Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Ben jij voor of tegen adoptie door holebi's?
Ik ben voor 29 78,38%
Ik ben tegen 8 21,62%
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2015, 09:40   #241
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
2. Met dat verschil dat ik wel van mening ben dat je "recht hebt" op uw eigen nakomelingen, tenzij mishandeling en zo. Je kan natuurlijk argumenteren dat vanaf een zekere domheid in opvoeding, dat een mishandeling is
Welja, vandaar ook dat ik elders ook aangeef dat die wettelijke bepalingen niet gestuurd moeten worden door de levensbeschouwelijke visie van deze of gene drukkingsgroep. Het belang van het kind is het enige doorslaggevende daarin.

Daarmee ook dat ik mijn mening over "ouders" die eigenlijk niet in staat zijn om kinderen op te voeden, als mijn mening beschouw. Dat concreet uitwerken naar een "verbod", lijkt me ook wel een brug te ver. Ik zou het eerder zien richting een verdere druk op zelfverantwoordelijkheid (een vies woord in een maatschappij als Belgie, je sais). Genre "kies je voor kinderen ook al ben je niet in staat die op te voeden, draai er dan ook maar zelf voor op ipv de gevolgen van je keuze af te wentelen op de maatschappij onder het mom van solidariteit". Al kan je inderdaad zeker wel het pleidooi voeren dat kinderen niet/verkeerd opvoeden, ook een vorm van mishandeling is.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2015, 11:13   #242
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Het enige recht op kind dat men heeft, van nature, is via zijn eigen genetisch materiaal, al dan niet geholpen door de geneeskunde.
Het zal niet lang duren of de geneeskunde zal het mogelijk maken voor homo koppels om kinderen te hebben die uit hun eigen genetisch materiaal bestaan. Voor lesbische koppels zal het er wel eerder zijn, dan voor twee mannen want het is waarschijnlijk makkelijker om uit een eicel een zaadcel te maken dan omgekeerd.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2015, 12:08   #243
Krates
Banneling

Standaard

Citaat:
2. Met dat verschil dat ik wel van mening ben dat je "recht hebt" op uw eigen nakomelingen, tenzij mishandeling en zo. Je kan natuurlijk argumenteren dat vanaf een zekere domheid in opvoeding, dat een mishandeling is
Vooral als er een rechts-libertarisch gedachtegoed aan te pas komt.
Krates is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2015, 12:14   #244
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Krates Bekijk bericht
Vooral als er een rechts-libertarisch gedachtegoed aan te pas komt.
Ha, onze vrijheidslievende linkiewinkies zijn daar weer met hun Stalinistische trekjes Voor jouw soort alle kindjes in een Kolchoze grootbrengen zeker, en zoniet naar een heropvoedingskamp tot ze de Internationale zingen en de Grote Leider aanbidden ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 oktober 2015 om 12:17.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2015, 12:16   #245
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Het zal niet lang duren of de geneeskunde zal het mogelijk maken voor homo koppels om kinderen te hebben die uit hun eigen genetisch materiaal bestaan. Voor lesbische koppels zal het er wel eerder zijn, dan voor twee mannen want het is waarschijnlijk makkelijker om uit een eicel een zaadcel te maken dan omgekeerd.
Met hun eigen genetisch materiaal doen ze natuurlijk wat ze willen, hoewel het mij wel een beetje monsterachtig over komt. Want wanneer gaan we menselijke eicellen produceren op basis van varkens en olifanten ?

Gaat Monsanto ook gelicentieerde zelfbevruchtende eicellen op de markt brengen ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 oktober 2015 om 12:22.
Oud 15 oktober 2015, 12:28   #246
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met hun eigen genetisch materiaal doen ze natuurlijk wat ze willen, hoewel het mij wel een beetje monsterachtig over komt. Want wanneer gaan we menselijke eicellen produceren op basis van varkens en olifanten ?

