Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2013, 01:25   #241
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Weet je wat een substraat is?
Hierzie, nu weet jij het ook :http://nl.wikipedia.org/wiki/Substraat
Voila sé, je hebt weeral wat bijgeleerd met mij. als dat zo verder gaat ga je nog een slime Jongen worden.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 01:54   #242
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Daiwa wil zeggen dat de koran statisch is, onveranderlijk in de tijd. Dat als in de koran staat dat mensen gedood of gekruisigd moeten worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links moeten worden afgesneden dat dat allah's wet is voor eeuwig en voor ieder mens op aard, dat andere culturen of beschavingen zich daar dan moeten aan aanpassen, hun onderwerpen. De islam is immers perfect. Straf nietwaar.
Precies !
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 02:05   #243
six
Banneling

Standaard

Er zijn veel interpretaties van de Koran.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 05:35   #244
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clearly view Bekijk bericht
Dus U gaat er vanuit dat een oorlog met als doel , Europa te zuiveren van moslims onvermijdelijk word ?
En wat doen we met diegenen die al die moslims naar hier hebben gehaald. Word het niet de hoogste tijd dat we de rangen sluiten ? Die linkse egoisten denken nu enkel aan hun eigen.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 09:45   #245
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn veel interpretaties van de Koran.
hoe interpreteer jij: "hak hun hoofd af"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 10:05   #246
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus U gaat er vanuit dat een oorlog met als doel , Europa te zuiveren van moslims onvermijdelijk word ?
Het is dat of volledig islamitisch worden, uiteindelijk komt het altijd daar op neer. Het voordeel dat wij wel hebben is dat er hier tientallen soorten islam zit, geen echt overheersende versie dus.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 10:23   #247
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Het is dat of volledig islamitisch worden, uiteindelijk komt het altijd daar op neer. Het voordeel dat wij wel hebben is dat er hier tientallen soorten islam zit, geen echt overheersende versie dus.
Het zou dus best wel eens kunnen dat we hier binnen afzienbare tijd Syrische toestanden krijgen. Tenslotte was Syrië ooit een hoofdzakelijk christelijk land. Net zoals Libanon.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 12 november 2013, 10:46   #248
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Een interne oorlog in Europa is slecht voor Europa en goed voor buitenstaanders. Bestudeer bv. hoe de VS na beide wereldoorlogen haar macht ten opzichte van Europa drastisch heeft kunnen vergroten door op het juiste moment in te grijpen, nadat Europa telkens reeds sterk verzwakt was. Erg opportunistische 'reddingen'. Je moet het maar weten verkopen echter. De overwinnaars schrijven de geschiedenis.

Degenen die aansturen op interne conflicten in Europa dienen ontmaskerd te worden. Wiens belangen dienen ze?
²
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 10:50   #249
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Citaat:
Vervang het woord "moslims" door "joden". Waarom doet mij dit denken aan de hysterische nazipropaganda in de jaren 1930/40 die uiteindelijk tot de uitroeing van de joden leidde? Ook zij werden als onmensen voorgesteld die het verdienden om te worden uitgeroeid.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 12 november 2013 om 10:51.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 10:55   #250
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Vervang het woord "moslims" door "joden". Waarom doet mij dit denken aan de hysterische nazipropaganda in de jaren 1930/40 die uiteindelijk tot de uitroeing van de joden leidde? Ook zij werden als onmensen voorgesteld die het verdienden om te worden uitgeroeid.
joden hadden in die tijd ook de vervelende gewoonte om tot zelfontploffing over te gaan zeker? of handjekap, voetjekap of hoofdjekap te gaan spelen? Of om de helft van de gevangenissen te bevolken? de meerderheid van de verkrachtingen uit te voeren?
juist ja. volledig hetzelfde.

Oud 12 november 2013, 11:33   #251
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
²
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 11:45   #252
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
joden hadden in die tijd ook de vervelende gewoonte om tot zelfontploffing over te gaan zeker? of handjekap, voetjekap of hoofdjekap te gaan spelen? Of om de helft van de gevangenissen te bevolken? de meerderheid van de verkrachtingen uit te voeren?
juist ja. volledig hetzelfde.
²

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 11:49   #253
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Vervang het woord moslim door de kerk en je bent geen racist meer maar een brave linkse rakker.
Oud 12 november 2013, 15:22   #254
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het feit dat de Koran voor alle tijden is, betekent juist dat de Koran voor interpretatie vatbaar is. Meer zelfs, het betekent dat de verzameling van interpretaties die de Koran genereert gelijk aan of groter is dan de verzameling van situaties die zich kunnen voortdoen in deze wereld ongeacht maatschappelijke en technologische situatie. Nu, ikzelf twijfel aan het feit dat eender welk heilig schrift deze eigenschap heeft: ik ben dan ook een omnitheist die overtuigd is van het feit dat elke god zijn of haar tijd en plaats heeft. Echter, als de Koran de eigenschap heeft die jij hem toeschrijft, is hij wel degelijk interpreteerbaar, en dit op zoveel manieren als er tijden zijn.
Als de koran zo interpretabel is, dan is dat een waardeloos vod. Zo kunnen moslims altijd hun gelijk halen.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 15:50   #255
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Als de koran zo interpretabel is, dan is dat een waardeloos vod. Zo kunnen moslims altijd hun gelijk halen.
Het christendom kent exegese , bijbel interpretatie . De islam niet. De idiotie dient letterlijk genomen te worden.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 19:09   #256
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Alsof binnen 50, 100, 200 jaar de wereld er zal uitzien zoals nu.
Binnen 50 jaar heb jij ongeveer 900.00 postings geplaatst op deze site, berekend volgens je ritme hier.

Ernstig, zo iemand weet niet eens hoe de wereld er vandaag uitziet.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 19:11   #257
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Hysterische propaganda, parasiterend op een volk dat de moslims willen uitroeien.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 22:17   #258
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het christendom kent exegese , bijbel interpretatie . De islam niet. De idiotie dient letterlijk genomen te worden.
Volgens mij ga je een ietsiepietsie voorbij aan een zeer rijke traditie aan Koranstudie en -interpretatie binnen de islam.

Enkel en alleen al de grote scholen van fiqh zijn daar een goed voorbeeld van.
Oud 12 november 2013, 23:07   #259
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Een interne oorlog in Europa is slecht voor Europa en goed voor buitenstaanders. Bestudeer bv. hoe de VS na beide wereldoorlogen haar macht ten opzichte van Europa drastisch heeft kunnen vergroten door op het juiste moment in te grijpen, nadat Europa telkens reeds sterk verzwakt was. Erg opportunistische 'reddingen'. Je moet het maar weten verkopen echter. De overwinnaars schrijven de geschiedenis.

Degenen die aansturen op interne conflicten in Europa dienen ontmaskerd te worden. Wiens belangen dienen ze?
Zonder de Russen zijn we verloren, de huidige politiekers durven niets doen en gaan binnenkort zelf islamist worden. Van die kant moeten we niet veel verwachten, we laten ons veroveren en zij subsidieren het en verbergen de misdaden.

Die oorlog komt er sowieso, als hier al 300 jongeren naar Syrië vertrekken dan moet je maar inbeelden wat die hier zouden kunnen doen. Zet moslims zonder controle en ze slaan aan het moorden en verkrachten. De rellen tegenover de politie hier, in Frankrijk en de gigantische rellen in Londen zijn nog maar het begin.

Deze imam verwoordt het perfect:
http://youtu.be/RT49NZhJq6M

Citaat:
"Ik ben bang voor de vriendelijke moslims, zolang de overheid ze onder controle houdt zijn ze braaf en vriendelijk, valt die controle weg dan worden het beesten"

"Er is een nieuwe generatie moslims opgestaan waarvoor ik doodsbang ben"

"Haatpredikers, prediken haat, zij zijn de slechte, wij zijn de beste, enzovoort.
Wij zijn de meest ondankbaren tegenover de gunsten van god"

"Je leeft onder ze in Europa, je krijgt belastinggeld, werk, ziekenzorg enz, maar ... Ongelovigen, als ik de kans krijg dan vermoorden we ze.
Wat voor soort geloof is dat?

"Idiote predikers, en dan druk ik me nog zwak uit, ik zweer bij god dat het idioten zijn"

"De ene moslim minacht de andere omdat z'n baard te kort is of wat nog meer.
Waar zijn we in beland?"

"Zoals ik al zei, wacht gewoon tot de overheid niet aan de macht is om te zien wat ze elkaar aandoen."

"Slachtpartijen, moorden, onthoofden, lichaamsdelen opeten en dan Allah snackbar roepen"

"We leven hier in Europa in alle rust en veiligheid, godzijdank, er wordt ons geen onrecht aangedaan door de overheid of de ongelovige bevolking, de 'vervloekten'"
Oud 12 november 2013, 23:16   #260
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Volgens mij ga je een ietsiepietsie voorbij aan een zeer rijke traditie aan Koranstudie en -interpretatie binnen de islam.

Enkel en alleen al de grote scholen van fiqh zijn daar een goed voorbeeld van.
Zoals ik het begrepen heb zijn dat geen studies die interpretaties toelaten binnen de islam of de Koran, zij onderzoeken echter welke hadith betrouwbaar is en welke niet, of bepaalde Imams foutloos zijn of niet en de volgorde van alle uitspraken. Soms zijn er contradicties en dan is de nieuwste versie belangrijker dan de oudste versie.

Je hebt zaken die moeten, die mogen en die verboden zijn, uiteindelijk is het allemaal erg zwart/wit zonder interpretaties. Alles staat beschreven tot hoe je moet plassen (zittend, ook voor de man) en in welke richting je moet schijten (schuin weg van Mekka).

Ik zie nergens een vorm van interpretatie behalve in de vlucht van Mohammed op z'n koe met een vrouwenhoofd, blijkbaar is dat zo sprookjesachtig dat veel moslims het aanvaarden als een spirituele reis en niet echt gebeurd. Maar da's ongeveer het enige.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be