Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2018, 15:19   #241
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Uw vraag:

Mijn antwoord:

Hoeveel duidelijker kan een antwoord nog zijn??
Ge bedoelt, hoeveel ONduidelijker kan uw antwoord zijn?

Uw antwoord was namelijk dit:
er vallen vast ook doden door bestuurders die onder invloed van cannabis zijn (al lees je niet al te vaak dat dat het geval is) maar waarom zouden we cannabis dan verbieden terwijl gsm's, alcohol, medicijnen ed. wel toegelaten zijn en enkel het besturen van voertuigen onder invloed ervan verboden is?

En ge snapt mijn vraag niet eens!

Het gaat over de leugen die hier verspreid wordt dat cannabis nog nooit 1 dode heeft veroorzaakt. Dat is alles. Enkel daarover gaat het. Niet over gsm's, niet over medicijnen, niet over heel uwen JvdB blablabla
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 15:21   #242
geertvdb

Standaard

Citaat:
Mijn vraag:

Uw antwoord:
Mijn antwoord is 'nee'. Ik vond de vraag zo dom, dat ik geen motivatie had om erop te antwoorden.
Ook ik heb limieten.
Oud 27 april 2018, 15:21   #243
Anna List
Banneling

Standaard

iemand iets over de ziekte van Crohn?

https://www.pgmcg.nl/2017/11/studie-...n-45-remissie/
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 15:26   #244
geertvdb

Standaard

Citaat:
Laat mij eens weten waar ik dat gezegd heb?
.
Hier:

Als dat echt een grote, dikke vette leugen is kan jij me vast enkele tientallen voorbeelden geven van mensen die gestorven zijn aan cannabis.
Oud 27 april 2018, 15:52   #245
Anna List
Banneling

Standaard

Hans Bonte :
Citaat:
U spuit graag kritiek, maar heeft u de groeiende radicalisering in uw stad niet schromelijk onderschat?

"Absoluut. Daar past een mea culpa, ook voor veel anderen. Wij hebben bepaalde probleemjongeren laten ontglippen. Justitie springt trouwens nog altijd veel te laks om met jeugdcriminaliteit. Het massale druggebruik wordt veel te makkelijk getolereerd. Als een kind van zestien jaar 5.000 euro per maand verdient met drugshandel, dan moet je daar snoeihard tegen optreden."

Heeft uw partij cannabis niet gelegaliseerd?

"Dat is de grootste stommiteit die we ooit hebben begaan. Een compleet fout signaal."
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 15:55   #246
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Hans Bonte :
Kritiek spuiten?
Oud 27 april 2018, 17:28   #247
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Hans Bonte :
Citaat:
Heeft uw partij cannabis niet gelegaliseerd?

"Dat is de grootste stommiteit die we ooit hebben begaan. Een compleet fout signaal."
?
Oud 27 april 2018, 19:03   #248
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Hier:

Als dat echt een grote, dikke vette leugen is kan jij me vast enkele tientallen voorbeelden geven van mensen die gestorven zijn aan cannabis.
En daar heb ik nog geen antwoord op gekregen.
Jij blijft maar met je Berre zwaaien maar zoals ik met mijn Kreuners verhaal al trachtte duidelijk te maken; niets of niemand bewijst dat het effectief de cannabis was die Berre de dood injoeg.

Dat er mensen sterven door ongevallen waarbij bestuurders betrokken waren die cannabis gebruikt hebben ontken ik nergens. Ik pleit dan ook nergens voor het toelaten van chauffeuren onder invloed van cannabis.

Ik ontken enkel dat cannabisgebruik een doodsoorzaak is bij gebruikers.
Een overdosis is immers praktisch onmogelijk en het is niet omdat iemand sterft die ooit cannabis gebruikte dat zijn cannabisgebruik ook de oorzaak van zijn dood is. Jij maakt er dat wel van maar tot op heden heb ik nog nooit van zo'n geval gehoord.
Ik zeg niet dat het onmogelijk is maar het zullen toch maar uitzonderingen zijn anders was dat effect al lang aangetoond in allerlei studies.

En of je er nu van houdt of niet; dan kom ik weer met onze hypocrisie van het toelaten van alcohol of tabak. Die doden wel rechtstreeks duizenden gebruikers per jaar. Het is dus onzin om het verbod op cannabis te verdedigen op basis van het gevaar voor de gebruikers want dat is er niet of is nog nooit aangetoond dus vaak voorkomen zal het niet. En produkten die veel dodelijker zijn laten we wel toe dus hou maar op over het gevaar van cannabis.
Oud 27 april 2018, 19:06   #249
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

En hoewel de vraag volgens u wel te stom zal zijn om op te antwoorden; ik wacht nog steeds op een antwoord op mijn vraag waar ik uw nobelprijsverdiende analogie even gebruikte om uw tegenstrijdigheden even aan te tonen;

Nog steeds onbeantwoord:
Citaat:
En om uw wereldverbijsterende analogie nog eens boven te halen; als niet het wapen maar de mens achter het wapen de oorzaak is van de moord, is dan bij ongevallen onder invloed ook niet de mens de oorzaak van het ongeval en niet het middel waar hij onder invloed van is?
Of geldt uw analogie dan plots niet meer?
Oud 27 april 2018, 19:09   #250
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier:

Tsja, verder dan de dood van Berre Bergen kom je niet ook niet eh?
Als het dan echt zo gevaarlijk is als jij laat uitschijnen zouden er dagelijks tientallen mensen aantoonbaar door cannabisgebruik moeten sterven.
Ik vind er echter geen voorbeelden van.
Meer nog; ik vind nergens dat cannabisgebruik de echte oorzaak van Berre's dood was. En dat de journalist die het artikel schreef de link legde wil niks zeggen eh?

