![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Ben jij voor of tegen adoptie door holebi's? | |||
Ik ben voor |
![]() ![]() ![]() |
29 | 78,38% |
Ik ben tegen |
![]() ![]() ![]() |
8 | 21,62% |
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Daarmee ook dat ik mijn mening over "ouders" die eigenlijk niet in staat zijn om kinderen op te voeden, als mijn mening beschouw. Dat concreet uitwerken naar een "verbod", lijkt me ook wel een brug te ver. Ik zou het eerder zien richting een verdere druk op zelfverantwoordelijkheid (een vies woord in een maatschappij als Belgie, je sais). Genre "kies je voor kinderen ook al ben je niet in staat die op te voeden, draai er dan ook maar zelf voor op ipv de gevolgen van je keuze af te wentelen op de maatschappij onder het mom van solidariteit". Al kan je inderdaad zeker wel het pleidooi voeren dat kinderen niet/verkeerd opvoeden, ook een vorm van mishandeling is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het zal niet lang duren of de geneeskunde zal het mogelijk maken voor homo koppels om kinderen te hebben die uit hun eigen genetisch materiaal bestaan. Voor lesbische koppels zal het er wel eerder zijn, dan voor twee mannen want het is waarschijnlijk makkelijker om uit een eicel een zaadcel te maken dan omgekeerd.
![]() |
#243 |
Banneling
|
![]() Vooral als er een rechts-libertarisch gedachtegoed aan te pas komt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 15 oktober 2015 om 12:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gaat Monsanto ook gelicentieerde zelfbevruchtende eicellen op de markt brengen ?
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 15 oktober 2015 om 12:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Banneling
|
![]() Ik ben verre van een stalinist, maar van een intellectueel oneerlijk zwijn zoals jij had ik natuurlijk niets anders verwacht. Ik ben nog altijd aan het wachten tot u minarchistisch utopia werkelijkheid wordt zodat ik u kan zien creperen van de honger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk dat er trouwens meer dan genoeg mensen op de wereld zijn. Het boek Frankenstein 200 jaar oud, en het is een ongelooflijk profetisch boek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En indien dat kind geen functionele ouder meer heeft, dan is dat een wees die "willekeurig" toegekend zal worden aan een persoon of een groep van personen die voor de opvoeding willen zorgen in het belang van het kind. Er kan geen contractuele bepaling bestaan tussen de biologische ouders en de "consumenten van kind", of dat nu een homo of hetero koppel, een patersclub of wat dan ook is, dat kind zou willen kopen van biologische ouders die hun rechten afstaan. Als dusdanig zijn ook geen draagmoeders en dergelijke mogelijk. Want ofwel houd ze het kind als moeder, oftewel staat ze het af voor willekeurige adoptie (en niet voor de "doelouders"). Wil je kinderen en kan/wil je er geen biologisch krijgen, adopteer dan een *willekeurig* kind dat opvoeding nodig heeft en besef dat je dat enkel kan doen in het belang van het kind. Maar geen "productie op commando".
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 15 oktober 2015 om 12:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs in nazi-duitsland zijn ze zo ver niet gegaan, he. Ik ken maar 1 plek waar dat wel ongeveer aan de orde van de dag was. Gulag, iemand ?
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 15 oktober 2015 om 12:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
|
![]() Doen we dat niet allemaal? Dat heet 'opvoeding'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Banneling
|
![]() Dus het is oké om van kleine Jacob een salafist te maken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#256 | |
|
![]() Citaat:
en daar staat letterlijk wat je schrijft, een ode aan de toestand van destijds: moeder aan de haard, (duidelijk een natte droom van je) maar dat negeer je. Indien je dat NIET zou bedoelen, dan is het echt nodig te leren hoe je wel inhoudelijk kan schrijven. Of is dat niet de bedoeling? Anders is het enkel forumvervuiling. Als je de inhoud van je eigen geschrijf niet meer erkend, dan is het einde zoek. Voor jou staat je eigen 'gelijk' boven alles, wat je een gevaarlijke fanaticus maakt, zeker in het beroep van onderwijzer dat je, zo heb ik het begrepen, uitoefent.
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 15 oktober 2015 om 13:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |