Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2015, 12:54   #241
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Huidskleur en/of afkomst spelen voor mij geen enkele rol, maar strenggelovige moslim(a)s komen er bij niet in. Dus zeker geen "gehoofddoekten".
En het kan anders eh, denken we maar aan vrouwen als Mimount Bousakla, actrice Kadèr Gürbüz enz.
Dus wat mij betreft, zijn vrouwen met een Turkse of Marokkaanse achtergrond, wel welkom, maar geen extreem religieuzen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 21 mei 2015 om 13:17.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2015, 15:04   #242
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Tsja, mijn vrouw werkt in een Limburgs dienstencheque bedrijf als consulente en zij krijgt zelden de vraag om geen allochtone poetsvrouw te sturen. Het gebeurt wel eens maar toch bijlange niet zoals de cijfers in dit artikel. Daarnaast zijn veel van de toppoetsvrouwen die ze in hun bestand hebben van Oost-Europese, Turkse en Marrokaanse afkomst. Uiteraard hebben ze ook heel goede autochtone poetsvrouwen. En er zitten bij zowel de allochtonen als de autochtonen een aantal waar het constant gezeik of miserie mee is.

Meer dan huidskleur of al dan niet hoofddoek is het voor de klanten toch in de eerste plaats belangrijk dat er goed gepoetst wordt en dat het een vriendelijk persoon betreft die niet te vaak afwezig is.

Wat helaas wel regelmatig voorkomt zijn poetsvrouwen die lastig gevallen worden door de man des huizes.
Dat zal heus wel voorkomen , ik geloof dat wel .
Maar wat heeft dat met racisme te maken ?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2015, 01:27   #243
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Wie wil er nu een modderaap in huis om te komen poetsen.
Oud 22 mei 2015, 05:42   #244
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Wie wil er nu een modderaap in huis om te komen poetsen.
Ze bestaan, om progressief-verdraagzaam uit de hoek te komen. Of een zandbakhoofgedoekte, the horror.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2015, 08:46   #245
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Dus wat mij betreft, zijn vrouwen met een Turkse of Marokkaanse achtergrond, wel welkom, maar geen extreem religieuzen.
Tot je beschuldigd wordt van handtastelijkheden, zoals de juffen in Brussel en Antwerpen. Good luck.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2015, 09:25   #246
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Wie naiëf is of bewust negationist kan het racisme dat heerst nog steeds blijven ontkennen. Nieuw wetenschappelijk onderzoek wees uit dat men in Vlaanderen op z'n wenken wordt bediend wanneer men geen mens van allochtone afkomst in dienst wil nemen.
En? Als klant moet je die keuze hebben, wat uiteindelijk niets met racisme te maken heeft. Als klant kan ik kiezen voor bakker A of bakker B. Misschien heeft mijn keuze niets te maken met de kwaliteit van diens waren, maar alles met bijvoorbeeld de juffrouw die achter de toonbank staat en met wie het niet klikt. Als klant heb ik de vrijheid loodgieter X te vragen en niet loodgieter Z, ook voor eigen motieven. Net zo hoort de klant op andere vlakken over zijn volledige vrijheid te blijven beschikken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2015, 10:01   #247
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Moslims en niet nederlandssprekenden komen er bij mij niet in. Die kunnen hun werk niet naar behoren uitvoeren in mijn huis. Dat is dus geen kwestie van discriminatie, maar een kwestie van het niet hebben van de juiste competenties voor de jobs.
Gedeeltelijk akkoord.
Moslims in normale klederdracht, dus zonder hoofddoek komen er wel in.
Nederlands- of frans sprekend op z'n minst.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2015, 10:05   #248
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En? Als klant moet je die keuze hebben, wat uiteindelijk niets met racisme te maken heeft. Als klant kan ik kiezen voor bakker A of bakker B. Misschien heeft mijn keuze niets te maken met de kwaliteit van diens waren, maar alles met bijvoorbeeld de juffrouw die achter de toonbank staat en met wie het niet klikt. Als klant heb ik de vrijheid loodgieter X te vragen en niet loodgieter Z, ook voor eigen motieven. Net zo hoort de klant op andere vlakken over zijn volledige vrijheid te blijven beschikken.
Neen. U kunt zoals bij de bakker , beslissen welk bedrijf u kiest. Maar net zoals bij de bakker bepaald u niet wie er werkt. En als klant van een dienstenshequebedrijf mag u wel vragen aan een thuishulp om bij u thuis de hoofddoek af te zetten.Wanneer het echt niet klikt en u kunt uitleggen waarom en motiveert, kunt u wel iemand anders vragen, maar enkel omdat u wilt kiezen op basis van vooroordelen( wie zegt dat het niet zal klikken met wie u toegewezen krijgt en wie zegt dat die het werk niet behoorlijk kan doen?) dat kan dus niet en valt ook niet te verdedigen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2015, 11:45   #249
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Neen. U kunt zoals bij de bakker , beslissen welk bedrijf u kiest. Maar net zoals bij de bakker bepaald u niet wie er werkt. En als klant van een dienstenshequebedrijf mag u wel vragen aan een thuishulp om bij u thuis de hoofddoek af te zetten.Wanneer het echt niet klikt en u kunt uitleggen waarom en motiveert, kunt u wel iemand anders vragen, maar enkel omdat u wilt kiezen op basis van vooroordelen( wie zegt dat het niet zal klikken met wie u toegewezen krijgt en wie zegt dat die het werk niet behoorlijk kan doen?) dat kan dus niet en valt ook niet te verdedigen.
U gooit zaken door elkaar. Natuurlijk bepaalt u niet wie er bij die bakker werkt, maar u kunt wel beslissen niet naar die bakker te gaan als er op vrijdag die bepaalde juffrouw in de winkel staat, terwijl op de andere dagen er iemand anders staat. Net zo zou het heel normaal moeten zijn dat een klant kan vragen bepaalde mensen te krijgen in plaats van andere. Als de werkgever daarop niet wil ingaan, dan hebt u als klant dan de vrijheid naar een ander bedrijf te gaan. Ik vind het normaal dat de vrijheid aan beide zijden ligt en op geen enkele manier ingeperkt wordt.
Oud 23 mei 2015, 13:17   #250
Tomas
Gouverneur

