijk gelijk in. Bovendien zou men dan cArAvAn en trAm zeggen i.p.v. cErEvEn en trEm. Om maar iets te noemen.

Wat is, is. Ik laat jullie met rust; laten jullie ons nu maar met rust. Een gezamenlijke geschiedenis van eeuwen geleden is geen reden om de boel samen te gooien.
Samenwerken: ok. Samengaan: nooit.

Laatst gewijzigd door kizzy : 7 februari 2011 om 09:22.
kizzy is offline  
Oud 7 februari 2011, 09:22   #246
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Inderdaad maar Wallonië is als een kind dat steeds op de arm gedragen werd. Dat heeft ook geen behoefte om te leren lopen. En de dag dat ge dat voorzichtig neer zet en aanspoort zelf te stappen begint het te huilen natuurlijk.

Het zit ze in de gene van oudsher. Ze zijn steeds gewoon geweest dat die onderontwikkelde boerkens voor hun het werk deden. De knechten van België, zou een goede titel zijn voor een boek hierover.
2
kizzy is offline  
Oud 7 februari 2011, 18:03   #247
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
Zoals ik al zei; ik voel geen enkele behoefte om die 'fouten' uit het verleden alsnog 'recht te zetten'.

Wat de rest van uw discours betreft: daar heeft u waarschijnlijk gelijk in. Bovendien zou men dan cArAvAn en trAm zeggen i.p.v. cErEvEn en trEm. Om maar iets te noemen.

Wat is, is. Ik laat jullie met rust; laten jullie ons nu maar met rust. Een gezamenlijke geschiedenis van eeuwen geleden is geen reden om de boel samen te gooien.
Vlaanderen, (nog niet ?) rijp voor onafhankelijkheid...
Boduo is offline  
Oud 7 februari 2011, 21:37   #248
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht

Dat lijkt me ook het beste.

Trouwens,.. als de buurvrouw voor mij komt koken, omdat ze daar beter in is dan ik, en ik snij voor haar de haag van haar tuin, wil dat nog niet zeggen dat we daarom maar moeten trouwen hé. Een goede vriendschappelijke verhouding is vaak veel beter en duurzamer dan een huwelijk.

Laatst gewijzigd door Garry : 7 februari 2011 om 21:40.
Garry is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be