![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zullen er inderdaad zijn dat we niet zien : deze dat niet buitenmogen van hun man. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom mag je niet veralgemenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom is het niet zo'n goede bron. We mogen ons dus terecht afvragen waar mijnheer Vermeersch zich op baseert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat het me anders stellen, elk koppel dat meer dan 2.1 kind ter wereld brengt, of een andere combinatie van de 2 geslachten in welke vorm van voortplanting dan ook, dat meer dan 2.1 kind ter wereld brengt, is verkeerd bezig.
![]() |
#248 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Overdag tijdens de schooluren zie je NOG minder kinderen. Volgens mij hebben noch autochonen noch allochtonen hier nog kinderen! de "paar" spijbelaartjes daargelaten. Doe ik het goed zo Artisjok? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 8 november 2011 om 09:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Emancipatie laat vooral toe dat er bewuste keuzes en afspraken kunnen worden gemaakt. Zo zijn er toch meer hoogopgeleide vrouwen die bewust geen carrière wensen te maken en evenbewust opteren voor een kroost, tot ongenoegen van sommige feministen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Banneling
|
![]() Ik neem aan dat je er ook voor pleit dat hoogopgeleide mannen bewust geen carrière wensen en thuisblijven om de kindjes na school op te vangen, terwijl ze overdag de poets en de strijk doen en de patatjes schillen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen ik nog werkte waren er 3 moslim-dames bij ons. Eén was nog niet getrouwd. Eén had 2 kinderen. Eén had drie kinderen en heeft later (toen ik er weg was er nog een bijgekregen). Die kinderen heb ik ook nooit gezien. Zouden die dan niet bestaan?
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#254 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Begrijp je nu dat je niet mag veralgemenen? Je ziet immers niet het volledige plaatje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar, als ik dan toch moet pleiten. Ieder potje en dekseltje moet maar zelf uitmaken wie de patatjes schilt, en hoeveel kindjes er in elkaar worden geknutseld. Ik ben de laatste om een rollenpatroon te verdedigen. Ik begrijp ook dat heel wat moeders niet zouden willen dat hun dochters hetzelfde rollenpatroon wordt opgedrongen. Nogmaals. Mijn vaststelling is dat heel wat vrouwen opteren voor een kind meer, en daar zonder verpinken een stuk van een loopbaan aan opofferen. Het zijn juist heel wat vrouwen die opteren voor een gesubsidieerde loopbaanonderbreking, met recht op terugkeer naar de job ook al moet de betere niet-benoemde interiem(schooljuf) wijken. Of dacht je dat dit gesubsideerd systeem voor de mannen werd ingevoerd ? Neen, het werd ingevoerd om vrouwen meer tijd te geven voor hun kinderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die mannen kunnen dat ook. Raar maar waar is de job leerkracht voor mannen niet meer boeiend genoeg. Onderwijs is een vervrouwelijkte sector met inderdaad veel mogelijkheden om werk en gezin te combineren.
Laatst gewijzigd door Rudy : 8 november 2011 om 14:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ken trouwens minstens twee vrouwen die van die tijdskrediet regeling gebruik maken, de ene heeft geen kinderen en de andere regelde het zo dat ze een wereldreis (zonder kinderen ) kon maken. zo zie je maar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Banneling
|
![]() Heel wat collega's maken gebruik van dat tijdskrediet. Zowel vrouwen als mannen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 0,1 kind begraven, kost dat veel?