Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 11 maart 2014, 13:50   #241
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.W.T.P. Bekijk bericht
Zo een gebrabbel lees ik niet ...
Apen blijven apen onafhankelijk van het feit of ze gebrabbel lezen of niet.
marie daenen is offline  
Oud 11 maart 2014, 13:54   #242
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo een gebrabbel lees ik niet ...
En gelijk hebt u .

Mensen die er prat op gaan te oreren dat ze 'Frans' of 'Franstalig' niet met een hoofdletter schrijven 'omdat ze er niets van moeten hebben ', zijn fanatieke, dweperige, en hoogst onverdraagzame mensen.

Ondertussen zitten ze wel in andere draden de moraallerares uit te hangen en te pleiten voor het goede, voor het mooie , voor het zinvolle in het leven en in de mensen.

Ze zouden best eerst proberen zinvol te zijn in en met zichzelf. Eerst keren voor eigen deur zou ik zo zeggen.

Laatst gewijzigd door system : 11 maart 2014 om 13:55.
system is offline  
Oud 11 maart 2014, 13:56   #243
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De werkelijkheid komt eraan over 75 dagen.
Dan volgt er opnieuw een periode van "regeringsvorming" die wel eens het vorig rekord kan breken.
Ondertussen zullen de deelregeringen gevormd zijn.
In Vlaanderen zal de NVA in deze deelregering veruit de grootste partij zijn .

We zullen eens zien of ge over 75 dagen nog zo'n grote mond hebt. En vooral een tijdje na die 75 dagen...

Laatst gewijzigd door system : 11 maart 2014 om 13:57.
system is offline  
Oud 11 maart 2014, 14:01   #244
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
We zullen eens zien of ge over 75 dagen nog zo'n grote mond hebt. En vooral een tijdje na die 75 dagen...
De grootte van mijn mond verandert niet meer, al j�*�*�*�*ren.
Tip: lees eens het boek "Belgie # 14".
Interessant !!!

Boduo is offline  
Oud 11 maart 2014, 14:11   #245
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr 2691 Bekijk bericht
Ten eerste het gaat over gerechtelijke faciliteiten voor Franstaligen in BHV, de gerechtelijke splitsing is dus geen feit.
Ten tweede de grootste Vlaamse partij was niet voor dergelijke herfinanciering zonder enige voorwaarde of transparantie.
De traditionele partijen en Groen zijn geen Vlaamse partijen: ze verdedigen niet de Vlamingen, maar België en daardoor dus de francofonie.
Ten derde als alle partijen uit Vlaanderen niet gehinderd waren geweest in een stemming over de splitsing van BHV zonder voorwaarden door A De Croo die stekker uit de regering-Leterme trok nadat alle franstalige alarmbellen opgebruikt waren en ze alle voor de splitsing hadden gestemd had de splitsing bij gewone wet en onvoorwaardelijk een feit geweest. De Croo heeft de stekker eruit getrokken om de traditionele maskers op te kunnen houden. Bij een stemming die normaal zou doorgang gevonden hebben, hadden die partijen uit Vlaanderen moeten bewijzen hoe Vlaams - of beter gezegd hoe on-Vlaams - ze wel zijn/waren. Ze hebben gezamenlijk de enige uitweg gekozen om hun trouw aan en gefleem met de francofonie en België te kunnen behouden zonder dat ze openlijk hun anti-Vlaams karakter zouden moeten tonen.
Ze verdedigen wel Vlaanderen aangezien Vlaanderen nog steeds deel van België is, dat u het wil of niet. En ze zijn natuurlijk ook Vlaamse partijen. Of is een Vlaming enkel en alleen een separatist in uw ogen?
Everytime is offline  
Oud 11 maart 2014, 14:17   #246
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ze verdedigen wel Vlaanderen aangezien Vlaanderen nog steeds deel van België is, dat u het wil of niet. En ze zijn natuurlijk ook Vlaamse partijen. Of is een Vlaming enkel en alleen een separatist in uw ogen?
(prietpraat)²

Boduo is offline  
Oud 11 maart 2014, 15:01   #247
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoveel wijsheid in zo weinig woorden ...
Wist je dat schapen, schapen blijven, onafhankelijk van het feit dat ze door de wolf in de kakker worden genomen of niet?
Wat een lompe taal; een schaap dat door de wolf in de kakker wordt genomen (wat dat ook betekent) zal waarschijnlijk binnen de korste keren niet meer bestaan en opgepeuzzeld zijn.
Hou uw lompheid aub voor uzelf.
marie daenen is offline  
Oud 11 maart 2014, 15:06   #248
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
En gelijk hebt u .

Mensen die er prat op gaan te oreren dat ze 'Frans' of 'Franstalig' niet met een hoofdletter schrijven 'omdat ze er niets van moeten hebben ', zijn fanatieke, dweperige, en hoogst onverdraagzame mensen.

Ondertussen zitten ze wel in andere draden de moraallerares uit te hangen en te pleiten voor het goede, voor het mooie , voor het zinvolle in het leven en in de mensen.

Ze zouden best eerst proberen zinvol te zijn in en met zichzelf. Eerst keren voor eigen deur zou ik zo zeggen.
U heeft inderdaad nog niets begrepen; de eerste les is dat de waarheid de hoeksteen van de wijsheid is; zij die de waarheid niet kunnen, niet durven of niet weten onder ogen te zien blijven dwalen in de woestijn en zijn de laatste om raad te komen geven.
marie daenen is offline  
Oud 11 maart 2014, 15:09   #249
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Vooral dat tijdje na die 75 dagen als la Belgique weer al zijn poorten van corruptie, chantage, omkoperij en volksverlakkerij heeft opengezet.
marie daenen is offline  
Oud 11 maart 2014, 15:13   #250
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
(wat dat ook betekent) ... Tja, ...
Te veel 'diepgang' voor Marie?
Hou het maar bij je gebrabbel op het godsdienstforum meisje ....
Bent u er zeker van dat die wolf uzelf niet te veel 'in de kakker zet'?
marie daenen is offline  
Oud 11 maart 2014, 15:15   #251
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
(prietpraat)²

2
marie daenen is offline  
Oud 11 maart 2014, 15:17   #252
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ons Marie en haar 'waarheid' ... Aan uw hoeveelste definitie voor 'waarheid' zit u intussen?
Waar heeft u een definitie voor waarheid van mij gelezen?
marie daenen is offline  
Oud 11 maart 2014, 15:22   #253
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
... wat een grof taalgebruik ...
Hewel als dat grof taalgebruik is dan heeft u dat 100% aan uzelf te danken want voor mij eet een wolf die een schaap ziet dat schaap op. Nietwaar volgens u, dus veronderstel ik dat die wolf dat schaap in zijn uitstalraam zet om het later op te eten. Ook niet waar; ineens zelfs grof taalgebruik waar u niet te min voor waard om het tegen mij te gebezigen!
Dus ik kan alleen maar besluiten dat u een koekje van Eigen deeg heeft gekregen.
marie daenen is offline  
Oud 11 maart 2014, 15:44   #254
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Voorwaar mijn heer ... blablabla
Niet verwonderlijk dat u gelovig bent. Ocharme mens toch.
Inderdaad prietpraat in het kwadraat.
marie daenen is offline  
Oud 11 maart 2014, 16:10   #255
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... wat een grof taalgebruik ...
Alzo sprak Fred Krokket...
Oud 11 maart 2014, 16:34   #256
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Formulering kon inderdaad beter.

De Franstalige partijen hebben hier het grootste deel van hun electorale invloedsfeer in Vlaams-Brabant verloren, ...
Formulering staat nog niet op punt. De Franstaligen die daar woonden, wonen daar nog steeds, en niets verhindert de Franstalige partijen om daar op te komen.

De juiste formulering is: De Franstalige partijen hebben hier het grootste deel van hun eenzijdig en dus ongrondwettelijk electoraal voordeel in Vlaams-Brabant verloren, ...

Wat bij elke democraat de vraag zou moeten oproepen: Waarom hadden ze dat, en waarom mogen ze dat deels behouden?
Nyquist is offline  
Oud 11 maart 2014, 16:47   #257
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hewel als dat grof taalgebruik is dan heeft u dat 100% aan uzelf te danken want voor mij eet een wolf die een schaap ziet dat schaap op. Nietwaar volgens u, dus veronderstel ik dat die wolf dat schaap in zijn uitstalraam zet om het later op te eten. Ook niet waar; ineens zelfs grof taalgebruik waar u niet te min voor waard om het tegen mij te gebezigen!
Dus ik kan alleen maar besluiten dat u een koekje van Eigen deeg heeft gekregen.
Even verduidelijken voor zij die klaarblijkelijk weer eens niet begrijpt waarover het gaat

peter1962 is offline  
Oud 11 maart 2014, 17:17   #258
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Om de regering te doen vallen en nieuwe verkiezingen te organiseren hadden de Franstaligen het akkoord nodig van het Vlaams Belang en Lijst Dedecker.