Standaard

Het is pure domheid te selecteren op geloof of anders. Een intelligent recruteerder gaat selecteren op of de persoon goed poetst of niet. Dat doe je na een proefperiode. Daarna weet je of de kandidaat bekwaam is of niet. Hoe achterlijk ben je als je al op voorhand potentieel goede krachten afwijst op basis van totaal irrelvante criteria.

Laatst gewijzigd door Tomas : 23 mei 2015 om 13:21.
Tomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2015, 13:23   #251
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is pure domheid te selecteren op geloof of anders. Een intelligent recruteerder gaat selecteren op of de persoon goed poetst of niet. Dat doe je na een proefperiode. Daarna weet je of de kandidaat bekwaam is of niet. Hoe achterlijk ben je als je al op voorhand potentieel goede krachten afwijst op basis van totaal irrelvante criteria.
daar beslis ik zelf wel over.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2015, 13:28   #252
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En moet domheid door de staat worden vervolgd? Anders kunnen we meteen de sp.a-kiezers voor de rechtbank slepen.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2015, 13:52   #253
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn opvatting is heel eenvoudig: de klant is koning. Ook in de redenen waarom hij tot een keuze komt, hoort hij vrij te zijn. Als u naar een bepaalde bakker niet gaat omdat u vindt dat de stem van de bakkersvrouw heel irritant is, dan is dat uw legitieme reden. Net zo kan het een reden zijn te kiezen of niet te kiezen voor iemand omwille van het geloof. U merkt op dat ik het dus ook positief kan laten interpreteren.
Oud 23 mei 2015, 17:51   #254
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn opvatting is heel eenvoudig: de klant is koning. Ook in de redenen waarom hij tot een keuze komt, hoort hij vrij te zijn. Als u naar een bepaalde bakker niet gaat omdat u vindt dat de stem van de bakkersvrouw heel irritant is, dan is dat uw legitieme reden. Net zo kan het een reden zijn te kiezen of niet te kiezen voor iemand omwille van het geloof. U merkt op dat ik het dus ook positief kan laten interpreteren.
Hier ga ik mee akkoord.

Alleen : het systeem van dienstencheques betekent voor de staat een serieuze bijdrage om net een bepaalde bevolkingsgroep aan het werk te krijgen. Dus vind ik wel dat ik hier als "klant" niet altijd mijn eigen keuze hoef te krijgen. Wil ik wel zelf kunnen kiezen dan is er op de zwarte markt nog altijd alle keuze voor illegale poetsvrouwen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2015, 17:56   #255
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Wat bv met een winkel waar men niet aan bepaalde mensen / groeperingen verkoopt ??
Zoals:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=199083

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2015, 22:12   #256
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Hier ga ik mee akkoord.

Alleen : het systeem van dienstencheques betekent voor de staat een serieuze bijdrage om net een bepaalde bevolkingsgroep aan het werk te krijgen. Dus vind ik wel dat ik hier als "klant" niet altijd mijn eigen keuze hoef te krijgen. Wil ik wel zelf kunnen kiezen dan is er op de zwarte markt nog altijd alle keuze voor illegale poetsvrouwen.
Bij mijn weten gaat het niet om een bepaalde "bevolkingsgroep", maar om langdurig werklozen.
Oud 23 mei 2015, 22:13   #257
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Wat bv met een winkel waar men niet aan bepaalde mensen / groeperingen verkoopt ??
Ja, ook dat zou moeten kunnen.
Oud 23 mei 2015, 22:23   #258
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ook dat zou moeten kunnen.
Ok , wanneer er "klanten" zijn die er komen pikken ,
of de boel vernielen , of bv iemand van het gezin ,
of werknemers vermoord , of doelbewuste boelmakers ,
anders ....

Of op een hoop cafe's geven ze onbekende zatten ook geen zuip !!
Maar dan is het gerechtvaardigd !!
Enkel kraantjeswater kan dan !!!!

Als een winkel mij niet aanstaat , ga ik er niet naartoe ,
de allersimpelste oplossing !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2015, 11:39   #259
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U gooit zaken door elkaar. Natuurlijk bepaalt u niet wie er bij die bakker werkt, maar u kunt wel beslissen niet naar die bakker te gaan als er op vrijdag die bepaalde juffrouw in de winkel staat, terwijl op de andere dagen er iemand anders staat. Net zo zou het heel normaal moeten zijn dat een klant kan vragen bepaalde mensen te krijgen in plaats van andere. Als de werkgever daarop niet wil ingaan, dan hebt u als klant dan de vrijheid naar een ander bedrijf te gaan. Ik vind het normaal dat de vrijheid aan beide zijden ligt en op geen enkele manier ingeperkt wordt.
Ik gooi niets door mekaar, wanneer jij ervoor kiest om bij een niet discriminerend bedrijf geen klant te worden, omdat je het recht op discriminatie opeist, is dat jouw zaak. Maar probeer dat niet met een kromme redenering te rechtvaardigen.
Oud 24 mei 2015, 11:40   #260
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten gaat het niet om een bepaalde "bevolkingsgroep", maar om langdurig werklozen.
Nee, het gaat vaak om mensen met lange afstand tot de arbeidsmarkt, maar daarom niet per definitie om werklozen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be