Ik onthoud dus; jij beweert dat cannabis levensbedreigend is maar verder dan 1 (één) twijfelachtig voorbeeld kom je niet.
Oud 27 april 2018, 19:13   #251
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Wat mij vooral stoort is dat iemand als geertvdb ontkent dat alcohol een drug is terwijl dat alcohol dagelijks honderden, zo niet duizenden, gebruikers de dood injaagt.
Maar tegen een drug als cannabis, waar tot op heden nagenoeg nog geen enkele gebruiker aan gestorven is voert hij een kruistocht van jewelste.

Schoolvoorbeeld van hypocrisie vind ik dat.
Oud 27 april 2018, 19:35   #252
geertvdb

Standaard

Citaat:
En daar heb ik nog geen antwoord op gekregen.
Jij blijft maar met je Berre zwaaien
Zwaaien? Ik vermeld dat 1 keer.
Citaat:
maar zoals ik met mijn Kreuners verhaal al trachtte duidelijk te maken;
Dat is een krankzinnig verhaal zonder enige geloofwaardigheid. Gelooft gij dat echt zelf?? Ik geloof er geen letter van!
Citaat:
niets of niemand bewijst dat het effectief de cannabis was die Berre de dood injoeg.

Dat er mensen sterven door ongevallen waarbij bestuurders betrokken waren die cannabis gebruikt hebben ontken ik nergens. Ik pleit dan ook nergens voor het toelaten van chauffeuren onder invloed van cannabis.
Maar gast, stop nu eens met uw JvdB modus! De hele tijd zijsprongen maken over zaken die niemand hier beweert!
Citaat:
Ik ontken enkel dat cannabisgebruik een doodsoorzaak is bij gebruikers.
Halloooo! Als gij stoned achter een stuur plaats neemt en tegen een boom rijdt, wat is dan de doodsoorzaak? De boom die in de weg stond? Of het cannabisgebruik??

Citaat:
Een overdosis is immers praktisch onmogelijk en het is niet omdat iemand sterft die ooit cannabis gebruikte dat zijn cannabisgebruik ook de oorzaak van zijn dood is. Jij maakt er dat wel van
Dat is weer een flagrante leugen! Ik maak dat er helemaal niet van!!
Citaat:
maar tot op heden heb ik nog nooit van zo'n geval gehoord.
Ik zeg niet dat het onmogelijk is maar het zullen toch maar uitzonderingen zijn anders was dat effect al lang aangetoond in allerlei studies.
Volgens uw gestoorde redenering is ook nog nooit iemand gestorven van tabak. Ah ja! Nog nooit is iemand gestorven van nicotine overdosis na 3 pakskes sigaretten!

Jongen jongen jongen!
Citaat:

En of je er nu van houdt of niet; dan kom ik weer met onze hypocrisie van het toelaten van alcohol of tabak. Die doden wel rechtstreeks duizenden gebruikers per jaar.
Hahahaha! Ha néé! Volgens uw redenering dus niet!
Citaat:
Het is dus onzin om het verbod op cannabis te verdedigen op basis van het gevaar voor de gebruikers want dat is er niet of is nog nooit aangetoond dus vaak voorkomen zal het niet. En produkten die veel dodelijker zijn laten we wel toe dus hou maar op over het gevaar van cannabis.
En gij schrijft hier dat gij mij niet serieus neemt ....
Oud 27 april 2018, 19:41   #253
geertvdb

Standaard

Citaat:
Wat mij vooral stoort is dat iemand als geertvdb ontkent dat alcohol een drug
Nergens, maar dan ook nergens heb ik dat beweerd! Dit is de zoveelste flagrante leugen!
Citaat:
is terwijl dat alcohol dagelijks honderden, zo niet duizenden, gebruikers de dood injaagt.
Maar tegen een drug als cannabis, waar tot op heden nagenoeg nog geen enkele gebruiker aan gestorven
Ge geeft zelf toe dat er dodelijke ongevallen zijn gebeurd door mensen die cannabis hebben gebruikt!
Citaat:
is voert hij een kruistocht van jewelste.
Wéér een leugen, ik voer geen kruistocht tegen cannabis, ik vind de huidige situatie perfect. Dat heb ik hier al meerdere malen geschreven.
Ik kom hier enkel op tegen een gewetensloze cannabislobby die door mirakel eigenschappen toe te schrijven aan een plant, zieke en zwakke mensen misbruikt om een politieke agenda door te drukken.
Ik vind dat degoutant. En mensen die zulke praktijken hanteren zullen mij altijd op hun weg vinden.
Citaat:

