![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerlijk: heb jij echt geen gsm ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar moeten controles èn boetes op volgen. Om twee redenen: 1) dura lex, sed lex en 2) oneerlijke concurrentie. Persoonlijk moet ik zeggen dat ik nog nergens het verbod heb zien overtreden. Alhoewel ik vermoed dat men mij reeds trachtte wat uit te dagen, door de kankerstok al in brand te steken in of net aan de binnenkant van het deurgat, waarbij men wat loens naar mij keek. Ik zou voor mijn kop niet reageren op zulke onnozelheden, maar tot mijn plezier was er een reactie van een 'luidruchtige onschuldige'.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je zulke criminele vandalenstreken uithaalt, in je strijd om meer wetgeving om meer propere lucht te bekomen, dan vind ik dit niet zo correct. Een 'democratisch-politiek' strijdmiddel is dan bedoeld als 'niet zo crimineel, en niet zo kostelijk om die banden te vervangen, omdat die band een kreuk gekregen heeft en dus een te groot risico ... bla bla ..." (verdere discussie graag in de juiste draad ..) Als je een betere term hebt, laat het me weten a.u.b.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zwarte horeca: dat denk ik niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Gouverneur
|
![]() Dat is een giller van formaat. Temeer omdat het juist de kleine kroegjes zonder personeel en zonder ruimte voor een rookhok of terras zijn die onder het verbod lijden, in tegenstelling tot de meer commercielere grote horeca die zich dat allemaal wel kan permitteren.
Citaat:
Als je je irl net zo gedraagt als hier in deze draad kan ik niet zeggen dat me dat verrast. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem nu het voorbeeld van iemand die, om welke reden dan ook, hevige tegenstander is van alcohol in het verkeer. Iemand die zou strijden voor meer controles, meer beperkingen, vb. voor wie nog maar pas zijn rijbewijs heeft, voor jongeren, voor professioneel vervoer ... denkt ge dat die niet weet dat er onnoemelijk veel zat rondgereden wordt? Denkt ge dat die geen familiefeestjes meemaakt waar meerdere auto's zonder Bob vertrekken ? Waar na sportwedstrijd of na de werkuren wat verbroederd wordt in een café enz. .... Na een restaurantbezoek een "Florke" overdreven wordt ... Als hij/zij van die wetenschap ziek wordt, dan zal hij gauw de pijp aan Maarten geven. Maar meestal wordt hij/zij daar niet ziek van; hij/zij blijft gewoonweg gemotiveerd om zijn ideaal na te streven. Concreet: het kan mij geen bal schelen dat er gerookt zou worden in mijn stamcafé, na het uur dat ik daar weg ben. Toch zal het me niet tegen houden om onder de aandacht te brengen dat roken nog verboden moet worden op alle pleinen en straten waar niet binnen de 5 meter een speciale asbak/vuilbak met logo staat; verboden moet worden in alle auto's; verboden moet worden op alle privé-plaatsen waar (borelingen, kinderen, wat zeg ik ...) -18 jarigen aanwezig zijn; een verhoogde bijdrage voor de ziekenkas voorzien moet worden; rookwaren meer belast moeten worden; euh ... weet er nog iemand iets plezants om ze den duvel aan te doen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ja, en dan zoeft de schoofzak onderwijl lustig door de straten met zijn vervuilende kar.. jij hoort werkelijk bij de grootste hypocrieten die er zijn. Het gaat je niet eens om de vervuiling of de 'stank', maar om je persoonlijke afkeer jegens mensen die andere dingen doen of andere beslissingen maken dan jij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Gouverneur
|
![]() En waarom negeer jij systematisch aangehaalde argumenten, om daarna weer overnieuw te beginnen? Want dat doe je echt heel de tijd.
Waarom zeg je bv. steeds dat er een verhoogde bijdrage moet zijn voor de ziekenkas terwijl al lang en breed is beargumenteerd dat rokers op lange termijn gemiddeld veel goedkoper zijn, en ga je daar vervolgens nooit op in? Heb jij eigenlijk wel een eigen mening? Het lijkt namelijk net alsof je heel de tijd iemand napraat, alsof je steeds weer uit dezelfde afgedraaide zinnetjes moet putten. Je moet een overdaad aan tekst niet verwarren met goede argumentatie. |
![]() |
![]() |