Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2012, 11:02   #241
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht

Je moet wel lezen wat dat exact inhoudt "bestrijding"...net zoals de nieuwe regels voor de vos mag je niet "zomaar" gaan bestrijden. In Uw geval zou men dus die dieren niet kunnen bestrijden.
Ach, ik ben al lang blij dat lijmvallen en zo al lang verboden zijn. Idealiter zou men methodes moeten vinden die de bestrijding volledig overbodig maakt.

Citaat:
Wat betreft de kraaien hier hebben we er wel genoeg. Kraaien zijn vuile beesten... ze pikken niet alleen kleine dieren dood ze pikken ook de ogen uit van dieren nadat ze gegeten hebben om die de dag erop dood te kunnen pikken.
Tja, dat lijkt ons misschien smerig maar een vogel maakt dat onderscheid niet.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2012, 11:02   #242
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Ik kan je verzekeren dat het zeker niet is voor het dierenwelzijn...
heb ik ook niet beweerd eh
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 19 januari 2012, 11:09   #243
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Al eens stilgestaan waarom ze blijven toenemen?
Ja omdat ze geen natuurlijke vijand hebben en terwijl ze in de natuur bij te weinig voedsel zouden uitdunnen van zelf er een overvloed aan onnatuurlijk voedsel te vinden is als ze wat meer risicos nemen (wat ze ook doen... hoe zou je zelf zijn?).

Het is ook zo dat het voor de vos erg gemakkelijk is te jagen en zonder veel gevaar zich te verplaatsen in maïsvelden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2012, 11:10   #244
largo_w

Standaard

Citaat:
Ach, ik ben al lang blij dat lijmvallen en zo al lang verboden zijn. Idealiter zou men methodes moeten vinden die de bestrijding volledig overbodig maakt.
Waaraan had je dan gedacht bijvoorbeeld bij kraaien? Wat zou de bestrijding van die dieren overbodig maken?
Citaat:
Tja, dat lijkt ons misschien smerig maar een vogel maakt dat onderscheid niet.
Maar ochgottekes laat ons toch heel verbouwereerd doen als een jager eens een stuk wild schiet; nietwaar?
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 19 januari 2012, 12:31   #245
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Ja omdat ze geen natuurlijke vijand hebben en terwijl ze in de natuur bij te weinig voedsel zouden uitdunnen van zelf er een overvloed aan onnatuurlijk voedsel te vinden is als ze wat meer risicos nemen (wat ze ook doen... hoe zou je zelf zijn?).
Zou het dan ook niet beter zijn dat onnatuurlijk voedsel ontoegankelijk te maken? (In combinatie met een uitdunning indien er effectief te veel zijn)

Als je er enkel een paar omlegt maar de voedingsbronnen niet droog legt komen er toch alleen maar andere in de plaats met als gevolg dat je helemaal niets oplost.

Citaat:
Het is ook zo dat het voor de vos erg gemakkelijk is te jagen en zonder veel gevaar zich te verplaatsen in maïsvelden.
Als jager zou je best niet teveel klagen over gemakkelijk jagen, hoeveel risico lopen jullie tijdens de jacht? Het grootste gevaar voor een jager is friendly fire
Oud 19 januari 2012, 12:40   #246
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Waaraan had je dan gedacht bijvoorbeeld bij kraaien? Wat zou de bestrijding van die dieren overbodig maken?
Ik zou ze persoonlijk niet bestrijden (vind het prachtige dieren). Als je ze wilt weghouden van uw eigendom:

http://www.birdbusters.com/

Citaat:
Maar ochgottekes laat ons toch heel verbouwereerd doen als een jager eens een stuk wild schiet; nietwaar?
Als't voor op te eten is, so be it. Als't voor de fun is, dan vind ik dat barbaars. Ik hou een mens aan een hogere standaard dan een vogel.
Oud 19 januari 2012, 12:59   #247
largo_w

