Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2014, 06:05   #241
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
U vergist u inderdaad. De jongeren van vandaag zijn de oudere van morgen. Wacht tot ze door krijgen wat het hun gaat kosten dat partytje op zijn Belgisch.

En vergeet niet dat ze nu nog onder de invloed zijn van het Rode Duivelssyndroom. Maar ook dat zijn ze binnen enkele weken vergeten.

En nu wordt dat Rode Duivelssyndroom opgevoerd als maatstaf waaraan de politiek zich dient te houden om aan de hand daarvan een oordeel te treffen over de gewenste regeringssamenstelling en het behoud van België, alsof dat dat de verkiezingen overtreft en de uitslag daarvan ondergeschikt maakt aan dat syndroom.

U vergist zich niet alleen schromelijk , u maakt u bijzonder blij met een dode mus. Maar troost u, u bent niet de enige kortzichtige, er lopen er nog een gans leger rond zoals u die niet alleen hun trappers kwijt zijn geraakt maar heel hun fiets verloren hebben in de massahysterie van brood en spelen.
Waar zitten dan die verstandige ouderen ?
In het VB ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2014, 07:12   #242
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Waar zitten dan die verstandige ouderen ?
In het VB ?
Overal immers. cd&v is ook veel rechtser dan dat de meeste denken hoor. Maar wees maar verder gelukkig in uw tijdelijke Rode duivels euforie.

Laatst gewijzigd door Garry : 15 juli 2014 om 07:13.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2014, 07:13   #243
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overal immers. cd&v is ook veel rechtser dan dat de meeste denken hoor. Maar wees maat verder gelukkig in uw tijdelijke Rode duivels euforie.
ACW rechts?
Oud 15 juli 2014, 07:33   #244
69kk
Partijlid

Standaard 2 op de 3 vlamingen zijn belgen

Twee op de drie vlamingen beseffen niet dat:
1. Belgie hen geld kost( fed regering, hoofdstad waar zij niets te zeggen hebben, transfers ....)
2. Hun territorium aanvreet (door Belgische grond- en andere taalwetten op maat van Belgie.)
69kk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2014, 07:38   #245
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ACW rechts?
Ge moet het los bekijken van dat waarvoor de partijen bestaan. Het is niet omdat BDW in princiepen pro onafhankelijk Vlaanderen is, dat al de kiezers die op het NVA gestemd hebben pro onafhankelijk Vlaanderen zijn. Kiezers stemmen nu eenmaal om verschillende redenen op de ene of andere partij. Maar evenzeer telt dit natuurlijk ook voor de kiezers van alle andere partijen. Het wil dus niet zeggen omdat een kiezer links heeft gestemd dat hij dan ook per definitie tegen een onafhankelijk Vlaanderen is.
Oud 15 juli 2014, 07:43   #246
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 69kk Bekijk bericht
Twee op de drie vlamingen beseffen niet dat:
1. Belgie hen geld kost( fed regering, hoofdstad waar zij niets te zeggen hebben, transfers ....)
2. Hun territorium aanvreet (door Belgische grond- en andere taalwetten op maat van Belgie.)
Het is nu eenmaal een eigenschap van veel mensen dat ze zich angstvallig vastklampen aan een vertrouwde situatie. Mensen zijn op dat gebied grote kinderen. Vraag aan ieder kind of het van school wil verwisselen en de grote massa zal nee beantwoorden maar eens zo een kind eenmaal op die andere school zit wil het een tijd later niet meer terug naar de eerste.

We zitten nu in Europa. Denk je nu echt dat er bij de bevolking daaromtrent een meerderheid bestond die pro was voor die toetreding? Idem was er ook geen meerderheid die pro was voor het verwisselen van de B.Frank voor Euro's. Maar desalniettemin zal er vandaag waarschijnlijk wel een meerderheid zijn die pro is puur en alleen omdat ze er nu mee vertrouwd zijn.

Ik blijf van menig, hoe hard sommige er zich ook tegen zullen verweren, dat een splitsing van België de best mogelijke situatie is, zowel voor de Vlamingen als voor de Walen. Is er daar vandaag een meerderheid voor? Waarschijnlijk niet, maar die was er ook niet bij de toetreding in Europa en bij het in voege brengen van de Euro. Ook dat werd over onze hoofden beslist. Is er dan een meerderheid nodig om België te splitsen? Ik denk het niet.

