![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Banneling
|
![]() O nee. Elke jood omleggen, dat zal hij zeker niet vrijuit mogen blijven zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn agitatie is volstrekt niet naar jou gericht. Natuurlijk bezet Israël die gebieden. Waren de Jahjahs van deze wereld 40 jaar geleden al gemarginaliseerd geweest, acht ik de kans vrij hoog dat die gebieden allang niet meer bezet waren. Helaas moet men ook rekening houden met de redenen van de bezetting: een reactie op een aanval of de voorbereidselen tot een aanval van een overmacht aan Arabieren, wiens intenties tot op de dag van vandaag niet voor de volle 100% kunnen vertrouwd worden. Zolang blind geweld, gemixt met religieuze motieven en overgoten met een sausje van zich onder de burgerbevolking mengend "verzet", als legitiem wordt beschouwd, komt er geen vrede. Dat was in Noord-Ierland niet anders. Maar Engelsen zijn geen Joden, en da's het grote verschil...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 10 januari 2017 om 22:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Draai of keer het, wat de mensen zagen, ook de abonnees van de standaard, was een moorddadige moslim die met een vrachtwagen over mensen heenreed, net zoals in Nice en Berlijn. En nu kan AJ zeggen wat hij wil, maar dat maakt allemaal geen verschil. AJ, in de hoofden van de mensen, verdedigt de moordenaars van Nice en Berlijn. Het is misschien niet waar, maar in de hoofden van de mensen is het wel waar.
![]() |
![]() |
#244 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Palestijnen zijn thuis in Palestina, het moederland dat hen door de staat Israël werd afgenomen. En dus hebben ze het volste recht om zich te verweren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hij ligt er af. M.a.w.: kruip in een hoekje en huil hete tranen...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Banneling
|
![]() Zonder te vervallen in blinde terreur, wat natuurlijk het gemakkelijkst en het goedkoopst is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kwestie is uiteraard dat je in een uitzichtloze situatie zit. Als men nu gewoon eens de verdragen die gesloten zijn en de internationationale uitspraken zou respecteren zou dat wel een goed begin zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou ik huilen? Er komt immers geen einde aan het Palestijns verzet en dat weten ze daar in Tel Aviv maar al te goed. Was de VS er niet, dan had het al om een rampscenario uitgelopen. Alleen is duidelijk geworden dat Israël, buiten de VS, op steeds minder draagvlak kan rekenen. Ooit gaat de slinger in de andere richting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de Britten dachten dat ze met ongenadige, harde hand de Ieren weer in het gareel zouden krijgen. Het is mislukt. Net zoals het mislukt bij de Cyprioten die ze ook weer in de rij wilden jagen. Nierika lijkt de geschiedenis dan ook niet te kennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Israël gooit alles schaamteloos in de vuilbak. En tracht met de meest goedkope methode van demonisering alle vormen van kritiek te verstommen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is hij van dezelfde streek als Vuile Muile, Menen ? Laatst gewijzigd door Boduo : 10 januari 2017 om 23:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het geopolitieke belang van Israël als westerse kloon in het Midden Oosten is te groot om ze onder grote druk te zetten. Met Trump zal het er niet beter op worden.... Jared Kushner, zijn pas tot topadviseur benoemde schoonzoon is....een orthodoxe jood. Laatst gewijzigd door eno2 : 10 januari 2017 om 23:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
|
![]() Citaat:
Wat is dan het gevolg? Als Palestijnen niet in uniform oorlogsdaden mogen plegen, wat mag dan de respons van Israel zijn? Mogen zij Palestijnen dan in concentratiekampen steken? Mogen zij etnisch zuiveren? Mogen ze gewoon, aangezien Palestijnen niet in uniform de vijand zijn, Palestijnen zonder meer doodschieten?
![]() |
![]() |
#259 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat een inteelt-volk zit er hier toch bij elkaar. Staat er je mening hen niet aan, beginnen ze steevast elkaars posts bij te treden alsof het hen meer credibiliteit geeft en komen er gegarandeerd posts die niet eens meer met het onderwerp te maken hebben, maar 100 procent persoonlijk worden.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Onze media hebben een "Ceci n'est pas une pipe" houding bij het verband tussen koran-ideologie en terreur. Ze houden angstvallig het CO2 percentage in de atmosfeer in de gaten maar de demografische tijdbom die zich afspeelt in ons land, en de gevolgen daarvan voor de toekomstige generaties, daar wordt over gezwegen. Het ontslag van Abou Jahjah is slechts het bijvijlen van één van de meest extreme kanten van die cultuurmarxistische propagandamachine. Een grote stap voorwaarts zou zijn dat men ook mensen als bijvoorbeeld Wim en Sam Van Rooy aan het woord laat in de krantencolumns. Dan hoefde AJJ niet eens ontslagen te worden en was er reële vrijheid van meningsuiting. Nóg beter zou zijn dat men de subsidies aan de kranten afschaft. Het heeft geen enkele meerwaarde voor onze maatschappij dat figuren als Bart Brinckman een kunstmatig grote megafoon in handen geduwd krijgen ten nadele van zoveel verstandiger meningen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |