Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 april 2013, 22:36   #241
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht

Kijk eens naar deze trienen. De linkse gutmensch met die naïeve blik in de ogen. Kijk eens hoe goed ze zijn. U op de trein komen vergiftigen met thee. Gij vuile egoïstische Vlaming, vervreemden zult ge.
Die lelijke domme koeien krijgen geen cent van mij. En met hun thee kunnen ze zich een lavement zetten.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2013, 22:37   #242
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Die lelijke domme koeien krijgen geen cent van mij. En met hun thee kunnen ze zich een lavement zetten.

Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2013, 22:39   #243
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:

Let op, zulke types doen niet weinig aan recyclage...
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2013, 22:41   #244
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Gôh van dat van die koning zou ik niet zo zeker zijn. Hoedanook beste verzuurde Xenofoon en alle andere verzuurde pezewevers hier op forum.be. Zeker is wel dat ik royaal gegeven heb aan Syrië.

Wat een deplorabel zootje is rechts toch : liever kinderen zien creperen dan een luttel aantal eurocenten weggeven, maar wel hun schraperigheid en racisme (u leest het goed : racisme) achter een façade van drammerige argumenten verstoppen.
Elke gestorte cent gaat nog méér miserie veroorzaken in Syrië. Hetgeen deplorabel is , is jouw grenzeloze naïviteit.
Je bent medeplichtig aan de ellende van de Syrische burgers met uw royale giften.

Laatst gewijzigd door meneer : 28 april 2013 om 22:41.
Oud 28 april 2013, 22:45   #245
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Schattig dat u de term racisme karikatuur gebruikt; terwijl het overduidelijk is dat gehard rechttoe-rechtaan racisme de voornaamste reden is waarom u en vele anderen vertikken ook maar een eurocent aan Syrië te schenken.

Kom gerust met nog een karrevracht aan drogredenen aan waarom uw portemonnee op de knip blijft, mijn analyse is ontegensprekelijk correct : pietepeuterig racisme.
Aan welk " goed doel " heb jij je royale som geld gegeven ? Hoe weet je wat daar mee gebeurd ?
Oud 28 april 2013, 22:46   #246
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ze een ezel vinden die geld schijt, kan zo'n lavement best handig zijn.
Oud 28 april 2013, 23:32   #247
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Het is anders wel de schuld van cryptoliberalen en vermolmde sociaaldemocraten, die zaken zoals NAVO en VN goedvinden en in alliantie met hun overzese vriendjes in Washington, extreemrechtse moslimfracties in Syrië steunen en bewapenen, samen met Wahabitisch tuig vertegenwoordigd door de clan Saoud.
Idd.
Oud 29 april 2013, 00:46   #248
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Nu, hoewel het waar is dat er veel 'strings attatched' zijn aan die ontwikkelingshulp, op welke manier zouden ze daar precies beter af zijn zonder ontwikkelingshulp?
Concreet voorbeeld : Je gaat er heen met 100 kilogram voedsel voor de arme bevolking. De lokale krijgsheer laat je niet door met 't argument "je mag mijn volk enkel helpen als je mij de helft van je voorraden geeft". Met andere woorden : die gasten gijzelen hun eigen bevolking en persen de buitenlanders af. Die hulpverleners geven de helft van de voorraad aan de afperser in kwestie, die redeneren "beter 50 kilo voedsel bij de arme kindjes dan niks ", of nog: "we staan hier nu, als we de helft niet afgeven pakt hij alles en knalt hij ons af". Het geld dat die krijgsheer uitspaart ( hij moet 50 kilo minder voedsel kopen voor zijn eigen troepen ) kan hij uitgeven aan nog meer wapens, munitie en voertuigen om tegen diezelfde bevolking te gebruiken.

De goedbedoelende hulpverleners faciliteren het geweldgebruik. Enerzijds door sponsoring van gebruikers van geweld en anderzijds is het zo dat je maar oorlog KAN voeren zolang je voldoende voedsel hebt. Als je te veel bezig bent met het afknallen van de eigen landbouwers ( ook een deel van de bevolking ) valt de productie stil en moet je massa's geld beginnen uitgeven door in 't buitenland voedsel te gaan kopen ( gecombineerd met stijgende voedselprijzen = onbetaalbaar ).

Gevolg ? een goede reden voor krijgsheren om van tijd tot tijd te stoppen met vechten, al was het maar om de eigen troepen te ontzien, die hebben ook eten nodig. En als je DIE niet voldoende eten geeft dan muiten ze vroeg of laat en is de oorlog ook voorbij.

Dat valt ook weg door dat gratis eten uit het buitenland. De krijgsheer heeft de eigen landbouwers helemaal niet meer nodig en zal al helemaal niet ophouden met erop te schieten. De eigen landbouwgronden idem ditto, dus daar kan hij dan gerust mijnenvelden van gaan maken, ah ja, waarom niet he ?

Er zijn overigens bepaalde rebellengroepen die rekenen op de buitenlandse aanvoer van middelen om burgers te kunnen blijven doden. Gratis voedselhulp elimineert de natuurlijke rem op oorlog, ze ontsnappen als het ware aan de Malthusiaanse val. Je maakt dus met de beste bedoelingen van de wereld de situatie nog veel erger dan ze al was.

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7

Laatst gewijzigd door UFSIA : 29 april 2013 om 00:50.
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 01:02   #249
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Nee, dat vind ik alles behalve geweldig.

Al het extremisme van de islam moet sowieso verdwijnen uit België en Nederland. .
Dan zal je toch iets aan de koran moeten doen.
Zolang die ongestraft kan oproepen niet-moslims te vervolgen en te vermoorden zullen er altijd mensen zijn die hun heilig boek willen naleven/volgen.

Citaat:
'' Verwijder alle oproepen tot geweld en moord uit de koran en je houd nog een boekje over zo dik als een Donald Duck''.

Laatst gewijzigd door daiwa : 29 april 2013 om 01:03.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 01:09   #250
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Enige zaken kunnen we wel stellen.
Degenen die ronselen voor Syrië zijn noch katholieken noch Zweden die een voorliefde hebben voor het stelen van Marokkaanse horloges...
Ze hebben wel ALLEMAAL een bepaald geloof gemeenschappelijk, dat van de terroristische massamoordenaar, leugenaar en pedofiel Mohammed...
Ga je dat ook ontkennen?
Dat kan je onmogelijk ontkennen !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 01:47   #251
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

"Ik geef helemaal niets aan Syrië, hoe meer er daar sterven hoe beter"
Vandaag gehoord (nou ja, gelezen op FB).
Kreeg nogal veel gecheer voor z'n uitspraak en uiteraard geen woord van kritiek.

'k vind nu ook dat er teveel mensen op deze planeet zijn, maar de oplossing zag ik een beetje anders eigenlijk.
Oud 29 april 2013, 08:57   #252
pegasus6869
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buitenwipper Bekijk bericht
Dat is geen slechte instelling mbt goede doelen.
Heel juist ,al dat geld......In wiens handen ??? Leg mij dat eens uit ???
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 09:16   #253
Xavanthi
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

Kijk eens naar deze trienen. De linkse gutmensch met die naïeve blik in de ogen. Kijk eens hoe goed ze zijn. U op de trein komen vergiftigen met thee. Gij vuile egoïstische Vlaming, vervreemden zult ge.
En wat heb jij vandaag al gedaan om je medemens te helpen? Een forumpost gemaakt waarin je pleit om het vooral niet te doen? Sterk werk, je kan fier zijn!

Ik betwijfel of het opgehaalde geld in de juiste handen terecht komt, met die kritiek kan ik zeker leven. Maar die 'trienen' proberen tenminste iets te doen, wat in schril contrast staat met het "de pot op met de rest, zolang ik mijn geld en luxe maar heb"-discours dat 95% van dit forum vaart. Ik werd al misselijk van de shit die ik in de comments op hln.be en consoorten te lezen krijg. Dit forum (waarvan ik denk dat de meeste mensen toch over een deftige intelligentie beschikken, of ze nu links of rechts zijn) toont veel gelijkenissen en dat is geen compliment...
Xavanthi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 09:31   #254
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xavanthi Bekijk bericht
En wat heb jij vandaag al gedaan om je medemens te helpen? Een forumpost gemaakt waarin je pleit om het vooral niet te doen? Sterk werk, je kan fier zijn!

Ik betwijfel of het opgehaalde geld in de juiste handen terecht komt, met die kritiek kan ik zeker leven. Maar die 'trienen' proberen tenminste iets te doen, wat in schril contrast staat met het "de pot op met de rest, zolang ik mijn geld en luxe maar heb"-discours dat 95% van dit forum vaart. Ik werd al misselijk van de shit die ik in de comments op hln.be en consoorten te lezen krijg. Dit forum (waarvan ik denk dat de meeste mensen toch over een deftige intelligentie beschikken, of ze nu links of rechts zijn) toont veel gelijkenissen en dat is geen compliment...
Alsof Syriërs, islamieten in het algemeen, onze medemensen zouden zijn.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 09:33   #255
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Syriërs niet helpen =/= medemens niet helpen
Citaat:
Ik betwijfel of het opgehaalde geld in de juiste handen terecht komt, met die kritiek kan ik zeker leven. Maar die 'trienen' proberen tenminste iets te doen,
Alsof dat meer zou zijn als een excuus om zichzelf op de borst te slaan.
Citaat:
wat in schril contrast staat met het "de pot op met de rest, zolang ik mijn geld en luxe maar heb"-discours dat 95% van dit forum vaart.
Wat heeft dat met goede doelen te maken. Ik draag met plezier bij aan goede doelen in mijn buurt die ik waardig of oprecht acht. Een gezonde, hechte en geholpen gemeenschap, daar word ik ook beter van.
Citaat:
Ik werd al misselijk van de shit die ik in de comments op hln.be en consoorten te lezen krijg. Dit forum (waarvan ik denk dat de meeste mensen toch over een deftige intelligentie beschikken, of ze nu links of rechts zijn) toont veel gelijkenissen en dat is geen compliment...
In tegendeel, ondanks het feit dat dit forum overwegend rechts is, ben ik verrast door het gebrek aan 'steun' voor dat soort absurditeiten, ook van de linkerzijde van dit forum.

Ga je nog zeggen hoeveel jij gegeven hebt en waarom wij dat zouden moeten volgen?

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 29 april 2013 om 09:34.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 10:56   #256
Twigmuntus
Burgemeester

Twigmuntus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We kennen ze allemaal, die goedbedoelende tieners. Vandaag zetten ze zich in voor dit, deze zomer zal het wel voor iets anders zijn. En eens ze volwassen worden zal er een nieuwe generatie klaar staan.

Bij velen is het niet dat ze niet willen helpen. Maar de manier om te helpen komt veelal op hetzelfde neer: kom, geef ons hier wat geld en wij zullen er ginder wel iets mee doen.

Dat is, na enkele wetenschappelijke studies, allerhande schandalen met ontwikkelingshulp en eigen ervaringen niet meer aan mij besteed. En me een schuldgevoel laten aanpraten is er ook niet meer bij. Mijn schouders kunnen geen honderden hulpbehoevenden dragen.

Deze week ga ik overigens bijdragen aan een betere wereld: mijn dochter heeft net leren fietsen op haar oud veloke. Nu krijgt dat kind van mij, zoals ik beloofd had, een nieuwe, iets grotere fiets.

Die tieners die de wereld willen helpen zullen het allicht niet begrijpen, maar nadat de belastingen op allerlei wijze (kom, geef ons hier wat geld en wij zullen er wel iets mee doen.) het merendeel van mijn loon afneemt wil ik met het weinige dat overblijft mensen die me dierbaar zijn helpen.
Twigmuntus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 10:58   #257
Twigmuntus
Burgemeester

Twigmuntus's schermafbeelding

Standaard

Hoe zou het nog zijn in de Centraal Afrikaanse Republiek?
Twigmuntus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 11:32   #258
Xavanthi
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Syriërs niet helpen =/= medemens niet helpen

Alsof dat meer zou zijn als een excuus om zichzelf op de borst te slaan.

Wat heeft dat met goede doelen te maken. Ik draag met plezier bij aan goede doelen in mijn buurt die ik waardig of oprecht acht. Een gezonde, hechte en geholpen gemeenschap, daar word ik ook beter van.

In tegendeel, ondanks het feit dat dit forum overwegend rechts is, ben ik verrast door het gebrek aan 'steun' voor dat soort absurditeiten, ook van de linkerzijde van dit forum.