Wanneer België gesplitst wordt, en dat zal plaatsvinden wees daar maar zeker van, zal dat beslist worden over onze hoofden en door enkele personen.

Laatst gewijzigd door Garry : 15 juli 2014 om 07:59.
Oud 15 juli 2014, 07:49   #247
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Daar doe ik al lang niet meer aan mee....Buiten Europa zeg ik gewoon heel fier dat ik Europeaan ben....Iedereen kent Europa....we leven in Europa...Waarom dan nog liggen flauw doen ??
Ik denk dat Europa fier mag zijn dat ik Europeaan ben
Oud 15 juli 2014, 07:50   #248
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
../... Maar zo prat moeten de Belgicisten ook niet zijn op hun verafgood België hoor. Want ooit vroeg iemand in Amerika aan mij van waar ik afkomstig was. Ik zei toen, " Van België". Ik had geluk, de man had al eens van België gehoord en ging verder als volgt. " Ah ja,... dat is de hoofdstad van Brussel hé"?
Echt waar?
Wacht, hier nog een sappige, van een welopgevoede vlaming:
Citaat:
../...
Que quand les soirs d'orage
Des chinois cultivés
Me demandent d'où je suis,
Je réponds fatigué
Et les larmes aux dents :
"Ik ben van Luxembourg".
Oud 15 juli 2014, 08:39   #249
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat Europa fier mag zijn dat ik Europeaan ben
Europa één .....dan zijn we omzeggens zeker iedere 4 jaar Wereldkampioen voetbal....en bijna zeker van het grootste aantal Olympische medailles .....
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2014, 10:27   #250
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Europa één .....dan zijn we omzeggens zeker iedere 4 jaar Wereldkampioen voetbal....en bijna zeker van het grootste aantal Olympische medailles .....
Dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde dat het idioot is om fier te zijn tot een zekere verzameling individuen ("Europa", "Vlaanderen", "Belgie") te horen die abstract gedefinieerd werd door enige staatskundige inmenging. Je kan enkel maar fier zijn op je eigen realisaties en je eigen zijn, he. Als er iets fier dient te zijn, is het de verzameling, om U tot zijn elementen mogen te tellen.

Ik zie ook niet in wat staatstructuur te maken heeft met voetbalploegen of nog meer, met individuele prestaties op de Olympische spelen. "WE" hebben nooit een Olympische medaille he. Degene die er een heeft, is de gast of de vrouw die op het podium staat.

Niks belet U NU immers al van te juichen dat "we" een Olympische medaille hebben als een Duitser of een Française op het podium staat, want dat ZIJN al Europeanen.

En "je" bent al Wereldkampioen Voetbal, want het zijn Europeanen die gewonnen hebben (namelijk de ploeg vooral bestaande uit Duitsers).

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 juli 2014 om 10:28.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2014, 10:30   #251
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde dat het idioot is om fier te zijn tot een zekere verzameling individuen ("Europa", "Vlaanderen", "Belgie") te horen die abstract gedefinieerd werd door enige staatskundige inmenging. Je kan enkel maar fier zijn op je eigen realisaties en je eigen zijn, he. Als er iets fier dient te zijn, is het de verzameling, om U tot zijn elementen mogen te tellen.

Ik zie ook niet in wat staatstructuur te maken heeft met voetbalploegen of nog meer, met individuele prestaties op de Olympische spelen. "WE" hebben nooit een Olympische medaille he. Degene die er een heeft, is de gast of de vrouw die op het podium staat.

Niks belet U NU immers al van te juichen dat "we" een Olympische medaille hebben als een Duitser of een Française op het podium staat, want dat ZIJN al Europeanen.

En "je" bent al Wereldkampioen Voetbal, want het zijn Europeanen die gewonnen hebben (namelijk de ploeg vooral bestaande uit Duitsers).
Oud 15 juli 2014, 16:30   #252
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je analyse klopt helemaal.Zo zie ik het ook wel helemaal. Ik wou enkel wat pleidooien voor Europa als staatstructuur.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be