Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2014, 17:51   #241
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Jongen toch,

Er was al sprake van de god Ptah nog voordat er sprake was van een joodse godsdienst.
Bs'd

Hoe weet je dat?

Was je er bij?
Eliyahu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2014, 17:52   #242
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eliyahu Bekijk bericht
Bs'd

Abraham leefde bijna 4000 jaar geleden.

Het jodendom startte ongeveer 3300 jaar geleden.
Citaat:
Bs'd

Hoe weet je dat?

Was je er bij?
En de eerste Egyptische farao leefde een dikke 5000 jaar geleden, en toen was er al sprake van de Egyptische godsdienst. Wat was er dan eerst, denk je.

En welke objectieve bronnen heb je voor die claim van je? Was jij erbij toen zogezegd miljoenen mensen (onmogelijk) mozes volgden?

Laatst gewijzigd door Schelfie : 29 september 2014 om 17:53.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2014, 17:53   #243
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bs'd

Abraham leefde bijna 4000 jaar geleden.

Het jodendom startte ongeveer 3300 jaar geleden.
Dit sprookje ken ik al. Dank je.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2014, 18:03   #244
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En de eerste Egyptische farao leefde een dikke 5000 jaar geleden, en toen was er al sprake van de Egyptische godsdienst. Wat was er dan eerst, denk je.
En dan heb je het nog maar over de eerste dynastie der twee Rijken onder farao Narmer. Maar deze cultuur bestond al veel langer :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pre-dyn...e_%28Naqada%29
Oud 29 september 2014, 18:05   #245
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
En dan heb je het nog maar over de eerste dynastie der twee Rijken onder farao Narmer. Maar deze cultuur bestond al veel langer :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pre-dyn...e_%28Naqada%29
I know, maar ik wil het ook niet te moeilijk maken voor hem. Zijn verstand kan dat niet aan. Vergeet niet dat hij er heilig van overtuigd is dat 6000 jaar geleden de wereld ontstond...
Oud 29 september 2014, 18:36   #246
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Bs'd

Wie heeft het geobserveerd?
"wie", "het"? Verwacht je een lijstje van alle mensen die evolutie geobserveerd hebben? Zowel direct als indirect (evolutie paard) is het geobserveerd, zowel in een labo als daarbuiten, door vele wetenschappers. Ik stel voor dat je in google eens 'evolution' en 'observation' of 'observed' ingeeft. Zal je een paar uurtjes leesplezier opleveren.

Citaat:
Het fossielenverslag laat zien dat er nooit evolutie plaatsgevonden heeft.
Om even wat duidelijk te maken: het fossielenverslag kan niet vertellen ofdat er heden ten dage evolutie plaats vindt. Dus je kan niet zomaar zeggen: evolutie bestaat vandaag niet want fossielenverslag. Bovendien is genetica veel betrouwbaarder dan het fossielenverslag en genetica linkt en verklaart zeer veel, zelfs waar het fossielenverslag het laat afweten (gaten).

Maar nogmaals: je hoeft dit allemaal niet te geloven van mij. Ik ga jou niet kunnen overtuigen en jij mij niet. We've both been there. Ik heb onder meer door een vriendin lang en goed nagedacht over religie, wetenschap, etc. hun mogelijke verbanden en heb daar veel van geleerd. Ik heb ook mijn conclusies gemaakt. Tenzij er wat drastisch verandert, verwacht ik ook bij mijn standpunt te blijven. Ik neem aan dat jij daar hetzelfde over denkt. Het heeft dus weinig zin om over basiskennis als fossielen en genetica te praten. We denken er elk het onze over.

Citaat:
Verdiep je eens in het Zeno-effect.
Dit daarentegen kende ik nog niet en ga mij er eens in inlezen. Dit is ook waarom ik dit soort conversaties nog doe.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2014, 18:43   #247
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Ik begrijp niet dat meer dan anderhalf miljard mensen een verkrachter, pedofiel, massamoordenaar, leugenaar, dief, waanzinnige gek kunnen geloven. En wil dat nu toevallig ook niet lukken dat gij daar bij zijt ? En die gek heeft dan nog mijne naam gestolen.
Dat is omdat evolutie van de mens een religieus wezen heeft gemaakt. Blijkbaar had dat een voordeel. Of dat voordeel er nu nog is in de 21e eeuw, daar kunnen we misschien eens een thread over opzetten.

Dat atheïsme in opmars in de Westerse wereld betekent niet dat dat ook in de rest van de wereld zo is.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2014, 18:58   #248
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Bs'd

En je denkt dat de religie van de Egyptenaren totaal onveranderd doorgegeven is gedurende de milennia?

Citaat:
En welke objectieve bronnen heb je voor die claim van je? Was jij erbij toen zogezegd miljoenen mensen (onmogelijk) mozes volgden?
Ik heb een ononderbroken traditie van miljoenen mensen die verklaren dat God tot het volk Israel gesproken heeft op de berg Sinai en dat Mozes de leider van het volk was.

