![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals, u had het over "hulptaal" of "contacttaal". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
|
![]() Citaat:
In dat geval is de tussentaal, de taal die ze spreken die niet hun moedertaal is. In de meeste gevallen wordt het Engels als tussentaal gebruikt. Waarschijnlijk in Belgie Frans in Brussel en meertalige gebieden. Laatst gewijzigd door cato : 8 november 2013 om 08:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En denkt u dat in Nederland iedereen standaardtaal als huistaal heeft? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
|
![]() Citaat:
Daar hebben ze geen tussentaal voor nodig. In Frankrijk of Duitsland enz, zal het niet anders zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Nederland hebben ze het zogenaamde poldernederlands, eveneens een tussentaal, ook afwijkend van het AN. Dit poldernederlands heeft zelfs zijn weg gevonden naar de massamedia. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet wat U wil beweren, maar ik neem aan dat u toch ook wel weet dat het Zuid-Franse FRANS (dus niet de vroegere streektaal) ook afwijkt van het Parijse Frans? U bent werkelijk in de waan dat enkel in Vlaanderen dialecten zijn ontstaan? Het is niet omdat in Wallonië het echte Waals volledig werd verdreven, dat de Nederlandstalige dialecten in éénzelfde verhouding staan tot het AN: wij spreken gewoon dezelfde taal. Het Waals was een totaal aparte taal, die we nu kwijt zijn. Ik hoop dat dat voor U een geruststelling is? Wat U bedoelt is de contacttaal: Als ik in Brussel met iemand moet praten dan zal ik als contacttaal het Engels gebruiken. Zodanig doet mijn gesprekspartner een kleine moeite, en ik doe een kleine moeite. Maar blijkbaar is dat nog niet doorgedrongen bij de franstaligen. De tussentaal of verkavelingsvlaams is gewoon het afgezwakte AN met hier en daar wat dialectklanken en/of woorden. Perfect verstaanbaar voor iedereen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 8 november 2013 om 09:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Banneling
|
![]() Als je de waarheid wil kennen , lees dan nooit de krant .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
|
![]() Citaat:
Is gewoon een gevolg van nomale taal evolutie .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
|
![]() Citaat:
In de jaren '80 van de vorige eeuw was het trendy voor hoogopgeleide vrouwen om de taal van de band" Drukwerk" te gebruiken. Stroop van het Meertens Instituut, heeft het tot "poldertaal" verheven ,maar dit verschijnsel is al lang verleden tijd. Nog wel bestaat het spreken met een accent. zo kan men aan de uitspraak van het Standaard Nederlands horen uit welke streek iemand komt. Sommige mensen dikken dit een beetje aan, om hun afkomst te profileren. Laatst gewijzigd door cato : 8 november 2013 om 12:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
|
![]() Citaat:
In Nederland zou je Straattaal of het Nederlands van de eerste generatie Turken en Marokkanen en andere immigranten ,ook een Tussentaal kunnen noemen. Het Nederlands van Di Rupo, zou je ook een Tussentaal kunnen noemen. En zo wordt in Vlaanderen vaak vertaald Frans en andere verbasterde varianten van het Standaard Nederlands gesproken. Ik kan me voorstellen dat je dit Tussentaal noemt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb wel begrepen dat je het al vanaf het begin had moeten doen.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Laten we het dan Occitaans noemen.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
|
![]() Citaat:
Op studiereis met mijn bedrijf een 15-jaar geleden in Frankrijk, samen met Waalse collega's: citaat van een waals collega: Wij verstaan die mensen hier niet of nauwelijks, en wij zijn Franstaligen, wat moet dat dan voor jullie als Nederlandstaligen zijn. Einde citaat. Ga naar het verenigd koninkrijk en probeer in bepaalde gebieden met je schoolengels de bevolking te verstaan als ze tegen u spreken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of in Alabama met Uw schoolengels en in Quebec met Uw schoolfrans. Daar kunnen ze in" Bachten de Kuppe" nog een puntje aan zuigen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
|
![]() Citaat:
![]() Dat doen de Vlamingen zelf ,door te vertellen dat ze een Tussentaal spreken en geen Standaard Nederlands Spreken met een accent is geen enkel probleem ,maar geen Duitser of Nederlander zullen zeggen, dat ze daarmee een Tussentaal spreken. Laatst gewijzigd door cato : 8 november 2013 om 14:06. |
|
![]() |
![]() |