Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2004, 12:54   #241
Spetsnaz
Europees Commissaris

Spetsnaz's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz

sorry Breda dus..

Hij had nogal bepaalde neigingen naar t schijnt. Int midden van t jaar zat die ineens op den administratieve dienst.. tiens tiens raar he
Noemde die niet "Van Breda"? Ik heb hem altijd gekend als leraar (4e of 6e leerjaar als ik me niet vergis). Hij richtte ook de "sneeuwklassen" in.
Ja 4de leerjaar...
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2004, 12:56   #242
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sebby
De beste lerares daar was voor mij mevrouw Balleaux. En verder de Vanstrydonck voor geschiedenis en esthetica

De slechtste..euh..zo véééél keuze, maar ik hou het op Xavier "neem een half blaadje papier" Wauters.
Ik zal het doorgeven aan de Walter (Vanstrydonck): hij zal zeker blij zijn dat er leerlingen zo over hem denken

En de Wauters: behalve voor wat truukskes met ne voetbal was daar inderdaad niet veel aan. In mijn jaar zat er trouwens ene die voor Germinal (toen nog...) shotte, die moest dan altijd vooraan komen en mee voetbaltruukskes opvoeren. En wanneer dat'em dan les gaf met zo'n air...

Ik vond bij de slechtere leraars ook "de kolonel" (Vuylsteke), "hotlips" (Verstraelen?), en ne absolute nieuweling die we ooit eens gehad hebben voor godsdienst: Karl Weckers of zoiets (dat was gewoon om mee te grienen).
Oud 12 juli 2004, 13:00   #243
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik had de Vissenberg, die was minstens even moeilijk...
De Vissenberg ! Met zijnen Porsche en verhaaltjes over Parijs-Dakar... Dat was nog eens ne leraar zie...

Ik ben die later ook nog ne keer tegengekomen in Leuven. En het genoegen was nog altijd wederzijds. (ik moet wel toegeven dat ik bij weinig leraars iets verkeerds kon doen )
Oud 12 juli 2004, 13:23   #244
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Nog een aantal anekdotes:

turnles in t middelbaar : de Noels. Die man gaf ons altijd de opdracht om een rondje te lopen door het park. Bij slecht weer bleef diene vent echter zelf lekker onder het afdak van de fietenstallingen staan. Wijlie dus 100m meter verder lopen tot hij ons niet meer zag, dan op t gemakske terug en daarachter zodanig lang zagen achter "voetbal" totdat 'em toegaf 8)

fysica van den Opsomer: dat was echt gieren. Vooral zijn toetsen, waar afzien blijkbaar veroorloofd was (allé, we spraken onderwijl luidop tegen elkaar en hij heeft daar nooit iets van gezegd)

godsdienstles van de Goossens: ooit was die bezig over hoe sympathiek de Marokkaanse families die hij kende, wel waren. En hij ging daar quasi elke week eten. En die waren zo gastvrij. En... Op een gegeven moment staat er echter iemand op in de klas en die zegt doodserieus : "Jamaar, ze blijven toch stinken hé meneer".

Maar we hadden ook zeer goede leraars: de Mertens (herinnert er zich iemand hem nog ?), den Breës, ne wat oudere leraar latijn die soms depressies had, de Vanstrydonck, ... daar heb ik allemaal fameus wat van geleerd !
Oud 12 juli 2004, 13:29   #245
Spetsnaz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nog een aantal anekdotes:

turnles in t middelbaar : de Noels. Die man gaf ons altijd de opdracht om een rondje te lopen door het park. Bij slecht weer bleef diene vent echter zelf lekker onder het afdak van de fietenstallingen staan. Wijlie dus 100m meter verder lopen tot hij ons niet meer zag, dan op t gemakske terug en daarachter zodanig lang zagen achter "voetbal" totdat 'em toegaf 8)

fysica van den Opsomer: dat was echt gieren. Vooral zijn toetsen, waar afzien blijkbaar veroorloofd was (allé, we spraken onderwijl luidop tegen elkaar en hij heeft daar nooit iets van gezegd)

godsdienstles van de Goossens: ooit was die bezig over hoe sympathiek de Marokkaanse families die hij kende, wel waren. En hij ging daar quasi elke week eten. En die waren zo gastvrij. En... Op een gegeven moment staat er echter iemand op in de klas en die zegt doodserieus : "Jamaar, ze blijven toch stinken hé meneer".

Maar we hadden ook zeer goede leraars: de Mertens (herinnert er zich iemand hem nog ?), den Breës, ne wat oudere leraar latijn die soms depressies had, de Vanstrydonck, ... daar heb ik allemaal fameus wat van geleerd !
Bedoelt ge niet de Noens ? Daar hadden wij in't lager LO van

Mja de Goossens, Breës en Mertens waren toen al weg.. De Vanstrydonck gingen op pensioen in het jaar dat ik les van hem had...
Oud 12 juli 2004, 13:45   #246
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Was dat al ne ietwat oudere?