Ga je nog zeggen hoeveel jij gegeven hebt en waarom wij dat zouden moeten volgen?
Ik heb een bescheiden bijdrage geleverd, geheel in lijn met mijn eigen inkomen. Maar dat is niet de hoofdreden waarom ik reageerde in deze thread. Als jij me zegt dat je liever niet geeft aan deze actie, dan is dat jouw zaak, case closed. Wat me enorm stoorde is het feit dat deze thread gebruikt werd om mensen op te roepen om vooral niets te geven. Je kan dan verkondigen dat het gaat om de motieven van de bezielers van dit project en dergelijke, maar we weten allemaal dat het hier eigenlijk puur om discriminatie gaat. We geven nu eenmaal niet graag aan moslims...
Daarnaast worden er ook nog enkele onschuldige tienermeisjes bij betrokken. Misschien zijn ze wel naïef, maar ze hebben in ieder geval iets gedaan. Het is eens iets anders dan de verwende snotters die wekelijks de Meir bevuilen en denken dat de wereld rond hen draait.

Maar goed, als je niets wil geven aan Syrië 12 12, geen enkel probleem maar hou dat voor jezelf en kom geen volgelingen ronselen of andersgezinden belachelijk maken op een publiek forum. Dat is gewoon zielig...
Oud 29 april 2013, 11:55   #259
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb een bescheiden bijdrage geleverd, geheel in lijn met mijn eigen inkomen. Maar dat is niet de hoofdreden waarom ik reageerde in deze thread. Als jij me zegt dat je liever niet geeft aan deze actie, dan is dat jouw zaak, case closed. Wat me enorm stoorde is het feit dat deze thread gebruikt werd om mensen op te roepen om vooral niets te geven. Je kan dan verkondigen dat het gaat om de motieven van de bezielers van dit project en dergelijke, maar we weten allemaal dat het hier eigenlijk puur om discriminatie gaat. We geven nu eenmaal niet graag aan moslims...
Niemand doet hier alsof het om de motieven gaat.
Oh nee discriminatie! Hitler! Ku Klux Klan! Vuile racisten! Bel het CGKR! Ga die zever op een ander verkopen, ik denk dat ik voor velen spreek als ik dat soort schuldmentaliteit grondig beu ben. Mensen spannen nu eenmaal samen met 'gelijken'. Als dat zich vertaald naar geen geld smijten naar een paar moslims die elkaar naar het hiernamaals blazen op 4 000 km van hier, dan lijkt me dat nog het minste van mijn of uw zorgen. Get over it.

We geven overigens niet graag aan onder andere moslims. Ik geef ook niet graag aan Centraal-Europeanen, Afrikanen, Aziaten... Ik geef ook liever aan Vlamingen als aan Walen, liever aan Limburgers als aan Brusselaars, ...
Citaat:
Daarnaast worden er ook nog enkele onschuldige tienermeisjes bij betrokken. Misschien zijn ze wel naïef, maar ze hebben in ieder geval iets gedaan. Het is eens iets anders dan de verwende snotters die wekelijks de Meir bevuilen en denken dat de wereld rond hen draait.
Zou je een goed doel voor die verwende snotters steunen?

Citaat:
Maar goed, als je niets wil geven aan Syrië 12 12, geen enkel probleem maar hou dat voor jezelf en kom geen volgelingen ronselen of andersgezinden belachelijk maken op een publiek forum. Dat is gewoon zielig...
Ik moet niets voor mezelf houden, en ik moet verbazend weinig moeite doen om 'volgelingen te ronselen'. Er is misschien nog hoop.

Ik raad U aan U geld aan binnenlandse goede doelen te geven, en ik raad die meisjes aan zich voor zulke goede doelen in te zetten, best nog in Uw eigen buurt.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 29 april 2013 om 11:56.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2013, 12:12   #260
Xavanthi
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik raad U aan U geld aan binnenlandse goede doelen te geven, en ik raad die meisjes aan zich voor zulke goede doelen in te zetten, best nog in Uw eigen buurt.
Mijn welgemeende excuses. Ik zal vanaf nu een afstandsradius hanteren bij het kiezen voor welke goede doelen ik me wens in te zetten. Over theatraal reageren gesproken zeg, monday-blues of zo? Ik zal zelf wel kiezen aan wie/wat ik mijn geld geef, daar heb ik uw kortzichtig wereldbeeld niet voor nodig.

Btw, Godwin's law heb je net zelf toegepast. Niet doen alsof ik hem erbij gesleurd heb.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be