![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is geen kwestie van begripsvoller maar realistischer. Stel een koppel, beide hebben vast werk en betalen hun huis braaf af, de kindjes gaan braaf naar school en halen goede resultaten. Ze worden op een festival betrapt op het roken van een joint. Wat moet er gebeuren? Welk beleid moet hier gevolgd worden? Citaat:
Citaat:
Het verbod op drugs is een nog zwaardere last en grotere kost. Citaat:
Is nu en dan genieten getuigen van een zekere zwakheid? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Drugs bestaan. Al eeuwenlang. Laatst gewijzigd door artisjok : 9 oktober 2011 om 11:39. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kan je uitleggen wat er crimineel is aan drugs? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Banneling
|
![]() You are givin' drugs a bad reputation...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een mes is ook niet crimineel toch? Lees de wet over drugs, productie, verdeling, bezit en gebruik. En misschien bij wijze van vergelijking eens die over messen, productie, verdeling, bezit en gebruik. Of herlees eens onze vorige gerollebol over de drugs-criminaliteit, waar ik tientallen, ja hondertallen berichten aan gewijd heb. En nee, ik kan het je dus niet uitleggen, want jouw gepredetermineerde onwil tot begrip is in beton gegoten. Ondertussen is Nederwiet ook crimineel ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 9 oktober 2011 om 12:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vraag wat daar crimineel, misdadig aan is. Laatst gewijzigd door artisjok : 9 oktober 2011 om 12:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel als dat joint roken nadelig is voor uw gezondheid, en vooral als ge de kans loopt dat het hierbij niet blijft, maw dat het gewoon een verslaving wordt, getuigt dit inderdaad van een zekere zwakheid. Men rookt zijn problemen weg. Men wil in een roes komen, men wil de werkelijkheid ontvluchten. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Aan het verbieden van sommige drugs is niets crimineel, misdadig. Helaas begrijp jij niet wat wel crimineel is. Mijn probleem niet meer, ik heb meer dan mijn menselijke best gedaan Laatst gewijzigd door eno2 : 9 oktober 2011 om 12:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Gouverneur
|
![]() Nee, maar is het altijd effectief? Wat zijn de redenen om drugs te verbieden?
![]() |
#250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al hetgeen bij wet verboden is. Of het door de wet moet verboden zijn, is een andere discussie. Maar het is bij wet verboden (toch zeker de handel en de productie, het bezit zit voor sommige drugs in een grijs gebied). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Gouverneur
|
![]() is nog altijd verboden, maar wordt niet meer vervolgd..
![]() |
#252 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Kan je nog uitleggen waar die zwakheid is? Citaat:
De redenen om cannabis te gebruiken zijn veel diverser. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Banneling
|
![]() Je kan dus niet uitleggen wat er crimineel, misdadig is een het bezitten, verhandelen en produceren van sommige drugs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je constant met naald in je arm van de wereld bent , lever je geen bijdrage aan de maatschappij. Vergelijk het met een moslim. Die zitten ook steeds in hogere sferen maar hebben wel altijd hun hand open |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ge kunt niet alle adviezen gratis blijven krijgen. Als ge ervoor betaalt, zult ge ze misschien meer waarderen ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 9 oktober 2011 om 12:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Meer ze hebben toch ne gemene deler. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Idem voor het "geen bijdrage leveren aan de maatschappij". Anderzijds, indien je niet verslaafd bent en wel een bijdrage levert aan de maatschappij, ben je nog altijd even strafbaar bij het bezit, verhandelen of produceren van sommige drugs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar verstokte drugscriminelen en hun avocates van de duivel willen niets begrijpen. Niet zo vreemd eigenlijk. Tunnelvisie. En aangezien dit een tiendubbeldraad is: http://forum.politics.be/showthread.php?t=156027 In het lang en het breed daar behandeld. Laatst gewijzigd door eno2 : 9 oktober 2011 om 12:46. |
|
![]() |
![]() |