Standaard

Citaat:
Zou het dan ook niet beter zijn dat onnatuurlijk voedsel ontoegankelijk te maken? (In combinatie met een uitdunning indien er effectief te veel zijn)
Allez kom zeg... lijkt je dat zelf niet wat utopisch? Elke vorm van voor de vos onnatuurlijk eten ontoegankelijk maken? Lijkt je dat zelf niet (naast je vorige vraag om de landbouw weer wat minder effecten te laten hebben op de natuur) wat aan de haren getrokken?
Waarom niet gewoon toegeven dat de goedkope en erg effectieve oplossing die wij aanbieden de gemakkelijkste is? Gewoon omdat men het niet moet hebben van dat crapuul/barbaren/... van een jagers? Luister nu eens zelf naar wat je allemaal vertelt.
Citaat:
Als je er enkel een paar omlegt maar de voedingsbronnen niet droog legt komen er toch alleen maar andere in de plaats met als gevolg dat je helemaal niets oplost.
Het gaat niet om "er een paar omleggen". Weeral dat doen we al jaren... de Vos is open van begin oktober tot mid februari en dan jaagt men gewoon op de vos. Deze nieuwe wetgeving komt er specifiek om de populatie uit te dunnen (concreet door vossenmoeren weg te nemen op de juiste moment). dit zal wèl iets "oplossen" omdat je dan gewoon het aantal vossen zal zien dalen/stabiliseren.
Citaat:
Als jager zou je best niet teveel klagen over gemakkelijk jagen, hoeveel risico lopen jullie tijdens de jacht? Het grootste gevaar voor een jager is friendly fire
Wat heeft dit er nu mee te maken?

Je weet toch wel dat Maïs afkomstig is uit zuid amerika en hier eigenlijk niks verloren heeft? Dat we die mooi in rijtjes planten omdat dat gemakkelijker is om te oogsten? En dat we in Vlaanderen duchtig deze planten verbouwen (10 tallen hectaren met een keer) omdat deze goed veel gesubsidieerde mest opslorpt?
Citaat:
Oud 19 januari 2012, 13:28   #248
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Allez kom zeg... lijkt je dat zelf niet wat utopisch? Elke vorm van voor de vos onnatuurlijk eten ontoegankelijk maken? Lijkt je dat zelf niet (naast je vorige vraag om de landbouw weer wat minder effecten te laten hebben op de natuur) wat aan de haren getrokken?
Waarom niet gewoon toegeven dat de goedkope en erg effectieve oplossing die wij aanbieden de gemakkelijkste is? Gewoon omdat men het niet moet hebben van dat crapuul/barbaren/... van een jagers? Luister nu eens zelf naar wat je allemaal vertelt.
Jullie bieden geen oplossing. Jullie zijn zoals een pijnstiller. Goed voor even maar 5 minuten nadien is het weer van dat. En nee, ik ben het niet eens met je dat het "bij de haren getrokken" is. Het ontbreekt gewoon aan wil. (Behalve de wil om de trekker over te halen, die is er wel)

Daarbij ben ik nog steeds niet overtuigd dat er een probleem is met de populatie vossen. Hoeveel vossen leven van die onnatuurlijke voedingsbronnen volgens jou? 1%? 10%? 50%?

Citaat:
Het gaat niet om "er een paar omleggen". Weeral dat doen we al jaren... de Vos is open van begin oktober tot mid februari en dan jaagt men gewoon op de vos.
Ja want dat is toch zo leuk

Citaat:
Deze nieuwe wetgeving komt er specifiek om de populatie uit te dunnen (concreet door vossenmoeren weg te nemen op de juiste moment). dit zal wèl iets "oplossen" omdat je dan gewoon het aantal vossen zal zien dalen/stabiliseren.
Korte termijn denken noem ik zoiets.

Citaat:
Wat heeft dit er nu mee te maken?
Mag het niet gezegd zijn dan? Dat een jager het véél te gemakkelijk heeft? Als jij mag zeggen dat de vos het gemakkelijk heeft dan mag ik dat ook zeggen van jagers.

