Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juli 2012, 11:51   #241
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
zijn het EXTRA rechten of een behoud van bestaande rechten?
Vooreerst, iets wat jij mag en iemand anders niet is nooit een recht, maar altijd een voorrecht. Een recht geldt per definitie voor iedereen. Vroeger had iedereen dezelfde rechten, nu niet meer.

Verder gaat het inderdaad om volstrekt nieuwe privileges. Vroeger was het "extra muros" deel van het arrondissement BHV strikt Nederlandstalig, nu is er een gelijke bevoegdheid van de Nederlandstalige en Franstalige rechtbanken.

Vroeger kon men reeds naar een andere rechtbank verhuizen op basis van de taal als beide partijen akkoord waren en men dit voor de rechter ging verantwoorden. Nu kan dit op eenvoudige aanvraag bij de griffie, en bijna steeds na eenzijdig verzoek van de beklaagde.

Als slachtoffer heb je daar niets meer over te zeggen. Dit voorstel is trouwens overgenomen uit het wetsvoorstel van Maingain, en gaat wat betreft de taalwissel nog een heel stuk verder.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2012, 12:34   #242
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Zoek nog maar even achter mijn identiteit.
Zoeken?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2012, 12:40   #243
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zoeken?
Neen, gissen is eigenlijk een correctere benaming.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2012, 12:49   #244
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Val de N-VA voor mijn part aan zo veel je wilt. Maar laat het individu met rust. Belgicisten hebben de goede (sic) gewoonte om zuiver de man te spelen als ze de discussie verliezen. Dat valt op.
Is iets wat jullie nooit zouden doen!
Je komt best wel grappig over. Misschien zonder het te willen?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2012, 13:29   #245
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, gissen is eigenlijk een correctere benaming.
Juist, gissen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2012, 18:52   #246
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat jij toch eens het verschil moet leren maken tussen het op 'de man' ( = de persoon ) spelen en een 'groep' bekritiseren. Voor de zekerheid wil je wel meegeven dat één persoon (de man) uit één individu bestaat en dus zeker geviseerd wordt, terwijl een groep uit meer dan één persoon bestaat en daar dus enkel degene die zich door de kritiek aangesproken wordt, zich geviseerd voelt. Dus: bij 'de man', die ene persoon dus, krijgt die niet de kans om uit te maken of de kritiek op hem gegeven wordt of niet: dat is altijd zo. Bij de kritiek op 'de groep' kan elk individu van de groep zelf uitmaken of die kritiek op hem slaat of niet. Bij het op 'de man' spelen, de ene persoon dus, heeft deze geen keuze: de kritiek is aan hem gericht. Bij de kritiek op 'de groep' kan men zich niet aangesproken voelen en dus die kritiek naast zich neerleggen. Alleen wie zich in de groep geviseerd voelt, zal het aanvoelen alsof die tot hem gericht is.
Uit jouw reactie op mijn kritiek op een groep (de belgicisten) kan ik nu uitmaken dat jij je door die kritiek aangesproken voelt, ook al was die kritiek eigenlijk niet specifiek tegen jou (de man dus) gericht. Jij hebt de keuze gemaakt om er door aangesproken te zijn. Je had echter ook de keuze om dat niet te zijn.
Begrijp je nu het verschil?
Neen. Ik voelde mij inderdaad aangesproken en vond dat ten onrechte. Kan je dat begrijpen?
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2012, 05:46   #247
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wetstraat
Vlaamse topmanagers mogen niet méér verdienen dan minister-president
Bewerkt door: Joeri Vlemings − 14/07/12, 05u25 − Bron: belga.be
© photo news.

De Vlaamse topmanagers zullen in de toekomst niet méér mogen verdienen dan de Vlaams minister-president. Dat staat in het plan "deugdelijk bestuur" van Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Geert Bourgeois (N-VA), zo bericht De Tijd.

