Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2014, 12:14   #241
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
Als een blanke op een bruine klopt of als een bruine op een blanke klopt, is dat een misdaad. Als een blanke op een bruine klopt of als een bruine op een blanke klopt omwille van zijn huidskleur of afkomst, is dat racisme. En natuurlijk evenzeer een misdaad.
Behalve in België! Daar mogen zij blanke moekes overvallen en kreupel maken, zonder dat er het woord racisme aan te pas komt.
Oud 22 mei 2014, 13:23   #242
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Behalve in België! Daar mogen zij blanke moekes overvallen en kreupel maken, zonder dat er het woord racisme aan te pas komt.
Dat is een misdaad en dus strafbaar. Maar de motivatie is in zo'n geval "hebzucht" en niet "racisme".
Miauw! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2014, 13:33   #243
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is een misdaad en dus strafbaar. Maar de motivatie is in zo'n geval "hebzucht" en niet "racisme".
Het kan racistisch gedreven hebzucht zijn. Gaan de daders bij voorkeur hun eigen grootmoeders overvallen, of bij voorkeur degenen van een ander ras ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2014, 13:40   #244
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

En waarom is het in dit geval geen racisme?? Straffe kost. Het is wel raar dat zij uit hebzucht niet hun eigen bruine moekes overvallen. Blanke kinderen kunnen dieven zijn en bruine kinderen alleen maar boefjes. Is dat hetgeen u bedoelt? Miauwke, u moet zeker niet FDW verwijten dat hij een racist zou zijn.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 22 mei 2014 om 13:45.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2014, 13:44   #245
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En waarom is het in dit geval geen racisme?? Straffe kost. Blanke kinderen kunnen dieven zijn en bruine kinderen alleen maar boefjes. Is dat hetgeen u bedoelt?
Nee, beiden zijn uiteraard dieven. Maar vermits het motief om te stelen "hebzucht" is en niet "racisme", speelt het "ras" van dader en/of slachtoffer hierbij geen rol.
Oud 22 mei 2014, 13:46   #246
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nee, beiden zijn uiteraard dieven. Maar vermits het motief om te stelen "hebzucht" is en niet "racisme", speelt het "ras" van dader en/of slachtoffer hierbij geen rol.
Jullie blijven altijd maar rond de pot draaien. Nogmaals: waarom overvallen mocro's hun eigen moeders niet, maar wel onze blanke moeders?????
Oud 22 mei 2014, 13:47   #247
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Net hetzelfde met homo's: klop je als hetero een homo in elkaar tijdens een ruzie of omdat hij zich verweert als je hem wil bestelen, is dat geen homofoob misdrijf. Klop je een homo in elkaar enkel omd�*t hij homo is, uiteraard wel.
Oud 22 mei 2014, 13:49   #248
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jullie blijven altijd maar rond de pot draaien. Nogmaals: waarom overvallen mocro's hun eigen moeders niet, maar wel onze blanke moeders?????
Jullie? Bedankt voor deze pluralis maiestatis! Ik zou écht niet weten of "mocro's" van te voren selecteren wie ze gaan overvallen. Ik denk niet dat krapuul een onderscheid maakt op ras of kleur, wel op hoe "gefortuneerd" het slachtoffer mogelijk is.
Oud 22 mei 2014, 13:49   #249
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Net hetzelfde met homo's: klop je als hetero een homo in elkaar tijdens een ruzie of omdat hij zich verweert als je hem wil bestelen, is dat geen homofoob misdrijf. Klop je een homo in elkaar enkel omd�*t hij homo is, uiteraard wel.
Slechts één woord: hopeloos! Ik wens uw kinderen nog veel succes toe in uw droomwereld.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 22 mei 2014 om 13:51.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2014, 14:14   #250
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en wat zou de motivatie geweest zijn van die mocro vader en zoon die een blanke dakloze de hersens inslaan terwijl de man een biertje drinkt op straat? Ook geen racisme zeker? Daar zullen we waarschijnlijk moeten aannemen dat het begrijpelijk is dat men tijdens de ramadan overdag niet met drinken of eten mag rondlopen in de verrijkte Brusselse rand, en zeker niet rondlopen met een alcoholisch drankje? Maar racisme? nee, dat is iets helemaal anders.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2014, 14:53   #251
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Slechts één woord: hopeloos! Ik wens uw kinderen nog veel succes toe in uw droomwereld.
Zij groeien in elk geval niét behept met vooroordelen en haat op. En een goede raad: als uw argumenten uitgeput zijn, kunt u beter helemaal niéts meer zeggen dan dergelijke nietszeggende, rond-de-pot-draaiende commentaar te geven.
Oud 22 mei 2014, 14:58   #252
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en wat zou de motivatie geweest zijn van die mocro vader en zoon die een blanke dakloze de hersens inslaan terwijl de man een biertje drinkt op straat? Ook geen racisme zeker? Daar zullen we waarschijnlijk moeten aannemen dat het begrijpelijk is dat men tijdens de ramadan overdag niet met drinken of eten mag rondlopen in de verrijkte Brusselse rand, en zeker niet rondlopen met een alcoholisch drankje? Maar racisme? nee, dat is iets helemaal anders.
D�*t kun je inderdaad onder "racisme" klasseren; volgens de "letter" niet, maar zeker wel volgens de geest: zinloos geweld gemotiveerd door discriminatie op basis van religie; dat is (voor mij althans) eveneens een vorm van racisme. Heb ik trouwens ooit gezegd dat het omgekeerd niet kan, een "bruine" die een blanke in elkaar klopt enkel omwille van zijn ras of religie? Het verschil is alleen dat in zo'n geval iedereen er op springt en dat het VB van het slachtoffer bijna een held maakt. Zoals met hun voorstel om het Astridplein om te dopen tot Guido De Moor-plein. Ze hebben echter nooit voorgesteld om de Zwartzustersstraat om te dopen tot "Luna en Oulematou"-straat.
Oud 22 mei 2014, 17:02   #253
Ulrik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
D�*t kun je inderdaad onder "racisme" klasseren; volgens de "letter" niet, maar zeker wel volgens de geest: zinloos geweld gemotiveerd door discriminatie op basis van religie; dat is (voor mij althans) eveneens een vorm van racisme. Heb ik trouwens ooit gezegd dat het omgekeerd niet kan, een "bruine" die een blanke in elkaar klopt enkel omwille van zijn ras of religie? Het verschil is alleen dat in zo'n geval iedereen er op springt en dat het VB van het slachtoffer bijna een held maakt. Zoals met hun voorstel om het Astridplein om te dopen tot Guido De Moor-plein. Ze hebben echter nooit voorgesteld om de Zwartzustersstraat om te dopen tot "Luna en Oulematou"-straat.
So what, bepaalde gebeurtenissen recupereren voor eigen agenda is toch een puur menselijke eigenschap.

