Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2015, 16:45   #241
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De maffia biedt bescherming tegen de maffia zelf. Een belofte om u met rust te laten. Bezwaarlijk "een meerwaarde".
Toch wel meen ik, want als er iets voorvalt dan zorgt da maffia dat de schuldigen gestraft worden. De politie daarentegen die komt langs, ze ontvreemden nog een en ander en leggen dan de papieren met uw klacht(en) op de hoop en daar blijft het bij.

Als ik moet kiezen tussen veiligheid van de maffia of van de politie dan is de keuze snel gemaakt.
Oud 31 juli 2015, 16:47   #242
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Toch wel meen ik, want als er iets voorvalt dan zorgt da maffia dat de schuldigen gestraft worden. De politie daarentegen die komt langs, ze ontvreemden nog een en ander en leggen dan de papieren met uw klacht(en) op de hoop en daar blijft het bij.

Als ik moet kiezen tussen veiligheid van de maffia of van de politie dan is de keuze snel gemaakt.
Uw keuze. Niet die van de meeste winkeliers in Italië.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2015, 16:49   #243
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw keuze. Niet die van de meeste winkeliers in Italië.
Ok, wat zijn de cijfers?

Want begrippen zoals, 'de meeste,' blinken enkel uit in onduidelijkheid.
Oud 31 juli 2015, 16:53   #244
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok, wat zijn de cijfers?

Want begrippen zoals, 'de meeste,' blinken enkel uit in onduidelijkheid.
https://it.wikipedia.org/wiki/Comitato_Addiopizzo

U redt zich verder wel met een handig woordenboekje?
Oud 31 juli 2015, 16:58   #245
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Ben jij niet geïnteresseerd in beveiliging van je huis en spullen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2015, 16:59   #246
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
https://it.wikipedia.org/wiki/Comitato_Addiopizzo

U redt zich verder wel met een handig woordenboekje?
Ik zie daar zo direct geen cijfers over het aantal winkeliers dat de keuze maakte zoals u het liet uitschijnen.
Oud 31 juli 2015, 17:01   #247
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ben jij niet geïnteresseerd in beveiliging van je huis en spullen?
Toch wel, daarom weet ik dat je de politie best niet binnenlaat.

Mijn ervaring leert me dat die mensen iedere keer dat ze bij mij thuis waren geld, wapens, drugs en juwelen gestolen hebben.
Oud 31 juli 2015, 17:02   #248
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Mijn ervaring leert me dat die mensen iedere keer dat ze bij mij thuis waren geld, wapens, drugs en juwelen gestolen hebben.
Allemaal gekocht met uw uitkering? Of had je die zelf gestolen?
Oud 31 juli 2015, 17:03   #249
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat niet eender?

Of zeg je nu dat er zaken zijn die door de politie mogen gestolen worden?
Oud 31 juli 2015, 17:03   #250
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Wel, de maffia biedt u die bescherming aan.
Het kost u alleen een pak geld en je hebt niet te weigeren.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2015, 17:13   #251
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wel, de maffia biedt u die bescherming aan.
Het kost u alleen een pak geld en je hebt niet te weigeren.
Met de politie kostte het ook veel geld en er viel vanwege het huiszoekingsbevel ook niet te weigeren.

En de maffia liegt minder dan de politie.
Oud 31 juli 2015, 17:14   #252
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Het ganse 'argument' is te belachelijk voor woorden. Daarom ook dat u geen antwoord hebt op mijn vergelijking met Sicilianen die tegen de maffia zijn.
Wat een flauwe kul! Uw vergelijking met Sicilië vind ik gewoon niet interessant. En niet relevant.

Citaat:
Een vrouw klaagt dat ze lastiggevallen wordt in een bepaalde straat? Ge kunt die straat ook vermijden.
Wat een onzinnige vergelijking! U bent begonnen met een vergelijking met de melk die ongevraagd voor uw deur werd gezet. Wel, ik begon over de openbare weg die u gebruikt. In uw extremistische perceptie is alles wat de overheid doet, een opgedrongen beperking van uw vrijheid. Maar u 'vergeet' wel al die keren dat u vrijwillig de werken van de overheid gebruikt. Niemand dwingt u om op de openbare weg te gaan. U kan gerust alles vanuit uw huis en uw hof doen.
Citaat:

Een inbreker komt in uw huis? Ge kunt de deur opendoen en naar buiten gaan.

Dat zijn blijkbaar uw oplossingen wanneer iemands vrijheid wordt geschonden. Ziek.
Neen, dat zijn niet mijn oplossingen. Uw verbeelding draait overuren.!
Citaat:

Omdat ik niet de keuze heb. De overheid heeft met geweld een monopolie geclaimd, zonder dat de burgers ooit de kans hebben gekregen om dat monopolie aan te vechten.
U kan een ultra liberale partij oprichten en de maatschappij veranderen. Wat houdt u tegen?
Ik zal het u zeggen: uw gemakzucht.
Op geen enkele manier heeft de overheid op dit moment met geweld enig monopolie geclaimd.

