![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vergelijk mijn witte puntmuts met de hoofddoek en nazihelm en ik vergelijk het gouden kruisje met een half maantje of een handje van fatima, discreet aan een kettingske rond de hals gedragen. Blijkbaar snap je het nu wel?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Minister-President
|
![]() Ik verdedig niet zozeer het openbaar dragen van een hoofddoek, maar wel het recht van vrouwen die daarvoor kiezen om dat te doen, en het recht van een privébedrijf om dat toe te laten. Ik verdedig niet het recht vrouwen te verplichten een hoofddoek te dragen, en ik ben zelfs voorstander van maatregelen in gevallen waarin dat aantoonbaar blijkt te gebeuren, zoals op de Antwerpse athenea enkele jaren terug. Ook van het boerkaverbod ben ik voorstander. Maar als een vrouw ervoor kiest om een hoofddoek te dragen, en haar werkgever heeft daar geen probleem mee, wie zijn wij dan om daar een probleem van te maken?
Laatst gewijzigd door Scorpio : 8 juni 2012 om 20:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Burger
|
![]() Een hoofddoek is geen 'vermeend' symbool van onderdrukking. Je vergelijking met een stropdas is dus totaal naast de kwestie.
Drogredenen gebruik ik niet. Ik heb er noch de behoefte, noch de nood aan. Als je ergens een drogreden ziet heb je waarschijnlijk iets te vluchtig gelezen. Een schuldgevoel wil ik je niet aanpraten en ik begrijp dat je bedoelingen goed zijn, al vind ik het nog zo jammer dat je het met al die goede bedoelingen niet begrijpt. En neen, het is niet hetzelfde als een kruisje. Zowel mannen als vrouwen kunnen een kruisje dragen en de vraag of ze dit vrijwillig doen of niet is een overbodige. Je kunt het idioot noemen maar het is van een compleet andere orde. Beide zaken vergelijken getuigt van slechte wil, dat weet je. Maar misschien zei je het in de hitte van het argumenteren.. Je hebt wél gelijk waar je stelt dat het belangrijk is de oorzaken aan te pakken. En dat dit belangrijker is dan het al dan niet door de vingers zien van die hoofddoek is ook correct. En ja, ik kan me gevallen voorstellen waar de twijfel opduikt. Als een vrouw van haar man bv geen lessen mag volgen zonder hoofddoek, is het dan niet beter haar tot de les toe te laten dan dat ze afgesloten wordt van de buitenwereld? In zo'n geval ben ook ik geneigd ja te zeggen. Maar 't zijn tegelijk die gevallen die zo duidelijk aantonen dat dat vrijwillig dragen van een hoofddoek grotendeels nonsens is. Je hebt een categorie die het doet om tegendraads te zijn maar dan spreken we gewoon over puberaal gedrag. Globaal gezien gaat het echter over iets dat een heel stuk ernstiger is. En tenslotte: ja, soms is symptoombestrijding nodig en zinvol al zeg ik nergens dat we ons daartoe moeten beperken. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
tenminste 3 fouten teneinde je hellend vlak te kunnen aanpraten ? 1) het gaat niet over de balie van de gemeente ... daar hebben we nu enkele afspraken dat zoiets niet kan vanwege het neutrale karakter 2) Wee zijn bezig over een sluier ... nog steeds een gewoon stuk stof waar er eventueel een symboliek aan kan gekoppeld worden Doet men dat dat is dat uiteraard in the eye-of-the-beholder en is hij/zij daar alleen verantwoordelijk voor Iets compleet anders dan een zwart SS uniform waar dat 100% duidelijk is 3) Er wordt nergens gesteld dat er geen andere reglementen/bepalingen die vrijheid kunnen in knotten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Symbool is symbool Een de graad van ergernis door het uitbundig vertoon is steeds in het oog van de waarnemer. Gaat het over iets dat je niet zint liggen de marges uiteraard veel lager dan wanneer het gaat over iets wat je al gewoon bent of zelfs mee juist inkomen. Al wat je steeds komt te zeggen is dat het SUBJECTIEF is. Ik heb dus alle recht om me meer te ergeren aan een witte-boord dan een hoofdoek ( btw ik doe dat ook... misschien heeft het iets met m'n verleden te maken.. so be it ) Ik heb dan ook alle recht om die witte-boord te gaan te gaan vergelijken met een witte puntmuts of een nazihelm terwijl ik dat niet doe voor een hoofddoek. Wanneer kom je nu eindelijk eens af met deftige argumenten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is dus net hetzelfde als ik je kwam te zeggen. gegeven dat er één of andere indicatie is dat auto merk X zou aanzetten tot onveilig rijgedrag en jij hebt er zo eentje dan mag ik jou het recht ontzeggen zulke wagen te hebben en je dwingen die naar de schroothandel te brengen Citaat:
Het is anders de basis waarop je heel je betoog laat berusten. Dat gaat meestal zóver dat zelfs indien we menig moslima uit eigen mond horen zeggen dat het hun eigen vrije keuze is dat gewoonweg genegeerd wordt met een :'ze moet dat immers zeggen van haar man of ze krijgt seffens een pak slaag als ze thuiskomt' Citaat:
Een verbod, zonder meer, erop, zomaar ... om symptomen te bestrijden, of uit een zekere ijdele wens die vrouwen van onder dat juk te bevrijden is dus steeds negatief. Je ontkent hen net een elementair stukje vrijheid Citaat:
Dát kan zinvol zijn als het hand in hand gaat met preventie ed |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Zelfs valser, want hun dogma is kapitalistisch. Laatst gewijzigd door Conscience : 8 juni 2012 om 22:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Burger
|
![]() Wel, dat is inderdaad de realiteit. Ik kom net van de keuring en die kunnen me het rijden met mijn auto verhinderen als die onveilig is. Maar goed, grapje van me, je zei 'aanzetten tot'. Ook in dat geval zal ik mijn auto niet mogen gebruiken op de openbare weg. Op sportwagens zitten bv snelheidsbegrenzers. En met een rallywagen mag ik de weg niet op.
