![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 |
|
Banneling
|
Dat lijkt me te nihilistisch. Een conflict blijft relevant ongeacht hoe hoffelijk men er mee omgaat. Het is natuurlijk vervelend als men niet hoffelijk kan blijven maar de legitimiteit van het conflict wordt er niet minder om
Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 17 januari 2012 om 21:26. |
|
|
|
|
|
#242 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#243 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Waarom?
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#244 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Dat betekent niet dat men niet kan aanvaarden dat anderen andere normen hebben. Citaat:
Dat is nu net het leuke. |
||
|
|
|
|
|
#245 |
|
Lokaal Raadslid
|
Ik heb ook geen moslim gezien die zegt dat het ritueel slachten een MUST is. (Die bestaan; ik weet het... net als Spanjaarden die eisen dat stierengevechten MOETEN). Maar wat is het probleem?
|
|
|
|
|
|
#246 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nu krijg ik medelijden met U. Doof en blind, da's verdomd lastig nietwaar.
|
|
|
#247 |
|
Lokaal Raadslid
|
Nee, ik ben niet blind. Het probleem is dat u niet begrijpt dat de Spanjaarden blijven de dieren pijn doen, terwijl het geen MUST is voor hen, maar wat de moslims doen, doen vele anderen ook. Maar wat doen moslims? Die vraag heb ik reeds aan C.C. gesteld en ben nog steeds op haar antwoord aan het wachten.
|
|
|
|
|
|
#248 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar ze zijn desondanks individuen. Ben jij een individu? |
|
|
|
|
|
|
#249 | |
|
Banneling
|
Omdat het abstractie maakt van de legitimeit van een conflict.
Citaat:
Je zet graag je stereo 's nachts op luid en je buurman begint er zich serieus aan te ergeren. Op een bepaalde dag wordt het hem te veel en hij klopt bij je aan. Hij kan twee dingen doen nl. -je beleefd vragen of je je stereo wat stiller kan zetten -je beginnen uitkafferen en dreigen je kot kort en klein te slaan Uiteraard zal iedereen de eerste reactie verkiezen maar zelfs als de buurman onbeschoft is is het nog steeds legitiem van hem om te verwachten dat je je muziek wat stiller gaat zetten. |
|
|
|
|
|
|
#250 |
|
Lokaal Raadslid
|
|
|
|
|
|
|
#251 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#252 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door eLife : 17 januari 2012 om 21:44. |
|
|
|
|
|
|
#253 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#254 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Een persoon van Marokkaanse afkomst die niet traditioneel is opgevoed is voor mij een individu. Hij zal zich dan ook niet profileren, en ook niet afkeurend reageren op andere levensvisies. Daar ligt volgens mij het probleem van integratie van traditionele culturen in de westerse samenleving wiens waarden haaks staan op de waarden van de vele traditionele culturen hier. Hoe traditioneler, hoe groter dit conflict. Ben ik een individu? Ik zal het antwoord nog even moeten schuldig blijven. |
|
|
|
|
|
|
#255 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Wat is het probleem? Kan je niet aanvaarden dat Gothics zo gekleed rondlopen, of kan je niet aanvaarden dat mensen die Gothics met de vinger wijzen? Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#256 |
|
Lokaal Raadslid
|
Ok. Die vrouw zag me en veranderde plots van mening (voordien was ze kwaad; ik had het reeds verteld; frequentie van de signalen). Ze keek in mijn ogen en slikte even alsof ze op een beleefde wijze wou beginnen te praten, maar toch veranderde ze weer van mening en begon te 'roepen'. "Dat muziek, zeg. Dat kan toch niet. Zo luid, godverdomme !?".
"Mevrouw [zeg ik], het is twee uur 's middags en ik ben een jonge mens die soms ook naar wat muziek luistert. Het is bovendien een zacht muziek, gewoon een beetje luid; het is waar. Ik gebruik altijd koptelefoons, maar ik was aan het douchen en eerste keer wou ik douchen onder muziek. U kan toch op een beleefde wijze vragen? Ik ben een mens toch !? Ik kan u begrijpen en zou ik niet doen wat u vraagt, dan zou ik u wel kunnen begrijpen". Plots zag ik haar glimlach. Ze vroeg me om mijn muziek wat minder luid te doen, indien het mogelijk was. Ik deed het en tot nu toe (al sinds eind 2009) begrijpen we elkaar (alle buren) heel heel heel goed. Laatst gewijzigd door eLife : 17 januari 2012 om 21:59. |
|
|
|
|
|
#257 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Ik denk niet dat iemand er een maatschappelijk relevante zaak van gaat maken dat er Goths rondlopen. Hooguit wat afkeuring of geroddel. Dit lijkt me niet te veel te eisen van het aanvaarden van alternatieve vormen van levensstijl. Maar het is wel realistisch om te stellen dat samenlevende culturen en religies met elkaar in botsing kunnen komen op tal van andere vlakken. Zoals bv. opvoeding van kinderen, rol van de vrouw in de samenleving, dierenrechten e.d. U heeft daar mss een idealistischer visie op en ik wens daar geen waarde-oordeel over te vellen. Enkel dat ik die visie niet deel. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#258 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#259 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
Aan hoeveel groepen zit je dan al? Citaat:
Of oordeel jij op basis van het uitzicht? Zoals die mensen die een gothic met de vinger wijzen vanwege hun kledij. Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#260 |
|
Lokaal Raadslid
|