Dat klopt niet. De Franstaligen hebben zelfs toen ons land nog unitair was nooit genoeg zetels gehad om de regering te laten vallen. Dat zijn politieke leugens die gemeengoed zijn geworden die Carl Devos & co trachten te ontkrachten in hun nieuw boek "België #2014".
Ah ja, juist. Een regering met 40 of 50 zetels in het federaal parlement zal het lang volhouden. Dat is algemeen geweten.
Oud 11 maart 2014, 17:32   #259
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Zijn het julie niet zelf die steeds komen beweren dat zelfs de grootste Vlaamse partij voor een herfinanciering van Brussel was maar er steeds wijs bij verzwijgen dat hij dat niet zonder voorwaarden wou.
Ikke? Zeker niet, neen.

Citaat:
En wat vetorechten betreft die zijn in la Belgique voorbehouden voor de franstalige minderheid die wel zonder taboe de grote Vlaamse meerderheid mag dirigeren, maar oh wee als die Vlaamse meerderheid het zelfs maar aandurft om te dromen over een Eigen Vlaamse inbreng, dan is ineen het franstalige Belgische kot weer te klein om die grote francofonie in onder te brengen.
En welk vetorecht hebben de Franstaligen dan?

Citaat:
Ook dat is in la Belgique het eerste geboren recht van de francofonie die zelfs beslist dat de Vlaming niet bestaat.
Waar zeg ik dat?

Citaat:
Ik weet werkelijk niet waarom u steeds zo verontwaardigd bent wanneer een Vlaming het aandurft te spreken voor de Vlamingen in het algemeen. Voor elke andere lid van een andere taalgroep of groep tout court schijnt dat heel normaal te zijn, alleen als de Vlamingen dat doen roept dat weer alle weerstand en zelfs vijandigheid op van anders denkenden, Vlamingen of niet. Zouden die Vlamingen die zich steeds zo op hun tenen getrapt voelen juist heel erg, maar tegen hun zin, aangesproken voelen?
En wie geeft jou het recht te spreken namens "de Vlaming"? Je beseft het misschien niet, maar ik ben even Vlaming als jij, en IK geef U het recht niet om in mijn naam te spreken, ik ben groot genoeg om voor mijn eigen op te komen.
En wees niet bang, dat geldt niet alleen voor jou, maar voor alle Vlamingen die denken namens een ander, in casu mezelf, te praten. De enigen die dat mogen, zijn diegenen aan wie IK een mandaat heb gegeven om in mijn naam te spreken, ook in het stemhokje.
En uiteraard is dit ook van toepassing op alle groepen die denken namens iedereen te spreken.

Citaat:
Wat de Vlamingen denken telt in la Belgique niet, dus indien zij vinden dat die partijen uitgesloten moeten worden dan kunnen ze dat alleen bekomen door ze bij de verkiezingen buiten te sluiten door niet op hen te stemmen. Maar ja in Vlaams Brabant groeit het geimporteerd anti-Vlaams en pro-francofoon kiezersvolk exponentieel; de uitbreiding van het groot-Brussels gewest staat al lang in de franstalige stijgers en EDr heeft met de zesde staatsmisvorming daar een enorme stap voorwaarts aan gegeven.
Vreemd dat buiten de franstalige meelopers er geen enkele Vlaming te vinden is die daarover staat te juichen? Allemaal verdoemde Vlaams nationalisten zeker?
Huhu, alsof de "traditionele" partijen geen stemmen zouden krijgen buiten "Vlaams-Brabant". West-Vlaanderen blijft de grootste vijver voor de CD&V, alsook Oost-Vlaanderen voor VLD dat is, en Limburg voor SP.a. Ook via het "geïmporteerd kiezersvolk uit Brussel" waarschijnlijk?
Want inderdaad, er zijn veel mensen die waarschijnlijk niet zoals jij denken, enorm veel mensen zelfs. Dat zullen dan allemaal "franstalige meelopers" zijn, zeker.
In andere posts heb jij trouwens ook al meermaals uw afgunst laten blijken voor al de Vlamingen die niet Vlaams-nationalist stemmen. Ik vraag mij dan ook af wie hier de grootste "Vlaminghater" is...

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 11 maart 2014 om 17:34.
Bad Attila is offline  
Oud 11 maart 2014, 17:47   #260
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Even verduidelijken voor zij die klaarblijkelijk weer eens niet begrijpt waarover het gaat

Inderdaad heel grof taalgebruik dat in zijn eigen gezicht ontploft is; en dat wil dan hier de schoolmeester komen uithangen. Bah, vieze kerel!
marie daenen is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be