Bovendien houdt niemand u tegen om te vertrekken naar een beter oord. Aan de grens zal u niet gestopt worden door de overheid.

Citaat:

Maar een belastingaanslag waarbij ge kunt kiezen welke zaken ge wilt (en waarbij het tarief wordt bepaald op basis van de zaken die ge kiest), zou inderdaad een stap vooruit zijn.
Dat is utopisch. Niet in de praktijk realiseerbaar.

Net als het communisme is het libertarisme een mooi idee, maar onverwezenlijkbaar.
Zelfs indien het mogelijk is om uw utopische maatschappij te realiseren, zou het onverbiddelijk weg geselecteerd worden door efficiëntere samenlevingsvormen.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 31 juli 2015 om 17:23.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2015, 17:15   #253
geertvdb

Standaard

Citaat:
U vroeg voorbeelden van de overheid die geweld initieert.
Is dat hetzelfde als stellen dat de overheid het grote heil is?

Neen! Het is dus een grove leugen.
Oud 31 juli 2015, 17:22   #254
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nuntiu Bekijk bericht
Dat lijkt mij niet correct. Ten eerste kan de maffia ook best beweren dat ze een waardevolle dienst leveren.
De maffia kan beweren wat ze wil, ik geloof er geen knijt van.
Citaat:
Ze zeggen: geef ons geld en wij zullen u beschermen.
Beschermen tegen aanslagen van de maffia zelf.
Citaat:
Dus daar is geen essentieel verschil tussen de maffia en de overheid. Beiden vragen u een som geld, de betaling wordt met geweld afgedwongen, en er wordt u een dienst aangeboden.
Wat een vreemde redenering. Als uw bakker u geld vraagt voor zijn brood, is dat dan ook de maffia? Als u niet betaald gaat die ook naar de rechtbank. Ziet u dat ook als geweld? Is er eigenlijk iets dat u niet als geweld aanziet?
Citaat:
Hier slaat ge een paar stappen over. Ja het is wenselijk dat een aantal diensten die de overheid momenteel levert blijven geleverd worden. Maar ge gaat er dan direct vanuit dat de overheid deze diensten moet blijven leveren. Dat is geen logische noodzakelijkheid. Op een bepaald moment zorgde de overheid ook voor vliegtuigen, postbedeling, banken, telefonie,... In sommige landen zijn deze dingen ondertussen geprivatiseerd. Maar wat met de piloten, postbodes, bankiers die niet meer door de overheid betaald worden? Moeten we hierover ook dezelfde vraag stellen die u over leraren hebt gesteld? Moeten deze niet meer betaald worden? De vraag klinkt hier natuurlijk nog onzinnig want het is wel duidelijk dat postbodes niet gratis werken. Om dezelfde reden moet een leraar ook niet gratis werken.
In alle oprechtheid, ik snap er niets van wat u allemaal schrijft.
Oud 31 juli 2015, 17:27   #255
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Mag ik vragen om in het vervolg correct te citeren, want zoals u nu bezig bent, wordt het een warboel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Wat een flauwe kul! Uw vergelijking met Sicilië vind ik gewoon niet interessant. En niet relevant.
Maar dat maakt de vergelijking niet treffend.

Citaat:
Wat een onzinnige vergelijking! U bent begonnen met een vergelijking met de melk die ongevraagd voor uw deur werd gezet. Wel, ik begon over de openbare weg die u gebruikt. In uw extremistische perceptie is alles wat de overheid doet, een opgedrongen beperking van uw vrijheid. Maar u 'vergeet' wel al die keren dat u vrijwillig de werken van de overheid gebruikt. Niemand dwingt u om op de openbare weg te gaan. U kan gerust alles vanuit uw huis en uw hof doen.
Mijn vergelijking met Sicilië ging over uw 'argument' dat ik altijd kan verhuizen. Probeer te volgen.

Extremisme slaat overigens op de bereidheid om geweld in te zetten om politieke doeleinden te bereiken. U kunt me veel verwijten, maar geen politiek extremisme.

Citaat:
U kan een ultra liberale partij oprichten en de maatschappij veranderen. Wat houdt u tegen?
Ik zal het u zeggen: uw gemakzucht.
Op geen enkele manier heeft de overheid op dit moment met geweld enig monopolie geclaimd.
Wat houdt mij tegen? Mijn afkeer voor de democratie zoals ze nu is.

Citaat:
Bovendien houdt niemand u tegen om te vertrekken naar een beter oord. Aan de grens zal u niet gestopt worden door de overheid.
Zie mijn vergelijking met Sicilië. Niet het slachtoffer moet verhuizen, maar diegene die de vrijheid van anderen schendt moet aangepakt worden.

Citaat:
Net als het communisme is het libertarisme een mooi idee, maar onverwezenlijkbaar.
Zelfs indien het mogelijk is om uw utopische maatschappij te realiseren, zou het onverbiddelijk weg geselecteerd worden door efficiëntere samenlevingsvormen.
Het communisme is geen mooi idee. Het is een walgelijk idee.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2015, 17:27   #256
geertvdb

Standaard

Citaat:
Xenophon is nooit te beschaamd geweest om met zijn crimineel verleden te zitten koketteren op dit forum. Niet te verwonderen dat hij de kant kiest van de maffia.

Waarmee hij impliciet de stelling verdedigt dat de overheid en de maffia 2 verschillende instituten zijn. Wat ons weer bij het begin van de discussie brengt.
Oud 31 juli 2015, 17:28   #257
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat hetzelfde als stellen dat de overheid het grote heil is?

Neen! Het is dus een grove leugen.
Ik heb niet gesteld dat iemand gezegd had dat de overheid het grote heil is.

Maar u vroeg waarom Jonathan Jacob in deze discussie werd besproken. Het antwoord daarop is uw vraag om voorbeelden van de overheid die geweld initieert.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Oud 31 juli 2015, 17:29   #258
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarmee hij impliciet de stelling verdedigt dat de overheid en de maffia 2 verschillende instituten zijn. Wat ons weer bij het begin van de discussie brengt.
Niemand heeft ooit beweerd dat de maffia en de overheid gelijke instituten zijn. Uiteraard niet. De ene is privaat georganiseerde misdaad, de andere is publiek georganiseerde misdaad.

Oud 31 juli 2015, 17:37   #259
geertvdb

Standaard

Citaat:
Mag ik vragen om in het vervolg correct te citeren, want zoals u nu bezig bent, wordt het een warboel.
U mag dat vragen.

Citaat:
Maar dat maakt de vergelijking niet treffend.

Mijn vergelijking met Sicilië ging over uw 'argument' dat ik altijd kan verhuizen. Probeer te volgen.
Ik vond het een niet interessante vergelijking. Wat is daar moeilijk aan om te begrijpen? U hebt ook een heleboel verwijzingen van mij genegeerd. Dat is uw recht. Ik doe daar toch niet moeilijk over?

Ik gaf u enkel de goede raad te verhuizen naar een onbewoond eiland waar u uw utopische maatschappij kan opbouwen van 0, Samen met patrickve, want die heeft exact dezelfde visies.

Citaat:

Extremisme slaat overigens op de bereidheid om geweld in te zetten om politieke doeleinden te bereiken. U kunt me veel verwijten, maar geen politiek extremisme.
U vergist zich. Extremisten zijn mensen die niet begrijpen dat er andere meningen bestaan. Ze zien hun eigen mening als de enige correcte. Andere meningen zijn per definitie fout. Dat heeft niets met geweld te maken.
Geweld is blijkbaar een obsessie voor u.

En dat verrast mij niet want ik heb al veel discussies gehad met ultra liberalen, en de angst voor geweld kwam steeds terug.

Citaat:

Wat houdt mij tegen? Mijn afkeer voor de democratie zoals ze nu is.
Nee serieus, vindt ge dat nu niet zelf een laf argument?
Citaat:

Zie mijn vergelijking met Sicilië. Niet het slachtoffer moet verhuizen, maar diegene die de vrijheid van anderen schendt moet aangepakt worden.
Ok, dan gaan we alle overheden (en de bevolkingen die mee willen gaan) op een eiland zetten, en gij moogt samen met patrickve hier blijven wonen.
Citaat:

Het communisme is geen mooi idee. Het is een walgelijk idee.
Dat is uw waarde oordeel. Sommige mensen vinden beige een mooie kleur, anderen niet.

Sommigen vinden uw libertarisme walgelijk. Die hebben evenveel gelijk (of ongelijk) als u.
Oud 31 juli 2015, 17:41   #260
geertvdb

Standaard

Citaat:
Niemand heeft ooit beweerd dat de maffia en de overheid gelijke instituten zijn. Uiteraard niet. De ene is privaat georganiseerde misdaad, de andere is publiek georganiseerde misdaad.
Jawel. De stelling was: maffia en overheid zijn hetzelfde. Ze pikken geld van de burger met geweld.

Ik heb daar 'nuance' proberen in te brengen.

En ... WTF is publiek georganiseerde misdaad? Dat heeft toch geen enkele betekenis. Dat wilt zeggen dat gij mee verantwoordelijk voor de misdaad, dat begrijpt ge toch?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be