![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() En de Wauters: behalve voor wat truukskes met ne voetbal was daar inderdaad niet veel aan. In mijn jaar zat er trouwens ene die voor Germinal (toen nog...) shotte, die moest dan altijd vooraan komen en mee voetbaltruukskes opvoeren. En wanneer dat'em dan les gaf met zo'n air... Ik vond bij de slechtere leraars ook "de kolonel" (Vuylsteke), "hotlips" (Verstraelen?), en ne absolute nieuweling die we ooit eens gehad hebben voor godsdienst: Karl Weckers of zoiets (dat was gewoon om mee te grienen).
![]() |
![]() |
#243 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben die later ook nog ne keer tegengekomen in Leuven. En het genoegen was nog altijd wederzijds. (ik moet wel toegeven dat ik bij weinig leraars iets verkeerds kon doen ![]()
![]() |
![]() |
#244 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nog een aantal anekdotes:
turnles in t middelbaar : de Noels. Die man gaf ons altijd de opdracht om een rondje te lopen door het park. Bij slecht weer bleef diene vent echter zelf lekker onder het afdak van de fietenstallingen staan. Wijlie dus 100m meter verder lopen tot hij ons niet meer zag, dan op t gemakske terug en daarachter zodanig lang zagen achter "voetbal" totdat 'em toegaf 8) fysica van den Opsomer: dat was echt gieren. Vooral zijn toetsen, waar afzien blijkbaar veroorloofd was (allé, we spraken onderwijl luidop tegen elkaar en hij heeft daar nooit iets van gezegd) ![]() godsdienstles van de Goossens: ooit was die bezig over hoe sympathiek de Marokkaanse families die hij kende, wel waren. En hij ging daar quasi elke week eten. En die waren zo gastvrij. En... Op een gegeven moment staat er echter iemand op in de klas en die zegt doodserieus : "Jamaar, ze blijven toch stinken hé meneer". ![]() Maar we hadden ook zeer goede leraars: de Mertens (herinnert er zich iemand hem nog ?), den Breës, ne wat oudere leraar latijn die soms depressies had, de Vanstrydonck, ... ![]()
![]() |
#245 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mja de Goossens, Breës en Mertens waren toen al weg.. De Vanstrydonck gingen op pensioen in het jaar dat ik les van hem had... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Raar trouwens dat de Goossens toen al weg was: zo oud was die toch nog niet? Gaf diene Karl Wekers daar dan nog godsdienstles? Ik herinner mij ook nog volgende leraren (maar hun namen ontglippen me): Die van Duits: drilde ons in "Ausbeimitnachzeitvonzugegenuber" en "Durchfurgegenohneumbisentlang". Sloot zijn toetsen altijd af met dezelfde vraag : "Hoe vinden jullie jullie leraar Duits"? En dan moest je antwoorden "Superaffengeil !" ![]() Er was ook nog ene die Engels en Nederlands gaf : een duidelijke homo, met een niet onaardig gevoel voor humor. Wanneer de varkens van de klas hem weeral eens probeerden uit te dagen, bijvoorbeeld door het niet afgeven van werkjes e.d., zei hij op een gegeven moment doodleuk "Given in too late, I am afraid", zo met nen vree vettige glimlach op zijn mond, en met nadruk op het rijmend karakter van zijn "vondst". Een mooie nul was hun deel... De bijnaam voor Vandesande (Frans) was trouwens "de nazi" in onzen tijd. Was die ook nog zo berucht bij jullie?
![]() |
![]() |
#247 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Dien homo is natuurlijk den Dewit. Toen ik naar het middelbaar ging, was het 2de jaar gemengd geloof ik.. Lagere school heb ik bij enkel jongens gezeten. Ik heb nooit bij de Vandesande gezeten... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bestond de traditie nog in t laatste jaar dat de lessen doorgingen op het kasteel? PS: verhoudingsgewijs zijn we toch redelijk deftig vertegenwoordigd op dit forum, nietwaar? Zou er dan toch iets in 't kasteel hebben rondgewaard dat ons heeft aangetast?
![]() |
![]() |
#249 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
'The problem with political jokes is they get elected' Henry Cate VII 'Mensen vragen vrijheid van meningsuiting als compensatie voor de vrijheid van denken die ze zelden gebruiken' Soren Kierkegaard |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
'The problem with political jokes is they get elected' Henry Cate VII 'Mensen vragen vrijheid van meningsuiting als compensatie voor de vrijheid van denken die ze zelden gebruiken' Soren Kierkegaard |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#252 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wij hadden echter wreed veel chance: ik heb twee jaar in t kasteel gezeten, in het vierde en in het zesde middelbaar !
