Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2016, 08:36   #241
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Vertel dat aan onze Belgische politici die het in ons land nog niet eens kunnen worden over de kleur van palen voor verkeersborden of nummerplaten. Die voor elk gewest andere regels willen. In welke eeuw leeft dit land dan? Die denken ook nog dat we in de tijd van de guldensporenslag leven.
De republiek Vlaanderen gaat dat allemaal oplossen volgen de Witte Kapoesh.
En met de guldensporen (vergulde brol) raakt ge dan wel de regio-nationalistische-dorpsmentaliteit.
Dat geeft extra cachet.
Oud 24 juni 2016, 08:38   #242
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het is NU het moment om grote hervormingen door te voeren.
Bv. het aantal parlementsleden met min. de helft verminderen vanaf de eerstvolgende verkiezingen.
Zou dat moeilijk zijn ???
750 parlementsleden is niet veel voor een half miljard mensen.
750 parlementsleden in een parlement dat niet de bevoegdheden van een parlement heeft, is 750 parlementsleden te veel.

Het EU-beleid wordt niet door het parlement ontworpen, maar grotendeels door de Commissie, en het parlement speelt slechts een figurantenrol in de goedkeuring ervan. Ook nu weer zullen we zien dat aller ogen op de raad zijn gericht, of beter gezegd: de Europese Raad, wat hetzelfde is, maar dan met staatshoofden en regeringsleiders.

Deze kwalijke, in de verdragen neergelegde gewoonte om problemen "intergouvernementeel" op te lossen, d.w.z. door akkoorden tussen de uitvoerende machten van de lidstaten, in plaats van de wetgevende macht van de Unie haar rol te laten spelen, vormt de oorzaak van de meeste problemen.
Oud 24 juni 2016, 08:40   #243
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik merk dat ge geen valabele argumenten hebt en daarom moet terugvallen op het pogen belachelijk te maken van forumleden.

Ge sterkt mijn idee dat ik het eenvoudige voorbeeld van de stekkers moest gebruiken als voorbeeld om iets duidelijk te maken. Maar het lijkt er op dat dit zelfs nog te moeilijk is om iets voor u verstaanbaar te maken.
Wat het verkennen van Limburgse fietspaden betreft zal ik van u niet veel te leren hebben.
Als u de krant gelezen had, en cijfers van het aantal jobs en de economische inpakt van die fietspaden die daarin verschenen kende, zou u nu geen stommiteiten schrijven.

En ter uwer info: op reis in Azië moest ik met allerlei adapters sleuren*, in Europa niet.

*In dure hotels zal dat geen probleem zijn. Maar wie liever de gewone man ter plaatse ontmoet en de kleinere plaatselijke hotels en slaapgelegenheden opzoekt die weinig Europese toeristen ontvangen mag wel sleuren.
Geen zorgen hoor. No pun intended. De Brexit veroorzaakt een behoorlijke euforie. No hard feelings. U bent een gewaardeerd forumlid.

zb
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 08:43   #244
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Welgemeende proficiat aan alle Britten die met hun hart én hun verstand hebben gestemd en zich geen angst hebben laten aanpraten door de globalisten.
Hier kan ik mij volkomen bij aansluiten.

Niet dat ik de Britten kwijt wil of de EU afgeschaft wil zien, maar de EU-mandarijnen zullen nooit in democratische zin willen bijdraaien, zich nooit iets aantrekken van de volkswil, als het volk de ketenen van zijn EU-slavernij blijft kussen.

Het wordt stilaan tijd om massaal democratische hervormingen te eisen. En de enige democratie is directe democratie. Meer referenda!
Oud 24 juni 2016, 08:43   #245
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
De loyaliteit van het GB t.o.v. de VS zijn er geen klachten,
de nu verminderde VS-invloed op de EU via GB is dat dan weer wel.
Verminderd zonder meer. De UK is/was nooit de belangrijkste partner voor de US ten aanzien van specifiek de EU. Bleek uit wiki berichten van de Amerikanen dat ze Nederland als hun voornaamste partner zagen
Gezamenlijk trekt Nederland echter altijd met de Britten op. De keuze van de Britten is dan ook een zware slag voor Nederlandse politici.

De Britten zijn politiek/militair op internationaal vlak overigens niet meer de belangrijkste partner van de US, de Fransen hebben hun rol overgenomen.

Laatst gewijzigd door Adrian M : 24 juni 2016 om 08:44.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 08:43   #246
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het lijkt me nu het ideale moment om Europa sterker te maken.

HIER
Oud 24 juni 2016, 08:45   #247
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
750 parlementsleden is niet veel voor een half miljard mensen.
750 parlementsleden in een parlement dat niet de bevoegdheden van een parlement heeft, is 750 parlementsleden te veel.

Het EU-beleid wordt niet door het parlement ontworpen, maar grotendeels door de Commissie, en het parlement speelt slechts een figurantenrol in de goedkeuring ervan. Ook nu weer zullen we zien dat aller ogen op de raad zijn gericht, of beter gezegd: de Europese Raad, wat hetzelfde is, maar dan met staatshoofden en regeringsleiders.

Deze kwalijke, in de verdragen neergelegde gewoonte om problemen "intergouvernementeel" op te lossen, d.w.z. door akkoorden tussen de uitvoerende machten van de lidstaten, in plaats van de wetgevende macht van de Unie haar rol te laten spelen, vormt de oorzaak van de meeste problemen.
De EU-raad wordt over 7 dagen voorgezeten door het "dissidente" Slovakije.
2 Belangrijke vrienden : Oostenrijk & Hongarije.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 08:45   #248
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Bv. het aantal parlementsleden met min. de helft verminderen vanaf de eerstvolgende verkiezingen.
ze een testritje laten doen.... wat ze al verwezenlijkt hebben aan vooruitgang voor de man in de straat ... zou ook kunnen , ik denk aan Fortis ,Dexia, ACV, Optima , Nul % rente op spaargeld algemeen, afschaffing kasbon , verplicht langer werken met pensioen onzekere toekomst, stijging kostprijs levenstandaard de laatste jaren x10 ... enz enz.. het gaat goed.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 08:46   #249
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Verminderd zonder meer. De UK is/was nooit de belangrijkste partner voor de US ten aanzien van specifiek de EU. Bleek uit wiki berichten van de Amerikanen dat ze Nederland als hun voornaamste partner zagen
Gezamenlijk trekt Nederland echter altijd met de Britten op. De keuze van de Britten is dan ook een zware slag voor Nederlandse politici.

De Britten zijn politiek/militair op internationaal vlak overigens niet meer de belangrijkste partner van de US, de Fransen hebben hun rol overgenomen.
In de statistieken mss meneer @Adrian Mmm, niet in de realiteit.
HIER
Oud 24 juni 2016, 08:47   #250
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zouden we in België niet best het voorbeeld geven door enkel parlementen af te schaffen?

Nog opvallende cijfers:
Citaat:
Van de 18 tot 24-jarigen stemde maar liefst 75 procent voor Remain, bij de 65-plussers was dat slechts 39 procent. Een duidelijke generatiekloof dus.
Met ander woorden: de oude péke's* hebben de toekomst van hun kinderen verbrod.

* https://youtu.be/hplJx467SWk
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 08:48   #251
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
De republiek Vlaanderen gaat dat allemaal oplossen volgen de Witte Kapoesh.
En met de guldensporen (vergulde brol) raakt ge dan wel de regio-nationalistische-dorpsmentaliteit.
Dat geeft extra cachet.
Moet dat nu echt ? maakt het niet erger of het al is....
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 08:48   #252
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier kan ik mij volkomen bij aansluiten.

Niet dat ik de Britten kwijt wil of de EU afgeschaft wil zien, maar de EU-mandarijnen zullen nooit in democratische zin willen bijdraaien, zich nooit iets aantrekken van de volkswil, als het volk de ketenen van zijn EU-slavernij blijft kussen.

Het wordt stilaan tijd om massaal democratische hervormingen te eisen. En de enige democratie is directe democratie. Meer referenda!
Onthou: De EGKS werd opgericht door het Kapitaal voor het Kapitaal.
Oud 24 juni 2016, 08:58   #253
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Lijkt zelfs op een vrij grote overwinning voor brexit op dit moment* Hopelijk geen 'onverklaarbare' veranderingen op het laatste moment. En vooral hopen dat de elite de stem van het volk respecteert en geen nieuw verdrag sluit dat amper te onderscheiden is van een Remain-stem.

Europa heeft meer referendums nodig. Brussel dient getoond te worden dat er nog een macht boven hen staat...de mens in de straat.
O ja, aan die voor de hand liggende mogelijkheid had ik nog niet gedacht: zoals bij het Verdrag van Lissabon: een paar komma's in de tekst verzetten en dan beweren dat hij niet door de referenda in Frankrijk en Nederland is verworpen, en de Ieren opnieuw doen stemmen.

Ik voorzie echter al jaren het omgekeerde: wie eruit wil, krijgt de duimschroeven aangedraaid en zal zwaar moeten boeten. In het geval van een klein landje dat de Unie verlaat, zouden de bepalingen van artikel 50 VEU (betreffende uittreding) wel in die zin worden uitgevoerd. Met de VK zou het echter moeilijker kunnen uitvallen.

