![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan een half uur onderweg met de lift omdat iedereen die trein moet halen,
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar de spoorlijn, die ligt er al, en is onlangs zelfs tot Lanaken opgeknapt. Dus als men aan Vlaamse kant de lijn van Lanaken tot Hasselt ook zou opknappen dan is er weinig dat een treindienst in de weg zou staan. Kan je met moderne lichte dieseltreinen doen, van den type waarvan de NNBS graag doet alsof ze gewoon niet bestaan.
![]() |
![]() |
#243 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stel u voor, ze hebben alles vervangen door bussen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
er kan 1 trein rijden met 10 wagons om het uur er kunnen 10 bussen rijden om de 6 minuten... de trein rijdt 100km/u in één trek naar die bestemming doet het in een half uur + 20minuten wachttijdenen overstaptijden = 50minuten de bus rijdt 90km/u in één trek over dezelfde afstand 33 minuten + 3minuten wachttijd... = 36minuten volgens mij op die afstand is een trein overkill en een bus is de meest flexibele en snelste oplossing. maar goed ik ben dus niet van de lijn hoor, ik probeer gewoon te redeneren over kostprijs van infrastructuur en rendement, snelheden etc
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 29 september 2016 om 07:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
|
![]() Citaat:
Een bus vervoert 50 passagiers. Een trein van 10 rijtuigen (wagons zijn voor goederen) vervoert 880 passagiers, of als het een dubbeldekker is, 1200. De spoorlijn vervoert veel mer mensen. Maar ik zou geen trein om het uur doen. Ik you beginnen met een trein van 2 rijtuigen elke 30 minuten. En als dat dan volk trekt kan je overgaan tot een trein elke 15 minuten. En pas dan maak je treinen ook langer. In Duitsland is op verschillende plaatsen gebleken dat het vervangen van een buslijn door een treindienst dat die steevast sneller, goedekoper en populairder was. Light rail is ook erg successvol. Ik denk dat je eens in Karlsruhe moet gaan kijken. Dat is dus, in de praktijk, herhaaldelijk aangetoond. Om even een ander voorbeeld te geven: Mijn vorige job was in een buitenwijk van de stad waar ik woon. Daarheen loopt een enkelsporige smalspoorlijn (een voormalige "boerentram") Die neemt dus minder ruimte in dan een tweevaksbaan. Desondanks vervoert die zo een 22000 reizigers per dag. Die spoorlijn door een busbaan vervangen en daar evenveel over vervoeren is daar fysisch onmogelijk. Het toont ook aan wat met beperkte infrastructuur mogelijk is.
![]() |
![]() |
#247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Minister
|
![]() Maar dan moet je met een tram rijden en over een afstand van 32 kilometer met slechts één stop is een trein beter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
|
![]() En duurder.
In Zwitserland worden buslijnen door tramlijnen vervangen omdat het onderhoud aan een tramlijn goedkoper is dan steeds de schade aan het asfalt veroorzaakt door de bussen te repareren. Nu, ik heb ook niks tegen bussen hoor. Een goed OV heeft echter een overzichtelijke structuur, en net daar zorgen treinen en trams voor. Een buslijn is namelijk zo goed als onzichtbaar. In Vlaanderen zie ik dat veel streekbussen van de Lijn veel tijd verliezen met het binnen en buitenrijden van de steden. En daar dragen ze dan ook nog eens bij aan de verkeersproblemen. Het zou beter zijn moest men die bussen aan de rand van de stad doen aansluiten op een (bestaande) treindienst. Er zijn eigenlijk geen enkele streekbus Brussel of Antwerpen mogen binnenrijden.
![]() |
#250 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel ironisch dat in de hoofdstad van Europa voornamelijk bussen rijden die ze in een derdewereldland nog niet eens accepteren.
![]() |
![]() |
#251 |
|
![]() In Bern rijdt er al een poos geen enkele dieselbus meer rondt. Ofwel electrisch, ofwel op aardgas.
![]() |
#252 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stockholm van't zelfde, en da's al jaren.
![]() |
#253 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de auto kun je naar Klara luisteren en dat is ook interessant, maar voor de rest moet je je wel focussen op het verkeer. En dan heb ik het nog niet over het gevaar voor accidenten, de uitlaatgassen, ... De cijfers liegen er niet om: het treinverkeer neemt toe. Maar de infrastructuur kan het niet meer aan. Tijd voor grote investeringen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sporen zijn sporen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wiskunde
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Minister-President
|
![]() Laat mij de wiskundige berekening dan eens zien waaruit blijkt dat een trein maar 100 km/u rijdt.
Daarna die waaruit blijkt dat een trein met 10 wagons slechts om het uur kan rijden. Als je daar mee klaar bent, mag je ook eens de 20 minuten wachttijd voor de trein, en de drie minuten wachttijd voor de bus wiskundig verklaren, net als waarom er 'overstaptijden' zouden zijn op een rechtstreekse verbinding. Ik wacht vol ongeduld... Laatst gewijzigd door Scorpio : 30 september 2016 om 12:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zelfs de netto reistijd is bijna 1,5 hr voor Brussel-Oostende Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 30 september 2016 om 13:15. |
||||||
![]() |
![]() |