Citaat:
Mja de Goossens, Breës en Mertens waren toen al weg.. De Vanstrydonck gingen op pensioen in het jaar dat ik les van hem had...
Tststs, dan zijt gij dus ook opgebracht in de "Scholengemeenschap Groenendaal"? En onder het gemengde systeem?

Raar trouwens dat de Goossens toen al weg was: zo oud was die toch nog niet? Gaf diene Karl Wekers daar dan nog godsdienstles?

Ik herinner mij ook nog volgende leraren (maar hun namen ontglippen me):

Die van Duits: drilde ons in "Ausbeimitnachzeitvonzugegenuber" en "Durchfurgegenohneumbisentlang". Sloot zijn toetsen altijd af met dezelfde vraag : "Hoe vinden jullie jullie leraar Duits"? En dan moest je antwoorden "Superaffengeil !"

Er was ook nog ene die Engels en Nederlands gaf : een duidelijke homo, met een niet onaardig gevoel voor humor. Wanneer de varkens van de klas hem weeral eens probeerden uit te dagen, bijvoorbeeld door het niet afgeven van werkjes e.d., zei hij op een gegeven moment doodleuk "Given in too late, I am afraid", zo met nen vree vettige glimlach op zijn mond, en met nadruk op het rijmend karakter van zijn "vondst". Een mooie nul was hun deel...

De bijnaam voor Vandesande (Frans) was trouwens "de nazi" in onzen tijd. Was die ook nog zo berucht bij jullie?
Oud 12 juli 2004, 13:48   #247
Spetsnaz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Was dat al ne ietwat oudere?

Citaat:
Tststs, dan zijt gij dus ook opgebracht in de "Scholengemeenschap Groenendaal"? En onder het gemengde systeem?

Raar trouwens dat de Goossens toen al weg was: zo oud was die toch nog niet? Gaf diene Karl Wekers daar dan nog godsdienstles?

Ik herinner mij ook nog volgende leraren (maar hun namen ontglippen me):

Die van Duits: drilde ons in "Ausbeimitnachzeitvonzugegenuber" en "Durchfurgegenohneumbisentlang". Sloot zijn toetsen altijd af met dezelfde vraag : "Hoe vinden jullie jullie leraar Duits"? En dan moest je antwoorden "Superaffengeil !"

Er was ook nog ene die Engels en Nederlands gaf : een duidelijke homo, met een niet onaardig gevoel voor humor. Wanneer de varkens van de klas hem weeral eens probeerden uit te dagen, bijvoorbeeld door het niet afgeven van werkjes e.d., zei hij op een gegeven moment doodleuk "Given in too late, I am afraid", zo met nen vree vettige glimlach op zijn mond, en met nadruk op het rijmend karakter van zijn "vondst". Een mooie nul was hun deel...

De bijnaam voor Vandesande (Frans) was trouwens "de nazi" in onzen tijd. Was die ook nog zo berucht bij jullie?
Van Duits: de Claeskens zeker ? of misschien Stroobandt
Dien homo is natuurlijk den Dewit.

Toen ik naar het middelbaar ging, was het 2de jaar gemengd geloof ik..
Lagere school heb ik bij enkel jongens gezeten.

Ik heb nooit bij de Vandesande gezeten...
Oud 12 juli 2004, 14:04   #248
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Van Duits: de Claeskens zeker ? of misschien Stroobandt
Dien homo is natuurlijk den Dewit.

Toen ik naar het middelbaar ging, was het 2de jaar gemengd geloof ik..
Lagere school heb ik bij enkel jongens gezeten.

Ik heb nooit bij de Vandesande gezeten...
Claeskens en Dewit... dat waren ze !

Bestond de traditie nog in t laatste jaar dat de lessen doorgingen op het kasteel?

PS: verhoudingsgewijs zijn we toch redelijk deftig vertegenwoordigd op dit forum, nietwaar? Zou er dan toch iets in 't kasteel hebben rondgewaard dat ons heeft aangetast?
Oud 12 juli 2004, 14:30   #249
dronyon
Lokaal Raadslid

dronyon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal het doorgeven aan de Walter (Vanstrydonck): hij zal zeker blij zijn dat er leerlingen zo over hem denken
Zeg hem dan dat er zeker twee leerlingen zo over hem dachten! Bangelijke kerel, al had meer dan de helft van de klas er ongelooflijk veel schrik van, vooral met zijn gevreesde 'actualiteitspestjes'. Misschien hebben anderen hier hem niet (meer) op Griekenlandreis meegemaakt, maar dan was hij helemaal schitterend.

