![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In het christendom heb je katholieken, protestanten, etc. In de islam heb je sjieten, soennieten, salafisten, etc. En in het jodendom heb je ook een aantal contrasterende strekkingen. Heb jij in de geschiedenis ooit 1 voorbeeld gezien waar katholieken en protestanten samen 1 politiek doel nastreefden en hierin slaagden. Heb jij in de geschiedenis ooit 1 voorbeeld gezien waar sjieten en soennieten samen 1 politiek doel nastreefden en hierin slaagden. Dat is wat ik bedoel met het feit dat een globale omschrijving als "de islam" of "de christenen" nooit een ideologie kan zijn. Een ideologie is 1 geheel met 1 duidelijk omschreven politiek doel.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Les extrêmes se touchent ... Toch zal niet iedere extreem-nationalist (we moeten al spreken van extreme overtuiging en extreem belang hechten aan het gedachtengoed) veranderen in een moordmachine. Er is iets in de persoon nodig, dat dit mogelijk maakt. Al ontken ik niet dat mensen sterk gedetermineerd kunnen worden door omstandigheden (zie vb. Milgram's experiment).
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Minimalizeren, aanmoedigen van dgl. zaken gebeurt hier regelmatig. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | ||
|
![]() Citaat:
Ja, maar in deze moderne tijden kan je de manier waarop de Islam beoefend wordt omschrijven als een ideologie. Heelder wetten zijn erop gebaseerd, heelder levens zijn erop gebaseerd, de meest waanzinnige daden zijn erop gebaseerd, ... Islamieten vinden hun eigen wereldbeeld bijzonder superieur, in die mate dat alles wat anders is mag worden afgeslacht en vernietigd. De rest van de wereld moet worden bekeerd, lees: veroverd. Het is een moderne kruistocht, die verder ook belangrijke economische motieven heeft. Overal ter wereld waar de Islam heerst, maken ze problemen en zijn er om het zo te noemen 'geopolitieke en socioculturele spanningen'. Het thema is steevast hetzelfde: de Islam wenst een uitbreiding, op de één of andere manier. Jammergenoeg ben ik niet zelf tot deze conclusie gekomen... Laat ik even zo onvrij zijn om wiki als referentie te gebruiken over het begrip ideologie: Citaat:
(1) westen = decadente zwijnen (2) iedereen moet Moslim zijn, sharia moet overal worden toegepast (3) het laten aangroeien van de bevolking, migratie, terrorisme
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 29 juli 2011 om 16:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Veel aanmoediging helpt (herlees Milgram: http://psychology.about.com/od/histo.../a/milgram.htm ) En die aanmoediging is er op tientallen internet sites, in de lezersrubrieken van tabloïds, in het stemmenaantal van openlijk racistische artijen. Laatst gewijzigd door filosoof : 29 juli 2011 om 17:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb je niets beter? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die van de soennieten? Die van de sjieten? Die van de salafisten? Die van de wahabieten?
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 29 juli 2011 om 17:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 29 juli 2011 om 17:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat was net hetgeen ik trachte te vertellen aan groentje. Er bestaat niet zoiets als "de islam" of "de moslim" als politieke ideologie.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 29 juli 2011 om 17:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien kan u het eens aan de burgers overlaten of ze zijn verdediging wensen te horen of niet. Waarom zou een kaste van apparatsjiks en systeemdienaars moeten beslissen wat wij willen horen en wat niet?
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) Laatst gewijzigd door E. Gidius : 29 juli 2011 om 17:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ²
![]() |
![]() |