Terzake: ik gebruik nooit drogredeneringen om verschillende redenen. Een belangrijke is dat dat ethisch niet correct zou zijn en voor mij persoonlijk heeft dat belang. Iemand met een leugen overtuigen zou mij geen enkele voldoening geven en waarom zou ik 'zogezegd' iemand willen beschermen. Dat zou een dubbele agenda betekenen en die heb ik niet. Als iemand iets niet begrijpt geef ik graag uitleg, meer moet je er niet achter zoeken. En het gebeurt dat ik fout ben. In dat geval ben ik gewoon tevreden als iemand me op een denkfout gewezen heeft. Initieel misschien niet maar nieuwsgierigheid en de bevrediging ervan wint het altijd wel. Waarom zou ik een vrouw haar rechten willen ontzeggen? Of meer specifiek een moslim. Godsdiensten zijn op hun best relatief onschuldige illusies maar sommigen hebben daar nood aan. Soms intrigeert me dat maar ik gun het ieder zolang een ander er niet onder lijdt. Over de redenen waarom sommige vrouwen zeggen dat het uit vrije wil is en wat de waarde van zo'n uitspraak is heb ik het reeds gehad. De woorden van anderen zijn de mijne niet. En neen, natuurlijk is het kruisje van een gelovige (hmm, lang geleden dat ik er één zag maar 'k geloof je vrij dat ze bestaan) niet hetzelfde. Het is inderdaad het symbool van een godsdienst die in zijn extreem gepraktiseerde vorm vrouwonderdrukkend is maar die vorm is in ons land gelukkig zeldzaam geworden. Bij de islam kan dat jammer genoeg nog niet gezegd worden. Zwart/wit kun je daar niet over spreken maar 't verschil is niet bepaald gering. Cultuur of godsdienst mag geen excuus zijn voor onderdrukking van de vrouw, die hoofddoek is daar één van de uitingen van. Als je dat negeert maak je je mee schuldig aan die onderdrukking. Ik ben er van overtuigd dat dat jouw bedoeling niet is en ik merk dat ik je van het belang van wat ik hier zeg niet kan overtuigen. Ik hoop enkel dat het je stimuleert er zelf over na te denken op een open manier. Ik zal hetzelfde doen met wat jij zegt. En nogmaals, natuurlijk heb je overschot van gelijk als je zegt dat het belangrijkste is de oorzaken aan te pakken. Enkel dat symptoom bestrijden zou wellicht weinig effect hebben en een verkeerd beeld kunnen geven. Maar ik denk dat wat jij een vrijheid noemt op zijn best een valse vrijheid is. En met een valse vrijheid af te nemen schenk je een stukje echte. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wel een verschil met geweld natuurlijk. Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 9 juni 2012 om 02:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bekijk dit en je gelooft je ogen niet http://www.youtube.com/watch?v=A3NZx...eature=related http://www.youtube.com/watch?v=ijRHfx9TcOw De kommentaren zijn ook niet mis zoals "Send these goatfuckers back to the dessert !" of Stupid French people why do you accept this ? Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 9 juni 2012 om 02:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ook niet. en jij. Zou jij er een probleem mee hebben als er iemand met ontbloot bovenlijf je zou bedienen aan de kassa? Ik niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onvoldoende lokalen...gevolg mensen op straat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zal ik ook eens schelden? Hypociete xenofoben Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 juni 2012 om 11:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"trut" is ongepast, zullen we het dan maar bij "hoer" en "slet" houden? of "ingepakt lustobject"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan is het ( afhankelijk van de religie ) bang afwachten tot er eentje die grens voorbij gaat en optreden net zoals men dat zou doen bij een willekeurig ander persoon die niet zou handelen uit één of ander geloof |
|
![]() |
![]() |