'Mensen vragen vrijheid van meningsuiting als compensatie voor de vrijheid van denken die ze zelden gebruiken'
Soren Kierkegaard
dronyon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2004, 14:32   #250
dronyon
Lokaal Raadslid

dronyon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bestond de traditie nog in t laatste jaar dat de lessen doorgingen op het kasteel?

PS: verhoudingsgewijs zijn we toch redelijk deftig vertegenwoordigd op dit forum, nietwaar? Zou er dan toch iets in 't kasteel hebben rondgewaard dat ons heeft aangetast?
Voor zover ik weet, is die traditie nog altijd intact. Als er al iets in het kasteel rondwaarde, dan was het vooral veel stof en bouwafval. Maar ik betwijfel of dat ons naar dit forum heeft geleid...

'Mensen vragen vrijheid van meningsuiting als compensatie voor de vrijheid van denken die ze zelden gebruiken'
Soren Kierkegaard
dronyon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2004, 14:42   #251
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dronyon
Zeg hem dan dat er zeker twee leerlingen zo over hem dachten! Bangelijke kerel, al had meer dan de helft van de klas er ongelooflijk veel schrik van, vooral met zijn gevreesde 'actualiteitspestjes'.
Velen moesten hem ook niet hebben wegens zijn gedrevenheid (soms vergezeld van wild draaiende ogen en een fijne mist van speekseldruppeltjes). En het lui-rebelse puberkarakter botste daar nogal eens mee... Wat betreft die actualiteitstestjes, dat was een klip die makkelijk te omzeilen viel : gewoonweg de "Deze Week" rubrieken van de Knacks van de voorbije weken doornemen -> alle namen en afkortingen kwamen rechtstreeks daaruit.

Citaat:
Misschien hebben anderen hier hem niet (meer) op Griekenlandreis meegemaakt, maar dan was hij helemaal schitterend.
Inderdaad, dan was hij wreed in zijn element. Ik ben trouwens meegeweest op Griekenlandreis, niet met de leerlingen (ik kon toen niet), maar daarachter, een jaar later, met leerkrachten en kennissen. Dat was echt onvergetelijk. Tesamen met de Maes, Breës en Vanstrydonck Amstels zitten heisen op een terraske... : ge moet het maar meemaken !
Oud 12 juli 2004, 14:44   #252
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Voor zover ik weet, is die traditie nog altijd intact. Als er al iets in het kasteel rondwaarde, dan was het vooral veel stof en bouwafval. Maar ik betwijfel of dat ons naar dit forum heeft geleid...
Ik weet nog dat Mark Goossens, de godsdienstleraar in onze tijd, tijdens de middag "discussiesessies" organiseerde in het kasteel, maar dan helemaal op t zolder. Dat was ook meteen de enige keer dat we tot die krochten mochten doordringen als leerlingen.

Wij hadden echter wreed veel chance: ik heb twee jaar in t kasteel gezeten, in het vierde en in het zesde middelbaar !
Oud 12 juli 2004, 17:59   #253
sebby
Burgemeester

Standaard

Ja, les in het kasteel, dat was zo iets gegeerd he

De Vanstrydonck blijft de meest fascinerende leraar voor mij. Een andere hele goede en bekwame leraar was die van economie, "den theo" ik weet zijn achternaam wel niet meer

Maar al bij al heb ik toch niet zo een goede herinneringen aan onze ex-school... ik was toch vaak een beetje een outcast, zo samen met de andere nerds 's middags aan een tafeltje Ik zat in de ec-mod, maar ging mijn "bokes" eten met de seutjes van de latijn-griekse

Ik ben niet mee naar Griekenland geweest, gewoon omdat ik echt blij was dat het "school" gedaan was, ik ben er ook niet meer binnengeweest sinds ik afgestudeerd ben daar. Een paar toffe herinneringen, maar niets dat me ertoe kan bregen om daar nu terug heen te gaan en met oud-leraars te gaan praten.
Oud 12 juli 2004, 18:07   #254
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Heeft er iemand die optredens in de sportzaal meegemaakt, met name van Diecast Machine Heads (D.M.H)?
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2004, 19:06   #255
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Waarom zijn'er geen mensen die naar ' Atheneum van Merksem gaan/gingen?
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2004, 10:01   #256
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Zelfs ik, ik denk de jongste Groenendaler op het forum (lichting 2003) heb dat nog meegemaakt.

Vroeger als klein mannekes hadden wij, de braafkes, het enorme voordeel dat niemand dacht dat wij het gedaan hadden als er iets gebeurd was. Vanaf het 1ste middelbaar gingen we 's middags naar de zolder van het kasteel onze tijd doorbrengen met snuffelen tussen de rommel en nieuwe horizonten te verkennen (achteraf gezien pure zelfmoord, alle vloer en planken zijn daar verrot tot en met).