![]() |
![]() |
#253 |
Burgemeester
|
![]() Ja, les in het kasteel, dat was zo iets gegeerd he
![]() De Vanstrydonck blijft de meest fascinerende leraar voor mij. Een andere hele goede en bekwame leraar was die van economie, "den theo" ik weet zijn achternaam wel niet meer ![]() Maar al bij al heb ik toch niet zo een goede herinneringen aan onze ex-school... ik was toch vaak een beetje een outcast, zo samen met de andere nerds 's middags aan een tafeltje ![]() ![]() Ik ben niet mee naar Griekenland geweest, gewoon omdat ik echt blij was dat het "school" gedaan was, ik ben er ook niet meer binnengeweest sinds ik afgestudeerd ben daar. Een paar toffe herinneringen, maar niets dat me ertoe kan bregen om daar nu terug heen te gaan en met oud-leraars te gaan praten. ![]()
![]() |
#254 |
Minister-President
|
![]() Heeft er iemand die optredens in de sportzaal meegemaakt, met name van Diecast Machine Heads (D.M.H)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Minister
|
![]() Waarom zijn'er geen mensen die naar ' Atheneum van Merksem gaan/gingen?
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Vroeger als klein mannekes hadden wij, de braafkes, het enorme voordeel dat niemand dacht dat wij het gedaan hadden als er iets gebeurd was. Vanaf het 1ste middelbaar gingen we 's middags naar de zolder van het kasteel onze tijd doorbrengen met snuffelen tussen de rommel en nieuwe horizonten te verkennen (achteraf gezien pure zelfmoord, alle vloer en planken zijn daar verrot tot en met). In mijn laatste jaar hebben we 1 keer de gelegenheid gehad dat nog eens te doen. Een raam dat 6 jaar terug onder een hoek van 10 graden in zijn kozijn stak, stond nu nog 20 graden schever weggezakt. Of 't scheelde niet veel. Een van de komende jaren gaat die rechtervleugel van dat kasteel eens instorten, maar waarschijnlijk zeggen ze dat ook al tientallen jaren... Ik weet niet hoe het komt dat hier veel Groenendalers zitten (of Sint-Janners, 't is maar van welke generatie ge zijt). Ik denk dat het virus van politiek, prestatie en succes daar rondwaart.
![]() |
![]() |
#257 |
Minister
|
![]() Vandesande nog wel... moet ik efkes nadenken...in ons derde jaar geloof ik dat we die gehad hebben. Was nooit ne populaire geweest, maar wel ene dat het goed meende, denk ik.
Jacobs was altijd wel ne grappige vond ik, bij mij was dat in het tweede jaar. Kon het goed uitleggen, tot 2 weken voor het examen nen onnozelaar het in zijn hoofd kreeg een punaise op zijne stoel te leggen, als grap. Daar kon 'm niet mee lachen, en het is die 2 laatste weken "régime sec" geweest, zoals hij het zelf noemde, totdat de schuldige zich bekendmaakte. Dat was h?*rd.
![]() |
#258 |
Minister
|
![]() Ik kwam net in mijn laatste jaar toen Vanstrydonck op pensioen was, en de Griekenlandreis ging met hem mee op pensioen. Annemie Defoort nam zijn klassen over en organiseerde de Italiëreis, wat hoogstwaarschijnlijk nog zo lang ik leef de tofste reis van mijn leven zal blijven...
Al bij al waren er weinig problemen, ondanks dat het de eerste keer was dat het werd georganiseerd. Een paar keer bestolen worden in de metro van Rome, ja, maar dat was al. We hadden gelukkig nen Italiaanse klasgenoot mee, die zich perfect kon redden in dat taaltje (totdat hij zijn oproeping voor Italiaanse legerdienst kreeg). Ze spreken daar niks anders, zelfs geen Engels. Eindejaarsreizen, altijd iets aparts ![]()
![]() |
#259 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() tijd om deze fantastische thread nog eens boven te halen
![]() in de thread over de staking bij de post begon dent namelijk te zagen over de staking in de bib van merksem, dat em zijn boekskes ni kon binnen doen, en da ze daar ni vriendelijk zijn. http://forum.politics.be/showthread....479#post629479 dus hierbij de vraag: is dent ook van merksem? in dezelfde thread heeft ook generaaldingeskes iets over deze bib te zeggen: http://forum.politics.be/showthread....2&page=2&pp=20 die is toch ook ni van merksem? voor deze thread in een sint-janreunie verviel, ging het trouwens over dorus. maar naar aanleiding van zijn gezwam in die thread over geweld door een allochtone merksemse voetbalploeg, maar waarvan hij niet eens de naam wist, neem ik aan dat ie ni van merksem. de belangrijkste vraag blijft echter: is dorus een man of een vrouw? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Griffin : 5 oktober 2004 om 16:09. |
||
![]() |
![]() |