Concreet zullen de topmanagers en -bestuurders in de Vlaamse administratie en de Vlaamse publieke sector niet meer mogen verdienen dan 237.967 euro per jaar (plus indexatie). De vertrekpremies worden beperkt tot maximaal een jaar salaris en het variabele loon zal meer rekening houden met de lange termijn. Bourgeois wil ook meer deskundigen in de raden van bestuur.

Het plan van de N-VA-minister werd gisteren besproken in de Vlaamse regering.
Eindelijk het begin van een goed voorstel van N-VA.
Alleen het principe van de indexering moet behouden blijven begrijp ik dan weer niet goed.

Indexering 2% op 237.000 = 4740 €.
Indexering 2% op 30.000 = 600 €.

Pas je dan een indexering in centen toe ipv procenten en nemen we dan die 30.000 als grens zou dat een echte besparing zijn van 4.750 € - 600 € = 4.150 €

Maar misschien tanken zij diesel of benzine Grand Cru, niet in hun dienstwagen, maar in hun eigen autootje.
De index is dan natuurlijk geen probleem, als het om die functies gaat, alleen voor gewone werkmensen is het wel een probleem, veel te duur dat systeem.
Schijnheilig? Maar neen jong, de index is voor die lonen geen probleem jong, enkel voor de kleinste lonen is er een probleem. Euh????
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2012, 08:31   #248
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Neen. Ik voelde mij inderdaad aangesproken en vond dat ten onrechte. Kan je dat begrijpen?
Dat je je aangesproken voelt als onvervalste kadodder, wel. Dat dat onterecht was niet. Kan je dat begrijpen?

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 14 juli 2012, 08:38   #249
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Eindelijk het begin van een goed voorstel van N-VA.
Alleen het principe van de indexering moet behouden blijven begrijp ik dan weer niet goed.

Indexering 2% op 237.000 = 4740 €.
Indexering 2% op 30.000 = 600 €.

Pas je dan een indexering in centen toe ipv procenten en nemen we dan die 30.000 als grens zou dat een echte besparing zijn van 4.750 € - 600 € = 4.150 €

Maar misschien tanken zij diesel of benzine Grand Cru, niet in hun dienstwagen, maar in hun eigen autootje.
De index is dan natuurlijk geen probleem, als het om die functies gaat, alleen voor gewone werkmensen is het wel een probleem, veel te duur dat systeem.
Schijnheilig? Maar neen jong, de index is voor die lonen geen probleem jong, enkel voor de kleinste lonen is er een probleem. Euh????
Ik ben al heel lang voor een index in centen in plaats van percenten, Waarbij bijvoorbeeld ieders loon geïndexeerd wordt op basis van een gemiddeld loon zodat de hoge lonen in verhouding minder stijgen en de lage meer. De werkloosheidsvergoedingen zou ik dan na een bepaalde tijd ( bv. een jaar) weer laten indexeren in verhouding tot de reële vergoeding. Kwestie van de werkloosheidsval stilaan op termijn uit de weg te ruimen en mensen aan te zetten om een baan te zoeken

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 14 juli 2012 om 08:41.
Oud 14 juli 2012, 08:50   #250
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben al heel lang voor een index in centen in plaats van percenten, Waarbij bijvoorbeeld ieders loon geïndexeerd wordt op basis van een gemiddeld loon zodat de hoge lonen in verhouding minder stijgen en de lage meer. De werkloosheidsvergoedingen zou ik dan na een bepaalde tijd ( bv. een jaar) weer laten indexeren in verhouding tot de reële vergoeding. Kwestie van de werkloosheidsval stilaan op termijn uit de weg te ruimen en mensen aan te zetten om een baan te zoeken
Welke verhoging had u dan zoal in gedachten, in centen bedoel ik ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2012, 09:03   #251
armando
Schepen

Standaard

Wat is de reden van het succes van de Nva, heel eenvoudig, omdat wij in een dictatuur leven, waar het Vlaams Belang werd opzijgezet op een ondemocratische manier. Zonder het succes van het VB was er nooit het succes van de NVA nu. Veel mensen die vroeger VB stemden denken nu dat hun stem wel zal gehoord worden, de vraag is alleen maar hoe en door wie? Ik blijf alvast VB stemmen, de enige eurokritische partij , de enige anti immigratie partij, de enige anti belgie partij.
armando is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2012, 09:05   #252
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armando Bekijk bericht
Wat is de reden van het succes van de Nva, heel eenvoudig, omdat wij in een dictatuur leven, waar het Vlaams Belang werd opzijgezet op een ondemocratische manier. Zonder het succes van het VB was er nooit het succes van de NVA nu. Veel mensen die vroeger VB stemden denken nu dat hun stem wel zal gehoord worden, de vraag is alleen maar hoe en door wie? Ik blijf alvast VB stemmen, de enige eurokritische partij , de enige anti immigratie partij, de enige anti belgie partij.
Maar eigenlijk gaat uw stem verloren, net als die voor de zusterpartij N-VA overigens.
Oud 14 juli 2012, 09:09   #253
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Welke verhoging had u dan zoal in gedachten, in centen bedoel ik ?
Die van een gemiddeld loon: http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...ro-bruto.dhtml
Ik begrijp dat dat zelfs hevige sossen hier dik gaat tegenvallen, maar het is wel eerlijk, want de basisbehoeften zijn even duur voor iedereen.

Citaat:
Oud 14 juli 2012, 09:11   #254
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Maar eigenlijk gaat uw stem verloren, net als die voor de zusterpartij N-VA overigens.
Daarom dat alle VB'ers voor N-VA moeten stemmen om in het Vlaams Parlement sneller aan een meerderheid van zetels te geraken zodat de Vlaamse onafhankelijkheid op korte termijn een feit zal zijn.

Citaat:
Oud 14 juli 2012, 09:22   #255
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daarom dat alle VB'ers voor N-VA moeten stemmen om in het Vlaams Parlement sneller aan een meerderheid van zetels te geraken zodat de Vlaamse onafhankelijkheid op korte termijn een feit zal zijn.
loog hij zonder enig bewijs iedereen voor
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2012, 09:24   #256
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die van een gemiddeld loon: http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...ro-bruto.dhtml
Ik begrijp dat dat zelfs hevige sossen hier dik gaat tegenvallen, maar het is wel eerlijk, want de basisbehoeften zijn even duur voor iedereen.
Die cijfers zijn van 2006.

Als dat systeem wordt ingevoerd op basis van die cijfers gaan de meesten er nog meer op achteruit ?
Oud 14 juli 2012, 09:24   #257
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
loog hij zonder enig bewijs iedereen voor
Wat is hier de leugen? Ik spreek in de voorwaardelijke wijs.

Citaat:
Oud 14 juli 2012, 09:26   #258
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Die cijfers zijn van 2006.

Als dat systeem wordt ingevoerd op basis van die cijfers gaan de meesten er nog meer op achteruit ?
Rik, het spreekt vanzelf dat men begint met een gemiddeld loon op het moment dat men de maatregel zou invoeren.

Citaat:
Oud 14 juli 2012, 09:28   #259
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rik, het spreekt vanzelf dat men begint met een gemiddeld loon op het moment dat men de maatregel zou invoeren.
Oké, hoeveel bedraagt dat loon op dit moment ?
Oud 14 juli 2012, 09:29   #260
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oké, hoeveel bedraagt dat loon op dit moment ?
Zoek het zelf eens uit he! Ik ben je slaaf niet, al denk jij wel zo over 'vlomsnationalisten'.

Voil�*, want ik weet dat een Waal lui is
Hier zijn de laatste cijfers.

http://trends.knack.be/economie/nieu...0137461401.htm

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 14 juli 2012 om 09:34.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be