Gaat Monsanto ook gelicentieerde zelfbevruchtende eicellen op de markt brengen ?
Dat gaan kindjes worden met een grote slurf.
Oud 15 oktober 2015, 12:29   #247
Krates
Banneling

Standaard

Citaat:
Ha, onze vrijheidslievende linkiewinkies zijn daar weer met hun Stalinistische trekjes Voor jouw soort alle kindjes in een Kolchoze grootbrengen zeker, en zoniet naar een heropvoedingskamp tot ze de Internationale zingen en de Grote Leider aanbidden ?
Ik ben verre van een stalinist, maar van een intellectueel oneerlijk zwijn zoals jij had ik natuurlijk niets anders verwacht. Ik ben nog altijd aan het wachten tot u minarchistisch utopia werkelijkheid wordt zodat ik u kan zien creperen van de honger.
Oud 15 oktober 2015, 12:31   #248
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Gaan we echt die doos van Pandora openen? Gaan we echt voor God spelen?

Ik denk dat er trouwens meer dan genoeg mensen op de wereld zijn.

Het boek Frankenstein 200 jaar oud, en het is een ongelooflijk profetisch boek.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2015, 12:38   #249
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Welja, vandaar ook dat ik elders ook aangeef dat die wettelijke bepalingen niet gestuurd moeten worden door de levensbeschouwelijke visie van deze of gene drukkingsgroep. Het belang van het kind is het enige doorslaggevende daarin.
Mijn punt is gewoon dat ik niet wil dat de wetgever "een handje helpt" om aan kinderproductie voor consumptie te doen. Zolang een kind nog 1 "functionele" biologische ouder heeft, is dat de ouder van het kind en de enige die daarover "oudermacht" zou mogen hebben. (als ze met 2 zijn, een man en een vrouw, is er gedeelde oudermacht, of die twee nu samenleven of niet, he, zoals bij een scheiding).
En indien dat kind geen functionele ouder meer heeft, dan is dat een wees die "willekeurig" toegekend zal worden aan een persoon of een groep van personen die voor de opvoeding willen zorgen in het belang van het kind. Er kan geen contractuele bepaling bestaan tussen de biologische ouders en de "consumenten van kind", of dat nu een homo of hetero koppel, een patersclub of wat dan ook is, dat kind zou willen kopen van biologische ouders die hun rechten afstaan.

Als dusdanig zijn ook geen draagmoeders en dergelijke mogelijk. Want ofwel houd ze het kind als moeder, oftewel staat ze het af voor willekeurige adoptie (en niet voor de "doelouders").

Wil je kinderen en kan/wil je er geen biologisch krijgen, adopteer dan een *willekeurig* kind dat opvoeding nodig heeft en besef dat je dat enkel kan doen in het belang van het kind. Maar geen "productie op commando".

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 oktober 2015 om 12:38.
Oud 15 oktober 2015, 12:41   #250
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben verre van een stalinist, maar van een intellectueel oneerlijk zwijn zoals jij had ik natuurlijk niets anders verwacht.
Hoe noem je mensen die aan ouders willen verbieden om hun kinderen iets anders dan hun politiek correctie visie op te lepelen, op straffe van het hen ontzeggen van ouderschap, en wie weet, straf voor "mishandeling" ?
Zelfs in nazi-duitsland zijn ze zo ver niet gegaan, he. Ik ken maar 1 plek waar dat wel ongeveer aan de orde van de dag was. Gulag, iemand ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 oktober 2015 om 12:42.
Oud 15 oktober 2015, 12:48   #251
Krates
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe noem je mensen die aan ouders willen verbieden om hun kinderen iets anders dan hun politiek correctie visie op te lepelen, op straffe van het hen ontzeggen van ouderschap, en wie weet, straf voor "mishandeling" ?
Zelfs in nazi-duitsland zijn ze zo ver niet gegaan, he. Ik ken maar 1 plek waar dat wel ongeveer aan de orde van de dag was. Gulag, iemand ?
Ik heb nooit beweerd dat je mensen moet straffen, moesten ze hun kinderen opvoeden tot libertarische idioten. Maar ik heb wel ethische problemen met mensen die hun kinderen al van een jonge leeftijd een ideologie opdringen.
Oud 15 oktober 2015, 13:03   #252
geertvdb

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit beweerd dat je mensen moet straffen, moesten ze hun kinderen opvoeden tot libertarische idioten. Maar ik heb wel ethische problemen met mensen die hun kinderen al van een jonge leeftijd een ideologie opdringen.
Doen we dat niet allemaal? Dat heet 'opvoeding'.
Oud 15 oktober 2015, 13:07   #253
Krates
Banneling

Standaard

Dus het is oké om van kleine Jacob een salafist te maken?
Oud 15 oktober 2015, 13:07   #254
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of je kinderen hebt, maar ik ben er zeker van dat indien dat het geval is, jij hen de geneugten van de vrije markt en de schadelijkheid van de staat op gelijke voet uitlegt als de klassenstrijd om er vooral geen linkiewinkies van te maken
Oud 15 oktober 2015, 13:08   #255
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus het is oké om van kleine Jacob een salafist te maken?
Het zou mij verwonderen dat iemand van kleine JACOB een salafist zou willen maken
Oud 15 oktober 2015, 13:12   #256
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, hoor. U moet echt eens lezen wat mensen schrijven. Dus niet alleen de eerste zin van een bericht. Alles.

Kom, probeer eens.
Ik heb het zelfs geciteerd: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=210

en daar staat letterlijk wat je schrijft, een ode aan de toestand van destijds: moeder aan de haard, (duidelijk een natte droom van je) maar dat negeer je. Indien je dat NIET zou bedoelen, dan is het echt nodig te leren hoe je wel inhoudelijk kan schrijven. Of is dat niet de bedoeling? Anders is het enkel forumvervuiling.

Als je de inhoud van je eigen geschrijf niet meer erkend, dan is het einde zoek.
Voor jou staat je eigen 'gelijk' boven alles, wat je een gevaarlijke fanaticus maakt, zeker in het beroep van onderwijzer dat je, zo heb ik het begrepen, uitoefent.

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 15 oktober 2015 om 13:24.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2015, 13:32   #257
Krates
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kinderen dus gebruiken in een politiek en ideologisch discours. D�*t is pas pervers!
Bij de katholieke kerk kennen ze nochtans alles van kindermisbruik.
Oud 15 oktober 2015, 13:39   #258
Krates
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Doen we dat niet allemaal? Dat heet 'opvoeding'.
Mijn excuses, in feite heb je gelijk. Ik had 'een schadelijke ideologie' moeten schrijven.
Oud 15 oktober 2015, 15:03   #259
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
U bent zelf katholiek. Hoe staat u tegenover holebi’s?
Ik geloof in het klassiek gezin van een man en een vrouw. Dat is ook het uitgangspunt van mijn partij. Je moet wetten maken voor de overgrote meerderheid, niet voor de uitzonderingen. Maar ik zal niet beweren dat homoseksualiteit een ziekte is, integendeel. Dat zijn mensen als u en ik. Nu, het homohuwelijk is een verworven recht, dat debat gaan we niet meer voeren.

Mogen holebi’s kinderen hebben?
(blaast) Dat is toch geen prioriteit om het vandaag over te hebben? We hebben wel andere katjes te geselen.

Dat is het wel voor die mensen die ermee bezig zijn.
Ik vind dat een kind recht heeft op een vader en een moeder. Ik zeg niet dat homokoppels slechte ouders zouden zijn. Maar je moet uitgaan van het belang van het kind.

http://www.dezondag.be/tomvangrieken/

Stuk uit een interview met Tom Van Grieken.

Nu is mijn vraag, hoe staat Jan met de pet tegenover adoptie door holebi's?
Ik ben daar tegen omdat ik vind dat een kind het recht heeft op te groeien in een liefhebbend gezin met een moeder én vader. Ik ben ervan overtuigd dat zij beide noodzakelijk bij het grootbrengen van een kind. Over de oceaan zeggen ze niet voor niets: "God made Adam and Eve, not Adam and Steve."

Poll volgt.
Ik zie eerder twee vrouwen dan twee mannen een kind opvoeden.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2015, 16:18   #260
geertvdb

Standaard

Citaat:
Mijn excuses, in feite heb je gelijk. Ik had 'een schadelijke ideologie' moeten schrijven.
Maar wat is schadelijk? Wat u subjectief als schadelijk ervaart is voor iemand anders mogelijk heilzaam.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be