In mijn laatste jaar hebben we 1 keer de gelegenheid gehad dat nog eens te doen. Een raam dat 6 jaar terug onder een hoek van 10 graden in zijn kozijn stak, stond nu nog 20 graden schever weggezakt. Of 't scheelde niet veel.

Een van de komende jaren gaat die rechtervleugel van dat kasteel eens instorten, maar waarschijnlijk zeggen ze dat ook al tientallen jaren...

Ik weet niet hoe het komt dat hier veel Groenendalers zitten (of Sint-Janners, 't is maar van welke generatie ge zijt). Ik denk dat het virus van politiek, prestatie en succes daar rondwaart.
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2004, 10:08   #257
Foundation
Minister

Standaard

Vandesande nog wel... moet ik efkes nadenken...in ons derde jaar geloof ik dat we die gehad hebben. Was nooit ne populaire geweest, maar wel ene dat het goed meende, denk ik.

Jacobs was altijd wel ne grappige vond ik, bij mij was dat in het tweede jaar. Kon het goed uitleggen, tot 2 weken voor het examen nen onnozelaar het in zijn hoofd kreeg een punaise op zijne stoel te leggen, als grap. Daar kon 'm niet mee lachen, en het is die 2 laatste weken "régime sec" geweest, zoals hij het zelf noemde, totdat de schuldige zich bekendmaakte. Dat was h?*rd.
Oud 14 juli 2004, 10:13   #258
Foundation
Minister

Standaard

Ik kwam net in mijn laatste jaar toen Vanstrydonck op pensioen was, en de Griekenlandreis ging met hem mee op pensioen. Annemie Defoort nam zijn klassen over en organiseerde de Italiëreis, wat hoogstwaarschijnlijk nog zo lang ik leef de tofste reis van mijn leven zal blijven...

Al bij al waren er weinig problemen, ondanks dat het de eerste keer was dat het werd georganiseerd. Een paar keer bestolen worden in de metro van Rome, ja, maar dat was al. We hadden gelukkig nen Italiaanse klasgenoot mee, die zich perfect kon redden in dat taaltje (totdat hij zijn oproeping voor Italiaanse legerdienst kreeg). Ze spreken daar niks anders, zelfs geen Engels.

Eindejaarsreizen, altijd iets aparts
Oud 21 augustus 2004, 06:28   #259
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

tijd om deze fantastische thread nog eens boven te halen

in de thread over de staking bij de post begon dent namelijk te zagen over de staking in de bib van merksem, dat em zijn boekskes ni kon binnen doen, en da ze daar ni vriendelijk zijn. http://forum.politics.be/showthread....479#post629479
dus hierbij de vraag: is dent ook van merksem?

in dezelfde thread heeft ook generaaldingeskes iets over deze bib te zeggen:
http://forum.politics.be/showthread....2&page=2&pp=20
die is toch ook ni van merksem?

voor deze thread in een sint-janreunie verviel, ging het trouwens over dorus. maar naar aanleiding van zijn gezwam in die thread over geweld door een allochtone merksemse voetbalploeg, maar waarvan hij niet eens de naam wist, neem ik aan dat ie ni van merksem.

de belangrijkste vraag blijft echter: is dorus een man of een vrouw?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2004, 16:08   #260
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Morgen Telex
Chauffeur week werkonbekwaam na verkeersagressie Schoten (05/10 13:24)

(Belga) Een 37-jarige man uit Kapellen is zeven dagen werkonbekwaam nadat een agressieve chauffeur maandag het portier dichtgooide toen het slachtoffer uit zijn auto wilde uitstappen. De dader reed verder, maar meldde zich later bij de politie. De agressor, een 24-jarige man uit Merksem, is geen onbekende van het gerecht. In april maakte hij zich al schuldig aan verkeersagressie.

De feiten deden zich maandag kort na 19.00 uur voor in de Vordensteinstraat in Schoten. De 24-jarige autobestuurder raakte geïrriteerd door een manoeuvre van de 37-jarige chauffeur en zette de achtervolging in. Dat lukte niet. Toen hij voorbij een tankstation kwam, zag hij de kans schoon om zijn slachtoffer voorbij te steken. Hij stapte uit en begon te roepen en te tieren. Toen zijn opponent ook wilde uitstappen, sloeg hij het portier van de auto dicht. De uitbater van het tankstation, die alles had zien gebeuren, vulde een emmer met water en goot die leeg over de dader. De agressieve man reed daarop naar huis om droge kleren aan te trekken en vervolgens naar het politiebureel om zich aan te geven. (dwm)
Al dat krapuul in Merksem toch eh!

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.

Laatst gewijzigd door Griffin : 5 oktober 2004 om 16:09.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be