Schoolvoorbeeld van hypocrisie vind ik dat.
Ja ja, probeer het nog even met een valse beschuldiging.
Oud 27 april 2018, 19:43   #254
geertvdb

Standaard

Citaat:
En hoewel de vraag volgens u wel te stom zal zijn om op te antwoorden; ik wacht nog steeds op een antwoord op mijn vraag waar ik uw nobelprijsverdiende analogie even gebruikte om uw tegenstrijdigheden even aan te tonen;

Nog steeds onbeantwoord:
Moet ik hier eens een bloemlezing geven van al de posten waarop gij geen antwoord hebt gegeven?

'omdat ge het beu waart dat uw argumenten niet aanvaard werden, en omdat ge daar zo moe van werd' boehoehoe ....
Oud 27 april 2018, 22:21   #255
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

BigF zegt:

Wat mij vooral stoort is dat iemand als geertvdb ontkent dat alcohol een drug is.

Waarop Geert antwoordt...

Citaat:
Nergens, maar dan ook nergens heb ik dat beweerd! Dit is de zoveelste flagrante leugen!
...en in de draad over alcohol vinden we...

Citaat:
Ik vind persoonlijk dat alcohol geen drug is. Ik mag er véél van drinken, en ik voel weinig of niets.

Laatst gewijzigd door Het Verzet : 27 april 2018 om 22:22.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 22:27   #256
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Geert, kunt ge ook nog antoorden op mijn post 224?

Ik lees je gespartel graag
Oud 27 april 2018, 22:47   #257
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Halloooo! Als gij stoned achter een stuur plaats neemt en tegen een boom rijdt, wat is dan de doodsoorzaak? De boom die in de weg stond? Of het cannabisgebruik??
De verantwoordelijkheid ligt bij de gebruiker zelf, die er domweg voor kiest om onder invloed alsnog achter het stuur te kruipen.
Een redenering die ook wel door de rechtbank zal gevolgd worden bij een ongeval.
Oud 27 april 2018, 22:59   #258
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
BigF zegt:

Wat mij vooral stoort is dat iemand als geertvdb ontkent dat alcohol een drug is.

Waarop Geert antwoordt...

...en in de draad over alcohol vinden we...

Dit is mijn citaat: Ik vind persoonlijk dat alcohol geen drug is. Ik mag er véél van drinken, en ik voel weinig of niets.
Let op het woord PERSOONLIJK.

Ik heb dat dan daarna ook duidelijk gemaakt wat ik ermee bedoelde: ik vind niets aan alcohol, en ik zal er nooit aan verslaafd raken. ik heb uitdrukkelijk mijn persoonlijke situatie NIET getransponeerd naar de rest van de mensheid.

Wat BigF mij in de mond legde was dus een dikke vette smerige leugen.

Gij wilt dat spelletje meespelen?
Géén probleem. Doe maar! Ge hebt zo al heel weinig politieke medestanders voor legalisatie. Bonte van de Spa is er ook al tegen. Denkt ga dat ge door uw leugens veel medestanders gaat krijgen? Blijft maar de tak waarop ge zit doorzagen!

Laatst gewijzigd door geertvdb : 27 april 2018 om 23:19.
Oud 27 april 2018, 23:05   #259
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge bedoelt, hoeveel ONduidelijker kan uw antwoord zijn?

Uw antwoord was namelijk dit:
er vallen vast ook doden door bestuurders die onder invloed van cannabis zijn (al lees je niet al te vaak dat dat het geval is) maar waarom zouden we cannabis dan verbieden terwijl gsm's, alcohol, medicijnen ed. wel toegelaten zijn en enkel het besturen van voertuigen onder invloed ervan verboden is?

En ge snapt mijn vraag niet eens!

Het gaat over de leugen die hier verspreid wordt dat cannabis nog nooit 1 dode heeft veroorzaakt. Dat is alles. Enkel daarover gaat het. Niet over gsm's, niet over medicijnen, niet over heel uwen JvdB blablabla
ja best maar we wachten nog steeds hoor, geert
Je kan dat een leugen noemen, tot in de eeuwigheid, nu nog even duiden ook
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2018, 23:06   #260
geertvdb

Standaard

Citaat:
De verantwoordelijkheid ligt bij de gebruiker zelf, die er domweg voor kiest om onder invloed alsnog achter het stuur te kruipen.
het gaat niet over de verantwoordelijkheid. Het gaat over de reden. De vraag 'waarom'.
Citaat:

Een redenering die ook wel door de rechtbank zal gevolgd worden bij een ongeval.
Dit is weer het toppunt!

Hoe komt het dan dat een bestuurder onder invloed een hogere boete krijgt dan een bestuurder niet onder invloed bij een ongeval. Leg mij dat eens uit!

ik wil uw gespartel wel een zien.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be