Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 januari 2014, 20:08   #241
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Wat stel jij voor? Dat ze er zomaar vanaf komen?

(Zo'n kinderen zijn echt niet normaal hoor, daar is serieus een klink aan los..)
Dus moeten wij ze straffen! Daar wordt het kind, het slachtoffer, en de wereld beter van!
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2014, 20:14   #242
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Dus moeten wij ze straffen! Daar wordt het kind, het slachtoffer, en de wereld beter van!

Dat ze therapeutisch behandeld zouden worden tijdens hun "straf" zie ik wel zitten, maar dat men ze gewoon vrij zou laten rondlopen, hum daar heb ik toch m'n twijfels bij... Ergens moet het toch wel symbolisch blijven niet? Want zoniet gaat men moorden als iets banaals gaan zien... ik bedoel daarmee iets dat "ongestraft" kan gaan....
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2014, 20:17   #243
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Ze is vandaag vrij, dus dat bewijst keihard dat er met ons gerecht iets verkeerd gaat.
Een heks die 2 meisjes laat verhongeren (en honden eten geeft) in een "beschaafd, Europees land" in de 20ste eeuw !
Levenslang in de bak en haar vooraf zélf in dat hok steken en bijna laten verhongeren.

Grrr...

Laatst gewijzigd door Boduo : 16 januari 2014 om 20:18.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2014, 20:21   #244
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ze therapeutisch behandeld zouden worden tijdens hun "straf" zie ik wel zitten, maar dat men ze gewoon vrij zou laten rondlopen, hum daar heb ik toch m'n twijfels bij... Ergens moet het toch wel symbolisch blijven niet? Want zoniet gaat men moorden als iets banaals gaan zien... ik bedoel daarmee iets dat "ongestraft" kan gaan....

Ik weet heus wel dat het in veel gevallen niet om goed en kwaad gaat, maar om straf of geen straf. Dat laatste is een maatstaf die door veel mensen wordt gehanteerd. Moesten gevangenissen niet bestaan dan werden er wellicht veel meer misdaden gepleegd.... Maw. mensen houden zich doorgaans "koest" omdat ze vrezen hun vrijheid te verliezen, niet omdat we in wezen allemaal zo om "het goede" geven...
Oud 16 januari 2014, 20:23   #245
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, het moet niet symbolisch blijven. Er dient geen punt gemaakt te worden door het leven van iemand te verneuken.
Het is juist dat denken dat grondig verkeerd is.

Zulke kinderen hebben vooral veel hulp nodig. Waarschijnlijk beseffen zij niet eens wat zij hebben gedaan, of interpreteren zij het volledig fout. Misschien lag het aan de opvoeding die ze kregen (niet onwaarschijnlijk, marginale ouders kunnen zeer slechte opvoeders zijn), of lijdt het kind aan een psychose, of zijn er nog andere dingen.

Het is onzin om te stellen dat als je hen niet gaat "straffen" dat iedereen begint te moorden. Wie wilt moorden gaat moorden en trekt zich, zoals deze kinderen, niks aan van de gevolgen.

Wat je krijgt door je "strenge straffen" is meer mensen die gestoord zijn. Jaren in een omgeving als een gevangenis zitten, tussen andere gestoorden en gevaarlijken, zorgt er niet voor dat de mensen beter worden.
Waarom zouden zij? Het is een idiote, Amerikaanse benadering.
En laat Amerika nu eens het land zijn met de grootste gevangenisbevolking, en ook met de grootste straatbendes in een welvarend land.
Door in een gevangenis te zitten ga je het helemaal niet "afleren". Dat is kruidenierkesonzin dat wordt verkondigt door zure, domme N-VA-stemmers.
Een gevangenis is een zeer harde, zeer vijandige omgeving, gelijk aan een oorlogsgebied. Door daar vele jaren te zitten past een mens zich aan, mentaal, wordt hij getraumatiseerd en ontwikkelt hij vaardigheden die in een vijandige omgeving van pas komen.

