Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2011, 12:44   #241
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Dat ziet er inderdaad al een stuk beter uit dan de quatsch die hier al dagenlang aan de lopende band geserveerd wordt, en het gaat al in de richting van een review die naam waardig (al vind ik de naam Bandazjevsky niet terug. Hoe zou dat toch komen?)
Het zou interessant zijn als de wetenschappelijke wereld deze gegevens naast die van Yablokov zou willen leggen.
En dan bedoel ik door academici die noch met UNSCEAR noch met Yablokov & co. banden hebben.
Wetenschappers zijn niet gedwongen om op elke zeveraar die een boek schrijft te moeten antwoorden he.

Er IS een manier waarop die mensen dat WEL kunnen doen: door artikelen te schrijven voor internationale, gerenomeerde tijdschriften. DAN zullen ze wel beschouwd worden door hun peers, en dan zullen ze wel in reviews opgenomen worden... of ze zullen niet door de peer-review geraken als hun methodes niet kosher zijn.

Citaat:
Heel even bekeken met mijn lekenogen.
Ik zie nochtans vrij veel door u verguisde Slavische namen opduiken.
(Kunnen die nu plotseling wel betrouwbare studies maken? )
Ik heb het niet over het feit dat mensen met slavische namen geen goeie studies kunnen maken, ik heb het erover dat als mensen met slavische namen goeie studies maken, dat ze die dan in gerenomeerde, engelstalige tijdschriften publiceren en niet in obscure lokale tijdschriften waarvan de kwaliteit niet duidelijk is.

Citaat:
Toch blijf ik met heel veel vragen zitten.
Ik citeer uit de laatste bladzijde van deze "review":
Hier zie je dus het verschil tussen een echt wetenschappelijk rapport en een pamflet... men tracht alle bronnen van onzekerheid, fout en dergelijke van de EIGEN RESULTATEN op een rijtje te zetten. Voor de verandering, he ! Ben je niet gewoon, niewaar ?

Citaat:
"412. The papers available for review by the Committee to date regarding the evaluation of health effects of the Chernobyl accident have in many instances suffered from methodological weaknesses that make them difficult to interpret..."

"416. Increases of a number of non-specific detrimental health effects other than cancer in accident recovery workers have been reported, e.g. increased suicide rates and deaths due to violent causes. It is difficult to interpret these findings without reference to a known baseline or background incidence. The exposed populations undergomuch more intensive and active health follow-up than the general population. As a result, using the general population as a comparison group, as has been done so far in most studies, is inadequate."

"418. Present knowledge of the late effects of protracted exposure to ionizing radiation is limited, since the doseresponse assessments rely heavily on high-dose exposure studies and animal experiments. The Chernobyl accident could, however, shed light on the late effects of protracted exposure, but given the low doses received by the majority of exposed individuals, albeitwith uncertainties in the dose estimates, any increase in cancer incidence or mortality will most certainly be difficult to detect in epidemiological studies. The main goal is to differentiate the effects of the
ionizing radiation and effects that arise from many other causes in exposed populations."
Goed, he ! Snap je wat ze zeggen ?

Citaat:
Het werk is maw nog lang niet afgerond, hoewel "men" dat voortdurend laat uitschijnen.
Maar GIJ zijt hier de gast die voortdurend zit te zeggen dat er geen onderzoek gebeurt, en dat men rap een onnozel rapportje heeft geschreven, he. Je ziet nu dat de wetenschappellijke studies daarvan wel degelijk nog voortgaan, in tegenstelling tot al je loze beweringen daarover ("men wil er niks over weten, men verbergt alles, er zijn geen fondsen, men doet geen onderzoek om het te verdoezelen"...) en nu dat ge ziet dat het onderzoek verder wordt gezet is 't ook niet goed

Citaat:
"420. The future challenge is to provide reliable individual dose estimates for the subjects enrolled in epidemiological studies and to evaluate the effects of doses accumulated over protracted time (days to weeks for thyroid exposures of children, minutes to months for bone-marrow exposures of emergency and recovery operation workers, and months to years for whole-body exposures of those living in contaminated areas). In doing this, many difficulties must be taken into consideration, such as (a) the role played by different radionuclides, especiallytheshort-livedradioiodines; (b) the accuracy of direct thyroid measurements; (c) the relationship between ground contamination and thyroiddoses; and (d) the reliability of the recorded or reconstructed doses for the emergency and recovery operation workers."

"421. Finally, it should be emphasized that although those exposed as children and the emergency and recovery operation workers are at increased risk of radiationinduced effects, the vast majority of the population need not live in fear of serious health consequences from the Chernobyl accident. For the most part, they were exposed to radiation levels comparable to or a few times higher than the natural background levels, and future exposures are diminishing as the deposited radionuclides decay. Lives have been disrupted by the Chernobyl accident, but from the radiological point of viewand based on the assessments of this Annex, generally positive prospects for the future health of most individuals should prevail."
Goed, he.

Citaat:
Dat vind ik "een beetje te gemakkelijk".
Ik ben natuurlijk wel kritischer dan sommige andere mensen.
Verwar "kritischer" niet met "ik aanvaard alle onnozele propaganda die het spel opblaast als juiste feiten, en ik beschouw de bedenkingen die men altijd plaatst bij echt wetenschappelijk onderzoek als "te gemakkelijk", he.

Verwar "kritisch zijn" niet met "ik verwerp alles wat niet overeenkomt met mijn vooroordelen".

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be