![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En welke objectieve bronnen heb je voor die claim van je? Was jij erbij toen zogezegd miljoenen mensen (onmogelijk) mozes volgden?
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel. Laatst gewijzigd door Schelfie : 29 september 2014 om 17:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pre-dyn...e_%28Naqada%29 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#246 | ||
Minister
|
![]() "wie", "het"? Verwacht je een lijstje van alle mensen die evolutie geobserveerd hebben? Zowel direct als indirect (evolutie paard) is het geobserveerd, zowel in een labo als daarbuiten, door vele wetenschappers. Ik stel voor dat je in google eens 'evolution' en 'observation' of 'observed' ingeeft. Zal je een paar uurtjes leesplezier opleveren.
Citaat:
Maar nogmaals: je hoeft dit allemaal niet te geloven van mij. Ik ga jou niet kunnen overtuigen en jij mij niet. We've both been there. Ik heb onder meer door een vriendin lang en goed nagedacht over religie, wetenschap, etc. hun mogelijke verbanden en heb daar veel van geleerd. Ik heb ook mijn conclusies gemaakt. Tenzij er wat drastisch verandert, verwacht ik ook bij mijn standpunt te blijven. Ik neem aan dat jij daar hetzelfde over denkt. Het heeft dus weinig zin om over basiskennis als fossielen en genetica te praten. We denken er elk het onze over. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat atheïsme in opmars in de Westerse wereld betekent niet dat dat ook in de rest van de wereld zo is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
En je denkt dat de religie van de Egyptenaren totaal onveranderd doorgegeven is gedurende de milennia? Citaat:
En die Egyptische tijdslijn, daar mankeert het nodige aan, die is heel wat eeuwen van slag af. Velikovsky was de eerste om daar wat van te zeggen, maar nu beginnen ook andere oudheidkundigen zich te roeren: http://en.wikipedia.org/wiki/New_Chronology_%28Rohl%29 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
1) Er is geen enkel historisch bewijs dat mozes zou bestaan hebben 2) Het is demografisch onmogelijk dat er in die tijd al miljoenen mensen mozes gevolgd hebben (Egypte zelf had maar 3 miljoen inwoners). 3) Jij hebt enkel je sprookjesboek, en daar bewijs/overtuig je niets/niemand mee. 4) God bestaat niet. Citaat:
![]() |
![]() |
#250 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Immanuel_Velikovsky |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Alleen religoten geloven in waarheid™.
![]() |
![]() |
#254 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En tot op heden heb je nog niks, nada, noppes aan bewijs kunnen leveren, behalve verwijzingen naar sprookjesboeken.
![]() |
![]() |
#255 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Oogkleppen zijn er niets bij.
![]() |
![]() |
#256 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar zoals we weten, de meeste religies zijn constant aan verandering onderhevig, of worden vervangen door geheel andere religies. Aanbidden ze in het noorden nog steeds Wodan? Citaat:
Citaat:
Ik heb een unieke claim dat God sprak tot miljoenen mensen, een claim die niet vervalst kan worden, zie hier: https://www.youtube.com/watch?v=PEg_Oys4NkA Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Die onzin is allang weerlegd. "In July 2008 Israeli archaeologist Yossi Garfinkel discovered a ceramic shard at Khirbet Qeiyafa which he claimed may be the earliest Hebrew writing yet discovered, dating around 3000 years ago." http://en.wikipedia.org/wiki/Hebrew_...w_inscriptions Citaat:
Behalve dan het jodendom: https://www.youtube.com/watch?v=PEg_Oys4NkA Citaat:
En nou zijn er natuurlijk andere archeologen en oudheidkundigen die in zijn voetsporen treden: http://en.wikipedia.org/wiki/New_Chronology_%28Rohl%29 Ik heb meerdere van zijn boeken gelezen, waaronder "Eeuwen in Chaos", en het ligt er zo vreselijk dik bovenop dat hij gelijk heeft. Dat is waarom de huidige "wetenschappers" nog steeds acuut beginnen te schuimbekken als de naam "Velikovsky" valt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ooit gehoord van de verplichte bekeringen door Karel de Grote, of de kruistochten in Litouwen doot de Teutoonse Ridders? Natuurlijk heb jij dat niet. Jij hebt geen weet van geschiedenis. Religies worden slechts vervangen onder dwang en genocide. Denk maar aan de polytheïstische godsdiensten, pre-Islamitische godsdiensten, Katharisme, Arianisme,... En religies zijn amper onderhevig aan veranderingen en dat is vooral dan wat rommelen aan de marge. De essentie van een godsdienst kan je gewoonweg niet veranderen. Iets wat een simpele ziel als jij zelfs begrijpt... Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#259 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals je dus ziet, religies zijn aan verandering onderhevig, en kunnen zelfs totaal vervangen worden door andere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |