![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij is het nog steeds een raadsel dat hier een aantal mensen staan te juichen bij het vooruitzicht dat Griekenland haar infrastructuur in Chinese handen zou geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De nieuwe ontwikkeling sinds enkele jaren is dat zelfs kleinere Chinese bedrijven zich vestigen in Afrika om daar goedkoper te produceren en zelfs Chinese handelaars openen winkels in de lokale markten. Men heeft trouwens aan de scholen en universiteiten in China een drastische stijging gezien om Frans aan te leren. Dit om zich taalkundig te kunnen aanpassen in Franstalig Afrika. Men schat dat er momenteel rond het miljoen Chinezen in Afrika leven en werken en een steeds stijgende economische kracht vormen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#245 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt er is dank zij de Chinezen iets aan het veranderen in Afrika. Ik heb het nooit veel voor Afrika gehad maar ben nu aan het overwegen om er zaken te doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet echt Afrika heeft me nooit aangetrokken maar als kind herinner ik me nog dat de kolonialen die wegvluchtten uit de Kongo echt in zak en as zaten niet alleen financieel maar ook sentimenteel. Er was een echte liefde voor Afrika. Mijn nonkel was trouwens provincie gouverneur in de Kongo. Hij en zijn vrouw hebben Kongo nooit uit hun hoofd kunnen zetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jaren terug op het toenmalig DS forum (toen het nog niet gecensureerd was) was ik de risée van het forum omdat ik verwittigde wat ons te wachten stond. Ze bekwamen niet van het lachen. Ik weet wat ze kunnen. Ondertussen is dat al gebleken. We zijn sukkels tegenover Chinezen en moeten het echt hebben van niche producten en zelfs primaire landbouwproducten. Op gebied van technologie moeten we passen. Laatst gewijzigd door Gipsy : 12 april 2015 om 21:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De haven van Shanghai heb ik bezocht en andere delen van China ook. China heeft een ongekende energie en mogelijkheden. Hierbij vergeleken is Europa een trage oude dame. Alleen in Europa, is China nu nog een kleine speler. Daar verandert de haven van Athene niet veel aan. Laatst gewijzigd door cato : 12 april 2015 om 21:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Athene heeft geen haven |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jaren terug op het toenmalig DS forum (toen het nog niet gecensureerd was) was ik de risée van het forum omdat ik verwittigde wat ons te wachten stond. Ze bekwamen niet van het lachen. Ik weet wat ze kunnen. Ondertussen is dat al gebleken. We zijn sukkels tegenover Chinezen en moeten het echt hebben van niche producten en zelfs primaire landbouwproducten. Op gebied van technologie moeten we passen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Schepen
|
![]() Zal het simpel maken; Athene=Brussel
Antwerpen =Piraeus snappy????? |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Schepen
|
![]() Goed
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je zou ook kunnen redeneren dat de muntunie dan maar beter had moeten controleren. Kwestie van de pot die de ketel verwijt dat hij zwart ziet.
![]() |
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In elk geval lijken mij al die "Belgische" boekhoudconstructies (die vlot door Vlaanderen worden overgenomen) zoals sale en lease back... voornamelijk bedoeld om zijn tekorten te verdoezelen. En Europa had daar vroeger ook al commentaar op (toen Verhofstadt voor de tv fier kwam verkondigen dat de begroting weeral in evenwicht was, toen was het commentaar van Europa ook al "de Belgen hebben misschien wel een boekhoudkundig evenwicht, maar in feite hebben ze een tekort"). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Europees Commissaris
|
![]() Komt mij voor dat het al jaren zo was in de gehele unie en dat de unie daar nieuwe regels aan geplakt heeft.
Nu ja, dan hadden ze de verdragen niet moeten ratificiëren. Maar goed, je kan je de vraag stellen, wie nu wie een kloot afgetrokken heeft.