Mijn prognose hier was: als het vertrek-kamp met een kleine marge wint, zal de volkswil terzijde geschoven worden, en blijft het VK in de Unie.

En dat zou misschien nog het beste zijn: dat iedereen kan zien hoe ondemocratisch we worden bestuurd.

Ik probeer mijn prognose te verfijnen: als de marge van het vertrek-kamp vrij klein is, zullen de onderhandelingen over de uittreding heel stroef verlopen en zullen de Britten met zodanige problemen opgescheept worden, dat de bevolking uiteindelijk moegetergd om hernieuwd lidmaatschap zal smeken - tenminste, zo zouden de manipulatoren in Brussel het normaliter aanpakken. Maar misschien zijn ze wel beducht voor de Britse koppigheid, want zo'n chantagegeweer kan naar achteren afgaan.

In ieder geval een overwinning voor de democratie, daar in Engeland! Des te meer daar het volk zich niet al te zeer door een politieke moord "op het juiste moment" heeft laten beïnvloeden. Ook dat is wellicht een opdoffer voor de manipulatoren in Brussel en Londen.
Oud 24 juni 2016, 09:03   #254
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zouden we in België niet best het voorbeeld geven door enkel parlementen af te schaffen?

Nog opvallende cijfers:

Met ander woorden: de oude péke's* hebben de toekomst van hun kinderen verbrod.

* https://youtu.be/hplJx467SWk
Wat ze met die toekomst gedaan hebben, zal deze wel zelf uitwijzen. Maar Mohammed en Fatima die tegen de Brexit hebben gestemd, zijn duidelijk niet "hun kinderen".
Oud 24 juni 2016, 09:03   #255
Gelukkoos
Burgemeester

Standaard

Grapje;
https://www.youtube.com/watch?v=Zq9OpJYck7Y
Oud 24 juni 2016, 09:05   #256
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De EU-raad wordt over 7 dagen voorgezeten door het "dissidente" Slovakije.
2 Belangrijke vrienden : Oostenrijk & Hongarije.
Kan nog leuk worden! Maar het is toch wel absurd dat het voorzitterschap van de raad van invloed kan zijn op het beleid.
Oud 24 juni 2016, 09:06   #257
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
O ja, aan die voor de hand liggende mogelijkheid had ik nog niet gedacht: zoals bij het Verdrag van Lissabon: een paar komma's in de tekst verzetten en dan beweren dat hij niet door de referenda in Frankrijk en Nederland is verworpen, en de Ieren opnieuw doen stemmen.

Ik voorzie echter al jaren het omgekeerde: wie eruit wil, krijgt de duimschroeven aangedraaid en zal zwaar moeten boeten. In het geval van een klein landje dat de Unie verlaat, zouden de bepalingen van artikel 50 VEU (betreffende uittreding) wel in die zin worden uitgevoerd. Met de VK zou het echter moeilijker kunnen uitvallen.

Mijn prognose hier was: als het vertrek-kamp met een kleine marge wint, zal de volkswil terzijde geschoven worden, en blijft het VK in de Unie.

En dat zou misschien nog het beste zijn: dat iedereen kan zien hoe ondemocratisch we worden bestuurd.

Ik probeer mijn prognose te verfijnen: als de marge van het vertrek-kamp vrij klein is, zullen de onderhandelingen over de uittreding heel stroef verlopen en zullen de Britten met zodanige problemen opgescheept worden, dat de bevolking uiteindelijk moegetergd om hernieuwd lidmaatschap zal smeken - tenminste, zo zouden de manipulatoren in Brussel het normaliter aanpakken. Maar misschien zijn ze wel beducht voor de Britse koppigheid, want zo'n chantagegeweer kan naar achteren afgaan.

In ieder geval een overwinning voor de democratie, daar in Engeland! Des te meer daar het volk zich niet al te zeer door een politieke moord "op het juiste moment" heeft laten beïnvloeden. Ook dat is wellicht een opdoffer voor de manipulatoren in Brussel en Londen.
Hopelijk bezinnen die manipulatoren zich.
"Brussel" heeft nog andere katten te geselen.
Konkreet: de échte verdeling v.d. vluchtelingen over de EU...
Oud 24 juni 2016, 09:10   #258
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Bij een vallende ster mag je een wens doen.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Brexit.jpg‎
Bekeken: 218
Grootte:  45,5 KB
ID: 103065  

Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2016, 09:10   #259
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Spot on! En dat mag gevierd worden. Tussen de aanslagen door... w8&c
HIER
Oud 24 juni 2016, 09:11   #260
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Bij een vallende ster mag je een wens doen.
LOL!
HIER
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be