Citaat:
Je weet toch wel dat Maïs afkomstig is uit zuid amerika en hier eigenlijk niks verloren heeft? Dat we die mooi in rijtjes planten omdat dat gemakkelijker is om te oogsten? En dat we in Vlaanderen duchtig deze planten verbouwen (10 tallen hectaren met een keer) omdat deze goed veel gesubsidieerde mest opslorpt?
Ja ik weet dat. Denkt ge dat ik daar misschien géén mening over heb?
Oud 19 januari 2012, 14:00   #249
largo_w

Standaard

Citaat:
Jullie bieden geen oplossing. Jullie zijn zoals een pijnstiller. Goed voor even maar 5 minuten nadien is het weer van dat. En nee, ik ben het niet eens met je dat het "bij de haren getrokken" is. Het ontbreekt gewoon aan wil. (Behalve de wil om de trekker over te halen, die is er wel)
Weet je hoe je het dan moet bekijken? Als een pijnstiller... "voor nu". Ondertussen moet jij de de landbouwers maar overtuigen terug naar het steentijdperk te gaan en ook alle onnatuurlijke bronnen van voedsel onmogelijk te bereiken. Tot dan zijn wij de pil die ervoor zorgt dat alles ok blijft met deze nieuwe wet. Ok?
Citaat:
Daarbij ben ik nog steeds niet overtuigd dat er een probleem is met de populatie vossen. Hoeveel vossen leven van die onnatuurlijke voedingsbronnen volgens jou? 1%? 10%? 50%?
Geen flauw idee... er is een probleem met de populatie; wij jagers kunnen U dat bevestigen. U gelooft het niet... dat is wat anders.
Citaat:
Ja want dat is toch zo leuk
Inderdaad... wij vinden dat leuk. Vreselijk hé.
Citaat:
Korte termijn denken noem ik zoiets.
Niet nadenken noem ik wat jij doet.
Citaat:
Mag het niet gezegd zijn dan? Dat een jager het véél te gemakkelijk heeft? Als jij mag zeggen dat de vos het gemakkelijk heeft dan mag ik dat ook zeggen van jagers.
Gvd je hebt gelijk... tijd dat de jagers terug hun dierenhuiden en knuppels gaan dragen.
Citaat:
Ja ik weet dat. Denkt ge dat ik daar misschien géén mening over heb?
Kwestie van het hier "zo natuurlijk mogelijk" te houden; nietwaar?
Citaat:
Oud 19 januari 2012, 14:23   #250
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Weet je hoe je het dan moet bekijken? Als een pijnstiller... "voor nu". Ondertussen moet jij de de landbouwers maar overtuigen terug naar het steentijdperk te gaan en ook alle onnatuurlijke bronnen van voedsel onmogelijk te bereiken.
Uw zaken anders structureren zodat de impact lager wordt of de schade beperkt wordt is niet noodzakelijk terug gaan naar het steentijdperk.

Citaat:
Tot dan zijn wij de pil die ervoor zorgt dat alles ok blijft met deze nieuwe wet. Ok?
Voor een verslaafde is die pil sowieso de pil die ervoor zorgt dat alles ok blijft. (In andere woorden, ik ben niet overtuigd dat we nu behoefte hebben aan een pijnstiller).

Citaat:
Geen flauw idee... er is een probleem met de populatie; wij jagers kunnen U dat bevestigen. U gelooft het niet... dat is wat anders.
Er is een probleem maar je kan het niet kwantificeren? Kan je het dan aan de hand van andere zaken aanwijzen? Observaties? Tellingen? Of is het een 'probleem dat ge aanvoelt'?

Citaat:
Inderdaad... wij vinden dat leuk. Vreselijk hé.
Niet vreselijk. Barbaars.

Citaat:
Gvd je hebt gelijk... tijd dat de jagers terug hun dierenhuiden en knuppels gaan dragen.
Knuppels? Ge hebt verdomme toch tanden & nagels! Nietske knuppels verdomme!
(Om mijn vorige posts te verduidelijken, ik heb het over het al dan niet 'sportief' zijn van jagen.)

Citaat:
Kwestie van het hier "zo natuurlijk mogelijk" te houden; nietwaar?
Hoe bedoel je? Ben je een veronderstelling aan't nemen?
Oud 19 januari 2012, 18:09   #251
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Knuppels? Ge hebt verdomme toch tanden & nagels! Nietske knuppels verdomme!
(Om mijn vorige posts te verduidelijken, ik heb het over het al dan niet 'sportief' zijn van jagen.)
Ik zei het al:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Ik ben voorstander voor een vrije jacht op alle wild het hele jaar door. Maar dan wel met blote handen
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2012, 19:29   #252
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zei het al:
...
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila
Ik ben voorstander voor een vrije jacht op alle wild het hele jaar door. Maar dan wel met blote handen
Waarom?

Als een chimpansee een stokje gebruikt om mieren uit een nest te halen om op te eten, zeg je dan, hela! Dat mag niet, alleen met de blote handen!
Oud 19 januari 2012, 19:31   #253
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Waarom?

Als een chimpansee een stokje gebruikt om mieren uit een nest te halen om op te eten, zeg je dan, hela! Dat mag niet, alleen met de blote handen!
Alle, ge moogt ook mieren met een stokje eten. Content?
Oud 19 januari 2012, 20:08   #254
bartelx
Parlementslid

bartelx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze nieuwe wetgeving komt er specifiek om de populatie uit te dunnen (concreet door vossenmoeren weg te nemen op de juiste moment).
Heeft Schauvlieghe gespecifieerd dat dit de motivatie was voor de nieuwe wetgeving? Ik dacht dat de focus vnl. het voorkomen van schade bij kippenhouders was. Blijkbaar is het beoordelingskader waarbinnen de wetgeving zal worden toegepast nog niet duidelijk uitgeklaard.

Laatst gewijzigd door bartelx : 19 januari 2012 om 20:09.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2012, 07:13   #255
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alle, ge moogt ook mieren met een stokje eten. Content?
Is wel voedzaam en lekker.

Maar jagen zit in het menselijke bloed en zelfs in groep jagen, net als bij alle primaten. Ook het gebruik van hulpmiddelen zit in het primatenbloed.
Zelfs de drijfjacht is niet voorbehouden aan de mens, maar een veel gebruikte techniek binnen de dierenwereld.

Het gaat er mij alleen om dat er een wet is gemaakt die een dier vogelvrij verklaard en dit terwijl het uitzetten van dieren, in voorbehouden jachtgebieden, voor de jacht verboden is. En dat er daar mensen goed hun brood mee verdiende en dat roofdieren daardoor meer prooien hadden in het wild en dat ze zo uit de kippenhokken werden gehouden, is men vergeten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2012, 07:15   #256
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2012, 07:16   #257
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
Heeft Schauvlieghe gespecifieerd dat dit de motivatie was voor de nieuwe wetgeving? Ik dacht dat de focus vnl. het voorkomen van schade bij kippenhouders was. Blijkbaar is het beoordelingskader waarbinnen de wetgeving zal worden toegepast nog niet duidelijk uitgeklaard.
Schauvlieghe haar bedoeling is de vos uit de kippenhokken te houden door hun aantal te verminderen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2012, 11:01   #258
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Schauvlieghe haar bedoeling is de vos uit de kippenhokken te houden door hun aantal te verminderen.
Dat is kletskoek, want van de wetenschappers in haar eigen administratie wéét ze dat je zo de vos niet tegenhoudt. Dit is gewoon een schaamteloze knieval voor de jagerslobby.

De plezierjacht moet verboden worden. Als er al dieren gedood moeten worden uit natuurbeheer, dan kan dat perfect door daarvoor aangestelde ambtenaren, in dienst van Natuur en Bos of INBO. En alleen zij.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2012, 11:26   #259
largo_w

Standaard

Citaat:
Dat is kletskoek, want van de wetenschappers in haar eigen administratie wéét ze dat je zo de vos niet tegenhoudt. Dit is gewoon een schaamteloze knieval voor de jagerslobby.

De plezierjacht moet verboden worden. Als er al dieren gedood moeten worden uit natuurbeheer, dan kan dat perfect door daarvoor aangestelde ambtenaren, in dienst van Natuur en Bos of INBO. En alleen zij.
Met hun pistool of zo?

Is trouwens geen onzin daar gaat het om... uitdunnen van de populatie. Je blijkt steeds te vergeten dat er al op de vos gejaagd wordt en dat daar ook niemand een spel van maakt. Jij natuurlijk wel omdat je problemen hebt met de jagerssport maar dat heeft weinig met ratio te maken... pure emotie.
Citaat:
Oud 20 januari 2012, 11:31   #260
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach zo.
Waar hebben die leren schieten ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be