Citaat:
Met dank aan Dhr. Dewinter? Iemand die zijn oproep al ter harte heeft genomen?

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/re...eren/1.1974255
Op het tijdstip van het weerzinwekkende voorval had het VB congres volgens mij nog niet eens plaatsgevonden.
Jij insinueert hier bovendien dat de Dewinter zou opgeroepen hebben om mensen in de vernieling te slaan.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2014, 18:33   #254
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zij groeien in elk geval niét behept met vooroordelen en haat op. En een goede raad: als uw argumenten uitgeput zijn, kunt u beter helemaal niéts meer zeggen dan dergelijke nietszeggende, rond-de-pot-draaiende commentaar te geven.
OK je laat ze zonder waarschuwingen los in een rotte wereld.
Dat is ook een manier van opvoeden natuurlijk.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2014, 19:07   #255
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tuurlijk is dat wel racisme heb jij ooit al geweten dat mokro's marokaanse oude vrouwtjes aanvallen
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2014, 21:03   #256
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik zou het uiteraard best leuk vinden zo een terugslag van de stok, maar ik vrees ervoor.

Als jij bijvoorbeeld een firma beschuldigd van gesjoemel, en het is onterecht, dan moet die firma ook nog kunnen bewijzen dat ze door uw onterechte beweringen schade hebben geleden (klantenverlies o.i.d.)
Wat u hier schrijft, zie ik toch niet staan in artikel 443 van het strafwetboek.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2014, 21:13   #257
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kortom, zowat alles kan als racisme doorgaat. Je hoeft maar genoeg aan de definitie te rekken en te trekken, waardoor alles in het plaatje van het zogezegd "racisme" past.

Hiermee is de erosie van dit woord natuurlijk zo goed als compleet. Van dezelfde orde als het woord "stoel" voor alles te gebruiken waar een mens in kan zitten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2014, 01:00   #258
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
OK je laat ze zonder waarschuwingen los in een rotte wereld.
Dat is ook een manier van opvoeden natuurlijk.
Als ik jou goed begrijp, moet ik hen waarschuwen voor de "boze bruine man"? Nee bedankt! "Rotte wereld"? Nu begrijp ik waarom jij zo zuur bent! Laat mij maar "happy" zijn!
Oud 23 mei 2014, 05:52   #259
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik jou goed begrijp, moet ik hen waarschuwen voor de "boze bruine man"? Nee bedankt! "Rotte wereld"? Nu begrijp ik waarom jij zo zuur bent! Laat mij maar "happy" zijn!
Het is niet door de problemen te ontkennen dat ze er niet meer zijn.
We sturen ondertussen al fundamentalisten naar Syrië.
Je kan natuurlijk altijd als een soort van Candide door het leven gaan en alles weg relativeren, mijn dochter is nu wel verkracht, maar het was een brave verkrachter.
Wat voor "goeds" kunnen we trouwens van de islam verwachten ?
Ik kan zo meteen niets bedenken . Jij wel misschien ?

Laatst gewijzigd door Pericles : 23 mei 2014 om 06:00.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be