En die Egyptische tijdslijn, daar mankeert het nodige aan, die is heel wat eeuwen van slag af. Velikovsky was de eerste om daar wat van te zeggen, maar nu beginnen ook andere oudheidkundigen zich te roeren:
http://en.wikipedia.org/wiki/New_Chronology_%28Rohl%29
Oud 29 september 2014, 19:04   #249
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bs'd

En je denkt dat de religie van de Egyptenaren totaal onveranderd doorgegeven is gedurende de milennia?
Onveranderd? Neen. De essentie daarentegen: Absoluut. Religie is per definitie een dogma waaraan niets mag aangetast of verandert kan en mag worden.

Citaat:
Ik heb een ononderbroken traditie van miljoenen mensen die verklaren dat God tot het volk Israel gesproken heeft op de berg Sinai en dat Mozes de leider van het volk was.
Jij hebt helemaal niets.

1) Er is geen enkel historisch bewijs dat mozes zou bestaan hebben
2) Het is demografisch onmogelijk dat er in die tijd al miljoenen mensen mozes gevolgd hebben (Egypte zelf had maar 3 miljoen inwoners).
3) Jij hebt enkel je sprookjesboek, en daar bewijs/overtuig je niets/niemand mee.
4) God bestaat niet.

Citaat:
En die Egyptische tijdslijn, daar mankeert het nodige aan, die is heel wat eeuwen van slag af. Velikovsky was de eerste om daar wat van te zeggen, maar nu beginnen ook andere oudheidkundigen zich te roeren:
Dat doet niets aan de essentie: De Egyptische beschaving is ouder dan jullie geloven dat de wereld bestaat!
Oud 29 september 2014, 19:43   #250
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
I know, maar ik wil het ook niet te moeilijk maken voor hem. Zijn verstand kan dat niet aan. Vergeet niet dat hij er heilig van overtuigd is dat 6000 jaar geleden de wereld ontstond...
Oei, dat had ik over het hoofd gezien.
Oud 29 september 2014, 19:46   #251
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dat atheïsme in opmars in de Westerse wereld betekent niet dat dat ook in de rest van de wereld zo is.
En ze ontdekken nog steeds stammen in het Amazonegebied.
Oud 29 september 2014, 19:57   #252
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Moet dat ? Jouw religie bestond toen nog eens niet. Zelfs het Hebreeuws bestond maar pas in de 9e eeuw v.C. Pre-Deuteronomium pas in 620 v.C. Ik zou mijn bek maar houden in jouw plaats.
Citaat:
Miljoenen die ze wat wijs gemaakt hebben zal je bedoelen.

Citaat:
Bedoel je deze idioot ? :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Immanuel_Velikovsky
Oud 29 september 2014, 23:21   #253
microwezen
Parlementsvoorzitter

microwezen's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar microwezen Stuur een bericht via Yahoo naar microwezen
Standaard

Citaat:
Maar waarom dan de huidige stand van zaken in de opvattingen van de wetenschap ons als de hoogste waarheid door de strot persen?
Dat doet de wetenschap niet.
Alleen religoten geloven in waarheid™.
Het is het resultaat van denken!
microwezen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2014, 23:26   #254
microwezen
Parlementsvoorzitter

Stuur een bericht via ICQ naar microwezen Stuur een bericht via Yahoo naar microwezen
Standaard

Citaat:
Waarom roepen jullie allemaal dingen die jullie niet kunnen bewijzen?
Kom nou, jij komt met bullshit verhaaltjes aan over 'na de dood' zonder enig bewijs.
En tot op heden heb je nog niks, nada, noppes aan bewijs kunnen leveren, behalve verwijzingen naar sprookjesboeken.
Oud 29 september 2014, 23:50   #255
microwezen
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Met E's mantra van zijn zionberg: Als oprecht gelovige joden hebben we geen wetenschappelijk bewijs nodig om ons geloof te rechtvaardigen. en uiteraard de klapper Ons geloof in de Torah is absoluut en geen archeologische vondst of wetenschappelijke studie heeft de mogelijkheid dat rotsvaste geloof te ondermijnen., heeft dat geen enkele zin.
Oogkleppen zijn er niets bij.
Oud 30 september 2014, 05:09   #256
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Onveranderd? Neen. De essentie daarentegen: Absoluut. Religie is per definitie een dogma waaraan niets mag aangetast of verandert kan en mag worden.
Bs'd

Maar zoals we weten, de meeste religies zijn constant aan verandering onderhevig, of worden vervangen door geheel andere religies.

Aanbidden ze in het noorden nog steeds Wodan?

Citaat:
1) Er is geen enkel historisch bewijs dat mozes zou bestaan hebben
2) Het is demografisch onmogelijk dat er in die tijd al miljoenen mensen mozes gevolgd hebben (Egypte zelf had maar 3 miljoen inwoners).
Dat is dan volgens de "wetenschappers". Die moet je met hele grote korrels zout nemen.

Citaat:
3) Jij hebt enkel je sprookjesboek, en daar bewijs/overtuig je niets/niemand mee.
Ik heb een ononderbroken traditie die 3300 jaar terug gaat.