Als je zo'n mens nadien buiten laat, vaak zonder inkomen en kansen in de maatschappij, ja, dan krijg je natuurlijk grote problemen.
Amerika zal haar straatbendeproblematiek nooit wegwerken. Nooit.
Oud 16 januari 2014, 20:25   #246
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Een heks die 2 meisjes laat verhongeren (en honden eten geeft) in een "beschaafd, Europees land" in de 20ste eeuw !
Levenslang in de bak en haar vooraf zélf in dat hok steken en bijna laten verhongeren.

Grrr...

Regresseren we nu naar middeleeuwse toestanden? lol
Oud 16 januari 2014, 20:25   #247
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet heus wel dat het in veel gevallen niet om goed en kwaad gaat, maar om straf of geen straf. Dat laatste is een maatstaf die door veel mensen wordt gehanteerd. Moesten gevangenissen niet bestaan dan werden er wellicht veel meer misdaden gepleegd.... Maw. mensen houden zich doorgaans "koest" omdat ze vrezen hun vrijheid te verliezen, niet omdat we in wezen allemaal zo om "het goede" geven...
Daarom: het soort (krapuul)² als Martin hoort levenslang thuis in een gevangenis.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2014, 20:25   #248
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is duidelijk aangetoond dat alternatieve straffen kans op recidive veel meer verkleinen dan de "harde aanpak". Ik heb ook zonet uitgelegd waarom dat zo is.

Als ik nu 5 jaar in een gevangenis voor iets zou moeten zitten, en ik kom buiten, dan ga ik gegarandeerd op hol slaan. Ik weet niet hoe erg ik tegen dan ben maar misschien zal ik wel een Geldertje doen.
Oud 16 januari 2014, 20:32   #249
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, het moet niet symbolisch blijven. Er dient geen punt gemaakt te worden door het leven van iemand te verneuken.
Het is juist dat denken dat grondig verkeerd is.

Zulke kinderen hebben vooral veel hulp nodig. Waarschijnlijk beseffen zij niet eens wat zij hebben gedaan, of interpreteren zij het volledig fout. Misschien lag het aan de opvoeding die ze kregen (niet onwaarschijnlijk, marginale ouders kunnen zeer slechte opvoeders zijn), of lijdt het kind aan een psychose, of zijn er nog andere dingen.

Het is onzin om te stellen dat als je hen niet gaat "straffen" dat iedereen begint te moorden. Wie wilt moorden gaat moorden en trekt zich, zoals deze kinderen, niks aan van de gevolgen.

Wat je krijgt door je "strenge straffen" is meer mensen die gestoord zijn. Jaren in een omgeving als een gevangenis zitten, tussen andere gestoorden en gevaarlijken, zorgt er niet voor dat de mensen beter worden.
Waarom zouden zij? Het is een idiote, Amerikaanse benadering.
En laat Amerika nu eens het land zijn met de grootste gevangenisbevolking, en ook met de grootste straatbendes in een welvarend land.
Door in een gevangenis te zitten ga je het helemaal niet "afleren". Dat is kruidenierkesonzin dat wordt verkondigt door zure, domme N-VA-stemmers.
Een gevangenis is een zeer harde, zeer vijandige omgeving, gelijk aan een oorlogsgebied. Door daar vele jaren te zitten past een mens zich aan, mentaal, wordt hij getraumatiseerd en ontwikkelt hij vaardigheden die in een vijandige omgeving van pas komen.

Als je zo'n mens nadien buiten laat, vaak zonder inkomen en kansen in de maatschappij, ja, dan krijg je natuurlijk grote problemen.
Amerika zal haar straatbendeproblematiek nooit wegwerken. Nooit.

Oops, ik besef dat ik inderdaad overhaast heb gereageerd op basis van m'n emoties wellicht. Klopt dat wie slechte intenties heeft en wilt moorden, dit ook zal doen - no matter what. Psychopathie zou ik zeggen.... Anderzijds vind ik het een grillige gedachte dat dergelijke afvallertjes van het systeem toch wel voor onschuldige slachtoffers zorgen... Ps. Ik ben nooit voorstander geweest van "zware straffen" en het gevangeniswezen zie ik liever afgeschaft met in de plaats behandeling en counselling voor de zwaarste gevallen...
Oud 16 januari 2014, 20:38   #250
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is duidelijk aangetoond dat alternatieve straffen kans op recidive veel meer verkleinen dan de "harde aanpak". Ik heb ook zonet uitgelegd waarom dat zo is.

Als ik nu 5 jaar in een gevangenis voor iets zou moeten zitten, en ik kom buiten, dan ga ik gegarandeerd op hol slaan. Ik weet niet hoe erg ik tegen dan ben maar misschien zal ik wel een Geldertje doen.

Klopt. Ik ben een big fan van "Faites entrer l'accusé" en daar komen vaak zware recidive gevallen in voor waarbij iemand bv. z'n halve leven in de gevangenis heeft doorgebracht voor zware feiten, buitenkomt als gevolg van het systeem van remise de peines en dan gewoon herbegint....
Oud 16 januari 2014, 20:47   #251
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Anderzijds six hoe verklaar jij het geval Singapore waar het straatbeeld doorgaans erg proper is omdat ze anders straffen uitdelen?
Oud 17 januari 2014, 02:03   #252
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Anderzijds six hoe verklaar jij het geval Singapore waar het straatbeeld doorgaans erg proper is omdat ze anders straffen uitdelen?
Ze zijn rijk en inderdaad, brutaliteit werkt op een zeker niveau indien ver genoeg doorgedreven.

Een tip: zoek op "caning in Singapore". Ook met foto's en youtube.
Oud 17 januari 2014, 02:09   #253
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zijn rijk en inderdaad, brutaliteit werkt op een zeker niveau indien ver genoeg doorgedreven.

Een tip: zoek op "caning in Singapore". Ook met foto's en youtube.
Verklaar je nader ?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2014, 02:10   #254
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Verklaar je nader ?
Singapore, he.
Oud 17 januari 2014, 02:10   #255
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verklaar je nader ?

met de bamboestok slaag krijgen op je blote achterste is uiterst pijnlijk hoor...
Oud 17 januari 2014, 02:13   #256
six
Banneling

Standaard

Citaat:
met de bamboestok slaag krijgen op je blote achterste is uiterst pijnlijk hoor...
Da's geen bamboe, da's rattan, veel zwaarder en steviger. Bamboe is hol vanbinnen.
De achterwerken van mensen die rotan hebben ontvangen liggen open en genezen pas na weken of maanden. Meteen na het slaan krijgt de gevangene hoge koorts van shock en ijlt en bibbert deze dagenlang oncontroleerbaar. Vergeet je slaap de eerste week.
Oud 17 januari 2014, 02:16   #257
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaja, maar mijn vraag is waarom het dan wel werkt.

Want je hebt genoeg landen waar zulke straffen ook van de orde zijn maar wel heel veel criminaliteit is.

Dus ik denk dat je bij Singapore toch spreekt van toeval.
Oud 17 januari 2014, 02:17   #258
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Jaja, maar mijn vraag is waarom het dan wel werkt.

Want je hebt genoeg landen waar zulke straffen ook van de orde zijn maar wel heel veel criminaliteit is.

Dus ik denk dat je bij Singapore toch spreekt van toeval.
In Maleisie krijg je die straffen ook en er is inderdaad veel criminaliteit.

Singapore is rijk. Da's het verschil.
Oud 17 januari 2014, 02:20   #259
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Da's geen bamboe, da's rattan, veel zwaarder en steviger. Bamboe is hol vanbinnen.
De achterwerken van mensen die rotan hebben ontvangen liggen open en genezen pas na weken of maanden. Meteen na het slaan krijgt de gevangene hoge koorts van shock en ijlt en bibbert deze dagenlang oncontroleerbaar. Vergeet je slaap de eerste week.
Deze gast loopt anders vrij normaal weer terug: http://www.liveleak.com/view?i=3c9_1304013159

Het doet zeker veel pijn, maar je bent toch wel weer lekker de dramaqueen aan het uithangen.
Oud 17 januari 2014, 02:21   #260
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Maleisie krijg je die straffen ook en er is inderdaad veel criminaliteit.

Singapore is rijk. Da's het verschil.
Singapore rijk ! ?

Ben je wel goed ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be