Ik heb een unieke claim dat God sprak tot miljoenen mensen, een claim die niet vervalst kan worden, zie hier: https://www.youtube.com/watch?v=PEg_Oys4NkA

Citaat:
4) God bestaat niet.
Je strooit weer onbewezen kreten in de rondte.

Citaat:
Dat doet niets aan de essentie: De Egyptische beschaving is ouder dan jullie geloven dat de wereld bestaat!
Onzin.
Oud 30 september 2014, 05:19   #257
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Moet dat ? Jouw religie bestond toen nog eens niet. Zelfs het Hebreeuws bestond maar pas in de 9e eeuw v.C. Pre-Deuteronomium pas in 620 v.C. Ik zou mijn bek maar houden in jouw plaats.
Bs'd

Die onzin is allang weerlegd. "In July 2008 Israeli archaeologist Yossi Garfinkel discovered a ceramic shard at Khirbet Qeiyafa which he claimed may be the earliest Hebrew writing yet discovered, dating around 3000 years ago."
http://en.wikipedia.org/wiki/Hebrew_...w_inscriptions

Citaat:
Miljoenen die ze wat wijs gemaakt hebben zal je bedoelen.
Een claim dat God sprak tot miljoenen mensen kan niet vervalst worden, daarom vind je ook nergens zo'n claim, elke religie gaat via één enkel persoon, JC, Mohammed, Buddha, enz.

Behalve dan het jodendom: https://www.youtube.com/watch?v=PEg_Oys4NkA

Citaat:
Bedoel je deze idioot ? :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Immanuel_Velikovsky
Nee, ik bedoel die grote geleerde, die Einstein deed verbleken: https://sites.google.com/site/bergzion/uittocht-1

En nou zijn er natuurlijk andere archeologen en oudheidkundigen die in zijn voetsporen treden: http://en.wikipedia.org/wiki/New_Chronology_%28Rohl%29

Ik heb meerdere van zijn boeken gelezen, waaronder "Eeuwen in Chaos", en het ligt er zo vreselijk dik bovenop dat hij gelijk heeft.

Dat is waarom de huidige "wetenschappers" nog steeds acuut beginnen te schuimbekken als de naam "Velikovsky" valt.
Oud 30 september 2014, 07:51   #258
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bs'd

Maar zoals we weten, de meeste religies zijn constant aan verandering onderhevig, of worden vervangen door geheel andere religies.

Aanbidden ze in het noorden nog steeds Wodan?
Ik hoop dat je beseft waarom we niet meer geloven in Wodan, hoop ik?

Ooit gehoord van de verplichte bekeringen door Karel de Grote, of de kruistochten in Litouwen doot de Teutoonse Ridders? Natuurlijk heb jij dat niet. Jij hebt geen weet van geschiedenis.

Religies worden slechts vervangen onder dwang en genocide. Denk maar aan de polytheïstische godsdiensten, pre-Islamitische godsdiensten, Katharisme, Arianisme,...

En religies zijn amper onderhevig aan veranderingen en dat is vooral dan wat rommelen aan de marge. De essentie van een godsdienst kan je gewoonweg niet veranderen. Iets wat een simpele ziel als jij zelfs begrijpt...

Citaat:
Dat is dan volgens de "wetenschappers". Die moet je met hele grote korrels zout nemen.
Maar het groot wetenschappelijk orakel als de bijbel niet zeker...

Citaat:
Ik heb een ononderbroken traditie die 3300 jaar terug gaat.

Ik heb een unieke claim dat God sprak tot miljoenen mensen, een claim die niet vervalst kan worden, zie hier: https://www.youtube.com/watch?v=PEg_Oys4NkA
Je mag het zoveel herhalen als je wilt: dat maakt het nog geen bewijs.

Citaat:
Je strooit weer onbewezen kreten in de rondte.

Onzin.
Pot en ketel hoor...
Oud 30 september 2014, 08:46   #259
Eliyahu
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat je beseft waarom we niet meer geloven in Wodan, hoop ik?

Ooit gehoord van de verplichte bekeringen door Karel de Grote, of de kruistochten in Litouwen doot de Teutoonse Ridders? Natuurlijk heb jij dat niet. Jij hebt geen weet van geschiedenis.

Religies worden slechts vervangen onder dwang en genocide. Denk maar aan de polytheïstische godsdiensten, pre-Islamitische godsdiensten, Katharisme, Arianisme,...

En religies zijn amper onderhevig aan veranderingen en dat is vooral dan wat rommelen aan de marge. De essentie van een godsdienst kan je gewoonweg niet veranderen. Iets wat een simpele ziel als jij zelfs begrijpt...
Bs'd

Zoals je dus ziet, religies zijn aan verandering onderhevig, en kunnen zelfs totaal vervangen worden door andere.
Oud 30 september 2014, 08:55   #260
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bs'd

Zoals je dus ziet, religies zijn aan verandering onderhevig, en kunnen zelfs totaal vervangen worden door andere.
Wat dus juist aantoont dat het geloof mensenwerk is.
Of gaat ge beweren dat God zelf niet wist hoe de vork een de steel zit?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be